Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rocklee

Spunea Grindeanu....de A Timișoara Moravita....si Arad Oradea...vor fi scoase cam odata la licitație...pentru că sefeurile vor fi gata in acelasi timp.... :)

horatiu.cosma

Handrei, recomand cu încredere să citești măcar 3-4 mesaje mai sus înainte de a posta.

Feri

QuoteAgenția Națională pentru Protecția Mediului anunţă publicul interesat asupra deciziei de emitere a acordului de mediu pentru proiectul:"Drum Expres Arad - Oradea" amplasat pe teritoriul Jud. Bihor și Jud. Arad, titular Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A

Observaţiile/contestaţiile publicului se primesc la sediul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului din Splaiul Independenței, nr.294, Sector 6, Bucureşti, în termen de 10 zile de la data afişării prezentului anunţ, până la data de 28.09.2023.
Sursa

lucianluci96

Ministerul Mediului: Drumul expres Oradea-Arad a primit acordul de mediu / Vor fi construite 75 de pasaje supraterane şi poduri peste cursuri de apă şi intersecţii cu alte drumuri

https://www.news.ro/social/ministerul-mediului-drumul-expres-oradea-arad-a-primit-acordul-de-mediu-vor-fi-construite-75-de-pasaje-supraterane-si-poduri-peste-cursuri-de-apa-si-intersectii-cu-alte-drumuri-1922404802002023101621333699

Ministrul mediului anunţă că luni, în prezenţa ministrului Mircea Fechet, a fost semnat acordul de mediu pentru drumul expres Oradea-Arad. Drumul expres (DX) Oradea-Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulaţie pe sens şi vor fi construite 75 de pasaje supraterane şi poduri peste cursuri de apă şi intersecţii cu alte drumuri. Ministrul Mircea Fechet a afirmat că Drumul expres Oradea-Arad este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră pe care autorităţile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, fiind inclus în proiectul Via Carpatia, alături de autostrada Calafat -Lugoj


"Drumul expres Oradea-Arad a primit acordul de mediu! Astăzi, la sediul MMAP, în prezenţa ministrului Mircea Fechet, a fost semnat acordul de mediu pentru drumul expres Oradea-Arad.

"Înţelegem foarte bine importanţa obiectivelor strategice de investiţii, nu pierdem timpul, emitem acordurile de mediu fără întârzieri, deoarece este esenţială consolidarea integrării depline a obiectivelor de mediu şi a tranziţiei verzi în procesul de coordonare a politicilor economice, bugetare şi de ocupare a forţei de muncă. Drumul expres Oradea-Arad este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră pe care autorităţile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, fiind inclus în proiectul Via Carpatia, alături de autostrada Calafat -Lugoj" a precizat Mircea Fechet.

Actul de reglementare pentru viitorul drum expres a fost semnat de Laurenţiu Alexandru Păştinaru, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.

"Drumul expres (DX) Oradea-Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulaţie pe sens. Vor fi construite 75 de pasaje supraterane şi poduri peste cursuri de apă şi intersecţii cu alte drumuri. În judeţul Bihor sunt propuse patru noduri rutiere, alte patru fiind în judeţul Arad. Lucrările vor fi împărţite în trei tronsoane: Oradea-Salonta, Salonta Chişineu-Criş şi Chişineu Criş-Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei", precizează ministerul.

Potrivit Ministerului mediului, "proiectul traversează cursul râurilor Crişul Alb şi Crişul Negru, prin intermediul unor poduri iar în zona Chişineu Criş, pentru a reduce impactul asupra habitatelor, a fost adoptată soluţia mutării traseului drumului şi a nodului rutier în aşa fel încât să nu afecteze ariile naturale protejate din zonă".

a.l.x

Quote𝗜𝗻𝗰𝗮 𝟭𝟮𝟬 𝗸𝗺 𝗱𝗲 𝗱𝗿𝘂𝗺 𝗲𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀

Astăzi a fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii studiul de fezabilitate pentru 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗔𝗿𝗮𝗱-𝗢𝗿𝗮𝗱𝗲𝗮, care va asigura și conexiunea cu granița cu Ungaria.

Sunt prevăzute următoarele caracteristici tehnice:
✅️ 120,47 km lungime traseu
✅️ drum de legătură cu Vama Nădlac - 9,85 km
✅️ drum de legătură Arad - 3 km
✅️ drum de legătură Salonta - 5 km
✅️ punct de trecere a frontierei
✅️ 86 poduri și pasaje
✅️ 6 parcări de scurtă durată
✅️ 8 spații de servicii tip S1 și S3, iar pe drumul de legătură cu Ungaria sunt prevăzute două spații de servicii tip S3, unde se va amenaja inclusiv parcare securizată cu nivel de securizare 𝗕𝗿𝗼𝗻𝘇 (despre care vă spuneam zilele trecute)
✅️ 4 Centre de Întreținere și Coordonare
✅️ sistem inteligent de monitorizare trafic (ITS)
✅️ 12 noduri rutiere amplasate la intersecția cu:
1) drumul de legătură Centura Oradea cu A3, 2) DC71, 3) Gepiu cu DN7, 4) Salonta cu DJ795, 5) drumul de legătură cu granița Ungariei, 6) Avram Iancu cu DN79, 7) Chișineu-Criș cu DN79, 😎 DJ792C, 9) Varianta de Ocolire Arad Nou, 10) DJ 709B, 11) DJ709C cu Drum de legătură cu zona industrială Arad Vest și 12) VO Arad cu DN7.

Traseul Drumului Expres Arad-Oradea va traversa următoarele U.A.T.-uri:
📍 𝗝𝘂𝗱𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗕𝗶𝗵𝗼𝗿: Oradea, Sânandrei, Nojorid, Sânnicolau Roman, Gepiu, Cefa, Mădăras, Salonta, Ciumeghiu, Avram Iancu
📍 𝗝𝘂𝗱𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗔𝗿𝗮𝗱: Arad, Zerind, Chișineu-Criș, Socodor, Simand, Macea, Zimandu Nou, Sofronea.

Valoarea totală a investiției este de 9,8 miliarde lei, fără TVA, iar finanțarea investiției se realizează din fonduri europene nerambursabile.

Acest proiect este rezultatul unui parteneriat semnat în noiembrie 2020 între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, CNAIR și autoritățile locale (Consiliul Județean Bihor, Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Primăria Arad) și mă bucur că începe să dea roade.

Este unul dintre cele mai importante proiecte descentralizate, iar acest succes întărește ceea ce am spus și susținut mereu, și anume faptul că una dintre cele mai bune decizii pe care le-am aplicat, începând cu 2020, la Ministerul Transporturilor în ceea ce privește dezvoltarea capacității administrative, constă în 𝗱𝗲𝘀𝗰𝗲𝗻𝘁𝗿𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 unor proiecte, chiar și majore, cum este acest caz, către autoritățile locale sau asocieri dintre acestea.

Și prin acest proiect, domnul Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, dovedește că a reușit crearea unei structuri la nivelul Consiliului Județean Bihor care, împreună cu alte autorități locale din zonă, poate dezvolta proiecte mari.

🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴
________
#Arad #Oradea #Bihor #drumexpres
#DX11 #DrumExpresAradOradea
#Salonta #vama #Nădlac #vamaNadlac
#infrastructura #rutieră #infrastructurarutiera
#dezvoltamRomania #HaiRomaniaHaiCaSePoate
FB-Scriosteanu

lucianluci96

#545
Ce pasi mai trebuie pana la licitatie? Si cand urmeaza licitatia propriu zisa, cine o face, CNAIR sau CJ Bihor(sau alta autoritate locala) ?

LE: De la Bolojan

QuoteCu avizul de azi, proiectul a intrat în ultima etapă de avizare. Astfel, în a doua jumătate a lunii octombrie va intra în avizare în ședința Consiliului Interministerial ce avizează proiectele publice de valoare mare.
După emiterea acestui ultim aviz, în luna noiembrie se vor aproba indicatorii tehnico-economici ai proiectului prin hotărâre de Guvern. Trebuie emisă și hotărârea de expropriere a terenurilor afectate de proiectul drumului expres, după publicarea hotărârii ce aprobă indicatorii.
Proiectanții s-au angajat să finalizeze și proiectul tehnic până la finalul lunii noiembrie. După verificarea acestuia, în luna decembrie sau în ianuarie se va putea declanșa procedura de licitație pentru selectarea constructorilor pe cele 3 loturi

pasadia

1. Drum de legatura cu Vama Nadlac? Adica facem un drum paralel cu A1? De ce?

2. 12 intersectii, dar pacat ca nu stie sa le aseze pe harta si da indicatii aiurea. De exemplu:

- nodul 2: DC71. Nu reusesc sa gasesc acest DC, dar gasesc in zona respectiva DC77, Nojorind - Livada de Bihor.
- nodul 3: Gepiu cu DN7. Evident de fapt e DN79
- nodul 9: Varianta de Ocolire Arad Nou - banuiesc ca de aici pleaca acel drum de legatura de 3 km spre Arad?
- nodul 11: DJ709C cu Drum de legătură cu zona industrială Arad Vest - sau aici e acel drum de legatura? Sa fie in continuarea a ceea ce e numita Strada II"??

3. Oricum am o mica retinere la numarul mare de noduri din jurul Aradului. Practic pe un traseu dinspre Timisoara spre Orade ar urma sa traversam prin 9 noduri intr-un interval de 35 km (Arad Sud - Curtici DJ792).

nohablaespanol

Cel mai probabil este vorba despre Vama Turnu.

ciulpanescu

Zona Arad, Dx11



Noul punct de trecere a frontierei cu Ungaria va fi la 4km nord de actualul punct de trecere de pe DN 79B, Salonta-Frontiera.
Acordul cu Ungaria a fost semnat in aprilie 2023; Ungaria va prelungi M44 pana in acest punct de trecere a frontierei.


horyatm

#549
Eu cred că fix la acest PTF se referă, respectiv cel cu M44, care va fi la km 9,02 (deci se potrivește distanța), nicidecum la Nădlac.

Acum că e clar că va fi DX și nu A, cred că se impune mutarea topicului la Drumuri Expres.

slartibartfast

E un drum de 9,8 km. Probabil ceva care să conecteze DX13 mai pe scurt cu DN7 spre nodul Pecica, deci și cu vămile Turnu și Nădlac.

handrei

#551
De fapt e vorba de chiar primul segment care face legătura între ciotul A11 existent (nodul cu E68) și primul nod (cel cu 709b) chiar la nord de Arad.



Feri

A fost publicat acordul de mediu și pe site-ul ANPM

lucianluci96

#553
Cum va arata zona de la KM 3 unde se intersecteaza A3 cu DX11



Si mai departe catre Arad:





Zona Salonta:


GIV

#554
nu inteleg unde vine intersectia asta. a3 nu se intersecteaza cu dx11 la capatul lotului care e acum in executie de catre strabag?