Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Daca aeroporturile mici nu ofera subventii companiilor aeriene, in special celor low-cost, vor fi pustii. Nu are ce face managementul, daca Ryan sau Wizz nu primesc subventii, sub orice forma ar fi ele, isi strang catrafusele si pleaca, simplu. Ce alternativa ramane? Cel mult un zbor pe zi cu Lufthansa la Munchen sau Frankfurt, cu un CRJ, pentru 300 de euro. Aeroporturile mici nu sunt si nu au cum sa fie competitive ca aeroporturi internationale. A mai explicat frunzaverde in anii trecuti, nu s-a schimbat nimic de atunci; caz concret Oradea, era un membru care urla in sus si in jos ca vor veni sute de avioane acolo, va curge lapte si miere, ei bine nu s-au inteles CJ si low-cost-urile la subventie, a plecat si TAROM, ciuciu zboruri, aeroportul este pustiu.

AndreiB

Poate ar fi mai bine daca am concentra traficul pe cateva aeroporturi dominante, cu legaturi bune feroviare, care sa aiba o putere de negociere mai mare.

TibiV

Quote from: rizzuh on May 26, 2021, 01:17:39 PM
Daca aeroporturile mici nu ofera subventii companiilor aeriene, in special celor low-cost, vor fi pustii. Nu are ce face managementul, daca Ryan sau Wizz nu primesc subventii, sub orice forma ar fi ele, isi strang catrafusele si pleaca, simplu. Ce alternativa ramane?

Simplu: alternativa fara aeroport.
Aerportul si gara au sens doar daca se auto-sustin economic, pentru ca atunci inseamna ca chiar sunt necesare & utile.
Daca un aeroport are nevoie de subventii "forever", inseamna ca este o pierdere pentru comunitatea care plateste acea subventie. Pentru ca, evident, cel mult 10% dintre membrii comunitatii vor folosi aeroportul ala, insa doar ocazional... Dar 100% dintre ei vor plati subventiile.

Aproape orice serviciu care are are nevoie de subventii este in mod clar o "paguba".

Ideea de a plati o subventie ca sa existe un serviciu comercial este absurda in sine. Inseamna ca acel serviciu nu este de fapt necesar - corectez: nu este indispensabil...
Da, peste tot se plateste o "subventie" pentru pompieri, ambulanta, chiar si pentru Garcea... Dar alea chiar sunt indispensabile.


Singura exceptie (conform manualelor) este transportul public in orase - dar si aici este discutabil nivelul subventiei...

Deci cat timp un aeroport are nevoie a-la-long de subventie, inseamna ca de fapt nu este nevoie de acel aeroport. Sau, mai exact, este nevoie strict pentru "prestanta" - ca "prestanta" aluia care are ultimul model BMW, dar are restanta de 6 luni la intretinere si deja i-a fost taiat curentul in garsoniera comfort 2....


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Todd is Back

Quote from: mirceaeliade on May 25, 2021, 10:45:46 PM
La un moment dat, e normal ca un guvern central sa prioritizeze niste proiecte de interest maxim, fie pt turism, fie pentru infrastructura, si sa cotizeze de la bugetul central pana proiectul respectiv intra in circuitul economic.

Pe undeva ai dreptate, exact asa functioneaza si o investitie privata, fie ea intr-un aeroport, companie aeriana, operator servicii de transport publlic pe calea ferata, rutiera, navala. Diferenta intre investitorul privat si cel de stat este ca primul are in minte un termen fix de recuperare a investitiei si a obtinerii profitului care, v-a fi reinvestit total sau partial, dupa caz, in urmatorul proiect de investitii. In cazul privatului nu exista notiunea "pina proiectul intra in circuitul economic" fiindca frazeologia aceasta lasa loc unei interpretari de genul "poate miine, poimiine sau nicioadata". Privatul nu-si blocheaza lichiditatile financiare inainte de a se asigura ca incaseaza profitul proiectat la o data certa, foarte exacta in viitorul cit mai apropiat cu putinta. Si cred eu ca se vede cu ochiul liber in Romania ca termenele de executie, finalizare si receptie finala al investitiilor in infrastructura ale Statului, nu se pot anticipa nici de la semnarea contractelor de executie, nici pe parcursul derularii acestora, nici dupa finalizare si nici chiar dupa incheierea receptiei (partiale :lol:


vladioan_bv

#544
" Comisia de evaluare din cadrul Consiliului Județean Brașov a încheiat Raportul Procedurii pentru realizarea obiectivului de investiții ,,Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav Etapa a III-a, Proiectare și execuție lucrări de construcții și instalații pentru 9 obiecte (Rest de executat)".
La această procedură de atribuire, care s-a desfășurat prin metoda de negociere fără publicare prealabilă, au depus oferte doi operatori economici: Asocierea SC BOG'ART SRL  - SC UTI FACILITY MANAGEMENT SA şi Asocierea SC ELECTROGRUP SA - VIAROM CONSTRUCT SRL. "

"..iar comisia a stabilit că Asocierea SC BOG'ART SRL - SC UTI FACILITY MANAGEMENT SA a avut oferta câştigătoare, cu o valoare de 31.224.728,39 lei fără TVA. "

Sursa

razvan96

Cred ca din linkul ala informatia mai importanta era ca prima asociere a fost desemnata castigatoare. :)

vladioan_bv

exista o perioada de 10 zile timp in care se pot depune contestatii...

razvan96

Da, dar asta nu contrazice ce am spus eu.

vladioan_bv

^corect, eu am adaugat comentariul pt a nu se crede ca se poate semna inca acel contract ;)

vladioan_bv




mirceaeliade

>Autorităţile din judeţele Covasna şi Braşov au solicitat sprijinul Guvernului României pentru finalizarea aeroportului civil de la Ghimbav, în cadrul unei recente întâlniri avute cu mai mulţi miniştri din Executiv, a anunţat, joi, primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, liderul organizaţiei locale a UDMR

>pentru finalizarea lucrărilor ar mai fi nevoie de circa 100 de milioane de lei.

>Aeroportul este aproape gata, dar trebuie mai multe autorizări (...). În mod realist, cred că vom putea zbura de la Ghimbav abia anul viitor.

Chiar e realist sa se zboare de la Ghimbav din 2022?


https://www.agerpres.ro/administratie/2021/07/15/covasna-autoritatile-locale-au-solicitat-sprijinul-guvernului-pentru-finalizarea-aeroportului-de-la-ghimbav-brasov--748488

rt25

din ce inteleg din galceava locala, statusul actual e urmatorul:
- avem pista
- avem terminal
- toate cladirile tehnice si drumurile de access si de circulatie din interiorul aeroportului au fost la un cosntructor din sibiu, s-a reziliat, s-a relicitat si a fost castigat contractul de constructorul terminalui, care e serios.

Buba este la... turnul de control.

CJ Brasov vrea turn virtual, au primit promisiunea de la Romatsa ca se va opera cu controlorii de trafic aerian din Arad.

Problema e ca nu ar fi prea multe aeroporturi cu solutia asta de turn virtual, si niciunul cu operatori low cost. Se pune problema daca ar accepta operatorii low cost pe care i-ar tinti Aeroportul BV daca ar veni in conditiile astea
In plus, niciunul din aeroporturile cu turn virtual nu au azi traficul pe care cel de la BV si-l propune conform studiului sa il atinga in 5 ani.

Pe principiul, lenesul mai mult alearga, daca faceau turn standard traditional, azi era gata.

vladioan_bv

eu vad ca trag "pisica" de coada pana in 2024, ca deh alegeri... ce n-ar face vestea pt inca un mandat la cj