Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#510
Agenția Națională pentru Protecția Mediului anunţă publicul interesat asupra depunerii raportului privind impactul asupra mediului și a studiului de evaluare adecvată pentru proiectul "Drum Expres Arad - Oradea", propus a fi amplasat în în județul Bihor și județul Arad.

Quote from: lucianluci96 on May 23, 2023, 01:54:52 PMPROIECTUL DRUMULUI EXPRES ARAD-ORADEA ÎN CONSULTARE PUBLICĂ PENTRU ACORDUL DE MEDIU
De ieri, documentațiile sunt în consultare publică pe site-ul ANPM. Cei interesați pot trimite observații până luna viitoare, data limită fiind 25.06.
Sunt programate și 4 dezbateri publice în ultima săptămână din iunie în Oradea, Salonta, Arad și Chișineu Criș.

Ținând seama de faptul că traseul drumului expres Arad Oradea nu se suprapune peste siturile de interes comunitar Natura 2000, la sfârșitul lunii iunie, după finalizarea acestei ultime etape de consultare publică, putem obține și avizul [acordul] de mediu.

În aceste condiții, în luna august am putea demara procedura de licitație pentru selectarea constructorilor ce vor realiza cele 3 tronsoane în care este împărțit drumul.

Sursa: https://www.facebook.com/ilie.bolojan

Un calendar cum s-au desfășurat lucrurile pe A7:

Quote from: ultrasbz on June 14, 2022, 05:22:45 PM"Anunt public privind decizia de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ,,Autostrada Focșani-Bacău", titular CNAIR SA"



Ploiești-Buzău:
- publicare RIM & SEA: 10.11.2020
- emitere acord de mediu: 30.03.2021
- lansare licitație: 01.06.2021

mdragos

In cel mai bun caz Noiembrie 2023.

mirceaeliade

De la A7 pana acum parca s-a dat o ordonanta sa se grabeasca parcursul foilor pe la pit-stopurile statului.  Avand in vedere ca proiectul parca e manageriat de autoritatile din Bihor, m-as astepta la un calendar putin mai optimist.

pasa_andrei

Am fost in vizita astazi la Strabag in santier, tot departe de casa, pe drumul de legatura dintre A3 si Oradea, partea a viitorului drum express DEx11.

Constructorul este bine mobilizat, contrar celor spuse pe aici. Punctul critic este la KM3 unde avem un proiect nou ce include un pasaj subteran, la care se lucra astazi.

Lotul complet , mai putin ultimul km unde exista un No-Fly Zone


Enjoy!

Allex

Oare cu o extra mobilizare nu s-ar putea finaliza mai devreme de la A3 pana la DN1? Adica pana la sfarsitul anului? In afara de pasajele/podurile de la 6:50 si 15:00, doua pasaje peste autostrada si ceva pe la lac, restul pare destul de avansat. Beneficiul ar fi imens.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

a.l.x

Pe autostrăzi și drumuri expres nu se pun parapeți metalici?  De ce se folosesc aici parapeți din beton , nu sunt mai siguri cei din metal?Văd că nu au nici acele sisteme anti-orbire a șoferilor(nu le știu denumirea).

tom_sawyer

^ doar pe autostrăzi. La DEx12 a fost o excepție, s-a cerut explicit prin documentația de licitație.

horatiu.cosma

Normativul de drum expres prevede parapete de beton new jersey. Cum zice si tom_sawer, la CraPi a fost o excepție, s-a cerut prin documentație. Se poate pune antiorbire și pe new jersey, așa e pe drumul de legătură de la Giurgiu sau la Brăila. New jersey e mai solid, nu am văzut cazuri de trecut pe sensul opus cum s-a întâmplat la metalic, plus că se produce în țară. În plus, ocupă mai puțin spațiu decât cele 2 rânduri metalice, iar asta e important pe DX, unde benzile sunt mai înguste decât pe A și apare senzația de claustrofobie pe B2 la depășirea unui TIR noaptea pe ploaie/zăpadă.

Revenind la proiect, pare perfect fezabil să se termine anul ăsta între DN1 și A3, însă sectorul cel mai important e celălalt, de la centura Oradea până la DN1 și acolo au rămas în urmă din cauza ping-pong-ului cu modificările de soluții. Pare că într-un final a aprobat CNAIR modificările și au început lucrările, dar e greu de crezut că pot recupera întârzierile și să termine anul ăsta și acolo.

danvoicu

Ce imi place forma drumului serpentina de la min. 15.20. Bravo ba! Mai vrem minuni "dinastea" savante. Nu ne uitati. Si mai lipsesc doua giratorii in acelasi loc. Sau mai multe.

montaniardul

"Am semnat azi, la Ministerul Transporturilor, contractul de finanțare din fonduri europene pentru realizarea proiectului tehnic al drumului expres Arad - Oradea.
Valoarea totală a documentațiilor tehnice (studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, autorizația de construire și documentația achizițiilor publice) este de 11 milioane de euro. În această primă etapă se asigură finanțarea studiului de fezabilitate în valoare de 4,4 milioane euro.
Tot azi, în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a fost analizat studiul de fezabilitate al drumului expres Arad Oradea. Avizul CTE CNAIR va fi emis într-o ședință din prima jumătate a lunii august, după ce se vor obține avizele de la toate autoritățile competente.
Unul din cele mai importante avize este cel de mediu, având în vedere ariile protejate limitrofe traseului drumului expres. După ce la sfârșitul lunii iunie s-a finalizat etapa de consultare publică, inclusiv cele 4 dezbateri, în cursul acestei luni a fost avizat proiectul de Agențiile Județene de Mediu Arad și Bihor. Săptămâna viitoare vom răspunde la ultimele clarificări solicitate de Agenția Națională pentru Protecția Mediului, astfel încât să se poată emite și acest aviz.
În prima jumătate a lunii august vom finaliza și ultimele detalii legate de identificarea proprietarilor afectați de traseul drumului expres. Traseul s-a modificat în zona orașului Chișineu Criș pentru respectarea condițiilor de mediu, astfel că avem o întârziere din cauza acestei schimbări de traseu.
Ne propunem ca până la sfârșitul lunii august să încheiem procedura de avizare a studiului de fezabilitate, prin promovarea proiectului de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici. După publicarea hotărârii de guvern și aprobarea proiectului tehnic, se va demara procedura de licitație pentru selectarea constructorilor.
Începerea lucrărilor la drumul expres Arad - Oradea este o prioritate pentru noi și pentru partenerii noștri."

sursa: facebook Ilie Bolojan

lospolloshermanos

#520
Locuiesc in Oradea, lucrez in zona industriala de pe DN1, si traficul mereu ii un dezastru la intrare in oras din cauza ca se formeaza coloana la intrare pe centura Oradea dinspre DN1. Parerea mea personala ii ca traficul de pe DN1 inspre oras s-ar inrautati foarte mult daca ar deschide doar portiunea dintre A3 si DN1. Pe scurt tot traficul de pe partea de vest a centurii + cel dinspre Biharia s-ar muta pe DN1, care si asa ii super aglomerat pe timpul zilei. Mi-as dori totusi (desi nu cred) sa deschida traficului drumul complet la final de an.

Vlad94

Nu cred că toți se vor muta pe DN1. Unii vor folosi varianta pe Strada Sântăului, care am văzut că e în lucru și poate fi gata până în iarnă. Pe mine personal m-ar ajuta să evit Biharia.

mirceaeliade

Timelapse din satelit cu santierul Strabag pe ultimele 18 luni:

rocklee

Ceva  ??? ...noutăți pe acest proiect Arad Oradea ... :o  8)

shift2rail

^proiectul, impreuna cu sectia feroviara Oradea-Arad, face parte din Via Carpathia - Marea Baltica-->Marea Mediterana -  va fi discutat in panelul "Transportation" din cadrul Summitului celor 3 Mari, care incepe astazi la Bucuresti.  Sunt deja cativa ani de cand se spera la o finantare de peste ocean ptr aceste proiecte interesante dpdv militar ptr USA. poate de data asta...