Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

NGC

Va fi ceva parc industrial in zona de la km 6+400 si au nevoie de sens giratoriu acolo.

pasadia

Îl știu parcul ăla, cred că am și fost prin zona in care vor să facă giratoriu. Eu am o problema cu ideea că va fi nevoie de 2 poduri peste Criș.

Dar pe de altă parte sa fim serioși - nu suntem în pericolul de a fi prelungit DX11 spre sud prea curând...

tom_sawyer

Se mai misca ceva cu proiectul asta? Totusi avem ministrul transporturilor din Bihor, la Arad conducere de aceeasi culoare cu a guvernului.

Ultima stire era ca s-a depus documentatia pentru certificate de urbanism la CJ-uri.

Daca Cuc a putut sa arunce cu un SF pentru DX Piatra-Neamt Bacau, de ce nu ar face si Bode ceva, care ar fi chiar mai util?

Dominik

#93
^
Sa nu uitam ca aceasta A11 face parte din viitoarea Via Carpatia, un culoar important Pan-european...pacat ca nu se misca nimic. Si de altfel Bode este din jud Salaj.
You're in Steelers Country

voicul

Dupa mine acest proiect are importanta cam 0 in comparatie cu restul de proiecte din RO. E undeva la nivel de A4 pana in Vama Veche.

Totusi e interesant ca e A11, dar de pe A3 pana in centura oradea va fi DX.
Se mai face o alta iesire cand se va face A11?

MihaiD

@tom_sawyer, care e problema cu SF pentru DX Piatra Neamț - Bacău? Ce relevanță are că Bode e din Sălaj, raportat la cum trebuie să se comporte față de nevoile țării? De asta întârzie CNAIR proiectele pe Moldova? Arad - Oradea la ora asta se circulă mult mai ok decât Piatra Neamț - Bacău, unde în 60 km ai un singur loc în care, mergând regulamentar, cu adevărat ești liniștit că poți depăși, în Neamț, între Costișa și Podoleni.

JohannDB

   Chiar și acum pe vreme de (fosta) "urgență" și actuala "alertă", probabil și din cauza alocării pentru (ca și) culoar pentru tranzit rapid, tot transportul greu de la Borș, spre Bulgaria este dirijat pe DN79 - Arad - A11 - A1 - A6 - Dn6, Lugoj-Orșova - Șimian - DN56A - Maglavit - Dn56 - Calafat Pod.....
   Din această cauză (una din ele) DN79 a început să fie aglomerat/oricum era tot mai aglomerat în ultimul an jumate... Plus că pentru anumite caracteristici, datorită marasmului cu îngustări, borduri, șicane (max. 3,5m lățime) de pe DN1 Oradea - Aleșd - Huedin - Gilău (A3), pentru a ajunge în centrul țării esti trimis la naiba pe la Carei - Satu Mare - Zalău, ca să treci apoi prin Cluj spre Bistrița - Suceava sau Tg.Mureș - Brașov,....... așa că, preferi să o iei pe Arad - Deva..... Deși între Oradea și Arad sunt și câteva girații foarte deștepte..... Ca aceea din centrul Salontei, de exemplu.....
   Oricum, de mult timp (și mai ales din martie încoace) turcii, bulgarii și mulți alții ce tranzitează Borșul și au destinații sudice, au țintă Calafatul; din cauza asta și Calafatul are cozi permanente..... Rar când nu dai de coadă la vama asta...!! În ultimul an jumate când aud de Calafat îmi vine să-mi iau.......concediu.... Iar alții ce au tot sudul ca destinație, o iau tot pe Arad (unde se adună cu fluxul din Nădlac2), dar apoi spre Sibiu, luând aurostrada.....
  Până la centuri la Salonta, Chișineu Criș, și la altele de pe DN79.....mai am nevoie de mult "tutun și răbdare" (numai că "nu le am cu tutunul")....

marinul

De ce se alege Calafat oare? Prin Serbia se pierde asa mult timp pentru tranzit sau e vorba si de taxele de drum?

tom_sawyer

@MihaiD: Piatra-Neamt - Bacau e un DX inutil, ma refer la constructie noua, ca DX. Leaga un orasel, de alt oras mediu.

Oradea - Arad leaga o serie de orase mult mai mari si e pe o ruta internationala de transport, spre sudul Europei.

voicul


horatiu.cosma

Traficul Arad-Oradea e între 6000 și 8000 de vehicule zilnice. Poate să mai aștepte acest proiect liniștit câțiva ani după A3, A1, A7, A0, DX 12, Brăila, A8 est.

Vlad94

Acest drum este foarte util pentru ca va colecta toate drumurile din estul Ungariei, fiind o alternativa de tranzit intre Debrecen si Szeged(asta dupa ce vom intra in Schengen). De Via Carpatica nici nu mai vorbesc. Sunt sigur ca A11 ar fi primi finantare europeana. Probabil si A9. Defapt aceste doua autostrazi ne-ar putea pastra pe harta tranzitului si probabil ar grabi intrarea noastra in Schengen.

laszlo.robert

Din pacate este în concurență cu M47 maghiar între Szeged si Berettyóújfalu  .Nu stiu dacă EU ar finanța două drumuri de  viteză paralele, adică nu știu pe care dintre ele. Deocamdată ambele sunt la stadiul de "dorința ".

JohannDB

#103
@ marinul.... De ce se alege Calafatul ??   Păi hai să facem un mic grafic, luat după kilometrajul mașinii.....
   Vama Borș - girația VO.Oradea/DN79 sunt  14,8-15 km...., VO.Oradea girația DN79 - DN79 girația "Lukoil" VO.Arad sunt 108 km (total 123)...., VO.Arad girația "Lukoil" - VO.Arad /girația A11, sunt 9 km (total 132)..., VO.Arad / girația A11 - A1KM459/exit A6 km 0,0, sunt 90 km (total 222)...,
A1 km 459/exit A6 km 0,0 - A6 km 10/exit VO.Lugoj/DN6 sunt 10 km (total 232)..., VO.Lugoj/DN6 - DN6 Șimian DN56A sunt 172 km (total 404)...,
DN6 Șimian DN 56A/DN 56 Calafat Pod P.T.F. sunt 90 km (total 494).....
  Caracteristica drumului: VO Oradea, de bună calitate.... DN79 Oradea-Arad, foarte bun și el și la anumite ore (din noapte) chiar aerisit.... VO.Arad, scurtă și ușor de trecut, după ce se trece peste podul de la CET Arad..... A11-A1-A6 sunt 100 km de  :) autostradă.... DN6 de la Lugoj, foarte bun, cu centură la Lugoj, la Caransebeș, la Domașnea (puțin mai dificil la Piatra Scrisă-Armeniș, Teregova, Plugova și Topleț), iar centură la Turnu Severin și DN56A, puțin de urcat (1+1 pe urcare) la Hinova- coborâre largă Rogova, apoi drum întins și foarte bun până la Calafat.... 494 km de drum  categoria "verde"....
  P.S. Cu doi șoferi pe capul tractor și "ceva" lățime am plecat din Borș la 21:50 și la 05:20 opream în P.T.F. ....

paullie

Bun asa Robert. Coroborat cu faptul ca oricum ai da-o cel mai scurt drum (doar daca reinventezi geografia sa fie altfel) Szeged-Istanbul este prin Beograd si Sofia care-i cam gata (mai putin Sofia - Dimitrovgrad) nu prea mai vad ca A11 sa se materializeze in viitorul apropiat.