Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cavver

Quote from: TibiV on July 22, 2021, 01:57:15 PM
@mikidutzaa,
cei de la centrul zonal au destul de muncă - tot traficul est-vest de deasupra României.
Gresit . Controleaza toate avioanele care vin la aterizare la aeroporturile Timisoara si Arad
Quote from: TibiV on July 22, 2021, 01:57:15 PM
În mod sigur o va prelua TWR Arad...
Corect
Quote from: TibiV on July 22, 2021, 01:57:15 PM
@dumbravaandrei,
faptul că un aeroport sau altul are fizic un turn nu schimbă datele problemei privind eficienta economica... Și oricând turnul fizic poate fi completat cu "device-urile" virtuale.
Daca ai un turn fizic inseamna ca angajezi personal fizic acolo. Pentru H12 ai nevoie de minim 6 controlori , 6 personal tehnic , 3 meteorologi.
Quote from: TibiV on July 22, 2021, 01:57:15 PM
Iar la traficul existent, Aradul ar putea prelua și Oradea, Satu Mare si Baia Mare.
Daca am adaugă Sibiu si Targu Mureș, abia atunci am putea spune ca o "echipa" de controlori de trafic își justifică cu adevărat existența.
Nu ar putea prelua fara oameni suplimentari . Conceptul de turn virtual presupune o pozitie exe ( cel care vorbeste cu avioanele ) pentru fiecare aeroport , avand o pozitie planner ( cel care vorbeste cu centrul de la bucuresti/arad) comuna pentru mai multe aeroporturi.
Quote from: TibiV on July 22, 2021, 01:57:15 PM
Astea toate la un loc au mai puțin trafic decât CLJ sau TSR. De OTP nu mai vorbesc...
Singura problemă ar fi cea sindicală. De asta nu se poate aplica deocamdată decât la Brașov, căci la celelalte ar însemna să disponibilizezi actualii controlori...

La brasov se aplica solutia turnului virtual pentru a nu mari gaura economica  generata de politic. De ce credeti ca nu si-a facut cj serviciu propriu de trafic aerian ( perfect permis de legislatia actuala ) ?

cavver

Quote from: dumbravaandrei on July 21, 2021, 09:37:02 AM
@frunzaverde si crezi ca un low-cost o sa vrea sa plateasca in plus ca e altfel de ATC la Brasov? Cu siguranta toate costurile legate de "turnul" virtual vor fi transferate in taxa de aeroport. Si la 10 EUR diferenta, lumea zboara de la Sibiu, Tg. Mures si Bucuresti. C
Faci o confuzie intre taxe. Taxele de aeroport le gasesti in AIP romania ( https://aisro.ro , publications , aip romania ) in sectiunea GEN4.1. Taxele de navigatie - cele care tin de turn/approach/ruta se gasesc in GEN4.2 . Nu fac diferenta taxele de navigatie in pretul biletelor. O fac taxele de aeroport , pe care le gasesti publice cu schemele de discount in AIP ROmanai.

TibiV

#572
@cavver,

Am crezut ca vorbește despre ACC, nu despre APP...

Cât despre "Daca ai un turn fizic inseamna ca angajezi personal fizic acolo" eu vorbeam despre inlocuirea personalului fizic cu echipamente de turn virtual.
Si asa cum am spus, asta ar crea probleme sindicale. Concedieri.

Dar discuția nu era tehnica (posturi/funcții) ci economica - si este clar mai rentabil sa ai o echipa care lucreaza aproape permanent decat 3-4 echipe care taie frunza la caini...
Evident ca daca te ocupi de 4 aeroporturi vei avea un personal ceva mai numeros, dar în mod sigur NU de 4 ori mai numeros...

frunzaverde a dat un exemplu scandinav de "4 în 1"...

Sunt convins că unificarea "virtuala" OMR-BAY le-ar aduce economii serioase.
Dar pe cine dai afară?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cavver

Quoteeu vorbeam despre inlocuirea personalului fizic cu echipamente de turn virtual.
Deocamdata nu s-a inventat solutia IT pentru inlocuirea personalului uman. Nu ai ce personal uman sa inlocuiesti cu echipament , la capatul firului va exista tot un om care se va uita pe niste televizoare ca sa vada ca avionul poate ateriza in siguranta.
Si in cazul brasov deocamdata nu s-a angajat nici un fel de personal .
Ce vad eu in suedia e ca un aeroport cu trafic ca al sibiului a preluat traficul de la un aeroport vecin ( cam ca brasovul ) si apoi a mai adaugat un aeroport nou nout care a fost proiectat cu turn virtual de la inceput. Nu m-am uitat pe programe ca sa-mi fac o idee de cat personal ar fi nevoie ca sa opereze. 

frunzaverde

#574
@cavver, am inteles ca reducerea e de cam 50% de personal fata de schema deja subtire operata de LFV pe cele trei aeroporturi suedeze.

Fara sa fiu specialist, doar din ce-am citit cand s-a pus in functiune la ESKS, au 18 de ore in sezon fara miscari programate, si 22-24 de ore fara miscari programate vara. La ESNO sunt 21-24 ore fara miscari programate. Din cate am inteles, cand nu exista miscari programate, nu exista un controlor dedicat pentru fiecare aeroport, ci doar monitorizare pasiva de frecventa, plus un backup. Am inteles ca noaptea, cand toate trei aeroporturile nu au miscari programate, se asigura permanenta cu doar trei controlori (sau cel putin asta era planul) pe toate trei aeroporturile, care se pot reduce la doi in situatii de necesitate, in conditii de operare H24, in conditiile in care ar fi trebuit sa ai 12 controlori cu turn clasic pe tura la 3 aeroporturi, minim.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

SkedFinger

#575
@Cavver Nu s-a angajat niciun personal pentru aeroportul Brasov (ma refer la controlori) pentru ca cel din arad va fi instruit pentru a folosi echipamentele. Daca am inteles bine si ce se discuta e adevarat, vor fi si de la turnu oradea pregatiti pentru a folosi echipamentele.

@frunzaverde Nu e tocmai necesar o mare disponibilizare, daca iei in considerare urmatoarele. Varsta de pensionare la controlori de trafic aerian din Romania e de 65 ani. Intr-o buna parte se pierd licentele inainte de pensionare din cauza problemelor de sanatate. Daca si cand se va introduce varsta de pensionare la controlori de trafic aerian la 55-57 ani (cred ca asa e in cam toata Europa) atunci se vor creea locuri libere de relocari si in unele turnuri vor intra in deficit de personal.

cavver

@frunzaverde minimal daca ai fi avut 3 aeroporturi deschise h24 ar fi trebuit sa ai un total de 36 controlori ( 3 X 12 ) ; asta in conditiile din ro. Nu sunt la curent cu practicile de rostering din suedia ( si mi se pare timp irosit degeaba sa ma pun la curent ). La ce ore de operare ai estimat e evident ca un remote tower face sens pentru cele 3 aeroporturi ; practic cu personalul de la un aeroport reusesti sa acoperi inca 2 .
@skedfinger - ma repet , desi ar fi "POSIBIL" pentru aeroport sa isi faca propriile servicii de trafic aerian , costurile pentru aceasta aventura ar fi semnificative. De aia CJ-ul prefera sa externalizeze serviciile de trafic aerian catre Romatsa. Dar asta nu inseamna ca Romatsa poate oferi serviciile de trafic aerian si sa isi recupereze costurile din taxele de navigatie ; i.e. o sa fie o pierdere care va trebui acoperita de cineva. E mai clar acum ?
P.S. O sa vedeti peste cativa ani ce gaura o sa fie la brasov , platita de CJ Brasov , Harghita , Covasna. Sper ca o sa merite mandria de a avea aeroport.

mirceaeliade

^nu inteleg cum de mai sunt oameni pe forumul asta care nu vad ca aeroport BV sa fie foarte util pentru turism, chiar daca sunt costuri aferente

tom_sawyer

Citește topicul de la început, cu răbdare, o să afli chestii interesante.

rt25

#579
Parerea mea e ca BV poate avea success doar daca va prelua traficul SB si Tg. Mures.

Si asta e total fezabil, pentru ca nr. locuitori SB + nr. locuitori Tg. Mures  < nr. locuitori BV.

Adaugam la asta un numar de turisti cumulat la SB + Tg. Mures mai mic decat la Brasov + faptul ca tot judetul Covasna va prefera BV si nu Tg. Mures.

Mai pe sleau aeroportul BV e fezabil pe seama aeroporturilor din promiximitate. Nu uitati ca SB si Tg. Mures sunt legate la autostrazi, iar BV nu, asa ca eu locuind in BV pot da aproximativ 50 E dus intors in plus pe cursa aeriana si sa plec de la BV (adica cat sunt costurile de transport catre OTP sau SB) si tot ies financiar in avantaj (ca sa nu mai zic de timp).

E ca in orice bussiness, la inceput trebuie sa iti asumi un risc si o pierdeere.

In plus, eu ca platitor de taxe la BV as accepta acest compromis. Nu poate sa imi spuna nimeni ca aeroporturile BC, SV, SB, Tg. Muresc, Craiova, TL sunt profitabile si merita a fi mentinute, dar BV, care e cel mai mare oras dpdv economic, populatie si industrie nu merita o astfel de investitie. Da, e vorba si de o mandrie locala...Eu nu vad autostrazile alea construite pana la BV, iar cat timp orasul e izolat de legaturi bune aeroportul are fereastra lui de oportunitate.

pasadia

A avut-o. Căci în 2023-2024, când se va relua traficul aerian, între aeroportul SB (sau TGM) și cel din Cluj va fi un drum de 60 de minute. Deci ghici ce aeroport va canibaliza traficul din SB și din TGM? Nu cel din Brașov...

dumbravaandrei

#581
@rt25 ii pui pe cei din Bistrita, Harghita, Sibiu sa se mute obligatoriu la Brasov si sa inchizi aerogarile alea doar-doar sa aiba succes asta? Cum s-au modificat cifrele si pe A3-CoBra, doar doar iese ceva trafic sa justifice diverse baliverne pentru PPP?


Iar de turism cu avionul, sa-ti zboare gandul, ca nu avem nici atractii nici infrastructura de city-break. Iar de la aeroport la traseele montane nu ai cu ce sa ajungi ca transportul in judet e praf si pulbere, Nici macar aeroportul nu e conectat cum trebuie la oras, accesul se face printr-o straduta ingusta unde - basca - mai e si trafic industrial.

rt25

#582
Nu am zis de inchis ci doar care poate fi dezvoltarea naturala.

Eu am 2 topicuri care ma "sensibilizeaza" extrem. A3- Cobra si Aeroportul la BV si argumentele ca nu ar trebui sa fie construite.

daca un oras + zona metropolitana de 500k locuitori NU poate genera trafic pe autostrada si nu are nevoie nici de aeroport (ca asta se sustine), prin presupunerea inversa, NICI o autostrada din Romania si nici un aeroport in afara de OTP nu sunt justificate.
Daca la BV nu se face turism, unde in Romania se face ?
Daca la BV nu exista industrie, unde exista industrie ?
Daca inspre BV si dinspre BV nu exista trafic rutier si cerinta de aerian, unde in Romania exista ?

Uneori facand infrastructura se poate si crea o cerere de turism. Avem Castelul Bran, Castelul Peles, orasul in sine care e frumos, dar noi ne spunem ca nu putem atrage turisit. Daca nu vrem, nu putem intr-adevar. Presupun ca nu e greu (sau mai greu) sa faci si niste conexiuni interne spre locurile de interes si e si in plan legatura feroviara cu orasul, mai ales ca nu e una infundata, linia din plan face conexiune intre magistrala spre Sibiu si cea spre Sighisoara.

pasadia

Linia de cale ferată e [bold] una înfundată![/bold].

Da, știu, în hârtii se vorbește și despre o presupusă faza doi în care linia de la aeroport sa fie continuată spre intermodalul Feldioara (alta chestie care nu exista). Dar hai sa fim serioși - nu va exista nici o faza doi...

hefaistos

Avem noi romanii un stil sa ne certam pe lucruri care deja s-au întâmplat.
Buna dimineata! Nu suntem la momentul studiului de fezabilitate, sa decidem dacă merita sau nu sa se facă aeroport sau nu. Aeroportul deja exista, va fi deschis intr-un viitor apropiat. Restul depinde de piață și de managementul aeroportului, care are sarcina de a atrage trafic.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.