Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Pe bune ca nu va inteleg: autostrazile le construim pentru noi, pentru traficul  nostru intern, pentru traficul cu O/D in localitati din Romania si chiar din regiunea respectiva (Banat / Ardeal / Moldova). Si nu, nu ma refer la trafic local, care merge maxim 20 de km, ci ma refer la trafic de mediu parcurs, care merge 150-400km. Ala e grosul traficului, acest trafic are nevoie de autostrazi / DX/ centuri.

Va ascult cateodata si am impresia ca voi plecati din Iasi DOAR cand aveti drum la Budapesta, sau plecati din Oradea doar cand aveti drum in Grecia. Dar in rest nu parasiti niciodata municipiu resedinta, nici voi, nici marfa pe care o producti, nici marfa pe care o cumparati. Totul e produs in localitatea voastra de domiciliu, nu?

paullie

Din pacate, cu bune dar si cu câteva rele suntem in UE. Cum din diverse motive nu avem bani in buget sa facem toate autostrazile pe care le vrem..... cam asta e.

naivu

Si chiar daca am avea buget ca sa platim noi 100% si sa facem pentru noi, nu ar fi pacat sa nu incepem cu proiectele unde cineva ne da 85%? Pana atunci, cateva centuri ocolitoare intre Oradea-Arad, iar daca apuca si ungurii sa faca M47 Szeghed-Berettyoujfalu poate nici nu se va mai simti nevoia de A11  :); ramane de vazut.

voicul

Nu vad M47 chiar paralel, dar nu vad nici o problema de finantare UE pt A11 (cand va fi cazul), pentru ca:
1. Oricum probabil M47 va fi gata de mult fata de A11.  >:( - deci finantare probabil nu va fi pe acelasi exerctiu.
2. Infrastructura trebuie dezvolata in general in toate tarile.
3. A11 e parte din coridor European.

dr4qul4

+1 pasadia.
Restul, nu mai fiti asa naivi. Nu se va face nici un A11, doar bucatele mici din ea (centuri). Si finantatrea 85% de la UE are totusi o limita pe care o depasim de vreo 5 ori.
Si inca ceva...UE va finanta doar ce are sens. Adica ce are trafic. A11 nu are pentru ca e masi scurt si mai rapid prin Serbia. Din cate stiu eu, bulgarii nu au incept macar o autostrada catre Calafat, in schimb au cam terminat-o spre Dimitrovgrad.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

bogdymol

#110
Constructia A1 o vad ca ar trebui impartita in 3 faze pentru a beneficia cat mai repede si cat mai bine de fiecare bucatica din A11:

  • Faza 1: bucatile de langa Arad respectiv de langa Oradea (cam 20 km la fiecare).

    De ce? Pe langa traficul de tranzit, in zonele respective localitatile au si multi navetisti care aglomereaza si mai tare drumul. In aceste zone nu e MZA de 6-8000, ci spre 15000 din cauza traficului local. Cu A11 construit aici traficul de tranzit nu va mai aglomera drumul folosit de localnici, iar ambele surse de trafic (local+tranzit) vor avea conditiile de circulatie mult imbunatatite.

    In plus, pentru traficul de tranzit ce nu are punct de plecare Arad sau Oradea ar beneficia foarte multe, intrucat la Arad s-ar conecta cu A1, iar la Oradea direct cu A3, evitand centurile existente ale oraselor ce sunt sub standard (trec prin localitate, intersectii multe, treceri de pietoni etc). Practic traficul de tranzit nici nu ar mai simti ca exista Arad, Oradea si localitatile adiacente pentru ca ar circula doar pe autostrada/DX.


  • Faza 2: centura Chisineu-Cris si Centura Salonta: sunt cele mai mare orase intre Arad si Oradea si punctele principale in care se pierde mult timp. La Chisineu-Cris am circulat de o gramada de ori cu viteza melcului din cauza aglomeratiei

  • Faza 3: restul, legat bucatelele astea mici intre ele


Sper ca faza 1 si faza 2 sa se faca cat mai curand. Faza 3 mai poate astepta un pic, nu arde atat de tare ca alte zone din tara.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

alexandru_m

bodgy, ce vorbim noi aici?! Vine pasadia si ne explica cum nicaieri in tara asta nu-i trafic decat la brasov. Pe Valea Oltului e suportabil, intre Arad si Oradea nici pomeneala de cozi, etc.

NU e graba cu A11, dar pasul Oituz geme de trafic.

Corect, pasadia trece (probabil) pe pasul oituz mai des ca mine, dar si eu trec mai des ca el pe Arad-Oradea. In viata mea nu am stat in coada la Oituz decat cand erau semafoare la lucrari si normal ca se forma coloana. Tiruri pe ruta aia...ce sa-ti spun. Gasesti seara in parcare la Ancora sau la Millenium cam jumate din numarul de camioane care tranziteaza in 24h Oituzul.

Si apoi vine tare din spate si dr4cul4 ca sa ne explice de prin sectorul 3 din Bucuresti cum e cu traficul la 700km mai incolo.

Parca se vorbea ca vrem km cat mai multi de autostrada, sa avem cost-beneficiu cat mai mare, sa fie drumul sigur pe distante cat mai lungi. Voi stiti cum e relieful de la Arad la Oradea? Stiti ca e un singur rau mai insemnat in 120 de km, si ala cu o albie cam cat Dambovita? Cu banii de pe tot A11 Arad-Oradea poate un SF facut pe bune prin munti, in rest nimic. Dar hai sa vorbim discutii...

horatiu.cosma



Capetele spre Arad și Oradea au trafic mai serios, problema e poziția A11 la Arad, e foarte în vest, ar trebui să vireze din scurt spre est, să dubleze centura Arad, să se apropie mult de DN79 și să o ia paralel cu DN-ul spre Oradea, pentru a prelua traficul de navetă din acele sate. Sau făcut doar HP A11 spre Oradea pe un traseu natural care să preia tranzitul și pentru zona periurbană Arad și Oradea să se facă niște centuri cu dublări pe DN79 pentru traficul de navetă.

cristi767

bogdymol, apropo de faza 1, cred că încă o mică parte din capătul dinspre Oradea e licitat în actuala legătura A3-Centura Oradea, pentru că din câte țin minte din discuțiile pe aici, parțial se suprapun cele două în punctul de pornire. Dar nu știu pe câți kilometri. Oricum, relevanță e doar aceea că, atunci când se va discuta proiectul în sine, va fi cu acei kilometri în minus. Pentru că în rest, tot către centura Oradea trebuie să o iei, când va fi gata :))

Poate ne confirmă cineva cât din traseu se suprapune.

alexandru_m

@horatiu.cosma

Imi spui te rog din ce an este studiul acela?

horatiu.cosma

^
Nu e un studiu, e recensământul de trafic din 2015.
^^
Drumul de legătură de la Oradea se termină în actuala centură Oradea, la sensul giratoriu de la Sântandrei, deci nu prea dublează DN79.

ghrt

Dacă Serbia nu intră nici măcar în UE, România şi Bulgaria vor fi în Schengen şi va fi culoar de autostradă Lugoj - Calafat - Montana -Sofia, cred că traficul de orice fel va prefera controalele lejere (mai degrabă lipsa lor) decât tranzitul prin Serbia.
Primele 2 condiţii vor fi aproape sigur îndeplinite în generaţia asta.
Iar dacă vor veni anual 4-5mld euro pe bugetul suplimentar de la UE pe 2020-2027 (total 20mld euro), A11 va fi foarte bun de făcut. Fiind fără lucrări de artă majore vor putea licita şi firme mai mici. Măcar să poată CNAIR să atribuie atât de multe lucrări.
Cont (aproape) inactiv.

bogdymol

Quote from: horatiu.cosma on May 29, 2020, 09:16:38 PM
Capetele spre Arad și Oradea au trafic mai serios

^^ Exact ce ziceam, faza 1, zonele de capat.

La Oradea A11 ar scuti traficul de tranzit de centura vestica care are MZA 15000 conform hartii de mai sus. La MZA de 16000 deja e recomandata autostrada. E chiar la limita bucata aia de centura care trece prin oras si are sensuri giratorii, treceri de pietoni si intersectii la nivel cu celelalte strazi din oras.

La Arad situatia e similara: ar salva zona cu MZA de 12000. Doar ca aici nu e ca la Oradea, unde macar se circula pe 4 benzi. Aici e drum national normal, cu o banda pe sens.

Quote from: horatiu.cosma on May 29, 2020, 09:16:38 PMproblema e poziția A11 la Arad, e foarte în vest, ar trebui să vireze din scurt spre est, să dubleze centura Arad, să se apropie mult de DN79 și să o ia paralel cu DN-ul spre Oradea, pentru a prelua traficul de navetă din acele sate. Sau făcut doar HP A11 spre Oradea pe un traseu natural care să preia tranzitul și pentru zona periurbană Arad și Oradea să se facă niște centuri cu dublări pe DN79 pentru traficul de navetă.

Asta o rezolvi destul de usor pentru traficul de tranzit. Vezi schita de mai jos (cam asa trece traseul din studiul de fezabilitate facut prin 2007):



De la sud spre nord:
- legatura A11 cu DN7 (un sfert din nodul ala exista deja de cand s-a facut A1 centura Arad)
- nod pe A11 la intersectia cu DJ709B. Acest DJ e intr-o stare f buna si este destul de intens circulat (la nivel local), fiind principalul drum spre orasul Curtici
- nod pe A11 la intersectia cu DJ792C. Si acest DJ e intr-o stare f buna si se leaga in apropiere de DN79. Astfel, A11 devine o centura pentru cele 3 localitati de pe DN79 dinspre Arad, si devine centura pentru toata zona aia cu MZA de 12000.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

horatiu.cosma

La nord centura Oradea va fi degrevată de trafic pe sectorul vestic de actualul proiect aflat în licitație "drum de legătură centura Oradea-A3".

pasadia

#119
Vad că nu mi-am pierdut talentul de a-mi face prieteni ușor. Chit că câteodată chiar nu pot înțelege ce îi determină să îmi pomenească numele. Dar dragă @alexandru_m, țin să te asigur că în condiții normale, fără pandemie, conduc mult mai des prin Arad sau Oradea decât prin pasul.Oituz. Și știu și toată salva de giratorii de la nord de Arad care se blochează la orele de vârf, știu și frumoasa pistă de biciclete dintre Nadab și Chisinau-Cris (serios, e cam singura pista ce dublează un DN în toată țara asta), știu și Salonta și cum traficul prin ea e comparabil cu cel din Aiud (inclusiv prin schimbarile de direcție din oraș).

As spune ceva și la obiectul topicului, dar nu știu exact ce as putea grăi. Adică mno, n-am avut niciodată vreo poziție anti A11 dar...

LE: poate nu s-a înțeles ce am spus în singura mea postare de azi pe topicul asta - așa că mai fac o încercare:

Atunci când discutăm utilitatea vreunei autostrăzi din RO,  NU ar trebui sa punem că principal criteriu modul în care aceasta ar servi unui ipotetic trafic internațional de lung parcurs ci ar trebui sa luăm în considerare mult mai mult traficul intern de mediu parcurs. Acestea fiind zise, în cazul A11 contează traficul intern, nu cel international. Și există oricum.maimmult trafic intern chiar și aici.