Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EugenRo

^Cum ramane cu conexiunea la M300? Este prevazut macar un culoar? Pentru ca in curand se umple toata zona de constructii...

pasadia

Nu cred ca e prevazut. Dar pe de alta parte, la modul serios - de ce ar fi nevoie de ea?

j0cker

Quote from: MoWeed on October 11, 2021, 09:20:27 AM
Intr-o poza de aici se vede ca iese in DJ101A, drumul de acces la IAR, cam la vreo 150 de m distanta de intersectia cu DJ103C (Stupini-Ghimbav).
Parca, initial, era vorba ca va iesi exact in intersectia dintre cele 2 drumuri judetene, care ar fi devenit giratoriu. Nu stiu de ce s-a schimbat sau de ce, daca tot s-a schimbat, nu iese direct in DJ103C.
Nu iese direct in intersectia celor doua drumuri judetene din cauza linilor de mare tensiune

georgec

Lucrari drum acces Aeroport Brasov-Ghimbav,conexiunea cu DJ 103C, drumul pare sa fie din beton.



Powered by API/PUM imgur uploader

coco.serban


Lucrările la cele șapte obiecte necesare funcționării Aeroportului Internațional Brașov, finalizate în proporție de 70%

ncepute în luna iulie a acestui an, lucrările la cele șapte obiecte necesare funcționării Aeroportului Internațional Brașov (clădirea energetică, remiza PSI, posturile de control acces, gospodăria de apă, parcarea și drumul de acces între terminal şi DJ 103 C, drumurile tehnologice interioare, precum şi rețelele interioare de utilităţi) au ajuns la un procent de realizare de 70%, a anunțat vineri, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Judeţean Braşov, Alexandru Anghel.

Clădirea energetică este construită în întregime, iar în cursul săptămânii viitoare vor fi finalizate închiderile (placarea exterioară a clădirii şi montarea uşilor), astfel încât în prima săptămână din luna noiembrie să înceapă echiparea celor trei camere alocate elementelor de comandă pentru balizaj. Pe lângă acestea, o cameră specială va fi destinată gestionării agentului termic, iar într-o altă cameră vor fi amplasate celulele pentru transformatori.
Posturile de control acces, adică cele două porţi ale Aeroportului sunt şi ele în fază finală de construcţie, una fiind amplasată lângă terminal, iar cealaltă, în vecinătatea remizei PSI.
Gospodăria de apă înseamnă două construcţii care sunt aproape de finalizare, acestea urmând să stocheze rezerva de apă necesară alimentării terminalului şi hidranţilor de pe amplasamentul de la Ghimbav.
Parcarea publică situată în faţa terminalului și drumul care asigură accesul spre terminal dinspre drumul judeţean 103 C, sunt în stadiu avansat de execuţie. În cazul ambelor componente de infrastructură a fost realizat stratul superior şi urmează aşternerea asfaltului.
A început şi asfaltarea drumurilor tehnologice şi de handling din cadrul Aeroportului, respectiv a căilor de acces de pe lăţimea platformei de parcare a aeronavelor şi din faţa Terminalului, care continuă spre remiza PSI şi spre viitoarele garaje.

Rețele interioare de utilităţi au fost finalizate pentru clădirile deja construite.
La remiza PSI se înregistrează cel mai mic progres al lucrărilor, respectiv 20% , însă constructorii promit că vor recupera întârzierea.
În scurt timp începe proiectarea altor construcții
În altă ordine de idei, echipa de implementare a Aeroportului urmează să primească în aceste zile forma finală a studiului de fezabilitate pentru clădiri și infrastructură anexe la Aeroportul Internațional Brașov, elaborat de asocierea SC PENCRAFT SRL – SC MIHUL SRL.


https://brasovmetropolitan.ro/2021/10/foto-lucrarile-la-cele-sapte-obiecte-necesare-functionarii-aeroportului-international-brasov-finalizate-in-proportie-de-70/














mirceaeliade

din pacate nu vad niciodata in pozele astea urma de muncitori.  e un amarat de aeroport la care se tooot lucreaza de 10+ ani, la fel ca si pe autostrada PL-BV.  Nu stiu daca mai e vreun oras atat de mare din Ro atat de evitat de avansuri la proiecte substantiale de infrastructura (poate doar Iasiul)

dumbravaandrei



razvan96

Acum 2 zile s-a publicat in transparenta decizionala proiectul de HG pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai conexiunii feroviare.

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav"

QuotePrin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav".
Obiectivul investiției presupune realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav. Această investiție contribuie la dezvoltarea şi extinderea legăturilor transportului aerian cu alte moduri de transport prin interconectarea aeroportului cu întreaga reţea de cale ferată a României şi cu reţeaua europeană de transport TEN-T. Traseul de cale ferată este situat pe raza judeţului Brașov, are lungimea totală de 21,5 km şi presupune conectarea Aeroportului Internațional Brașov–Ghimbav la stația CF Ghimbav pe direcția Brașov și la Magistrala feroviară 200 pe direcția Codlea (Sibiu).
În vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie, în cadrul investiției au fost prevăzute dublarea liniei CF Bartolomeu – Ghimbav – Codlea și electrificarea liniei CF Brașov – Codlea.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) este de: 739.330 mii lei
Durata de realizare a investiției este de: 36 luni
Finanţarea obiectivului de investiţii de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,C.F.R." – S.A., precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

rt25

#609
"739.330 mii lei" inteleg bine = 739 milioane 330.000 lei? Inteleg sa fie scumpa o dublare de traseu + electrificare, dar totusi 125 mil de Eur ?

E corect ordinul de marime ?

Nu ma intelegeti gresit, ma bucura enorm electrificarea pe prima parte din M200 Brasov-Sibiu + conexiune pe linie dubla electrica la aeroport (adica tot  ce nu are Otopeniul), voiam doar sa intreb de suma investita daca e fezabila in a fi alocata.

razvan96

Suma include TVA si nu se refera doar la lucrarile de constructie-montaj, acelea sunt parca vreo 530 de milioane de lei inclusiv TVA. Oricum, ITE sunt doar o estimare din SF, nu inseamna ca se si cheltuie efectiv toti banii astia.


oc7avian

Clasicul final de an  :lol: Alaltăieri au punctat 1 noiembrie 2022 ca termen. Au dat și niște destinații posibile, evident că tot cu poate

https://www.mytex.ro/stiri/546-expres/636937-update-aeroportul-brasov-care-sunt-destinatiile-din-primul-an-de-activitate.html

Quote
Pentru primul an de activitate, care ar putea încep la 1 noiembrie 2022, este aşteptat un trafic de 300.000 de pasageri, iar estimările au fost au fost calculate în funcţie de discuţiile pe care le-au avut reprezentanţii CJ Braşov cu operatorii aerieni. Acestea se poartă permanent cuBlue Air, Lufthansa, Lot, Turkish și El Al, dar şi cu TAROM şi cu Air Bucharest, iar pe lista din primul an de activitate se află legătura cu hub-uri aeriene importante pentru a avea acces la cât mai multe conexiuni. ,,Destinaţiile pe care le preconizăm sunt Londra,Viena – un important hub, Roma – un alt hub important care face conexiunea spre nordul Africii, Munchen, iar din Spania, Barcelona sau Valencia", a explicat Anghel.

Directorul din CJ a amintit şi despre posibilitatea de a avea, prin compania israeliană El Al, un zbor Tel Aviv – Brașov odată cu operaţionalizarea aeroportului de la Ghimbav, ţinând cont de faptul că, cel puţin din datele statistice de acum doi ani, turiştii din Israel - atraşi de Castelul Bran şi mitul din jurul său - sunt pe primul loc din punctul de vedere al numărului oaspeţilor străini care vizitează Braşovul. De altfel,în octombrie 2020, când David Saranga, ambasadorul Israelului în România, a vizitat şantierul terminalului Aeroportului Internaţional Braşov, ghid fiindu-i Alexandru Anghel, Excelenţa Sa a afirmat că faptul că ,,vom avea aici un aeroport va face ca accesul turiştilor din ţara noastră să fie şi mai facil. Cred că aeroportul din Braşov are toate şansele să devină poarta de intrare a turiştilor spre frumuseţile Transilvaniei".

dumbravaandrei

Aeroportul o fi gata, dar deocamdata nu exista vreun contract cu o companie aeriana care sa opereze zboruri. Nu cred ca daca semnezi un contract astazi, exista vreo companie care sa poata opera primul zbor sub un an de zile (sa-si dizloce aeronava, sa liciteze slot de zbor, sa mute personal, sa asigure logistica necesara avionului, etc...)
Clasic, trecem anunturile astea la capitolul brasoave.

pasadia

Nu știu cât de gata e... Eu nu am auzit să fi finalizat multitudinea de mici investiții pe care o mai aveau în lucru (drum de acces, parcare, gard perimetral, CCTV, drenaj și regularizare canal, etc... ).

Nu sunt convins nici că au finalizat toate branșamentele (nu mai zic că într-o vreme se vorbea despre o sursa de energie de back-up). Știu că au semnat contract, dar nu am văzut sa se laude nici cu mașinile de pompieri, nici cu celelalte de care are nevoie un aeroport (mă rog, să zicem că nu trebuie autobuz căci o să mergem pe jos până la aeronave).

Și nu mai pomenesc despre turnul virtual, căci despre ăla chiar nu știu în ce stadiu ne aflam. Dar mă gândesc că trebuie la un moment dat sa faci probe, măcar atât înainte de a zice că e gata.