Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Bachus01

Diferenta la noi intre DX si A , este la cat seteaza garcea radarul 120 sau 140km/h . Atat . Eventual putin mai inguste benzile

In rest se respecta standardul de A , diferenta o face banda de urgenta . Pe A este asfaltata pe DX cu piatra.

Aici un print screen cu M86 din Ungaria , recent am mers pe el cu directia Graz . Se circula la fel ca pe A





Powered by API/PUM imgur uploader


miahi

#256
^^ Din punctul meu de vedere la noi problema cea mai mare este resursa umana prezenta in fazele de pregatire, intocmire si contractare ale proiectelor mari. Cum presupun ca 99% din munca pentru aceste faze este aceeasi la DX cat si la Autostrada, nu mi se pare ca se justificata constructia acestor DX pentru doar 10-15% costuri mai mici. In termeni populari : "Risipim orzul pe gaste" .

Poate ca aici pe A11 nu o sa fie cazul, deoarece se prefigureaza ca fazele premergatoare constructiei vor fi intocmite de alte entitati, nu de CNAIR.

Bachus01

Dx-ul de pe A3 pana la centura Oradea a fost gandit+implementat de autoritatile locale . La fel si A11.

Eu mai mult as fii mers pe varianta de mai jos . Faceam A direct cum am desenat . In felul acesta nu aglomeram centura Oradea , traficul local care Ungaria - Oradea avea 3 posibilitati de iesire . una in centura vest , una pe DN19 nord si una pe la un eventual nod cu drumul spre Bors 1 . Iar cei care doar tranziteaza pe directia Satu Mare dinspre Arad , coborau direct de pe a pe la Tamaseu si urcau pe Les. In varianta aceasta se degrava de trafic inutil centura Oradea





Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

#258
>Ministrul Bode spune că sunt mai multe posibilități de a finanța A11: "Să îl fazăm din actualul POIM. Și avem varianta cu partenerul strategic, Statele Unite, pe relația Constanța – Gdansk, pentru o dublă utilizare, militară și civilă". Președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan, este conștient că singura șansă reală ca drumul expres Oradea – Arad să devină realitate este ca autoritățile locale din Bihor și Arad să se miște foarte repede, pentru a prinde proiectul din actualul exercițiu european de finanțare și pentru a putea fi apoi finanțat, în a doua parte de executare a drumului, din următorul exercițiu european.

>Ilie Bolojan: "Noi ne concentrăm ca până la finalul lunii decembrie să ridicăm pe SICAP licitația pentru reviziuirea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic, iar obiectivul este să avem aceste documentații realizate. Noi vom face tot ce ține de noi. Dacă noi reușim, în primă etapă va fi finanțat din POIM iar mai apoi va fi fazat, se va intra pe noua perioadă de finanțare".

https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/bihorul-asteapta-cu-infrigurare-deschiderea-noilor-santiere-de-autostrada-3586772/

rocklee

pun o intrebare aici ...ce se mai aude de castigatorul licitatiei drum de legatura a3 centura oradea. .. ??? ??? O:-)

ciprebbe

Castigatorul e Strabag, dar avem contestatii inca..........
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

rocklee


NGC

De fapt avem recursuri si mai vorbim prin Februarie 2021. Va tin la curent.

djchris

Au aparut date noi despre acest proiect dupa intalnirea dintre Iustin Cionca și Ilie Bolojan avuta in data de 11/01
Drumul expres Arad-Oradea va prelua traficul greu și traficul de tranzit de pe DN 79 și va face legătura între Autostrada Transilvania și autostrada Arad-Timișoara-Lugoj. Proiectul include realizarea a cinci drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte și a 12 noduri rutiere.

Kidu

De fapt nu e nimic nou pentru cei de aici insa Cionca a tinut si el sa puncteze in stil politicianist. Deh, el e fost chelner, nu prea este "acasa" cu proiectele astea.

marinul

Start la licitația tehnică pentru drumul expres Oradea - Arad

Cei patru - Bolojan, Birta, Cionca și Bibarț - au iscălit joi pe Acordul de asociere Bihor - Arad actualizat, iar procedura a fost trimisă, vineri, către SICAP. Se așteaptă oferte pentru studii, proiect și asistența tehnică aferente drumului expres Oradea - Arad.

A fost lansată procedura de achiziție publică pentru contractarea documentației tehnice aferente investiției DRUM EXPRES ORADEA-ARAD, anunță Consiliul Județean Bihor. Joi, reprezentanții consiliilor județene Bihor și Arad, respectiv ai primăriilor Oradea și Arad au semnat actualizarea Acordului de asociere prin introducerea proiectului tehnic în achiziția comună, pe lângă actualizarea studiului de fezabilitate, precum și documentația specifică necesară demarării procedurii de achiziție publică. Astfel, se va contracta la pachet documentația tehnică aferentă investiției drum expres Oradea-Arad.
Vineri, 22.01.2021, procedura este transmisă în SICAP, transmite CJ Bihor. Termenul de depunere a ofertelor este 15 martie 2021, conform estimărilor celor patru autorități. Valoarea achiziției este de 42 milioane de lei, fără TVA.

"Extindem Acordul pentru a avea o singură licitație și pentru proiectul tehnic, nu doar pentru studiul de fezabilitate, în condițiile în care diferențele de soluții de proiectare pot fi foarte mari, iar costurile pot să crească", declara Ilie Bolojan marți, arătând că extinderea acordului între autoritățile din Bihor și Arad s-a realizat în urma consultării cu CNAIR. Prin această măsură, Bolojan speră că se va economisi timp și resurse, pentru ca drumul să devină realitate. Chiar dacă, foarte probabil, finanțarea investiței din bani europeni va fi fazată, având în vedere amploarea proiectului ce se va întinde pe 135 de kilometri.
Drumul expres va străbate județele Bihor și Oradea, va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri, transmite Consiliul Județean Bihor.

Valoarea estimată a lucrărilor pentru drumul expres Oradea – Arad este de aproximativ 1 miliard de euro, iar investiția va fi realizată în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin accesarea fondurilor europene nerambursabile din cadrul programului operațional specific de transport. CNAIR va depune cererea de finanțare.








Powered by API/PUM imgur uploader

Bihon

Pana la urma au scos si proiectarea la licitatie la sugestia CNAIR

Loko

De ce nu fac autostrada?

Chiar ministrul Drula zicea, in interviul recent, ca e o prostie sa faci DX la campie.

marinul

#267
Pare că ai citit doar titlu. Altfel întrebarea ar fi sunat "de ce nu o fac toată autostrada?". E o propunere după valorile de trafic, deocamdată  ca 58 km sa fie autostrada, 76 km drum expres. Vedem ce zice SF-ul, probabil rămâne asa

dan tm

Interesant cum o serpuiesc. De la Chisineu Cris puteau sa o duca spre Curtici nu doar serpuita pe linga sate.

BogdanB

In ultima perioada vad ca exista tendinta de a transforma propunerile de Autostrazi din MPG in Drumuri Expres (A11 - DX11, A6 - DX6, A4 sa fie continuat ca DX4) sau noile drumuri sa fie direct Drumuri Express in locul de Autostrazi desi nu avem niciun DX care sa fie deschis de cativa ani si in acest fel sa avem cu adevarat o experienta care sa ne spuna da, este ok sa avem si Drumuri Expres in detrimentul Autostrazilor.

In absenta unei experiente reale dar si pe baza analizelor profesioniste de pe acest forum care concluzionau cu ceva timp in urma ca un DX nu aduce decat o reducere cu maxim 15% in medie fata de o autostrada dar pierderile sunt in schimb mult mai mari:
- un DX nu poate fi extins A (alta clasa de drum)
- nu ai banda de urgenta care pentru tiparul conducatorului autor roman este esentiala (probleme masina, oprit nevoi personale - desi avem parcari de scurta durata cu toalte) - imaginati-va ce se va intampla cand un camion defect va bloca banda I
- benzi mai inguste cu 25 de cm - deci senzatia de claustrofobie cand vei depasi un camion dar mai important riscul mult mai mare de accidente
- banda mai ingusta intre sensuri (separatorul median)
- curbe mai stranse=accidente mai multe, viteze mai mici legale (desi se va merge ca pe Autostrazi in realitate) si pante/rampe mai abrupte

eu spun ca este cazul sa tragem un semnal de alarma cu toate propunerile recente de a face drumuri expres in orice situatie desi mult mai eficiente ar fi sa facem autostrazi, mai ales in zonele de ses chiar si deal.

Un drum expres trebuie sa deserveasca legaturi scurte, spre exemplu intre orase si autostrazile care trec prin zona (Oradea - A3), (Timisoara - A1), nu sa fie ele insele sosele de legatura intre orasele mari cum ar aici intre Oradea si Arad sau intre zone istorice.
Tot aici pe forum spuneau cativa colegi cu ceva timp in urma ca un Drum Expres ar trebui sa aiba maxim 30 de km, mai lung de atat devine periculos pentru siguranta soferilor pe baza descrierilor de mai sus.

In esenta noi in sfarsit incepem sa construim drumuri rapide atat de necesare in Romania si este pacat ca pentru o medie de 15% sa preferam sa construim Drumuri Expres = drumuri inguste in care sa te simti claustrofob, cu riscuri mult mai mari de accidente (gen camion oprit pe banda 1) fara sanse de modificare in timp la tipar de autostrada, drumuri pe care le vom folosi cel putin 50 de ani daca nu si 100 de ani.

Romanul are o vorba o vorba "sunt prea sarac sa-mi cumpar lucruri ieftine" - vad ca aici nu se aplica desi va avea un mare impact drumurile pe care le construim pentru generatiile care vin.

Este un semnal ca ne aruncam catre ceva care nu a fost validat inca de viata reala - planificam drumuri inguste (DX) pentru distante mari in loc de autostrazi. Nu vad in schimb o dorinta de a construi autostrazi cu 3 benzi sau mai multe, cel putin in zona oraselor mari. Conducatori din CNAIR (si nu numai ei) dovedesc o foarte slaba viziune.

In nota celor de mai sus consider ca a fost o mare greseala din punctul meu de vedere renuntarea la A12 in favoarea lui DX12, un drum de 121 Km pe care se vor inghesui camioane (ex. cu masini de la Ford si nu numai) si autovehicule intre doua regiuni istorice ale Romaniei - un drum care din cate stiu eu nu va mai putea fi latit la profil de A desi merge prin zone aproape de campie.
Bine aici decizia a fost strict a lui Dragnea si nimeni nu o putea contesta la momentul respectiv, acum insa sunt alte timpuri si putem fi mult mai cerebrali cu alegerile legate de drumurile pe care le vom face "pe viata".
Am salvat 2 ani (cat ar fi durat modificarea SF-ului din DX in A) dar am pierdut sansa unui drum de mare viteza sigur si confortabil intre doua regiuni istorice ale Romaniei pentru 100 de ani