Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

marinul

Quote from: BogdanB on January 22, 2021, 07:17:21 PM
Nu vad in schimb o dorinta de a construi autostrazi cu 3 benzi sau mai multe, cel putin in zona oraselor mari.

Uite ce scria mai sus

Quote from: marinul on January 22, 2021, 04:43:50 PM
Drumul expres va străbate județele Bihor și Oradea, va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometr


Florin.I

Vad, ca si acum ca si in plansele initiale, ca A11  e la vest de DN79, inghesuit intre DN si frontiera RO-HU.

Dupa parerea mea, Arad -> Salonta (macar) ar trebui sa fie la est de DN79. Sa deserveasca mai bine(mai echilibrat, mai pe mijloc) bazinul/campia si depresiunile din vestul apusenilor.


pasadia

Total de acord cu asta. Și din punctul meu de vedere din capătul actual A11 traseul ar trebui sa fie astfel:
- direct spre nord pe la vest de Curtici si Macea (acces către zona industriala Curtici - Coindu & fostul KSS + CAI)
- spre nord-vest pe la nord de Macea, spre Nădab (parc industrial cu Contitech & Kromberg) și Șepreuș
- apoi iar spre nord, undeva ape la jumătatea distanței dintre Salonta și Tinca, intersectând iar DN79 la sud de Leș.

Loko

Quote from: marinul on January 22, 2021, 06:07:33 PM
Pare că ai citit doar titlu. Altfel întrebarea ar fi sunat "de ce nu o fac toată autostrada?". E o propunere după valorile de trafic, deocamdată  ca 58 km sa fie autostrada, 76 km drum expres. Vedem ce zice SF-ul, probabil rămâne asa

Mai exact, care 58km sa fie autostrada, de unde si pana unde?

Anyway, nu era vorba ca asta sa fie 'coridorul militar' dintre Polonia si Romania? Pai in cazul asta, mai bine autostrada, zic. Cand trec tancurile, autoturismele sa poata trage pe banda de urgenta, sa le faca loc.   :D


ddfab

^ era vorba de 14 km autostrada cu trei benzi la Oradea si restul de patruzeci si ceva, autostrada cu 2 benzi de la Arad , spre Nord. intre cele doua , DX.

elphax

#275
asa era initial de la Nord spre Sud : total circa 135 km
- A cu trei ! benzi de circulaţie pe sens pe o distanţă de 14,6 kilometri. Asta cred ca s-a schimbat si e A cu 2 benzi plecand de la A3.
- DX 76,4 kilometri. Aici va fi probabil acel profil lat cu banda de urgenta si acostament de 0.75+ 1.5 m
- A două benzi pe sens pe o distanţă de 43,5 km ( pana la jonctiunea cu A1)

Sunt de acord ca putea fi mai aproape de Curtici.

marinul

Drumul de legatura cu A3 nu e autostrada, are doua sensuri giratorii

montaniardul

#277
@elphax Eu cred că de la bun început acest drum trebuia gândit la profil de autostradă. Argumentul meu este faptul că relieful permite o construire facilă și că această viitoare autostradă poate fi extinsă la nord spre Satu Mare, de asemenea la sud spre Serbia (doar sectorul Timișoara - Moravița). In felul acesta Câmpia de Vest se va dezvolta.

Kidu

#278
Quote from: pasadia on January 22, 2021, 09:45:56 PM
Total de acord cu asta. Și din punctul meu de vedere din capătul actual A11 traseul ar trebui sa fie astfel:
- direct spre nord pe la vest de Curtici si Macea (acces către zona industriala Curtici - Coindu & fostul KSS + CAI)
- spre nord-vest pe la nord de Macea, spre Nădab (parc industrial cu Contitech & Kromberg) și Șepreuș

N-o lua cu suparare insa eu unul, curticean de week-end datorita socrilor :), nu sunt de accord cu afirmatiile astea pentru ca nu vad logica sa inghesui A11 la Vest de Curtici printre localitate si frontiera deoarece:
1) Accesul la Lagermax, Zona Libera Curtici si toate firmele de acolo este cat se poate de decent si pe DJ-ul 792C actual.
2) Daca A11 trece la Est de Curtici va mai corecta din tampenia pe care a facut-o fosta administratie atunci cand au construit pasajul actual, peste magistrala CFR 200, taman prin mijlocul localitatii si peste ditamai triajul de langa stadionul "Frontiera" in loc sa o fi construit in zona unde am marcat cu rosu in schita de mai jos. E o poveste veche, banii s-au papat, vechiul primar a si fost condamnat cu suspendare, din pacate, pentru faptul ca si-a tras pasajul peste terenul sau iar Curticiul s-a ales cu o "struto-camila" care in continuare nu rezolva problemele de trafic.
In prezent se lucreaza la centura de NE (GALBEN pe schita) si cea de SE (VERDE pe schita) care in loc sa fi trecut peste M200 in zona cu ROSU pe schita, cum s-a dorit intial, trebuie sa se intoarca prin localitate pe str. Ion Creanga sa ajunga la pasajul actual (ALBASTRU pe schita).
3) Daca va trece prin Vest va fragmenta si mai rau hotarul agricol al Curticiului si fermieri ca Musca (CAI Curtici) si altii ca el vor avea si mai multe probleme.

SCHITA:
Curtici" border="0

pasadia

#279
N-am de ce sa mă supar, nu cred că e atât de important daca ar fi traseul strict la est sau la vest de Curtici. Am folosit acea exprimare doar pentru a fi mai simplu de exprimat traseul, având astfel doar 2 puncte de inflexiune pe întreaga lungime.

bogdymol

Quote from: Kidu on January 27, 2021, 02:49:16 PM
In prezent se lucreaza la centura de NE (GALBEN pe schita) si cea de SE (VERDE pe schita) care in loc sa fi trecut peste M200 in zona cu ROSU pe schita, cum s-a dorit intial, trebuie sa se intoarca prin localitate pe str. Ion Creanga sa ajunga la pasajul actual (ALBASTRU pe schita)

Cum adica se lucreaza pe centura schitata de tine cu galben si verde? S-au inceput lucrarile? Intreb pentru ca nu am mai auzit de proiectul asta.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Kidu

Da, s-au inceput de prin vara, sunt destul de avansati si cred ca in curand vor asterne si asfalt insa hai sa nu ne avantam mai mult in off-topic.

raulbogdan23

Quote22 MARTIE – TERMEN PENTRU DEPUNEREA OFERTELOR LA DRUMUL EXPRES
Astăzi a fost lansată procedura de atribuire pentru realizarea proiectului tehnic la drumul expres Oradea – Arad. Firmele interesate pot depune oferte până la data limită – 22 martie 2021. Valoarea estimată a procedurii de licitație este de 42 de milioane de lei.
La sfârșitul anului trecut am semnat din partea Consiliului Județean Bihor un protocol de colaborare cu Primăria Oradea, Primăria Arad și Consiliul Județean Arad, astfel încât, împreună, să urgentăm realizarea proiectului.
Drumul expres Oradea – Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea – Borș și Nădlac – Arad –Timișoara.
Valoarea Drumului Expres Oradea – Arad va fi de aproximativ 1 miliard de euro și va fi realizat în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

https://www.facebook.com/ilie.bolojan/photos/a.756873177749341/3141463562623612/

razvan96

#283
[CN1028320]-Actualizare/Completare/Revizuire studiu de fezabilitate, elaborare proiect pentru autorizarea executării lucrărilor, proiect tehnic de execuție și asistență tehnică din partea proiectantului (S.F.+P.A.C.+P.O.E.+P.T.E.) ,,Drum expres Oradea - Arad"

Valoare estimata: 42.061.285 RON

Durata: 20 de luni

Termen de depunere: 22.03.2021

Skynick