Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Mai rau, negi evidența.
Ti-a pus Horațiu MZA din 2015 pe pagina anterioara. Ai 5000 intre Salonta si Chișineu-Criș.
DN79 are trafic cat are DN4. Cauta excelul de la cestrin. Ala nu e detaliat pe segmente, dar iti poti face o idee in cazul DN urilor scurte.
5000 mza = 2500 pe sens = 1 masina la 35 de sec.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

Ai un stil de a pune problema de ma dai peste cap. Daca tu imi spui mie ca traficul intre Chisinau Cris si Salonta e la fel cu traficul intre Budesti si Curcani eu imi sterg contul de pe forumul asta.

Ca sa intelegi: m-am nascut in Bucuresti, verile mi le-am petrecut la casa bunicilor din Budesti, de pe DN4, iar de 3 ani m-am mutat in Arad. Cad de pe scaun razand la comparatia ta. Ai un stil de a spune tampenii cu maxima incredere cum nu am mai vazut la nimeni. Poate caut postarea ta de la pasajul Piata Sudului unde propuneai sa se mute traficul din zona pe fundatura aia de Intrarea Scorusului unde daca se intalnesc o batrana cu un cadru si un scuter trebuie atentie sporita.

Da, avem acces la GMaps si la gluma aia de pe situl CESTRIN, dar hai sa analizam putin inainte sa debitam pe aici. DN4 include spre exemplu Soseaua Oltenitei. Piata Sudului. Intersectia Brancoveanu. Popesti Leordeniul. Nu stiu pe care bucata din DN4 a masurat CESTRIN, chiar sunt curios. Dupa Centura si mai ales dupa Frumusani tragi cu tunul pe drumul ala.

Il rog pe @horatiu.cosma sa imi dea si mie harta pe care o are el de la acel recensamant, eu pe site la CESTRIN nu gasesc decat un pdf de 4 pagini pt toata tara care imi pare o bataie de joc.

Bag mana in foc ca nu ai citit tot postul ala la care am pus link, asa ca iti scriu aici ce a spus North:

QuotePrivind această din urmă hartă se pot formula următoarele concluzii din punctul de vedere al traficului greu:

1. Este evident că prioritatea I pentru România ar trebui să o reprezinte construcția de A / DX pe axele DN 7 și DN 1 (ambele integral), precum și DN 2, dar și DN 65 și DN 72 și DNCB.
2. Al doilea val prioritar ar trebui să îl reprezinte restul axei A3, DN 6 (inclusiv racordul vestic la podul Calafat - Vidin DN 56A) precum și DN 79. În acest sens, îmi permit să menționez ceea ce consider că sunt cele mai mari trei greșeli din Masterplanul General de Transport, respectiv neincluderea în rețeaua rutieră rapidă (A / DX) a axelor:
- Arad - Oradea (MZAG_2015 = 1996, deci practic la limită de a fi reprezentată cu roșu în harta de mai sus)
- Târgu Mureș - Brașov (Făgăraș)
- Dr. T. Severin - Calafat.


alexandru_m

Si ca sa iti faci o imagine si mai clara citez iar de acolo:

Quote- Arad - Oradea (MZAG_2015 = 1996, deci practic la limită de a fi reprezentată cu roșu în harta de mai sus)

1. Cum se explică faptul că traficul greu a scăzut pe A2 cu 15% între 2010 și 2015 (de la 2423 la 2060)

A2 - Bucuresti - Constanta - 2060 - 100%
DN79 - Arad - Oradea - 1996 - 96.893%

A2, DN4, tot p'acolo.

horatiu.cosma

Din fericire, proiectele se fac pe cifre, analize de trafic, economice, nu pe păreri personale ale lui x sau y "că a fost aglomerat când am trecut eu pe acolo".

A detaliat foarte bine bogdymol cea mai normala la cap etapizare. La pasul 1 deja Oradea își face treaba, pentru Arad ar trebui lansata pregatirea capătului din A11 și ulterior construcția, iar în 5-10 ani pornită construcția de la pasul 2.

Ionuț ar trebui sa modereze puțin ultimele mesaje, că s-a cam întrecut măsura cu limbajul.

alexandru_m

#139
Da, de aceea intrebam de harta completa de unde ai scos extrasul de mai in spate.

O sa caut ce a fost facut pe DN 68A, daca nu ma insel cristi5 a gandit metoda si gruiarew a pus-o in practica si voi incerca in limita timpului disponibil sa aplic si dincoace.

Daca are cineva ceva feedback constructiv si niste sugestii legate de ziua saptamanii / ora la care sa merg ascult cu mare drag. Te rog sa ma crezi, horatiu, ca nu ma apuca vorbitul despre drumuri / zone pe care nu le stiu. Drept dovada nu cred ca am nici o postare pe topicurile pt A7, A8 sau zone indepartate / pe unde nu umblu.

Also, 100% de acord cu bogdymol, sa lamuresc si partea asta.


naivu

A11 merita sa fie facuta candva; dincolo de cifrele de trafic, nu mi se pare normal ca de la SatuMare la Arad sa simti nevoia sa mergi prin Ungaria (sau sa faci SatuMare-Mangalia prin Ungaria-Serbia-Bulgaria :)). Poate nu va fi A continuu ci o succesiune de A/DX/2+2/2+1alternativ cu geometrie corecta si intersectii denivelate dar trebuie facut (candva)!
Este normal ca atunci cand construim infrastructura sa tinem cont in primul rand de noi, dar atat timp cat UE contribuie nu poti sa nu tii cont si de ei. Iar traficul international se va adauga la traficul intern indiferent daca vrei sa tii cont de el sau nu; cum ar fi fost ca Ungaria sa nu fi continuat nici o autostrada la est de Dunare/Tisa?!
In stabilirea prioritatii de construire nu se poate lua mecanic in calcul doar criteriul traficului; daca in restul tarii in maxim 100-200km poti ajunge la o autostrada, din Moldova ai nevoie de 300-400km; dupa A1 (legatura capitalei cu UE) si A0Sud (conectarea A1-A2 cu ocolirea Buc), trebuie sa dai prioritate la A7 si A8 (si la portiunea de A3 in prelungirea A8) si la DX12 (pt ca ai facut o promisiune unui investitor strategic); abia din ce ramane se poate aloca si pt A11. De aceea subscriu 100% la strategia @bogdymol:
-centura la Oradea este deja inceputa (bravo Oradea)
-centura la Arad ar avea deja prioritate ca si centura a unui oras important, ca e parte din A11 e doar un plus; ar putea fi licitata la anul
-mai raman doua centuri mici si trei segmente care sa uneasca cele patru centuri. Inevitabil, proiectele prioritare vor avea si perioade in care necesita mai putine resurse si va fi mai usor de strecurat Centura Salonta sau un segment de A/DX de 20km, in campie, fara noduri, decat tot A11

reed

A zis Orban la semnarea de pe A3 ca se doreste faurirea drumului express DX11 la profil de autostrada :lol:

frunzeti

^^ Sunt curios cine ar face Satu Mare - Mangalia via Ungaria-Serbia-Bulgaria  :lol:

marinul

Se modifica traseul A11, din ce zice Ilie Bolojan, traseul comun cu drumul de legatura centura - A3, va fi mai lung. A11 se va desprinde din drumul de legatura intre Santandrei si Oradea

Nu am gasit inca planse, dar noul traseu este aproximativ asa





Powered by API/PUM imgur uploader

conferinta o gasiti aici   

rocklee

Ba asta nu se astâmpere..pana nu face si autostrada oradea arad.... :o

Vlad94

Traseul mi se pare mult mai ok, mai ales că nu mai necesită un pod nou peste Crișul Repede.

cristi767

Au pe site-ul primăriei o planșă: http://oradea.ro/stiri-oradea/a-fost-definitivata-conexiunea-dintre-autostrada-a3-si-viitorul-drum-expres-oradea-arad

Aici cred că o să se vadă distorsionat, dar merge cu click din link-ul de mai sus.


Vlad94

Mi se pare ca proiectul s-ar simplifica daca linia CF ar supratraversa Dj797.

danpandrea

O suprapunere aproximativă peste Google Maps, alături de continuarea către A3:


voicul

Pe langa pod e posibil sa se castige si niste bani din faptul ca nu se mai construiesc niste km (s-ar putea sa fie totusi sute de m) de drum.