Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yetiman

Off topic:

Asta imi aduce aminte de un banc auzit recent:

Un politician merge in vizita intr-o comuna. La intalnirea cu primarul si oamenii din comuna intreaba ce probleme grave au.
Primarul raspunde:
-Avem 2 probleme grave si urgente.
Prima - Nu avem doctor la dispensarul din comuna.
Politicianul scoate telefonul mobil, vorbeste  cateva minute si anunta:
- S-a rezolvat. De saptamana viitoare aveti medic. Care e problema a doua?
Primarul:
- La noi in comuna nu exista semnal la telefoanele mobile.....
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

frunzaverde

#616
O ruta poate fi deschisa in cateva zile daca e nevoie, undeva la o luna e perioada standard in UE, nu e nevoie de un an.

1. Nu e nevoie de un contract cu aeroportul pentru a opera. Procedurile de operare in spatiul aerian romanesc le gasesti in AIP Romania, vorbim de plan de zbor etc., chestii de rutina care se rezolva in cateva ore, si pe care trebuie sa le faca in principiu si orice PPL (pilot privat), cu doar cateva complicatii pentru operare comerciala. Vezi AIP GEN 1.1 si 1.3 pentru exact ce e necesar (gasesti tot AIP-ul pe aisro.ro).

2. Nu e nevoie sa 'dizloci' aeronave - cu exceptia companiilor foarte mici exista rezerve operationale pentru a deschide o ruta noua din orice hub. Adaugatul si scosul de frecvente este o chestie comuna pentru orice linie aeriana. Mai ales in conditiile curente, cu traficul departe de maximele din 2019.

3. Nu e nevoie de "licitatie pentru sloturi". Nu stiu de unde vine faza cu "sloturi licitate" care revine frecvent: da, exista multiple aeroporturi cu coordonare (nivel 3) in Europa, dar doar la Heathrow si intr-o foarte mica masura la Amsterdam acestea sunt distribuite prin mecanisme de piata. In rest, sunt distribuite printr-un sistem de alocare coordonat de aeroport, si aproape fara exceptie, sunt sloturi disponibile "la liber" in afara orelor de varf (bancuri intercontinentale etc.). Si in momentul asta, mecanismul de piata este nenecesar chiar si la LHR, unde au ajuns sa se roage de operatori sa vina pe aeroport (a se vedea Blue Air).

4. Nu e nevoie de "mutat personal" si nici de "asigurat logistica". Daca nu iti bazezi avioane, in general nu vei avea deloc personal operational de sol. Totul e contractat companiei de handling - care, la aeroporturi mici este adesea una singura - in foarte multe cazuri contractata (sau direct asigurata) de aeroport. Agentii de check-in, cei de poarta, cei de la securitate, cei de la combustibil, cei care incarca bagaje si golesc mizeria, cateringul etc. etc. nimeni nu lucreaza pentru linia aeriana - doar in baze mari, unde au multe avioane si zboruri se internalizeaza activitatea. Astia se pot inclusiv contracta ad-hoc (si aeroportul va trebui sa se asigure ca exista).

De altfel, in aviatie orarele se schimba de 2x pe an. Deci nici vorba de "brasoave" ca nu s-a anuntat vreun operator cu 9 luni inainte ca aeroportul sa fie optimist operational.

@pasadia : pentru autospecialele de pompieri si deszapezire exista contract, si pare ca e cu unul din livratorii mari din tara. Nu vad de ce ar fi probleme.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

N-am zis ca ar fi probleme - doar sugerez ca din moment ce nu am vazut poze si stiri cu Vestea calare pe ele inseamna ca nu au fost livrate (inca).

tom_sawyer

8 February 2022

Saab Receives Order for a Digital Tower in Romania

Saab Digital Air Traffic Solutions (SDATS) has signed a contract to deliver a digital tower to providing air navigation services at the newly built Brasov-Ghimbav International Airport in Romania. The services will be operated by ROMATSA, the air navigation service provider of Romania.

The contract has been signed between Saab and a Romanian consortium led by UTI Construction and Facility Management S.A. It includes a Saab digital tower (r-TWR) system to be installed at the new airport in Brasov as well as a linked control room at the ROMATSA air traffic control centre in Arad.

https://www.saab.com/newsroom/press-releases/2022/saab-receives-order-for-a-digital-tower-in-romania

medicul de garda

Inainte de a vorbi despre zboruri pe aeroportul Brasov, intreb si eu, a vazut macar cineva licitatia pentru intocmirea procedurilor de navigatie pentru respectivul aeroport? Mai mult, a vazut cineva vreo licitatie pentru vreun echipament de radionavigatie in sine? Preferabil ILS, avand in vedere terenul inalt din jurul aeroportului, care va duce la niste proceduri de approach destul de dificile. Daca nu, macar o statie VOR in preajma aeroportului (desi ar insemna doar non-precision approach, cu inaltimi de decizie mult mai mari, deci diversiuni frecvente pe vreme proasta).

Mentionez ca pe hartile de navigatie in momentul de fata nu exista absolut niciun echipament care poate fi utilizat pentru aterizari in intreaga zona, doar o statie NDB (526 BRV) cu precizie mica, si oricum nu pe directia pistelor. A da, si o statie VOR in varf pe Postavarul, inutila in situatia data.

NB: exista si proceduri strict GPS, precum GNSS si RNAV, dar nu exista niciun aeroport in Ro care sa utilizeze asa ceva pentru final approach si nu cred ca un aeroport situat intr-o depresiune cu teren pana la 9000 ft in proximitate ar fi un candidat bun pentru asa ceva...
Trust me, I'm an east-european doctor!

pasadia

Banuiesc ca raspunsul la intrebarea ta e asta:

Anunt de participare: [CN1032827] - ASIGURAREA SERVICIILOR DE NAVIGATIE AERIANA LA AEROPORTUL INTERNATIONAL BRASOV-GHIMBAV /Realizarea infrastructurii fizice si dotarea acesteia cu echipamente...

Atribuirea pe 4.02.2022 catre UTI & Bog'art

De altfel cred ca exact in urma acestuei atribuiri a si aparut comanda de achizitie de echipament catre SAAB mentionata mai sus.

medicul de garda

E ok atunci, multumesc. Totusi, am dubii serioase ca pot monta si calibra echipamentele si mai apoi sa realizeze si procedurile de navigatie specifice pe baza acestora la timp pentru sezonul de iarna 2022-2023. Sa vedem, sunt curios ce companie va inaugura aeroportul, foarte probabil ori Blue Air (pentru PR) ori Wizz Air.
Trust me, I'm an east-european doctor!

frunzaverde

Exact, licitatia este pentru un "pachet complet" de echipare la cheie, inclusiv echipamente de navigatie (VOR/DME si ILS). Va fi ILS Cat IIIa, instalat doar pe directia 22 (dinspre nord-est, deci directia opusa muntilor). Directia 4 nu pare ca va fi echipata cu nimic (dar sunt mii de pagini in documentatia de licitatie, care, culmea, arata rezonabil facuta, diferenta cer-la-pamant fata de ce livreaza CNAIR sau CFR)...

Licitatie pentru procedurile de navigatie nu vad la ce sa mai faca in conditiile in care e o solutie "la cheie". Calibrarea si procedurile instrumentale presupun ca vor fi finalizate de AACR "in house", cum se face si acum.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

medicul de garda

#623
Sunt curios daca va fi posibila aterizarea in vreun fel pe pista 04 pentru avioane comerciale, avand in vedere ca practic intri intre munti ca sa te aliniezi cu pista pentru o procedura IFR (VOR/DME sau ILS). Cel mult sa fie posibil sub reguli vizuale / circle to land, dar chiar si asa ai obstacole care patrund in raza de protectie de 4.2 mile din jurul aeroportului, s-ar putea sa fie altitudinea de decizie cam prea sus ca sa fie o manevra standard. Si daca va fi non-standard, sa fie nevoie de ceva pregatire speciala in simulator pentru aterizari, cum se practica de exemplu pentru FLR (Firenze) pista 23, nu se va deranja nicio companie sa isi pregateasca pilotii, poate daca avionul e bazat pe aeroport (foarte slabe sanse). Probabil diversiune direct in caz de vant nefavorabil dinspre NE.
Trust me, I'm an east-european doctor!

cavver

#624
AACR se ocupa de calibrare nu si de proceduri.
Se vor face apropieri instrumentale si pe directia 04 , RNP . Incepand cu 2030 toate rutele , sid/star -urile si procedurile vor fi PBN ( adica vor folosi GPS/GALLILEO sau DME-uri) iar ILS-ul va fi folosit numai in LVP .
Mandatul european spune ca din 2024 fiecare cap de pista instrumental trebuie sa aiba publicata o procedura de apropiere RNP .

EugenRo

#625
Mereu ma intrebam de ce drumul de legatura de la aeroport BV se interesecteaza aiurea in mijloc cu DJ 101A.

Apoi am sperat ca poate s-a prevazut realizarea unei legaturi rapide, nesinuoase, fara intersectii la nivel, de la aeroport pana la Centura Brasov.  O:-)
Cam asa:



Lucrari necesare:

1-largire benzi, (cel putin) cu un acostament asfaltat, pentru ca introducerea in trafic a SHUTTLEBUS-urilor sa nu incomodeze traficul.
  Desi legatura feroviara este esentiala, existenta unor rute de SHUTTLEBUS (spre Bran, de exemplu) nu trebuie sa insemne o canibalizare a rutei CFR ci o confirmare a unui nod intermodal.
2-construirea unui pasaj in continuarea DJ 103C, cu giratoriu pe dedesubt, care sa deserveasca strazile locale
3-construirea unui pasaj scurt pe linia DJ 101A, cu bretele de acces la drumul rapid catre aeroport
4-transformare intersectie DJ 101A cu DJ 103C in giratoriu

Calin88

#626
Nu s-a prevazut nici o legatura rapida. Propunerea mea e diferita.




Powered by API/PUM imgur uploader

1. Intersectiile cu drumul de aeroport si cel dintre Ghimbav si Stupini pot fi doar giratorii in prima faza, nu cred ca traficul din primii ani de functionare va impune necesitatea unor pasaje denivelate. Ulterior se pot adauga pasaje supraterane peste giratoriile existente, similar cu pasajul Mogosoaia de pe DNCB, cand traficul o va cere.
2. Nod nou, denivelat, cu centura, in zona viitorului spital regional. Avantajul este ca ar rezolva si problema de acces de pe centura in zona spitalului regional, ar reprezenta o legatura rapida intre aeroport si spital, in cazul in care ar exista victime aduse cu elicopterul/avionul. Momentan planul pentru acces la spitalul regional este sa se realizeze un giratoriu pe centura sub podul de pe strada Institutului, dar cred ca intersectiile de pe centura ar trebui fluidizate, nu adaugate giratorii. In plus, in partea de N, str Institutului are o curba brusca la 90 de grade, chiar dupa rampa pasajului; nu cred ca adaugarea de bretele acolo ar fi o solutie moderna.
3. Nod denivelat peste M200 si DN1, similar cu cel de pe centura. Ar iesi undeva intre Hornbach si Losan. Avantajul este ca, desi drumul intre aeroport si centru ar fi putin mai lung, nu ar depinde de trecerile la nivel din Bartolomeu si nu ar trece printre blocurile de pe Lanii. Similar cu nodul de pe centura ar reprezenta o legatura rapida intre oras si spitalul regional, care sa nu depinda de treceri la nivel cu M200.

De asemenea, varianta asta nu s-ar folosi de strazi existente pe care exista constructii rezidentiale, precum sunt acum pe Lanii. In viitor, intr-o faza a 2-a, s-ar putea continua drumul printre aeroport si parcul industrial pana in DN1, la V de Ghimbav, realizandu-se astfel o centura Ghimbav N, care ar fi necesara acum, d-apoi cand va exista nod pe A3 intre Ghimbav si Codlea (ar fi cam cel mai avantajos nod pentru tot centrul orasului dinspre Codlea).

dumbravaandrei

Sincer, DACA va deveni un aeroport asa cum este prevazut in SF, pe langa cele doua variante propuse, mai trebuie inca doua cai de acces : dinspre A3 si dinspre partea de est a Brasovului (poate un bulevard nou prin Stupini?!?).
Dar trebuie rezolvata si centura, denivelate toate intersectiile, eliminate giratiile si facute mai multe pasaje peste ea (cel putin 2 le vad urgente deja: unul la intersectia cu drumul spre Tarlungeni si cel putin inca unul care sa conecteze Sanpetru)

Calin88

@dumbravaandrei

Este prevazut si un drum de legatura intre nodul A13-DN13 si zona aeroportului care ar ocoli Stupiniul pe la N si ar iesi pe langa IAR. Dinspre nodul A3 de la Codlea se poate face un drum de legatura care sa fie si centura pentru Ghimbav si legatura la aeroport.

liviu09

Sunt de acord cu @EugenRo, chiar si scotand din ecuatie pasajele denivelate, eliminand problema costului ridicat.
Prin comparatie, bucata de autostrada + drumul de legatura, deja construite, contin 4 sensuri giratorii.

Problema mai interesanta este in oras, in zona garii Bartolomeu, strada Lunga.