Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#240
De fapt e 998,857,371.63 euro. Pare că ne-a luat mințile proiectul ăsta. NU AVEM SF, PT, ACORD DE MEDIU, AVIZE, EXPROPRIERI ETC, NU EXISTA NIMIC, DECAT O INTELEGERE SEMNATĂ INTRE CNAIR SI 2 JUDEȚE.

ilieutu

Intentia e buna. Pacat ca la momentul acesta e doar o reclama politica: vin alegerile si trebuie sa ne laudam. :)

voicul

Eu as zice ca nu e doar o intentie. S-au facut multe la Oradea. Problema este ca foarte posibil sa faca doar un SF.

Stiti cati ani au stat SF-urile prin sertare la CNAIR?
Pe CoBra avem un SF din 2008.  :o

Deci mai e mult pana departe.

horatiu.cosma

^
Riscul la SF e că nu există o responsabilitate legală, proiectantul de la PT fiind cel care își asumă pe semnătură calculele, soluțiile, trebuie să vină la execuție și să decidă eventualele modificări acolo unde e nevoie. Spre exemplu Search/Consitrans pe contractele de SF vin cu niște soluții copy-paste de pe alte proiecte, supra-dimensionate, iar când clientul cere calculele pe baza cărora a rezultat respectiva soluție tehnică, proiectanții de la SF îi râd în față și îi spun că breviarele de calcul se fac la PT, conform legii. Dar există și proiectanți care nu își bat joc de meserie și fac o treabă de calitate și la SF, doar că e o loterie, depinde cine câștigă contractul.

hvm

^
n-ar trebui sa fie SF+PT? Ca sa stim o treaba. Asa isi asuma PT si trebuie sa faca si SF cum trebuie. Ca altfel buba la PT.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma


pasadia

^

2002, "reactualizat" în 2006. Mă refer la SF-ul CoBra. Și oricum exista SF-uri la fel de vechi și pentru altele (vezi centurile Medias sau Dej).

kumar

Intreba un coleg despre mza-uri zilele trecute.
Poate ajuta la ceva studiul sau ce e in poza de mai jos (luata de pe facebook-ul lui Bolojan)


voicul

Oricum va fi interesanta experienta pentru orice strain care abia intra in tara sa vada turcisme direct de la intrare: ba A3, ba DX, ba dupa A cu 3 benzi, terminat in DX ... giratorii nu avem?, ba de mare viteza, ba de viteza mai modesta.

Cifrele alea sunt relevante si nu prea. Hai sa punem si noi traficul de pe Magheru - 3 benzi ... ca e DN1 acolo si sa vedem ca ... e mare.

vancouver

Nu e nici un turcism. Exact asa arata autostrazile peste tot in lume: ba au 2, ba 3, ba 4 benzi pe sens, functie de trafic. La intrarea in marile orase numarul de benzi creste, exact asta va fi si aici. Faptul ca pe o zona va fi cu profil de DX, nu inseamna ca pe panouri o sa apara alta numerotare. Tot A11 o sa se numeasca cap coada.

Si da, daca schimba autostrada, de pe A3 pe A11, evident ca se va numai altfel.

Hai sa nu ne mai scobim dupa idei de genul: cum putem sa mai criticam si sa ne dam destepti, desi lucrurile in sfarsit merg bine.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AlexxC

#250
@voicul trebuie sa iti contrazic ambele afirmatii:
- tipul drumului si numarul de benzi variaza in functie de valorile de trafic, vezi A3 Ploiesti-Moara Vlasiei are 2 benzi si 130kmph,Moara Vlasiei -DNCB 3 benzi si 130kmph si DNCB-Pipera 3 benzi dar viteza limitata sub 100kmph.
- cifrele alea de MZA chiar sunt relevante, eu pot sa deduc de acolo urmatoarele: A3 va avea in jur de 8-10.000 MZA, legatura Oradea-A3 va avea vreo 10.000 pe jumatatea nordica si 5000 pe jumatatea sudica, DN1 si Centura Oradea vor avea valori de trafic reduse cu cel putin 30-40% dupa constructia A3, A11 la iesire din Oradea nu are sens cu 3 benzi momentan...samd. Ajuta enorm la planificarea noilor legaturi rutiere.

voicul

Zic asa: A3 - DX facut de Strabag - A11 in forma de A si dupa DX si dupa tot A pe la Arad.
Poate m-am luat eu dupa DX si A, cand nu e foarte clar pana la urma nici pentru ei sub ce forma fac A11 de la Oradea la Arad.
Intrebarea ar fi de ce DX de la A3 si A spre Arad?
Unde nu e problema de viteza sau numarul de benzi, ci tipurile diferite de structuri pe care le faci.
Sunt proiecte noi care puteau sa fie gandite unitar pe aceeasi structura. Eu as zice A ca nu e CraPI, ci traseu Pan-European.

Cu MZA ziceam asa: acolo e si mult trafic local bagat in cifre, dar e cu sensul la ce ajuta totusi cifrele?
Traficul de tranzit cam trece prin oras, deci trebuie scos de acolo, ceea ce se si face.
Eu peste tot vad MZA > de 15 deci trafic de A, mai putin spre Arad, unde o sa se faca A cu 3 benzi.

Sper ca am explicat mai bine si daca nu dati cu minus, ca mi se pare ca am pierdut prea mult timp cu un proiect care va mai dura pana va intra pe mainile unui constructor, ca de SF-uri si autostrazi pe hartie e plina tara.

horatiu.cosma

Am mai zis și mai repet, DX vs A nu e "uliță de ultim cătun vs navetă spațială cu 5 benzi pe sens". Și pe DX lucrurile funcționează exact ca pe A, ungurii sau polonezii fac DX-uri la greu și senzația e exact ca pe o autostradă. Benzile de 3,5 metri sunt ok, unii au autostrăzi cu benzi de 3,25, noduri denivelate sunt la fel, banda de urgență e înlocuită de o zonă de acostament mai lat neasfaltat pe care se poate opri în caz de probleme exact la fel ca pe autostradă. Diferențele sunt mici, nu o să iasă nimeni de pe această rută de supărare că trece de la DX la A și nu suportă această inconsecvență abominabilă  :D.

raulbogdan23

As mai completa la ce a zis @horatiu.cosma si faptul ca daca se face cu cap (SF, exproprieri, etc) si avem capetele unde avem mai mult trafic in varianta de A si apoi DX intre. DX-ul se poate upgrada la A daca va fi nevoie pentru o mai buna siguranta in trafic.

Skynick

Probabil s-a mai intrebat, dar care este diferenta de bani intre 70km de A si 70 km de DX in zona respectiva, adica preponderent campie? S-a facut un calcul?