News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hvm

^
Da. E foarte probabil sa o foloseasca, desi mie mi se pare mai accesibil sa mearga prin Ungaria pe M3 si apoi M5 sa coboare spre Serbia. Probabil cei care merg spre/dinspre Ucraina se folosesc de M3 si M35, desi multi din Ucraina vin direct fara a trece prin Ungaria. Traseul prin ungaria e folosim de estul extrem al Poloniei (desi eu tot pe M3/M5 as merge) si de estul Slovaciei.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici


marinul

Ilie Bolojan pe Facebook

PARTENERIAT PENTRU REALIZAREA DRUMULUI EXPRES ORADEA - ARAD

Astăzi, în prima ședință a noului Consiliu Județean Bihor, au fost aprobate două documente importante pentru dezvoltarea județului nostru. Alături de Primăria Oradea, Primăria Arad și Consiliul Județean Arad, vom reface studiul de fezabilitate, vechi din 2007, al drumului expres Oradea - Arad.
Datorită Ordonanței de urgență 101/2020, autoritățile locale pot prelua proiecte de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în vederea implementării proiectelor mari. Se poate evita astfel riscul de a pierde bani europeni din cauza ritmului lent de implementare a proiectelor.

Astfel, am adoptat un Parteneriat de implementare între cele 4 autoritați și CNAIR, precum și un Acord de asociere între cele 4 UAT-uri.
Intenția noastră este ca în noiembrie, anul acesta, să demarăm  procedura de licitație pentru realizarea studiului. Urmează apoi depunerea aplicației de finanțare pe fonduri europene, iar dacă totul merge bine, anul viitor vom organiza licitația pentru execuția proiectului.






Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Partea buna ar fi aici e ca Bolojan face treaba, deci va iesi ceva de calitate.

Cu toti vedem ce se intampla cand lucrurile sunt stiute: A1 - Boita, A3 - Strabag ...

raulbogdan23

#214
^

Ar fi bine ca studiul sa prevada posibilitatea de a face upgrade de la DX la A in viitor daca va fi necesar.

AlexxC

Ar fi interesant de vazut de ce au ales sa traseze drumul atat de aproape de granita...practic dubleaza drumul existent in loc sa creeze o mai buna conectivitate a localitatilor apropiate de Apuseni.
Ce constrangeri ar exista intro varianta estica...mai spre Ineu si cam cum ar arata aceasta varianta? O harta demografica detaliata ar fi utila zic eu.

mihai008

@marinul "Intenția noastră este ca în noiembrie, anul acesta, să demarăm  procedura de licitație pentru realizarea studiului. Urmează apoi depunerea aplicației de finanțare pe fonduri europene, iar dacă totul merge bine, anul viitor vom organiza licitația pentru execuția proiectului "

Licitatie in noiembrie pt studiul de fezabilitate, iar in 2021 licitatie pt executia proiectului. Nu prea imi vine a crede ca studiul de fezabilitate o sa fie gata atat de repede incat sa se liciteze executia in 2021. Dar macar e bine ca se misca lucrurile.

marinul

Este actualizare studiu de fezabilitate, o sa fie probabil 9 - 12 luni termenul contractual. Sunt cam optimiste termenele, dar e posibil ca in 2 ani sa avem constructor desemnat proiectare si executie.

@AlexxC s-a ales varianta cea mai scurta si mai usoara.

horatiu.cosma

Pe Arad-Oradea vorbim despre un SF făcut de Consitrans în 2008 pe normativul de geotehnică vechi, acela care a scos o adevărată sarabandă de maculaturi fără bază reală. Așa că posibil să vorbim de o revizuire doar în acte, că în realitate va fi de la zero. Iar o pregătire serioasă cap coadă vedem cât durează pe A7, care nu e nu știu ce autostradă montană super complexă (la fel ca aici).

marinul

Iti ajung 4 mil euro sa il faci de la 0 ?

razvan96

Pai pe fiecare tronson din A7 se face si PT-ul la pachet de banii astia, nu doar SF-ul.

horatiu.cosma

Rămâne de văzut dacă se face, deocamdată focsani-bacau nu a inceput (studii geo), sunt probleme cu platile spre subcontractori, nu e chiar roza situatia, deci e discutabil daca e o suma corecta pentru ce trebuie facut (la modul corect, nu maculaturi si studii falsificate).

Geri


De ce nu se discuta ( macar sa se discute ) de Arad - Oradea - Satu Mare ?

Am trasat Oradea ( 2 ) - Satu Mare ( 3 ), macar de a se lua in calcul.


horatiu.cosma

Oradea-Satu Mare are un trafic de 4-5 mii MZA zilnic. Cu centuri la Carei, Săcuieni și Valea lui Mihai e suficient mulți ani de acum înainte.

naivu

#224
Si mie mi se pare normal ca in viitorul indepartat sa fie A11 Arad-Oradea-SatuMare-poate chiar Halmeu, dar SatuMare nu e nici Arad nici Oradea si pe acolo nu trece nici A1 nici A3 (poate, intr-un viitor indepartat si nu f sigur, un DX Turda-Halmeu). Dupa ce se demareaza executia pe Arad-Oradea, cred ca se va discuta mai serios si de continuarea spre SatuMare, dar pana atunci este bine ca se concentreaza pe Arad-Oradea, care nu e nici el proiect prioritar si fara initiativa locala l-ar fi facut CNAIR ... dupa ce se termina A8!
Cum zice si @horatiu.cosma, cu mici imbunatatiri, ce e acuma e suficient pt acum!
LE: Tocmai ma uit pe MasterPlanul din Sinteza, Arad-Oradea-SatuMare e doar TransRegio, in urma unor proiecte cu titlu de DX ca Pitesti-Brasov, Turda-Halmeu; e o mica minune ca se face ceva de pe acum, fie doar intre Oradea si Arad.