Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

sa nu fie mai ieftin sa stea inchis aeroportul decat sa ii dam drumul, ca nu totul sta in constructie  O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) O:-)

hefaistos

In 5 ani poate sa fie pustiu precum Aradul sa să se bata de la egal la egal cu Clujul. Asta însă n-o stabilim nici tu nici eu ci piața.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

rt25

#587
@hefaistos, ai dreptate ca tine de piata si managementul aeroportului.

Depinde enorm de mult cum se negociaza cu operatorii aerieni. Din ce stiu, terminalul este al 3-lea ca dimensiuni din tara, iar pista e si ea maricica, deci in teorie ar putea veni companii aeriene.

Din ce stiu eu, Brasovul si zona metropolitana este in crestere de populatie in ciuda infrastructurii vitrege.

Oricat se afirma ca la BV nu se face turism din strainate, pe Republicii in weekend se aud numai limbi straine... Conteaza cred ca destinatiile pentru inceput de cum va evolua aeroportul.

Clar ar trebui o legatura cu spatiul vorbitor de Germana (Frankfurt, Munchen cu legaturi ulterioare), dar si zboruri low cost directe cate Italia si Spania. Situatia cu emigrarea nu e asa grea in zona Brasovului ca in zona Moldovei, insa exista destui oameni plecati la munca in strainatate (eu cunosc destui de exemplu).

pasadia

#588
1. Ai un management de proiect care oricum s-a dovedit prost până acum (obiectivul de investiții spart în zeci de mici obiecte, licitate separat în nu știu câte licitații distincte, multe dintre ele întârziate in raport cu termenele anunțate prin 2017 de exemplu).
Nu vad de ce ai avea încredere că se vor descurca mai bine in atragerea de curse aeriene.

2. Turismul in Brașov e fabulos prin cat de insignifiant este. Republicii e o stradă măruntă ca dimensiuni, Piața Sfatului e mai mică decât orice piață centrala din Ardeal (știu cate 2 piețe mai mari in CJ și SB, 3 piețe mai mari in TM ...). Numărul de turiști străini e extrem de mic (da, e mare daca te compari cu Vaslui sau Teleorman, dar dacă luăm orice destinație turistică serioasa o să vezi cat de lipsiți de importanți sunt cei 100.000 de turiști străini din BV. Sa mai spun câți dintre ei sunt low-budget backpackers interesați strict de castelul Dracula?

Iar șansele de creștere sunt mici dat fiind profilul ofertei turistice din BV (calitate proasta axată pe servicii pentru turiștii români de week-end).

3. In materie de curse profilul dat de tine deja (vreo 5 destinații în vreo 3-4 tari cu o frecventa probabilă de 2-3 curse pe săptămână) e o cale sigura spre pierderi financiare. Nu poate nici un aeroport să trăiască doar din atât. Si nu, nu va conta dimensiunea terminalului sau lungimea pistei.

Va conta calitatea pistei. Și ca unul care a avut ocazia sa o străbată, îți zic sincer că îmi e frica de modul în care se vor comporta plăcile de beton odată ce vor fi supuse regimului de aeroport. Da, ele încă sunt ok acum, îmbinările încă sunt "smooth". Însă câtă încredere să am că specificațiile tehnice și rezultatul celor de la Vectra e ok? Vorbim de o firma, de oameni atât ai constructorului cât și ai beneficiarului, care nu aveau experiență în piste de aeroport turnate cu placi betonate.

Da, cred că aș fi avut mai multă încredere ca Vectra face treabă bună dacă am fi avut pista asfaltata. Însă betoane turnate pe o suprafață ce a stat ani de zile fara un sistem de dren adecvat...sper sa nu am dreptate când spun că după 3 ani de operare vom închide aeroportul că sa refacem pista.

tom_sawyer

#589
Proiecte infrastructură feroviară jud Brașov Ep 2 Racordarea AIBG la calea ferată



Cele 3 variante prezentate în video se găsesc pe undeva, sunt publice? Să le punem și aici pe forum. Contractul pentru SF cu Baicons nu cred că e încheiat (semnat în sept. 2020, 12 luni).


pasadia

#590
In articolul asta ai link catre documentul depus la APM Brasov cu cele 2 variante luate in caclul de Baicons. Varianta 3 e varianta propusa de autorii podcastului. ;)

LE: link direct

frunzaverde

Dat fiind ce se cere combinat cu cine face proiectul, fiti siguri ca va fi o solutie de anii '50, precum "coridoreala" si legatura Bucuresti - Otopeni. Asta e calitatea proiectelor livrate...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on July 22, 2021, 01:32:56 AM
Anunt de participare: [CN1032827] ASIGURAREA SERVICIILOR DE NAVIGATIE AERIANA LA AEROPORTUL INTERNATIONAL BRASOV-GHIMBAV /Realizarea infrastructurii fizice si dotarea acesteia cu echipamente specifice

Anunt de participare: [CN1033163] Asigurarea serviciilor de navigație aeriană la aeroportul Internațional Brașov- Ghimbav /Proiectare pentru Procedurile de Zbor Instrumentale și Spațiul Aerian la Aeroportul Internațional Brașov (AIB)

bruin


EugenRo

^Pana la urma care va fi traseul noului drumul de acces aeroport cu Brasovul?

Calin88

Intr-o poza de aici se vede ca iese in DJ101A, drumul de acces la IAR, cam la vreo 150 de m distanta de intersectia cu DJ103C (Stupini-Ghimbav).
Parca, initial, era vorba ca va iesi exact in intersectia dintre cele 2 drumuri judetene, care ar fi devenit giratoriu. Nu stiu de ce s-a schimbat sau de ce, daca tot s-a schimbat, nu iese direct in DJ103C.

bruin

^corect, practic e ce se vede si pe gmaps, intersecteaza drumul catre IAR in punctul rosu:





Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

Cineva sa treaca in chenar rosu data finalizari de 21.10.2020 si sa trimita pe la ministere si CNAIR.  Un an intreg intarziere si nici macar o lopata la vedere.

pasadia

Panoul ăla cu acea dată e pentru o lucrare a Companiei APA.

Dar chiar și așa, drumul de legătură nu are nici o treabă cu MT și cu CNAIR, ci doar cu CJ-ul lui Veștea. Puțină atenție zău că nu strică. ;)

pasadia

Se mai întrunește o comisie:

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ

Realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav va intra în dezbaterea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA), for care se va întruni joi, 28 octombrie 2021, în şedinţă de lucru.
Pe ordinea de zi propusă de ministrul Cseke Attila, preşedintele Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, se regăseşte aprobarea indicatorilor tehnico-economici rezultaţi în urma Studiului de Fezabilitate realizat pentru acest obiectiv de investiţii, a cărui implementare intră în sarcina Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.
În prealabil, indicatorii tehnico-economici ai acestui proiect au fost aprobaţi în comisiile tehnico-economice din cadrul Regionalei CFR Braşov, Companiei CFR SA, respectiv al Ministerului Transporturilor.
După ce şi Consiliul Interministerial din cadrul MDLPA îşi va da acordul asupra indicatorilor, urmează promovarea unei hotărâri de guvern cu privire la acest obiectiv investiţional de importanţă strategică pentru judeţul Braşov şi ulterior, identificarea sursei de finanţare din fonduri europene a realizării proiectului.
Potrivit informaţiilor furnizate de directorul general al Companiei Naţionale CFR SA, Ioan Pintea, Aeroportul Internaţional Braşov va fi racordat la infrastructura feroviară, parte a infrastructurii metropolitane a Braşovului, la fel ca toate marile aeroporturi ale lumii.
,,Braşovul va fi primul oraş de provincie din România care va avea aeroportul conectat la reţeaua feroviară metropolitană şi naţională, prin construirea unei legături la Magistrala 200 Braşov – Sibiu – Arad – Curtici. Conform proiectului, legătura feroviară se va realiza la ieşirea din Ghimbav, printr-o linie dublă electrificată cu o lungime de aproximativ 2,5 km care va ajunge până în faţa aerogării. Tot în cadrul proiectului se vor realiza dublarea şi electrificarea liniei ferate Bartolomeu – Ghimbav, electrificarea tronsonului Ghimbav – Codlea şi construirea unei linii care să permită accesul direct la aeroport şi dinspre Făgăraş – Codlea", a explicat Ioan Pintea.
Conform indicatorilor tehnico-economici, această investiţie se cifrează la valoarea de 150 de milioane de euro, iar durata implementării proiectului va fi de 24 de luni.
,,Realizarea conexiunii Aeroportului Internaţional Braşov la reţeaua feroviară a făcut paşi importanţi înainte, care vor fi concretizaţi prin emiterea hotărârii de guvern în urma căreia CFR SA va avea undă verde pentru a trece la faza de implementare a proiectului. Legarea aeroportului la reţeaua feroviară este foarte importantă pentru asigurarea conectivităţii municipiului şi judeţului Braşov cu punctele de interes din ţară. Acest demers pe care l-am început în mandatul precedent a ajuns acum în fază avansată graţie colaborării foarte strânse pe care am avut-o cu conducerea Regionalei CFR Braşov pe tot parcursul elaborării proiectului. Administraţia judeţeană va acorda tot sprijinul şi pe mai departe în tot ceea ce ţine de realizarea aceste investiţii", a menţionat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.
26.10.2021