Infrastructura navala in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Ionut, June 28, 2018, 10:24:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

Director al Staţiunii de cercetări marine şi fluviale Sf. Gheorghe: Nu se întâmplă nicio secare a Deltei fiindcă se draghează pe Bîstroe, este o trăznaie din punct de vedere ştiinţific

QuoteÎntrebat dacă partea română ar cunoaşte dacă se draghează în zonă, specialistul a spus: "Noi ştim oricum ce se întâmplă, există pe coasta românească sisteme, partea maritimă, unde cunoaştem pe zeci de km, vedem, este o tehnică vizuală în care vezi ce se întâmplă, informaţia asta există în statul român. Noi am ştiut de la prima cupă dragată".

Despre intenţia părţii ucrainene, specialistul a spus: "Cred că intenţia lor este de a putea naviga cu nave de pescaj mare până în portul lor principal de pe braţul Chilia, care este Izmail".

Ucraina adânceşte canalul Bâstroe pentru a-şi majora exporturile de cereale, a anunţat ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Iuri Vaskov, transmite Reuters. Însă demnitarul de la Kiev a spus că Ucraina este pregătită să-i arate României activitatea desfăşurată, menționând că Bucureștiul a fost informat încă din august 2022, dar nu a transmis obiecții.

Vladul


Pai au anuntat ca fac lucrari de mentenanta nu de adancire. Si Ro nu si-a dat nici un accord, doar nu au raspuns. Parerea mea este ca au fost alunecosi si stiau prea bine ce fac si ca musca mana care ii hraneste, dar ei mereu s-au considerat superiori noua si ca pot sa faca ce vor. S-au obisnuit de pe vremea cand era fratele lor mai mare de partea lor. Acum eu sper sa se rezolve aceasta criza diplomatic de catre comisia europeana si cea de la venetia si sa fie transanti corect.

dan tm

Adica o sa ramînem cu liniile din portul Constanta reparate. Nu mai e cazul sa inceapa 2024 lucrarile la tunel.

Ca de fapt totul se reduce la bani. Probabil Chilia s- a colmatat cînd am dragat noi Sulina.

Daca asa de greu ajung trenurile lor la noi in porturi isi fac oamenii ordine la ei in curte. Asta cu delta ca va fi si va drege e o gargara.


frunzaverde

@Vladul - Romania nu are ce acord sa-si dea pentru lucrari de dragare pe teritoriul ucrainian. Daca si numai daca adancirea se face sub nivelul original al canalului (ceea ce Ucraina neaga, si invita observatori romani la lucrari) Romania poate cere arbitraj daca nivelul de navigatie nu mai poate fi asigurat pe bratele romanesti, conform Conventiei Dunarii. Atat.

Comisia Europeana nu are nici o treaba (Ucraina nu este parte a Uniunii Europene, iar Comisia nu are atributii de arbitraj nici daca ar fi avut, Curtea de Justitie are). Comisia de la Venetia nici atat, aia se ocupa de opinii asupra schimbarilor de legislatie si constitutionale. Romania are o pozitie inexplicabila in toata afacerea asta - foloseste ecologia ca substrat pentru a bloca alternative economice la Canalul Dunare Marea Neagra si la Canalul Sulina, in conditiile in care Romania nu poate demonstra nici impactul ecologic negativ al utilizarii canalului la adancimea normala, nici nu poate mentine partea sa din Dunare la conditii optime de navigatie.

Iar utilizarea chestiei asteia ca propaganda anti-ucraina este jalnica. Romania pana acum, dintre toate tarile estice, a facut cel mai putin pentru Ucraina cu exceptia ungurilor pro-rusi. Zero ajutor militar (doar Ungaria mai e in situatia asta) si ajutor civil la un nivel modic. Numarul de refugiati primiti si pastrati, este, pe cap de locuitor, al doilea cel mai mic dintre tarile Planului de Raspuns (doar Ungaria e mai jos) - in cifre absolute, RO este la acelasi nivel cu Moldova - 110 mii de refugiati, fata de 1.5 milioane in Polonia! Transportul de marfa asigurat prin Romania este modic - 8 milioane de tone din totalul transportat de peste 100 de milioane de tone (Polonia a asigurat >75 milioane de tone...).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cristi N

@Vladul in traducere libera pe ai nostri i-a durut in c_r si acu s-au trezit ca lucrarile Ucrainienilor sunt un subiect bun prin care pot sa se bata cu caramida in piept cat de patrioti si de ingrijorati de mediu sunt.

shift2rail

Experți ai DG Move sosesc la București pentru a intermedia disputa din Ucraina și România:

https://cursdeguvernare.ro/experti-europeni-vin-romania-intermedia-disputa-ucraina-privind-bistroe.html

In interval, Ukraina si-a modificat pozitia, afirmand ca adancimea canalului Bastroe s-a situat intotdeuna intre 6-8 m (la izbucnirea scandalului, au sustinut ca adancimea Bastroe este de 3.9m);

tom_sawyer

Proiect "ÎMBUNĂTĂȚIREA SIGURANȚEI NAVIGABILITĂȚII PE DUNĂRE ÎN REGIUNEA TRANSFRONTALIERĂ CĂLĂRAȘI – SILISTRA"

[...]

Lucrari in Municipiul Calarasi – România

APARARE DE MAL STANG AL BRATULUI BORCEA
CLADIRE GARA FLUVIALA CU DIMENSIUNEA DE 9,00 X 36,50 M
AMENAJARI EXTERIOARE

De asemenea, se vor achizitiona:

1. O ambarcatiune de tip "autobuz fluvial" - In cadrul proiectului se va achizitiona o ambarcatiune tip autobuz fluvial pentru transportul a 20 – 40 persoane, care va asigura transportul pasagerilor in siguranta din Calarasi, in Silistra, si retur in special pe timpul verii.

2. 30 de balize de dimensiuni mici care vor fi montate pe bratul Borcea si care vor marca un senal navigabil atat pentru ambarcatiunea care va fi achizitionata prin proiect, cat si pentru alte mbarcatiuni care vor intra pe acest brat al Dunarii cu destinatia Municipiul Calarasi. Rolul acestor balize va fi semnalizarea senalului navigabil, in special pe timpul verii cand apele fluviului sunt scazute si exista riscul de a ramane suspendat pe dunele de nisip si aluviunile depuse in albia fluviului. Acest senal navigabil va facilita si interventia echipajelor speciale ale Inspectoratului pentru Sitauatii de Urgenta Calarasi in cazul unor evenimente pe Dunare. De asemenea, vor fi montate si 6 balize de dimensiune mare pe Dunare pentru semnalizarea senalului navigabil spre Silistra, localitate de pe malul bulgaresc catre care se va face transportul de persoane cu ambarcatiunea de tip ,,autobuz fluvial"


Lucrari in Silistra – Bulgaria
    Ziduri de fortificare a râului (chei) L1 = 58 m și L2 = 27 m
    Instalație de împrejmuire cu o lungime de 88 m
    Rampa auto - lățimea 6 m și lungimea L = 45,50 m
    Rampa pentru coborârea, deplasarea și cazarea bărcilor cu lungimea de 30 m 30,70 m
    Accesare Draw Drain
    Drenarea acvariului (piscină interioară)

De asemenea, vor fi achizitionate:

    O ambarcatiune de tip "autobuz fluvial" - In cadrul proiectului se va achizitiona o ambarcatiune tip autobuz fluvial pentru transportul a 20 – 40 persoane, care va asigura transportul pasagerilor in siguranta din Silistra, in Calarasi, si retur in special pe timpul verii.

    UN ponton care este prevăzut și cu utilitatile necesare pentru o stație de pasageri.

calarasi.ro


tom_sawyer

^
[CN1052578] Vehicul amfibiu pentru proiectul ,,Îmbunătățirea siguranței navigabilității pe Dunăre în regiunea transfrontalieră Călărași - Silistra"

Data publicare: 01.03.2023
Autoritate contractanta: Consiliul Judetean Calarasi

Valoarea totala estimata: 4.571.673 lei

O singură ofertă: RIVER RIDE KJT din Ungaria


https://riverride.com/about_us/








https://en.wikipedia.org/wiki/AmphiCoach_GTS-1
http://www.amphicoach.net/index.html

Harry


kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Ce masuri de siguranta au autobuzele astea?
Sau intra in apa si ce o fi o fi?

tom_sawyer

^
Do passengers receive life jackets?

Naturally on the bus – according to rules – there are life jackets for every passenger, which don't have to be worn during the tour.

https://riverride.com/faq/

elphax


Xander

M-am plimbat impreuna cu familia in Budapesta cu un autobuz amfibiu. E interesanta experienta, dar nu cred ca e o solutie viabila pentru trecerea Dunarii.
In Budapesta, autobuzul se plimba si prin oras, face un tur turistic complet, prezinta cladirea parlamentului lor dintr-o pespectiva inedita.
In Calarasi sau Silistra nu cred ca e cazul, plus ca ar mai fi si partea de vama / bagaje :)

kitsune

Tare mi-e teamă că la noi nu se poate cu submarin din ăsta. Că trebuie înregistrat la Căpitănie, trebuie brevet de comandant pentru șofer plus un sef mecanic (că depășește un anumit număr de pasageri). Plute de salvare, lumini de navigație, radar, AIS, ECDIS, EPIRB, pirotehnice, etc, etc.

Dar da, nici eu nu m-aș urca in așa ceva și am fost la viața mea pe ceva epave plutitoare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence