Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gothicus

Adica 20 de luni, incepand din martie 2021? Doar pentru reactualizare???
Siebenburgen, schones Land!

razvan96

Citeste mai atent, actualizarea SF-ului + realizarea proiectarii de detaliu (inclusiv PT). Se doreste apoi un contract FIDIC rosu.

montaniardul

Care este argumetul datorită căruia s-a ales ca acest drum de viteză să fie cu profil de autostradă (cu două și trei benzi pe sens) pe o lungime de 58,168 km și cu profil de drum expres (două benzi pe sens) pe restul de 76,460 km?!
Am înțeles că acest proiect strategic ar avea finanțare externă.

alecu26

Nici unul. Nu are trafic nici de DX. Poate 3 benzi daca în apropierea orașului ai avea noduri si ieșiri din 5 în 5 km....dar nu e cazul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hefaistos

Haideti sa nu fim prea critici. Este prima incercare de proiect manageriat la nivel local/regional si nu prin CNAIR. Mai bine ar lua model si bajetii din alte regiuni.
Pardon, bajetii din alte regiuni s-au straduit sa produca cocoase pe autostrazi ca sa nu treaca prea aproape de resedinta lor de judet.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

montaniardul

#290
@alecu26 eu speram să se facă direct autostradă pe toată lungimea lui, chiar dacă încă nu ar avea trafic nici macar de DX precum zici. Ar fi benefică pe viitor o autostradă care să străbată toată Câmpia de Vest de la Satu Mare la Moravița.

@hefaistos nu aș vrea sa critic, dar cred că ar fi fost mai bine să se construiască de la bun început autostradă să nu mai fie alte bătăi de cap cu transformarea DX în A.

voicul

Conteaza si banul.
Cum ai explica (iar) autostrada in Ardeal cand pe VP se sta bara la bara ... la fel ca prin multe zone de pe traseul A8 sau prin toata Moldova, centurile sunt doar pe hartie si drumurile sunt pline de gropi si carpeli?
Nu aici pe forum, ci in fata oamenilor?

Nu e asa grav sa transformi un DX in A. Sper ca se poate face acest upgrade pe zona de DX.

hefaistos

Din nou, banul nu e o problema.
UE ne arata cativ asaci de bani pe care trebuie sa-i cheltuim pana in 2026. Si... ghici! nu vom fi in stare. Asa ca orice proiect dezvoltat de altii decat CNAIR este binevenit, pentru ca nu ocupa resuresele incapabile, pardon limitate ale acestei organizatii.
As vrea sa prind si vremurile alea cand proiectele cu bani UE vor fi anulate/amanate pe motiv ca s-au alocat toti banii. Ma refer la proiecte de constructii manageriate de autoritatile publice. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

ovicor

Parerea mea e ca ar trebui proiectata A pe toata distanta, dar sa se scoata la constructie full profile doar zonele Oradea si Arad, nodurile toate. Restul traseului ar face fata half profile, 2+1 alternativ.

montaniardul

#294
@voicul consider că toate proiectele sunt necesare și complementare, nu rivalizează unele cu altele. Prioritizarea pare că se face dinspre vestul spre estul țării.

stent76

^este proiect local. Judetele Arad si Bihor. Nu vine de la centru. Face parte si din Coridorul strategic Baltica-Adriatica, poate asta e un avantaj. Dar nu mi se pare ca VN si GL (de exemplu) au iniziat local vreun proiect Focsani-Galati. Mi se pare fortata afirmatia ta ca se prioritizeaza proiectele vestice. Se evalueaza si implementeaza proiectele existente.

dragos76

Hefaistos, nu e chiar un sac de bani pentru orice. Poate ai văzut că UE marșează pe "planul verde", unde nu se încadrează și infrastructura auto. Cu chiu cu vai se pare că pentru unele proiecte rutiere primim "dispensă", ținând cont totuși de slaba dezvoltare a acestui sector la noi, dar totuși sacul de bani nu e eligibil pentru orice.

alecu26

voi stiti ca proiectele astea trebuie si intretinute ulterior.

Eu zic ca trebuie facut profil transversal si o programare atat in transversal functie de niste studii serioase de trafic si o prognoza cat de cat realista.

Daca imi da din estimari ca un 2+1 alternativ in regim de DX (adica acces controlat, intersectii denivelate, viteze de proiectare crescute) e sufficient pe 30 de ani....as ramane pe aceasta programare. Chestii faraonice...a trecut vremea lor. De la granita Germania Austria incoace sunt putine locuri in Europa unde se justifica 3 benzi pe sens.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Bachus01

Daca in zona Oradea A11 nu este gandit cu cap o sa avem din nou ineptie "made in Romania" la fel ca in zona Galati-Braila + DNCB.   O sa avem A3/A11/DX vama-Oradea , in locul la o solutie in care cele 3 drumuri sa fie interconectate cum trebuie . In primul rand A11 trebuie continuat inspre nord  pana la Tamaseu , un nod cu A3 + Tamaseu nod cu DN . Asa tot traficul de pe A3/A11/ DX vama-Oradea se va zapaci pe o portiune de 3km la jonctiunea DX-ul vama-Oradea cu A3 + DN.
In varianta expusa de mine traficul pe axa nord-sud sud-nord va circulara fara intrerupere .


alecu26

Acum daca e sa il credem pe North, si nodul rutier de la Arad a fost gandit in idea ca traficul principal va fi pe directia Oradea-Arad-Timisoara, si nu pe axa autostrazii A1. Probabil aceleasi studii au dat si ca e nevoie de 3 benzi in zona.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).