Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebba

Asta e inca o dovada ca cei din guvernare nu sunt interesati sa faca ceva bun ptr tara.

Ce au evitat? Cresterea nr de rable din tara? Nicidecum. Au pierdut insa taxele si impozitele ptr acele masini care oricum tot in tara noastra stau (merg)

Era o vorba: te faci frate cu dracu pana treci puntea.
Ar fi putut sa nu bage acea taxa tampita si sa descurajeze altfel achizitionarea oricaror rapciugi din vest.
Inspectii tehnice reale, corecte, fara fitze de genul RAR care se da ma jmecher decat TUV-ul nemtesc si multe altele...

Parca am fi paşalâc bulgaresc, 10% din impozitul masinilor din RO se duce in BG. Avem guvernare!
Sailing away! S/Y Haimana

stelian222

Quote from: jailor on October 02, 2012, 04:51:39 PM

Un magazin serios este Norauto unde un kit de distributie de Logan costa 199 lei http://www.norauto.ro/catalog_produse_afisare_produs.php?cod=369942&data=primul_pret_logan.xml
Eu fac comparatie intre schimb de piesa in reprezentantele firmelor...eu la reprezentanta Dacia, el la reprezentanta masinii nemtesti.





Pai vezi cum e treaba cu garantia? iti baga pe gat niste preturi nereale ca sa scoata ei profit maxim. Tu daca te duci la reprezentanta iti ia cel putin 10 milioane si 12 la diesel cand toata treaba ar putea costa cum a zis si Bogdan 500RON. Dacia devine cu adevarat ieftina la intretinere cand iese din garantie si culmea uneori atunci incep sa cada casete de directie, senzori, furtune, macarale de geamuri, pompe de servo si altele. 
In rest loganul e o masina buna (care aproape ca merita banii) fiabila, f fiabila chiar cu o conditie: sa te obisnuiesti cu micile deficiente: scaune incomode, usi care scartzaie, troncane, greierasi in bord, insonorizare precara, chestii care se defecteaza din senin (gen cum e la ph1 apasai pedala de frana si se aprindea becul de ceata sau apesi pedala de frana si scartzaie sabotii din spate-f enervant). Daca imi mai aduc aminte de ceva pot sa mai scriu  :p ca le stiu si le-am "experimentat" pe toate.

In legatura cu vopseaua stii si tu ca la majoritatea cazurilor de care vorbeam, logan ph1 a aparut de dedesubt, pe bucati mari de a cazut toata vopseaua de pe evazarile aripilor(sau cum se numesc ondulatiile alea) din spate sau pe sub cheder in portbagaj. Si ghici ce: nu s-a rezolvat nimic pe garantie.

PS: nu mi-as pune NICIODATA dar absolut NICIODATA curea de distributie ASAM asa cum e in linkul tau. Sunt atatia care au patit-o cu firma asta Conex Distribution aka ASAM Iasi (nici la Reprezentanta nu iti pune asa ceva, piesele lor sunt niste mizerii, asta e, nu ai stiut, te absolvim de orice vina  :D). Si nici Flennor nu mi-as pune vreodata (sunt pe forum cativa care au patit-o). O curea buna e: Gates 283RON, Ruville 295RON, Contitech 316RON, Bosch 325RON

jailor

#32
Quote from: sebba on October 03, 2012, 05:00:35 PM
Asta e inca o dovada ca cei din guvernare nu sunt interesati sa faca ceva bun ptr tara.

Ce au evitat? Cresterea nr de rable din tara? Nicidecum. Au pierdut insa taxele si impozitele ptr acele masini care oricum tot in tara noastra stau (merg)


Au iest in castig. Impozitul e singura taxa pe care o pierde statul. Impozitul pt o masina de 1,6l-1,8l sa spunem, este 100 de lei/an. Taxa auto la o masina de 1,6-1,8 noua e 3000 de lei...adica cat 30 de impozite pierdute. Daca la 1 masina cu taxa sunt maxim 29 de masini inmatriculate pe Bulgaria si tot are statul profit.

jailor

Quote from: stelian222 on October 03, 2012, 05:17:04 PM
. O curea buna e: Gates 283RON, Ruville 295RON, Contitech 316RON, Bosch 325RON
Ti se pare ca vreuna dintre cele enumerate de tine e 1200? La reprezentanta Dacia ti se da garantie la lucrare.Adica imi schimb cureaua si pocneste...am garantie la lucrare si la piesa. La nea Ion imi garanteaza cineva lucrarea?!

sebba

jailor, nu am nici o documentatie, e doar o impresie facuta in urma a ceea ce se vede pe strazi: cred ca raportul intre bulgaresti/inmatriculate_cu_taxa e mult mai mare.
posibil insa sa fie si cum zici tu dar daca e asa atunci iarasi am dreptate cand spun ca guvernantii nu fac nimic ptr a inlesni traiul poporului
Sailing away! S/Y Haimana

BoGDaN

#35
pai decat sa ma duc sa fac distributia la reprezentanta VW si sa ma coste 3-4000 de lei mai bine o fac la un service bun si ma costa 1200 ron. piesele le aduce din germania si omul este recunoscut ca fiind profesionist.
acum fiecare cum stie, dar sunt adeptul unui service bun in defavoarea unei reprezentante in care o parte din mecanici sunt slabi.

impozitul e o aberatie. pentru motorizare de 2000 cmc platesti 200 de lei anual dar pentru 2200 cmc platesti 9 milioane. asa ca masini gen C-Klasse, E-klasse care au motoare incepand cu 2150 cmc cdi, Avensis 2.2 sau Accord sunt mai scumpe la impozitare decat Audi Q5 2.0 TDI, Tiguan sau Ford Kuga care sunt SUV-uri.


iar acum o veste "buna"


QuoteBanca Centrala Europeana a stabilit pe 1 octombrie cursul folosit pentru calcularea accizelor pentru anul viitor. Valoarea acestuia este de 4,5223 lei/euro, cu 5,2% mai mare fata de cea din anul acesta, de 4,3001 lei/euro. Iar asta inseamna si ca pentru taxa auto vom scoate mai multi bani din buzunar.
Taxa auto se majoreaza din 2013

"Potrivit  art. 218 al legii 343/2006 modifcata, care reglementeaza nivelul taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, taxa auto speciala se calculeaza pe baza cursului valutar din prima zi lucratoare a lunii octombrie a anului precedent, conform datelor publicate de Banca Nationala a Romaniei. Pe baza acestui curs se va calcula taxa de prima inmatriculare. Aceasta lege este stabilita conform Codului Fiscal. Avand in vedere cresterea cursului, pe cale de consecinta si taxa va fi mai mare" a declarat Carmen Cretu, avocata la Casa de Avocatura Coltuc.

Taxa se achita de catre proprietar pentru autovehiculele inmatriculate pentru prima data in Romania




sursa
http://www.incont.ro/taxa-auto/taxa-auto-se-majoreaza-din-2013.html

jailor

#36
Quote from: sebba on October 03, 2012, 07:47:03 PM
jailor, nu am nici o documentatie, e doar o impresie facuta in urma a ceea ce se vede pe strazi: cred ca raportul intre bulgaresti/inmatriculate_cu_taxa e mult mai mare.
posibil insa sa fie si cum zici tu dar daca e asa atunci iarasi am dreptate cand spun ca guvernantii nu fac nimic ptr a inlesni traiul poporului
Numai Dacii no sunt in fiecare an inmatriculate undeva in jur de 30.000 http://www.enational.ro/online-live/dacia-a-vandut-anul-trecut-in-romania-30-867-de-autovehicule-in-scadere-cu-16-120611.html/, dar mai sunt si alte marci. Nu cred ca sunt 30.000 de masini de bulgaria cu totul de cand s-a bagat taxa in 2007 in timp ce masini noi sunt in jur de 40-50.000 anual-toate marcile. Masinile cu nr de BG sunt f multe in sudul tarii dar in nordul Moldovei sau Maramures nu cred sa fie prea multe

jailor

#37
Quote from: BoGDaN on October 03, 2012, 08:43:13 PM
pai decat sa ma duc sa fac distributia la reprezentanta VW si sa ma coste 3-4000 de lei mai bine o fac la un service bun si ma costa 1200 ron. piesele le aduce din germania si omul este recunoscut ca fiind profesionist.
acum fiecare cum stie, dar sunt adeptul unui service bun in defavoarea unei reprezentante in care o parte din mecanici sunt slabi.

impozitul e o aberatie. pentru motorizare de 2000 cmc platesti 200 de lei anual dar pentru 2200 cmc platesti 9 milioane. asa ca masini gen C-Klasse, E-klasse care au motoare incepand cu 2150 cmc cdi, Avensis 2.2 sau Accord sunt mai scumpe la impozitare decat Audi Q5 2.0 TDI, Tiguan sau Ford Kuga care sunt SUV-uri.


Trebuie sa ai mare incredere in tipul ala sau in mecanic...la reprezentanta increderea e intarita de lege care il obliga sa acorde garantie la lucrare. Au existat cazuri in care s-au schimbat placutele de frana si nu s-a aerisit bine instalatia si omul a facut accident. Fara garantie la lucrare a fost singurul vinovat chiar daca expertiza a aratat ca omul a fost pe faza si a pus frana doar ca aceasta nu functiona.
Intr-adevar impozitul in Romania e o aberatie...ar trebui sa se calculeze la valoarea masinii. Daca la CASCO zice inspectorul ca masina face in caz de dauna totala 20.000 aia e valoarea de impozitare. Se poate determina valoarea masinii din 2 in 2 ani cand i se face ITP-ul. E suficient ca inginerul de la ITP sa faca un curs de inspector de asigurari...2-3 luni ca sa poata stabili valoarea masinii.O data la 2 ani i se stabileste devalorizarea si ti se schimba si valoarea impozitului. Nu e normal ca un om cu un ARO de 20 de ani sa plateasca acelasi impozti cu unul cu un Tuareg de 3 doar pt ca au motoare la fel de mari

BoGDaN

sa stii ca iti ofera si garantie. iar patronul service-ului este profesionist, avand clienti din toata zona SB-AB-VL
Am mai multa incredere in el decat in reprezentata. Are si ultima tehnologie in materie de VAG-COM, etc

sebba

@jailor, ma refeream doar la raportul masinilor 2nd, scuze ca nu am fost explicit.

Taxa ptr masini noi este iarasi culmea jecmanirii

Cat despre service-uri, sunt si eu de parere ca sigla nu iti garanteaza nimic, cel putin in RO.

Cazul meu: in 2008 imi luasem un smart roadster din germania, l-am gasit in reprezentanta mercedes si am avut 1 an garantie. Ca sa beneficiez de garantie a trebuit sa-I fac revizia de 40000km la mercedes.
Eram in bucuresti pe vremea aia si m-am dus la casa auto tiriac, langa casa scanteii.
Fac programare, ok, toate bune. Vine ziua sa duc masina la revizie si nu ma pot duce eu dar trimit un coleg de munca cu masina la ei. Ajunge asta acolo si ma suna disperat ca nu are bani. I'll intreb cum nu are bani ca ii dadusem 800 lei. Imi zice ca revizia costa 1400 lei. I'll intorc la firma si sun la mercedes romania. Am ajung la cel ce se ocupa de partea de smart pe romania, tip care imi zice ca revizia nu poate costa mai mult de 100-150 eur, adica vreo 4-500 lei pe vremea aia.
Tot el imi zice ca ma poate trimite in provincie, cel mai apropiat service care sa faca si smart fiind la constanta. Decid sa merg acolo, era si vara, faceam si o baie. :)

Intamplarea face ca in zilele urmatoare sa merg in acelasi service ptr ca aveam acolo un sprinter al firmei, la reparat dupa un accident.
Imi pare rau ca nu am facut poza la reparatia facuta de marele service mercedes. Sudura tiganeasca de la burlane e laser pe langa musuroaiele alora de la mert.

Enervat fiind si deja turat acolo, ma certasem cu vreo 2 deja, ma duc si la revizii sa intreb de faza cu pretul reviziei la smart.

"Pai cine v-a spus pretul?" Spun numele si in clipa aia se ridica un cap de la un alt birou, se face alb/galben la fata si apoi se ridica si o taie repede de la birou. Era chiar tipu cu care avusesem discutiile.

Dupa un alt scandal pretul a ramas la 430 lei, parca... oricum, in marja celor 100-150 eur cum spusese tipu de la mercedes

Nu mai intru in alte detalii. Cred ca v-ati facut o idee despre situatie.
Care e concluzia? Ca te poate jecmani oricine daca le acorzi incredere. Si in cazul asta a fost vorba de mercedes, nu opel, nu kia, nu dacia

Si cand eram in bucuresti dar siacum in arad mi-am gasit service privat cu om cunoscut, recomandat, de incredere si rezonabil la pret.
Se gasesc, trebuie doar gasiti!

Bafta
Sailing away! S/Y Haimana

laurashgeo

Dezbaterea asta masina noua sau sh nu poate fi incheiata niciodata. In ambele situatii e o loterie insa in cazul achizitionarii unei masini sh sansele de a alege lozul norocos sunt mai mici. Daca cauti pareri pe forumuri gaseste destui ghinionisti care au avut mari probleme cu masini noi. Am vazut posesor de Audi A4 2.0tdci care schimbase turbina la 17.000km, iar pana la 17.000 mai fusese de cateva ori la garantie.
Am avut 3 masini toate cumparate sh si cu povesti diferite.
Prima masina a fost cea mai mare tzeapa; un ford fiesta impecabil adus din Germania "de la un mos" care avea sarite toate airbagurile iar ledul din bord de la airbag era legat cu cel de la ABS pentru a parea ca functioneaza normal.
A doua masina un Focus cumparat din autohaus din Germania(2ani vechime si 30.000km rulaj) a fost intradevar un loz castigator; am mers 60.000km cu ea fara nici o problema;
A treia masina tot un Focus de 7 ani vechime, impecabil, cu 145.000km bord, cumparat de la un prieten care il avea deja de 2 ani. Masina merge excelent si consuma extrem de putin insa acu vreo 2 luni a cazut turbina care a costat 1400euro cu totul. Am mai schimbat niste bucse si anvelope, dar se pare ca o sa ma lase in curand si bateria; stau si ma gandesc acum daca sa o mai pastrez sau sa o vand.
Dupa cele trei experiente ma gandesc daca urmatoarea masina va fi tot un sh(ma gandesc la un Volvo S40 dupa 2007 diesel care e in jur de 10.000euro) sau sa fac un efort sa iau un Focus nou cu noul motor de 1.0(era 12.000+3tichete).

stelian222

Quote from: jailor on October 03, 2012, 05:22:42 PM
Quote from: stelian222 on October 03, 2012, 05:17:04 PM
. O curea buna e: Gates 283RON, Ruville 295RON, Contitech 316RON, Bosch 325RON
Ti se pare ca vreuna dintre cele enumerate de tine e 1200? La reprezentanta Dacia ti se da garantie la lucrare.Adica imi schimb cureaua si pocneste...am garantie la lucrare si la piesa. La nea Ion imi garanteaza cineva lucrarea?!

Te faci ca nu intelegi  :)
Kitul in sine nu costa mult, dar manopera+pretul final ajunge undeva la 10-12milioane in Reprezentanta. E adevarat, esti sigur ca ai piese de origine (nu fake, ca sunt si care au patit-o cand au cumparat pe cont propriu) si ai si garantie dar daca ti se rupe cumva reparatia la celelalte piese o platesti tu ei suporta doar manopera +cureaua in sine. Iar ceea ce suporta ei este mizilic pe langa ceea ce mai dai tu din buzunar. Iar noi aici nu vorbeam de schimbat distributii, ambreiaje, injectoare la nea Ion in garaj ci la alte service-uri decat Reprezentanta gen Delphi, Bosh unde mi-au schimbat odata un filtru de motorina super profesionist, rapid si ieftin. Decat sa umble la masina mea un tantalau din Reprezentanta(angajat pe pile) care stie meserie doar pt. ca a vazut si el cum se desface mai degraba un profesionist de la Bosch.

Redox

Quote from: stelian222 on October 03, 2012, 05:17:04 PM
Decat sa umble la masina mea un tantalau din Reprezentanta(angajat pe pile) care stie meserie doar pt. ca a vazut si el cum se desface mai degraba un profesionist de la Bosch.

Perfect de acord, am in minte 3 astfel de cazuri cu tantalai din reprezentanta care habar nu au de meseria care o practica.

savagedanyro

de obicei si mai ales la camioane, va spun in cunostinta de cauza, sunt multi clientii mei, majoritatea mecanicilor de acolo sunt "in scolarizare".
Sunt foarte putini buni. exceptii cei f buni
...live the moment...

BoGDaN

Quote from: laurashgeo on October 04, 2012, 01:08:28 PM
Dupa cele trei experiente ma gandesc daca urmatoarea masina va fi tot un sh(ma gandesc la un Volvo S40 dupa 2007 diesel care e in jur de 10.000euro) sau sa fac un efort sa iau un Focus nou cu noul motor de 1.0(era 12.000+3tichete).


in principiu iti iei un Ford Focus coafat pentru ca S40 si Focus impart aceasi platforma si aceleasi motoare. Ai mare grija la 1.6 tdci. Am auzit ca le cam pica turbinele si volantele dupa 160000 km.

servus