Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ghrt

^^ Drumul de legătură va avea profil de autostradă cu descărcare spre giraţia aceea de pe centură, sau e un simplu DN?
Cont (aproape) inactiv.

Jack

#121
In ultimii ani a inceput sa creasca destul de mult si traficul dintre Ucraina si Serbia, care folosesc tot acea legatura, cred ca e principala ruta intre cele 2 tari. Intra si ies pe la Halmeu catre Ucraina.
Din cate stiu va avea profil de drum express intre A3 si Podul peste C. Repede, acolo ar fi nodul centura Or. cu A11, de acolo va fi DN cu 4 benzi. Din ce stiu toata sectiunea va fi iluminata, pana la A3.
PS: Licitatia s-a terminat de vreo luna, avem 4 oferte.

alexandru_m

@pasadia

Traficul international nu este ipotetic. Daca mergi des te rog sa te uiti la numerele camioanelor. PLIN de sarbi, ucraineni si polonezi. Iar daca nu stii, la Debrecen e vorba de o ditamai fabrica auto. Stii unde se produc airbaguri, volane, cablaje, centuri de siguranta, tapiterii si multe alte componente pentru firma aceea? Iti spun eu: la Curtici, la Arad, la Timisoara, la Nadab.

Subansable (sub-subansamble de fapt) pentru unii producatori din Arad/Timisoara vin din Ungaria, din zona Miskolc. Ghici pe unde merg si astia?

Daca iei orice tip de logica, economica, sociala si ce mai vrei tu...nu mai bine se merge pe A in Romania decat in Ungaria? Nu mai bine se mai fac niste centre logistice / producatori de componente auto la noi decat prin Szeged, Hodmezovasarhely, Bekescsaba sau Kondoros? Nu mai bine incaseaza Romania taxele de drum de la camioane? Nu mai bine alimenteaza un camion 1000 de litri de la noi? Sau un autohof, sau un restaurant?

ionutzyankoo

@ghrt

Drumul de legatura va avea profil de drum expres (platforma de 21,5 m) insa profilul acesta nu va fi decat pe 12,5 din cei 19 km ai drumului de legatura. Intre giratia ce se va construi pe actuala centura si km 6 va fi DN cu 4 benzi pe sens (platforma de 18,7 m)

Dominik

Bn daca pe acei 6 km de DN cu 4 benzi pe sens vor pune separatoare de beton de tip New Jersey, se va circula in sigurana si confort.
You're in Steelers Country

cristi767

În ceea ce îi privește pe cei 12,5km, să înțeleg că ăștia sunt cei care se suprapun cu traseul A11 (fie că va fi A, fie că va fi DX)?

pasadia

@alexandru_m: știu că mă fac greu înțeles, deci mai incerc o singura data.

- nu am zis că nu există trafic intre Arad și Oradea sau că nu ar trebui gândita o soluție noua in zona. Bogdymol parca a șifacut o etapizare, așa cum îmi pare și mie firească (capetele, apoi centurile pentru Salonta și Chisinau-Cris și apoi segmentele dintre). Și nu am obiectat la acest plan.

-am obiectat la argumentul de a investi pentru traficul internațional. Pentru că ala, în mod real e redus. Și uite, dacă vrei o să ajung odată în zona sa număr - din toate tirurile cred că 3/4 sunt înregistrate în RO. La fel, cel puțin 90% din mașinile mici. Da, sunt mai multe mașini străine în zona, dar e normal - e totuși o zona de graniță.

- cât privește ce se produce in zona: Da, la Curtici produce Coindu - care mai are o secție prin Sighetu Marmației. TRW-ul din Timișoara mai avea secții in Marghita și Baia Mare. Autolivul din Lugoj mai are secții in Reșița și la Abrud. Leoni de la Arad are pe la Beiuș o secție. KSS de la Curtici mai are una in Brad (cred că au inchis-o între timp). Și tot așa... Intre ele, intre secțiile din RO, generează mai mult trafic intern, de mediu parcurs, decât trafic internațional. La fel, toate produsele alimentare, toți retailerii crează acel trafic intern, de mediu parcurs.

Din ultimele 2 puncte cred că se înțelege clar ce zic: investiția într-o construcție nouă o faci in primul rand datorita volumului de trafic intern, de mediu parcurs, nu pentru traficul internațional. La fel cum o faci pentru a crește siguranța în trafic, nu pentru creșterea de viteza (nu de alta dar între Oradea și Arad tot timpul găsesc cel puțin un caz în care sunt depășit de localnici ce merg cu 150 pe DN-ul de acum.

MihaiD

@pasadia, completez chiar pe lista ta, dacă îmi permiți, argumentul tău cu traficul generat intern și nevoia de a susține acest tip de investiții, cu Autoliv la Onești și TRW la Roman

ionutzyankoo

@cristi767

Exact, acei km se suprapun peste DX11 (sau care o fi numarul in cele din urma)

alexandru_m

@pasadia, le iau pe rand.

1. de acord

2+3 legat de traficul de marfa aberezi maxim si te rog sa te opresti. Intre sectiile din Romania Coindu NU EXISTA TRAFIC. Ok? Materia prima (pielea) vine fie din Spania, fie din Germania, fie din Austria, fie din Ungaria. Aici vorbesc de marfa dusa de mine personal, cu actele in mana. De la Coindu se cara mult in Cehia, Polonia, Germania. Din nou, curse pe care le-am facut, nu povesti de parcare. Ma opresc aici, daca vrei pot elabora in privat.

Bine, baieti. Lasa sa fie Mercedes la Kecskemet, Audi la Gyor si BMW la Debrecen. Si poate VW in Serbia. Noi facem maxim componentele, de ce sa ducem treaba pana la capat?

In rest chiar nu-mi pasa.



voicul

Nu e chiar asa, ci sunt calcule si cifre la mijloc.
BMW nu are fabrica inca la Debrecen (adica acum o face, daca nu a inghetat proiectul si chiar daca e gata - nu stiu exact stadiul) Oradea e conectata la autostrazile din UE.
De ce nu e fabrica de masini la Arad, Timisoara, Lugoj, Deva, Sibiu, Oradea, Cluj (via A10), chiar TGM? Pentru ca sunt si alti factori in calcul. Mai simplu nu prea e forta de munca (numar si calitate).

Nimeni nu zice ca nu e trafic pe linia lui A11, doar ca nu destul, ca econoimic sa se faca A11.

Parerea mea, in coada clasemntului de A in RO, ultimele 3 locuri:
A11
A4
A9

mariusj

Eu unul consider ca mai trebuie sa construim si in alte zone autostrazi nu doar in vest, sau mai bine zis peste munti.

alexandru_m

#132
Stiu ca A11 este la coada, si sunt de acord ca mai trebuie investit si in alte zone din tara.

Despre forta de munca lipsa nu stiu ce sa spun. Avand in vedere ca pe la fabrici gen Webasto, Takata si altii oamenii de la banda abia daca sar de 500 de euro pe luna cred ca o fabrica serioasa cu un buget de salarii corect nu ar avea probleme in a atrage oameni.

Asa sunt eu mai visator si sper sa se translateze mai spre Est lucruri legate de automotive. Niste fabrici auto in V tarii cu subansamblele facute in S si E nu cred ca ar deranja pe nimeni, dar ma tem ca trenul acesta l-am pierdut.

Oricum e interesant de urmarit cum se leaga soselele de producatorii de componente auto. De-a lungul granitei si autostrazilor (cate avem) sunt insirati si continua sa apara. Singura fabrica "izolata" de care stiu eu este Leoni de la Bistrita, restul la maxim cateva zeci de km de conexiuni cu Vestul.

Comenzile nu se livreaza "cand ajungem". Tot ce e pe camion maxim o zi intre productie si livrare, mult de tot se merge in echipaj, plus tot ce e 3,5T care au livrare directa, inclusiv la Bremen. Ca sa va exemplific si concret: marfa care iese pe usa fabricii la 16:00 in Romania cam trebuie descarcata la prima ora in Germania, maxim pe la pranz. Pt Audi tranzitul pe 3.5 este de 15 ore din Zimand la Neckarsulm(Heilbronn). Baietii din Brasov mi-au zis ca au vreo 20-22 de ore tranzitul. Minunile lui Just In Time...

dr4qul4

Trebuie sa facem autostrăzi acolo unde avem trafic. Nu contează est, vest, sud sau nord.
5000 mza este extrem de putin, dar asta nu înseamnă ca nu se pot face porțiunile care au rol de centuri, unde traficul este mai ridicat. Oradea procedeaza exact cum tb.
Si nu conteaza daca e ieftin sau simplu de facut. Conteaza in primul rand sa fie folositoare.
Cand vom avea A sau DX pe toate portiunile DN-urilor care au acum MZA peste 15.000, putem trece la cele peste 10.000 si dupa ce sunt si asteq gata, ne putem gandi la conectarea tuturor segmentelor.  Pacat ca datele alea din 2015 nu sunt publice, ca acolo s-ar fi vazut clar prioritatile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

Ok, am inteles. Imi imaginez eu traficul de acolo, tre sa ma duc la doctor.

Las aici acest link la o postare chiar de pe acest forum si va urez o seara buna si o saptamana productiva.