Infrastructura navala in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Ionut, June 28, 2018, 10:24:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Echipa Ferry Complex Orlivka informează călătorii și transportatorii de mărfuri că din cauza lipsei de cerere începând cu ora 00:00 din 12.06.2021 cursa de noapte este temporar suspendată, anume:

- plecare din Isaccea (RO) la ora 03:00;
- plecare din Orlivka (UA) la ora 04:30.

Restul curselor rămân neschimbate, anume:

Plecare:

1) Isaccea 00:00 - Orlivka 01:30
2) Isaccea 06.00 - Orlivka 07.30
3) Isaccea 09:00 - Orlivka 10:30
4) Isaccea 12:00 - Orlivka 13:30
5) Isaccea 15:00 - Orlivka 16:30
6) Isaccea 18:00 - Orlivka 19:30
7) Isaccea 21:00 - Orlivka 22:30

www.facebook.com/pg/ferryorlivka

tom_sawyer

Bacul Isaccea - Cartal (Orlovka), lângă malul românesc. Din recenziile de pe Google Maps se pare că în vama românească toaletele pentru clienți sunt doar cele 2 care se văd la min. 0:05. Pe partea ucraineană sunt în clădire, mult mai civilizat.


tom_sawyer

Peste 20.000 de mijloace de transport cu aproximativ 46.000 de persoane la bord au trecut Dunărea cu bacul între România şi Ucraina, în primele zece luni de la darea în folosinţă a punctului de frontieră din oraşul tulcean Isaccea, se arată într-o adresă remisă de Garda de Coastă la solicitarea AGERPRES.

Potrivit Gărzii de Coastă, din cei 46.125 de cetăţeni care au trecut prin acest punct vamal în perioada 12 august 2020-16 iunie 2021, 5.272 sunt cetăţeni europeni, iar din cele 20.006 mijloace de transport, 13.516 au fost camioane, 4.566 - autoturisme, 1.342 - microbuze, 406 - autocare, 172 de motociclete şi 4 biciclete.

"Pe data de 16 august 2020, punctul de frontieră Isaccea a fost tranzitat de trei persoane cu trei camioane, iar pe data de 16 iunie 2021, punctul de trecere a fost tranzitat de 1.860 de persoane, dintre care 53 cetăţeni europeni, şi 358 de mijloace de transport. Dintre acestea, 239 au fost autoturisme, 72 au fost camioane, 28 microbuze, 18 autocare şi o motocicletă", se specifică în adresa semnată de directorul Gărzii de Coastă, comisarul şef Laurenţiu Cristian Cicu.

agerpres.ro


Un calcul grosier arată că pe 16 iunie au încasat ~9000 euro. La 14 curse zilnice, inseamnă ~640 euro/cursă. Cred că sunt profitabili la banii ăștia.

Pe 17.06 a fost meciul Ucrainei la București, deci numărul de autoturisme poate e mai mare ca de obicei.

Până în februarie a fost permis doar tranzitul camioanelor (restricții COVID).

tom_sawyer

Poze (și recenzii în ucraineană/rusă majoritatea) pe Google Maps cu trecerea de bac Isaccea - Orlovka (Cartal).

TIR-uri, autocare, microbuze, autoturisme, motociclete, încărcare foarte diversă. După deschiderea podului de la Brăila îi va atrage și pe ucrainienii care merg spre vest, deocamdată e folosită mai ales de cei care merg spre Bulgaria/Grecia/Turcia.

tom_sawyer

Quote from: elphax on August 11, 2020, 06:46:09 PM
CNAIR / DRDP au modernizat drumul de acces ?
Quote from: pasadia on August 12, 2020, 10:56:19 AM
Totusi cred ca e in primul rand treaba celor de la AFDJ / CJ Tulcea, primaria Isaceea -  caci cred ca te refeci la DC53, cel care leaga DN22 de port Isaceea pret de 1km.

Drumul a fost modernizat înainte de a se da în folosință punctul de trecere a frontierei:

Drum Isaccea - port (dupa modernizare)


inainte de modernizare

sursa

Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer


TibiV

Ce improvizatie de 2 lei este PTF-ul romanesc de la Isaccea fata de cel ucrainean de la Orlovka...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Da, așa e din păcate. Ucrainienii au avut la dispoziție un teren "virgin" să spunem, mai mult loc să se desfășoare. Pe partea română e mult mai înghesuit locul din apropierea portului.

În recenziile de pe Google Maps se plânge lumea ca la noi au la dispoziție doar 2 toalete "ecologice" (se văd mai sus într-un videoclip), fără apă să se spele pe mâini. La 3 ore de așteptare e cam nasol. Proiectul la noi prevede grupuri sanitare, probabil sunt folosite doar de personalul vamal.

Cei responsabili sunt NAVROM BAC SRL în a căror administrare este punctul de trecere a frontierei de pe partea românească.

tom_sawyer

A year after the start of work, the Orlovka-Isakcha ferry service serves about 1,000 trucks and 3,500 cars a month. And investors plan to turn Orlovka into a river port. What prevents this?

A year ago, on August 10, a ferry to Romania opened in Orlovka on the banks of the Danube. Then it was planned that 50-70 trucks and 120-150 units of passenger transport would pass through the crossing every day. However, the pandemic made its adjustments, and for passengers, due to restrictions from the Romanian side, Orlovka-Isacce was opened only in February this year.

If we talk about the numbers, the number of passenger cars has reached more than 3,500 units per month. In January-February it was 200-300 cars. Trucks - 800-1000 per month, buses and minibuses - 300-350 per month and about 12 thousand people.

Initially, we worked at 10% capacity, now - a third. But we hope that the numbers will grow every month.

Traffic flow statistics at the Orlovka-Isakcha international checkpoint

2020 (August-December)
Freight transport - 4,827

2021 (January-July)

TIR - 10 607

Cars - 13,478

Minibuses - 1 393

Buses - 1 001

Moto - 529

Passengers - 43 786

(Data provided by Orlovka Ferry Complex LLC)

cfts.org.ua


tom_sawyer

Vineri, 10 Iunie 2022
Declarații de presă susținute de purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, privind măsurile luate de autoritățile responsabile pentru optimizarea traficului la frontiera cu Ucraina și Moldova

"Există, după cum vedeți în această parte de jos, la Isaccea, în continuare se vede acest punct roşu. Din dispoziția premierului României, astăzi, Ministerul Apărării Naționale va trimite un bac suplimentar pentru a asigura fluența transportului în această zonă, ceea ce, desigur, va dubla capacitatea existentă la acest moment pentru a transborda autoturisme, camioane, oameni."

gov.ro

Cel mai probabil va fi unul dintre astea:

https://marinarii.ro/bacul-362/

https://marinarii.ro/bacul-364/

tom_sawyer

Bacul militar a ajuns la Galați. La Isaccea au dus bacul Oltișoru 3 de la Galați.

Bacul militar dislocat temporar de Ministerul Apărării Naționale la punctul de traversare a Dunării Galați - I.C. Brătianu s-a stricat după numai o zi. Prima cursă a bacului, aparținând Batalionului Nave Treceri Fluviale "Danubius", a avut loc sâmbătă, 11 iunie, la ora 17,00, iar o zi mai târziu, duminică, acesta a avut nevoie de reparații.

Conform surselor "Vieții libere", bacul militar a fost reparat în noaptea de duminică spre luni, iar azi dimineață, 13 iunie, și-a reluat cursele începând cu ora 7,00. Bacul nu este remotorizat, conform surselor citate, acesta putând fi motivul defecțiunilor apărute: "Să vedem cât ține!", au mai spus sursele "Vieții libere".

Reamintim că MApN a decis aducerea unui bac militar pentru traversarea Dunării pe la Galați, în condițiile în care bacul "Oltișoru 3" al Navrom Bac Galați a fost detașat la Isaccea - Orlovka (Ucraina).


viata-libera.ro


Program trecere bac Isaccea

Incepând cu data de 11.06.2022 programul de trecere cu bacul în Punctul de trecere a Frontierei Isaccea este din 90 în 90 minute cu plecări simultane din Isaccea și Orlivka, respectiv la orele: 6:00, 7:30, 9:00, 10:30, 12:00, 13:30, 15:00, 16:30, 18:00, 19:30, 21:00, 22:30, 24:00, 01:30, 03:00, 04:30.

https://navrombac.ro/servicii-si-tarife-isaccea/


kitsune

Cu toate că în limba engleză ferry (sau ferry-boat) are un înțeles mai larg, in limba română termenul de feribot este mult mai specific, referindu-se exclusiv la nave care pot căra (pe lângă alte vehicule) vagoane de tren, cu cale ferată amenajată pe punte.
Dacă este pe râu și cară mașini și pasageri, este un bac. Dacă este pe mare se numește RoRo (Roll on - roll off).
Nu zic că este greșit termenul de feribot pentru nava aia din articol, doar că la noi in branșă feribotul are CF, cum sunt/erau Eforie și Mangalia. Baziaș-urile, Păltiniș, Păuliș și care mai erau, erau RoRo-uri.

Sursa: trust me, I'm a marine engineer. Și chiar mai mult de atât:





Powered by API/PUM imgur uploader


Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Apolodor

Care-i treaba cu acordul dat ucrainienilor să adâncească brațul Chilia? Știe cineva sau este secret?

shift2rail

Ce te face sa crezi ca Ro si-a dat acordul ptr adancirea bratului Chilia?