Infrastructura navala in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Ionut, June 28, 2018, 10:24:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

[CN1055328] Sistem de semnalizare șenal, inclusiv servicii de instalare și training pentru setare și întreținere

Autoritate contractanta: REGIA AUTONOMA "ADMINISTRATIA FLUVIALA A DUNARII DE JOS" GALATI

Valoarea totala estimata: 19.716.021 lei

Obiectul contractului ce rezultă din aceasta procedură este "Sistem de semnalizare șenal, inclusiv servicii de instalare și training pentru setare și întreținere", format din:
1. Geamanduri cu diametrul între 1.500 mm - 1.800 mm– 183 buc
2. Geamanduri de aterizare cu diametrul cuprins între 2.400 mm – 3.000 mm - 12 buc.
3. Lămpi dotate cu AIS și panou solar, pentru geamanduri si faruri – 235 buc.
4. Lumini de precizie pentru dirijarea navigației în port (PEL) – 2 buc, în conformitate cu cerințele din caietul de sarcini nr. 16286/03.05.2023, primit de la UIP PRIMUS si conform Hotărârii C.N.S.U. nr. 11/03.04.2023 de a întreprinde toate masurile necesare pentru implementarea, în regim de urgenta, a proiectului de investiții ,,Creșterea capacității de trafic a Canalului Sulina" – acronim PRIMUS.

1. Ofertant unic : MSM - Mediterráneo Señales Marítimas
2. Asociere : NAVTRON (Leader), SPX Aids to Navigation OÜ


𝗖𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗮 𝗶𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗶𝗹𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗿𝗲𝘀𝘁𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗮𝗽𝗮𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘇𝗶𝘁, 𝗱𝗮𝗿 𝘀𝗶 𝗮 𝘀𝗶𝗴𝘂𝗿𝗮𝗻𝘁𝗲𝗶 𝗽𝗲 𝗖𝗮𝗻𝗮𝗹𝘂𝗹 𝗦𝘂𝗹𝗶𝗻𝗮
𝗜𝗻 𝗮𝗰𝗲𝗹𝗮𝘀𝗶 𝘁𝗶𝗺𝗽, 𝗶𝗻𝗿𝗲𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗺 𝘂𝗻 𝗻𝗼𝘂 𝗿𝗲𝗰𝗼𝗿𝗱 𝗶𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶𝗰 - 𝟰𝟳𝟲 𝗻𝗮𝘃𝗲/𝗹𝘂𝗻𝗮 𝗺𝗮𝗶

Așa cum spuneam în luna aprilie, avem în lucru 2 proiecte pentru creșterea capacității de trafic pentru Canalul Sulina, iar astăzi, am demarat deja procedura de achiziție iar în urma expirării termenului de depunere a ofertelor, astăzi, au fost depuse 2 oferte pentru unul dintre ele,  respectiv pentru 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁𝗶𝗲 𝘂𝗻𝘂𝗶 𝘀𝗶𝘀𝘁𝗲𝗺 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗻 𝗱𝗲 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗲𝗻𝗮𝗹 𝗽𝗲 𝗖𝗮𝗻𝗮𝗹𝘂𝗹 𝗦𝘂𝗹𝗶𝗻𝗮. Oferte au fost primite din partea unor companii din Spania și Marea Britanie.

Proiectul de semnalizare prevede achiziția a 183 geamanduri cu diametrul cuprins între 1500 mm – 1800 mm, 12 buc. geamanduri cu diametrul cuprins între 2400 mm - 3000 mm, 235 buc. lămpi dotate cu AIS și panou solar și 2 buc. echipamente tip PELs.

Pentru cel de-al doilea proiect, care presupune 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁𝗶𝗮 𝗮 𝟯 𝗻𝗮𝘃𝗲 𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗲, din care 2 nave pentru semnalizare și 1 navă pentru transportul piloților, ofertele au fost depuse la începutul lunii mai, acum aflându-se în procedura de evaluare a acestora.

Precum este cunoscut, creșterea capacităţii de tranzitare a canalului Sulina, precum și creșterea siguranței navigației pe acest sector de Dunăre, reprezintă o prioritate importantă pentru Guvernul României, având în vedere că Dunărea reprezintă o arteră foarte importantă de transport.

Valoarea totală cumulată a celor 2 proiecte este de 17.709.311,80 euro cu TVA, iar sursa de finanțare este asigurată de Comisia Europeană, prin Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. Proiectul beneficiază de 85% finanțare UE și 15% finanțare de la bugetul de stat.

Dacă în luna martie 2023 spuneam că a fost înregistrat un număr record de nave ce au tranzitat Canalul Sulina (408 nave), prin continuarea eforturilor de îmbunătățire a managementului, 𝗶𝗻 𝗹𝘂𝗻𝗮 𝗺𝗮𝗶 𝗶𝗻𝗿𝗲𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗺 𝘂𝗻 𝗻𝗼𝘂 𝗿𝗲𝗰𝗼𝗿𝗱 𝗶𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶𝗰 𝗮𝗹 𝗻𝗮𝘃𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗰𝗲 𝗮𝘂 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘇𝗶𝘁𝗮𝘁 𝗖𝗮𝗻𝗮𝗹𝘂𝗹 𝗦𝘂𝗹𝗶𝗻𝗮 - 𝟰𝟳𝟲 𝗻𝗮𝘃𝗲.

Vă reamintesc că în luna aprilie, de asemenea, în scopul creșterii capacității de tranzit pe Canalul Sulina, în baza unui Acord de Parteneriat cu Guvernul Francez, România a primit din partea Franței o navă pilotină, care transportă deja piloții între uscat și bordul navelor pe care le pilotează pe Canalul Sulina și Dunărea maritimă.

facebook.com/IrinelScriosteanu

shift2rail

^ Ukraina face lobby puternic pentru includerea canalului Chilia+Bastroe in reteaua TEN-T inland waterways- inteleg ca Ro se opune initiativein dar firav- deci Sulina va avea concurenta.

tom_sawyer

Un catamaran electric de pasageri va traversa Dunărea între Silistra și Călărași

Primăria din Silistra, oraș în nord-estul Bulgariei apropiat de granița cu România, va achiziționa un catamaran de pasageri, va consolida malul și va construi o rampă care să asigure accesul navelor mici la malul râului, în cadrul unui proiect UE, a declarat viceprimarul Miroslav Todorov, citat de agenția de presă BTA.

Nava ar trebui să asigure o legătură peste Dunăre între Silistra și Călărași. Aceasta va avea o lungime de 14 m și o lățime de 6 m. Catamaranul va avea două motoare electrice, cu o viteză de 13 km/h. Va transporta până la 28 de pasageri și va aveaun echipaj de doi oameni.

,,Proiectul este extrem de important pentru cetățeni și vizitatori. Ideea este de a asigura navigabilitatea între Silistra și Călărași. În acest scop vom achiziționa un catamaran, iar partenerii noștri români vor achiziționa un autobuz plutitor. Aceste ambarcațiuni vor transporta pasageri între cele două maluri ale Dunării după un program fix și în funcție de nivelul fluviului. Vor fi întocmite rute turistice pentru vizitatorii celor două orașe", a declarat Todorov.

economica.net

(despre autobuzul plutitor, pe pagina anterioară)

tom_sawyer

Se pune lacătul pe Punctul de Trecere a Frontierei Moldova Nouă! Bacul de trecere peste Dunăre, tras la mal!
01 iulie 2023

Banii europeni cu care s-a achiziționat bacul Baziaș 4 și s-a deschis punctul vamal de la Moldova Nouă nu îi vor fi imputați Consiliului Județean Caraș-Severin, dar se îngroapă pe malul Dunării!

Colacul de salvare aruncat de Aquacaraș pentru salvarea bacului n-a reprezentat decât o soluție de moment, SC Eoliana e deja istorie, asocierea primăriilor din Clisură cu Consiliul Județean a fost făcută în zadar, iar noua societate comercială pe care Romeo Dunca ar vrea să o înființeze în subordinea administrației județene, SC Caraș Serv, nu primește votul consilierilor PSD, PMP și Pro România, precum nici pe cel al celor doi consilieri PNL care și-au schimbat opțiunile politice. Astfel, Baziaș 4 va mai traversa doar de câteva ori Dunărea între România și Serbia, apoi rămâne la mal. Pentru că nu mai are pe nimeni la timonă, nu pentru că nu ar duce lipsă de pasageri!

,,Bacul va funcționa până în 12 august. Ne-am atins targhetul, nu mai suntem în pericol de a da banii înapoi Uniunii Europene. Suntem însă în pericol de a nu mai face aceste treceri din simplul motiv că nu avem timpul și înțelegerea necesară. Caraș Serv era soluția rapidă de a prelua activitatea cu bacul. Vom avea o problemă, e bine că nu dăm banii înapoi, dar vom trage bacul pe mal și va rămâne punctul vamal fără obiect până vom găsi o soluție deoarece nu este o activitate comercială rentabilă, care să fie tentantă pentru agenții economici.", a explicat situația Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean.

expressdebanat.ro

tom_sawyer

Două feriboturi pe linie!

În atenția pasagerilor, șoferilor și reprezentanților companiilor de transport!

Complexul de feriboturi Orlivka Ucraina împreună cu Navrom Bac SRL România lansează un al doilea feribot pe linia Orlivka/Cartal UA - Isaccea RO.

În baza celor de mai sus, începând cu data de 12.07.2023, traversarea noastră cu feribotul va trece la un nou program, și anume, plecările de pe fiecare mal se vor face la fiecare oră și jumătate, începând cu ora 06:00 / 24 ore din 24 (programul este atașat).

Cu stimă, echipa Complexului de feriboturi Orlivka

Orlivka/Isaccea 00:00
Orlivka/Isaccea 01:30
Orlivka/Isaccea 03:00
Orlivka/Isaccea 04:30
Orlivka/Isaccea 06:00
Orlivka/Isaccea 07:30
Orlivka/Isaccea 09:00
Orlivka/Isaccea 10:30
Orlivka/Isaccea 12:00
Orlivka/Isaccea 13:30
Orlivka/Isaccea 15:00
Orlivka/Isaccea 16:30
Orlivka/Isaccea 18:00
Orlivka/Isaccea 19:30
Orlivka/Isaccea 21:00
Orlivka/Isaccea 22:30

https://www.facebook.com/ferryorlivka/

https://www.porom.org/ro/program

https://navrombac.ro/servicii-si-tarife-isaccea/

Vlad94

Știu că era vorba să se redeschidă feribotul între Giurgiu-Ruse. S-a mai făcut ceva în direcția aceasta?


carutasul

mă întrebam, doar așa.... cât ar dura transbordarea dacă ai face un bac Giurgiu - Nicopole de exemplu?

frunzaverde

@carutasul - pai la 10-15 km/h cat e viteza maxima a unui bac din ala, pe 100 km, va dura o zi intreaga.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Sensul ar fi ca să mai scutești din drum, dacă tot te-ai urcat și de exemplu mergi către Sofia. Dar dacă merge cu 10km/h ... Dacă ar merge cu 40-50km/h poate ar avea sens. ( Eu am mers relativ des cu bac-ul de Galați, dar mă gândeam că în regim de mers normal ar putea merge și el mai rapid, la traversare evident că nici nu apucă să accelereze, până manevrează să iasă în larg a și ajuns la mijlocul fluviului).

carutasul

pur si simplu mă gândeam că decât să dublezi podul cu linie de bac mai bine faci altceva, un traseu diferit, dar se pare că nu merge în cazul de față. Podul în sine nu prea e un blocaj, blocajul apare la vamă și eventual la plătit taxa de pod..

shift2rail

Exista ferry Turnu Magurele Nikopole, cu un soi de "bac" a traversat si Ducele de Burgundia Dunarea cand s-a alaturat lui Mircea cel Batran in infrangerea rusinoasa de la acelasi Nikopole, la 1400 si ceva...

in sec xxi oamenii folosesc  podurile, problema e cum lucrezi cu o parte bulgara total necooperanta si refractara la orice initiativa romaneasca.

( de 3 ori a inceput @Ceausescu podul/nodul hidrotehnic de la Seaca/Belene si de 3 ori a fost blocat de Jivkov)

pasadia

Hai că pe asta nu am mai auzit-o (bulgarii necooperanti). Te rog, da mai multe detalii.

Bănuiesc că se încadrează în aceeași categorie cu sârbii cei rai care nu ne lasă să facem orice dorim la Moldova Nouă, nu?

În articol sunt și câteva mențiuni despre infrastructura fluvială din capătul Clisurii - https://jurnalul.ro/special-jurnalul/companie-exploatare-cupru-moldomin-faliment-928445.html

frunzaverde

@carutasul - 40 km/h are viteza normala de croaziera un feribot RoPax traversand Marea Baltica, nu un bac pe rau in sus... Nu ma pricep la chestii pe apa, dar la viteze de-astea n-am mers pe rau niciodata...

@shift2rail - Romania a fost cea care a pus bete in roate pana acum proiectelor de traversare ale Dunarii. Atat de rau incat podul de la Vidin a fost finantat exclusiv de partea bulgara, dupa ce partea romana a pus toate betele in roate posibile, pentru ca nu dorea "concurenta" (desi traficul de tranzit a mers dintotdeauna pe autostrazile sarbesti, nu pe DN-urile chinuite romanesti, gen DNCB). Initial RO a refuzat orice pod la vest de Giurgiu, apoi RO a refuzat sugestia (corecta inginereasca) de la Lom/Rast propusa de inginerii consultanti care au facut arbitrajul, cerand locatia (extrem de proasta) de la Nicopole - Turnu Magurele.

Bacul e construit in 2005, nu e de pe vremea lui Mircea cel Batran, si de cat trafic are, circula de 4 (patru) ori pe zi. Drumurile de acces pe ambele parti sunt foarte modeste, iar zona e foarte putin densa, si pe partea BG si pe partea RO, conexiunile proaste.

P.S. Nu mai citi propaganda comunista infecta, nu-ti face bine. Propunerea partii RSR era complet nerealista, barajul ar fi avut o productivitate extrem de mica si consecinte ecologice extreme. A fost (si partea romana a recunoscut asta dupa 1989) doar o incercare de a bloca centrala atomica Belene. In regiunea noastra, in general, cea mai necooperanta si putin cooperanta entitate este partea romana. Si Ucraina, si Serbia, si Ungaria, si Bulgaria au avut mult mai multe probleme cu RO decat am avut noi cu ei.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!