Infrastructura navala in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Ionut, June 28, 2018, 10:24:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on April 10, 2023, 10:01:15 PM[CN1052578] Vehicul amfibiu pentru proiectul ,,Îmbunătățirea siguranței navigabilității pe Dunăre în regiunea transfrontalieră Călărași - Silistra"

Data publicare: 01.03.2023
Autoritate contractanta: Consiliul Judetean Calarasi

Valoarea totala estimata: 4.571.673 lei

O singură ofertă: RIVER RIDE KJT din Ungaria


https://riverride.com/about_us/

^
S-a semnat contractul:
http://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100391424


Au și bulgarii partea lor:

Quote from: tom_sawyer on June 06, 2023, 11:00:48 PMUn catamaran electric de pasageri va traversa Dunărea între Silistra și Călărași

Primăria din Silistra, oraș în nord-estul Bulgariei apropiat de granița cu România, va achiziționa un catamaran de pasageri, va consolida malul și va construi o rampă care să asigure accesul navelor mici la malul râului, în cadrul unui proiect UE, a declarat viceprimarul Miroslav Todorov, citat de agenția de presă BTA.

Nava ar trebui să asigure o legătură peste Dunăre între Silistra și Călărași. Aceasta va avea o lungime de 14 m și o lățime de 6 m. Catamaranul va avea două motoare electrice, cu o viteză de 13 km/h. Va transporta până la 28 de pasageri și va aveaun echipaj de doi oameni.

,,Proiectul este extrem de important pentru cetățeni și vizitatori. Ideea este de a asigura navigabilitatea între Silistra și Călărași. În acest scop vom achiziționa un catamaran, iar partenerii noștri români vor achiziționa un autobuz plutitor. Aceste ambarcațiuni vor transporta pasageri între cele două maluri ale Dunării după un program fix și în funcție de nivelul fluviului. Vor fi întocmite rute turistice pentru vizitatorii celor două orașe", a declarat Todorov.

economica.net

carutasul

@frunzaverde ok, era doar o idee fără cifre. Cu cifre e clar că nu merge, de asta am și întrebat ce viteză ar putea avea, merci :)

frunzaverde

River Ride Kft produce chestiile astea:



Chestiile alea sunt sigure? Ca nu par!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

Nikopol a avut loc în 1396. :)
În general, nu prea sunt convins de Turnu Măgurele-Nikopol, ambele fiind zone cu densitatea populației mici și nu prea atractive pentru guvernul bulgar sa investească în conexiunii, de podul nu mai zic (drumul de la Nikopol e jale), și eventuala investiție va fi la capătul de priorității (ceea cu ne cazul pt Vidin și Giurgiu). Și da, Romania nu prea a fost interesata în infrastructura transfrontierala.


carutasul

eu cum am mai zis, merg pe mâna romanilor: dacă ei au zis Corabia, Corabia trebuie :)
Doar că ne-am îndepărtat de subiect. Ideea cu bacul, care acum pare trăznită, era oricum provizorie, nu "în loc" de pod; dacă ar fi fost fezabilă s-ar fi putut implementa a doua zi. De bine de rău bulgarii o să ajungă poate la anul cu autostrada până pe la Plevna și atunci ai scăpa de un drum relativ prost și aglomerat. Nu am fost însă, mă bătea gândul la un moment dat să trec cu bacul la Tn Măgurele să văd cum e dar mi-a cam dat cu virgulă că momentan e și drumul de la Alexandria în lucru. Asta e o altă chestiune, dacă am bătut în cuie (oare e considerată bătută în cuie locația?) ar trebui să facem drumurile, măcar să le planificăm, să nu mai construim pe amplasamentul lor ... 

misiekwas

Dpmdv ar fi greu sa convingem bulgari la un alt pod amonte din Ruse (și problema la Nikopol nu-i atât de mult drumul Pleven-Sofia, ci drumul de legătură de la Nikopol), poate dacă plătim noi pentru pod (precum au făcut bulgarii la Vidin). În ceea ce privește Giurgiu, de acord ca problema nu-i podul în sine, ci faptul ca spațiu de vama este prea mic și tiruri blochează banda (s-ar putea remedia cumva prin reorganizarea sistemului de acces acolo).

Harry

 În primele 7 luni ale anului 2023, traficul total de mărfuri a atins 49,4 milioane tone, față de 45 milioane tone în aceeași perioadă a anului 2022. Din traficul total, traficul maritim este de 37,8 milioane tone, iar cel fluvial de 11,6 milioane tone.
,,Creșterea de trafic înregistrată de la începutul anului este de 10%, evoluția de până la acest moment confirmând faptul că Portul Constanța se îndreaptă spre un nou record de trafic în 2023", a declarat Florin Vizan, directorul general al CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.
 Traficul de cereale a totalizat, în perioada analizată, 19 milioane tone, comparativ cu primele 7 luni ale anului 2022, creșterea fiind de 25,1%.
Creșteri de trafic s-au mai înregistrat la următoarele grupe de mărfuri: semințe uleioase, fructe oleaginoase, petrol brut, produse petroliere, îngrășăminte (naturale și chimice), minereuri de fier, articole diverse.
O creștere semnificativă se înregistrează și în cazul containerelor, de la 4,5 milioane tone mărfuri la sfârșitul lunii iulie 2022, la 5,6 milioane tone în perioada similară a acestui an, creșterea fiind de 24,44%.
Aceeași situație se regăsește și în numărul de TEU-uri, respectiv 448.884 TEU în primele 7 luni ale anului 2022, comparativ cu 476.066, în 2023, mai mult cu 6%.
Scăderi de trafic au fost înregistrate, în principal, la petrol brut, combustibili minerali solizi, minereuri și deșeuri neferoase, produse metalice, produse chimice.
Traficul de mărfuri pe relația cu Ucraina, derulat prin Portul Constanța în perioada ianuarie – iulie 2023, a înregistrat 12,5 milioane tone, din care 8,1 milioane tone sunt cereale.

tom_sawyer

Romnav nu mai efectuează treceri cu bacul Brăila - Smârdan, pe motiv că nu mai rentează

Bacurile care asigurau traversarea Dunării între Brăila și Smârdan și-au încetat activitatea, de la data de 1 noiembrie, a anunțat pe pagina sa de Facebook, firma Romnav Brăila, măsura fiind motivată de faptul că afacerea nu mai era rentabilă de când s-a deschis circulația pe noul pod suspendat peste Dunăre. În condițiile în care cealaltă firmă care asigura trecerea bac spre Smârdan, Danubtrans, și-a încetat activitatea încă din luna iulie a.c., în momentul de față nu mai există alternativă de traversare a Dunării în afară de podul suspendat.

obiectivbr.ro

tom_sawyer

Prima probă cu autobuzul plutitor pe Dunăre, la Călărași


tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on June 06, 2023, 11:00:48 PMUn catamaran electric de pasageri va traversa Dunărea între Silistra și Călărași

Nava ar trebui să asigure o legătură peste Dunăre între Silistra și Călărași. Aceasta va avea o lungime de 14 m și o lățime de 6 m. Catamaranul va avea două motoare electrice, cu o viteză de 13 km/h. Va transporta până la 28 de pasageri și va aveaun echipaj de doi oameni.

Silistra a salutat primul catamaran electric bulgar

16 noiembrie 2023

Primul catamaran electric bulgăresc, fabricat la comandă pentru municipalitatea locală, a sosit la Silistra. Nava a fost întâmpinată de noul primar Alexander Sabanov și de predecesorul său, Dr. Julian Naydenov.
Nava a fost construită în cadrul proiectului "Îmbunătățirea siguranței navigației pe Dunăre în regiunea transfrontalieră Călărași-Silistra". Partenerii proiectului sunt Consiliul Județean al orașului românesc Călărași și municipalitatea din Silistra.

"Catamaranul este deja înregistrat la Administrația Maritimă din Ruse ca navă pentru utilizare sezonieră - din aprilie până în octombrie. În timpul lunilor de iarnă va rămâne într-un port privat", a declarat pentru BTA Tihomir Borachev, viceprimarul municipiului Silistra.

El a adăugat că partenerii români au solicitat o prelungire până în aprilie anul viitor pentru construcția unui hidrobuz de tip amfibiu, care va transporta, de asemenea, pasageri între cele două orașe dunărene.
Proiectul "Îmbunătățirea siguranței navigației pe Dunăre în regiunea transfrontalieră Călărași-Silistra" face parte din politica municipalității din Silistra de a se impune ca destinație turistică preferată. Obiectivul este îmbunătățirea căii navigabile și a infrastructurii pe ambele maluri ale Dunării. Vor fi construite două stații fluviale, câte una pentru fiecare parte a fluviului.

utroruse.com/amp/?id=982159
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Fabricat în Varna: Primul catamaran electric bulgăresc face legătura între Silistra și Călărași

Primul catamaran electric bulgăresc, fabricat într-un șantier naval din Varna, a ajuns pe uscat la clientul său - municipalitatea din Silistra.

Acesta a fost transportat la Varna de către o companie bulgară.

Catamaranul în sine costă aproximativ 1,5 milioane de leva și va asigura o legătură de transport și comunicare pe râu între cele două orașe. Aceasta are o lungime de 14 metri și o lățime de 6 metri. Este echipat cu două motoare electrice și va putea atinge o viteză de până la 13 km/h. Capacitatea sa este de 28 de pasageri și un echipaj de doi oameni.

petel.bg









tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on June 03, 2023, 07:34:19 PM[CN1055328] Sistem de semnalizare șenal, inclusiv servicii de instalare și training pentru setare și întreținere

Autoritate contractanta: REGIA AUTONOMA "ADMINISTRATIA FLUVIALA A DUNARII DE JOS" GALATI

Valoarea totala estimata: 19.716.021 lei

Obiectul contractului ce rezultă din aceasta procedură este "Sistem de semnalizare șenal, inclusiv servicii de instalare și training pentru setare și întreținere", format din:
1. Geamanduri cu diametrul între 1.500 mm - 1.800 mm– 183 buc
2. Geamanduri de aterizare cu diametrul cuprins între 2.400 mm – 3.000 mm - 12 buc.
3. Lămpi dotate cu AIS și panou solar, pentru geamanduri si faruri – 235 buc.
4. Lumini de precizie pentru dirijarea navigației în port (PEL) – 2 buc, în conformitate cu cerințele din caietul de sarcini nr. 16286/03.05.2023, primit de la UIP PRIMUS si conform Hotărârii C.N.S.U. nr. 11/03.04.2023 de a întreprinde toate masurile necesare pentru implementarea, în regim de urgenta, a proiectului de investiții ,,Creșterea capacității de trafic a Canalului Sulina" – acronim PRIMUS.

1. Ofertant unic : MSM - Mediterráneo Señales Marítimas
2. Asociere : NAVTRON (Leader), SPX Aids to Navigation OÜ


𝗖𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗮 𝗶𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗶𝗹𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗿𝗲𝘀𝘁𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗮𝗽𝗮𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘇𝗶𝘁, 𝗱𝗮𝗿 𝘀𝗶 𝗮 𝘀𝗶𝗴𝘂𝗿𝗮𝗻𝘁𝗲𝗶 𝗽𝗲 𝗖𝗮𝗻𝗮𝗹𝘂𝗹 𝗦𝘂𝗹𝗶𝗻𝗮
𝗜𝗻 𝗮𝗰𝗲𝗹𝗮𝘀𝗶 𝘁𝗶𝗺𝗽, 𝗶𝗻𝗿𝗲𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗺 𝘂𝗻 𝗻𝗼𝘂 𝗿𝗲𝗰𝗼𝗿𝗱 𝗶𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶𝗰 - 𝟰𝟳𝟲 𝗻𝗮𝘃𝗲/𝗹𝘂𝗻𝗮 𝗺𝗮𝗶

Așa cum spuneam în luna aprilie, avem în lucru 2 proiecte pentru creșterea capacității de trafic pentru Canalul Sulina, iar astăzi, am demarat deja procedura de achiziție iar în urma expirării termenului de depunere a ofertelor, astăzi, au fost depuse 2 oferte pentru unul dintre ele,  respectiv pentru 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁𝗶𝗲 𝘂𝗻𝘂𝗶 𝘀𝗶𝘀𝘁𝗲𝗺 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗻 𝗱𝗲 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗲𝗻𝗮𝗹 𝗽𝗲 𝗖𝗮𝗻𝗮𝗹𝘂𝗹 𝗦𝘂𝗹𝗶𝗻𝗮. Oferte au fost primite din partea unor companii din Spania și Marea Britanie.

Proiectul de semnalizare prevede achiziția a 183 geamanduri cu diametrul cuprins între 1500 mm – 1800 mm, 12 buc. geamanduri cu diametrul cuprins între 2400 mm - 3000 mm, 235 buc. lămpi dotate cu AIS și panou solar și 2 buc. echipamente tip PELs.

Pentru cel de-al doilea proiect, care presupune 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁𝗶𝗮 𝗮 𝟯 𝗻𝗮𝘃𝗲 𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗲, din care 2 nave pentru semnalizare și 1 navă pentru transportul piloților, ofertele au fost depuse la începutul lunii mai, acum aflându-se în procedura de evaluare a acestora.

facebook.com/IrinelScriosteanu


De astăzi navigația pe Canalul Sulina este posibilă și pe timp de noapte!

Proiectul PRIMUS a fost finalizat iar sistemul de balizaj va permite navelor să navigheze în condiții de siguranță 24 de ore din 24.

Este un pas extrem de important pentru a reuși să atingem un important obiectiv asumat de România: asigurarea tranzitului a cel puțin 4 milioane de tone de cereale lunar dinspre Ucraina spre portul Constanța.

Implementarea acestui proiect, care a inclus și pregătirea unui număr suplimentar de 18 piloți, a fost posibilă cu sprijinul partenerilor din SUA și de la Comisia Europeană.

facebook.com/grindeanusorin

Konter

Asocierea formata din companiile DSD Noell GmbH (lider), Utilnavorep si Fluid Development a depus singura oferta de participare la licitatia pentru proiectarea si executia lucrarilor de retehnologizare a ecluzei Navodari, in vederea cresterii sigurantei navigatiei. Din asocierea interesata de adjudecarea acestui contract mai fac parte subcontractantii SMM Invest Co, Socot, Hidrotim, Electronic Security Systems si Reliance Proart Instal. Beneficiarul proiectului este Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile SA Constanta.
Valoarea estimata a contractului ce va fi atribuit este de 365,26 milioane de lei (fara TVA), durata de implementare a acestuia fiind stabilita la 12 luni. Finantarea obiectivului de investitii este realizata din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operational Transport (POT) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
Proiectul "Retehnologizare ecluza Navodari in vederea cresterii sigurantei navigatiei" are o valoare totala de 504,8 milioane de lei, potrivit indicatorilor tehnico-economici avizati de Guvern in luna mai 2023, investitia urmand a fi esalonata pe o perioada de 48 de luni.

https://www.agendaconstructiilor.ro/files/info-santiere/asociere-condusa-de-dsd-noell-interesata-de-retehnologizarea-ecluzei-navodari.html

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on August 02, 2023, 04:03:34 PMS-a aprobat recent înființarea Agenției de Control și Încasare Mocănașu:

https://economedia.ro/trecerea-dunarii-cu-bac-ul-va-fi-reluata-pe-la-giurgiu-ruse-ministerul-transporturilor-a-aprobat-infiintarea-agentiei-de-control-si-incasare-de-la-mocanasu.html

Publicat în data de - 19.04.2024

Proiectul hotărârii Guvernului privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat Giurgiu (România) - Ruse (Republica Bulgaria) II, în regim de bac, precum și pentru completarea anexei nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002 [...]

https://webapp.mai.gov.ro/frontend/documente_transparenta/646_1713526522_HG.pdf

https://webapp.mai.gov.ro/frontend/documente_transparenta/646_1713526522_nota%20fundamentare.pdf

https://www.mai.gov.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/

tom_sawyer

Traversarea Dunării pe la Galați rămâne într-un singur bac

Așa cum ,,Viața liberă" a scris încă din ianuarie, în articolul ,,Bacul de la Galați ar putea rămâne doar pentru nostalgici", au apărut deja primele efecte concrete pe care deschiderea circulației pe podul peste Dunăre le are asupra traversărilor cu bacul între municipiul Galați și malul tulcean. Concret, de vineri, acestea se vor face numai cu un bac (mic) și nu cu două [unul mare și unul mic], ca până acum.

,,Începând cu data de 17.05.2024, trecerea Dunării în punctul Galați - I.C. Brătianu (jud. Tulcea) va fi asigurată de bacul mic Poienari 2. Cursele se vor desfășura în intervalul orar 6.00 - 22.00, cu plecare din I.C. Brătianu la «fix» și din Galați la «și jumătate». În cazul în care situația o impune, se vor efectua curse nonstop, fără respectarea programului", informează conducerea companiei Navrom Bac SRL Galați.

Pe Poienari 2 încap numai opt autoturisme, iar plata biletelor pentru călători și șoferii autovehiculelor se va face pe bac, conform sursei citate. Bacul mare de la Galați va deveni istorie.

viata-libera.ro

navrombac.ro/servicii-si-tarife-galati/


La Isaccea au dus două bacuri mari (Oltișoru 3 și Vadu Oii) și au renunțat la soluția împingător+barjă. A rămas pe tușă bacul mare Oltișoru 2.

Konter

Statul român și-a exprimat interesul pentru achiziționarea acțiunilor deținute de către BERD la Portul Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova.
O echipă de negociere cu BERD urmează să fie aprobată de Guvern. Echipa va fi condusă de Bogdan Stelian Mîndrescu și va fi formată din reprezentanți ai Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Finanțelor, Ministerului Transportului.
Nu numai România este interesată să preia acțiunile Danube Logistics SRL deținute de BERD în Portul Giurgiulești, ci și Bulgaria.
Compania MBF Port Burgas din Republica Bulgaria a anunțat această intenție cu scopul de a investi în portul Giurgiulești.
Interesul României pentru acest port este justificat de concurența dintre Portul Constanța și celelalte porturi din bazinul Mării Negre și cele ale statelor membre UE. Aceasta în contextul extinderii hinterland-ului Portului Constanța și transformării lui într-un lider de piață pentru zona Centrală și de Sud-Est a Europei și, totodată, în contextul redresării, reconstrucției și modernizării Ucrainei.
Portul Giurgiulești este amplasat pe sectorul maritim al fluviului Dunărea și permite acostarea navelor fluviale și a navelor maritime cu pescaj de până la 7 m și, respectiv, cu o capacitate de până la 10.000 tone.

Acest port oferă servicii de transbordare la patru terminale:

– terminalul petrolier, dotat cu un parc de rezervoare cu o capacitate de 45 000 de tone de combustibil, prin care sunt importate produse petroliere și îngrășăminte lichide și prin care se exportă ulei de floarea-soarelui;

– două terminale cerealiere prin care se exportă cereale și semințe;

– un terminal de mărfuri generale și de containere unde se transbordează o gamă largă de mărfuri, printre care se numără – la import – cărbune, îngrășăminte, oțel și diverse materiale de construcții, cum ar fi nisip, pietre și pietriș, precum și – la export – cereale, semințe, șrot, DDGS (borhot furajer) și fier vechi.

În plus, portul este bine conectat cu linii de cale ferată cu ecartament larg și îngust.

De exemplu, există o conexiune regulată de trenuri-bloc pentru transportul containerelor între Giurgiulești și terminalul de containere operat de DP World din Constanța, care ajută la reducerea traficului de camioane și reprezintă o alternativă pentru a evita timpii de așteptare îndelungați la frontiere.
Volumele de mărfuri transbordate prin Portul Giurgiulești au crescut de la 1,83 milioane de tone în 2022 la un nou record de 2,17 milioane de tone în 2023, înregistrând o creștere de 18,6%.
În plus, numărul de containere transbordate a atins un record istoric de 8.460 de unități (8.646 TEU).
Noul record a fost determinat în principal de cantitățile mai mari de cereale și semințe exportate, care au sporit cu 55% anul trecut, ajungând la 889 de mii de tone, ceea ce constituie 41% din volumul total de mărfuri transbordate.
Importul de produse petroliere a crescut ușor, cu 4%, până la 599 mii de tone, reprezentând 28% din totalul mărfurilor transbordate prin PILG.
Creșterea volumelor din 2023 se datorează și majorării cu 26% comparativ cu anul trecut, a exporturilor de ulei de floarea soarelui, atingând cifra de 248 de mii de tone.
De asemenea, și cantitatea de materiale de construcții importate s-a majorat cu 10%, însumând 195 mii de tone, iar importul de îngrășăminte în saci mari, vrac uscat și vrac lichid a continuat să evolueze pozitiv cu o creștere de 48%, ajungând la 119 mii de tone.
Scăderi sunt înregistrate la importurile de cărbune și la exporturile de deșeuri metalice.
sursa