Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 24 Guests are viewing this topic.

TibiV

De la @adix aka Alberto Costea: [3 SEPT 2023] Autostrada A0 Sud DN4 Pasajul Oltenitei. Alsim Alarko

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Si de la Ionut Ivasca: Autostrada A0 Sud / DJ401A Sintesti/Jilava 03.09.2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

Probabil relevant la modul agresiv la care UMB liciteaza:
QuoteCNAIR și firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu au semnat contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 2 Corbeanca (DN 1) – Afumați (DN 2) în mai 2021 pentru 831 milioane lei, iar contractul a fost suplimentat într-o primă fază cu 23%, de la 831 milioane la un miliard lei, conform OUG 64/2022, și apoi cu încă 12,2%, de la un miliard de lei la 1,148 miliarde lei, conform informațiilor publicate duminică, 3 septembrie 2023, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice
src
1148/831 = 138%.  Nu mi-e clar cum inflatia pe 2 ani plus modificarile in PT aduse la A0N2 poate sa justifice aceasta majorare de pret de 38%.

irirat

Inflatie 2021+2022=19.6%
mai ramane 17.4% pentru modificari

mike_us

^^E si posibil ca materialele de construcție sa se fi scumpit peste media inflație. Unele lucruri se scumpesc peste medie unele sub. Ca sa nu mai spunem ca multe guverne subestimează inflația.

hefaistos

Indexarea preturilor s-a făcut conform unei formule în care s-au luat în considerare preturile la anumite materiale intr-o anumita proporție. Formula s-aprobat prin OUG și s-a,aplicat la toate contractele în curs. Cel puțin asa știu eu. Ca idee prețul motorinei a crescut cu 50 60%, prețul fierului (otel de construcții ca să fim mai profesionisti) la un moment dat s-a dublat apoi a mai scăzut.
Ca sa formulam altfel, pe postul crizei post covid și a războiului din Ucraina, energia si toate materialele energofagexs-au scumpit mai mult decât inflația.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

TibiV

#7356
Ca sa scurtam portia de "batut campii" despre preturi si inflatie:

INFLATIA (adica IPC) este cresterea procentuala a preturilor de consum... COSUL DE CUMPARATURI al cetateanului mediu!
De aia se numeste "Indicele Preturilor de Consum". Adica NU este un indice agregat al TUTUROR preturilor, ci doar indicele preturilor pe care le "infrunta" fiecare cetatean in magazine...
Lapte, branza, cartofi, unt si oua. Adica ce plateste omul la casa de marcat.

De cate ori va duceti voi dimineata sa intrebati daca s-a mai scumpit betonul sau fier-betonul?!?!...

Bassically, cimentul si fierul beton NU fac parte din cosul zilnic de cumparaturi. Deci pretruile acestor produse (aproape) NU fac parte din IPC (inflatie)...

In IPC au o pondere mica, sub 1% (pentru ca oamenii mai zugravesc/repara in casa, dar dpdv statistic este o chestie minora... Majoritatea romanilor au treaba cu mancarea, utilitatile si transportul...)

Dar cand esti anterprenor NU te intereseaza ca s-au scumpit uleiul, cartofii si morcovii cu 23-37-62% (cum zice IPC).
Te intereseaza cu cat s-au scumpit fierul-beton, bitumul si cimentul. Iar IPC nu iti da nici o imagine despre asta.

Asa ca hai sa o lasam "mai moale" pe asta cu "inflatia"... Inflatie care, repet, este Indicele Preturilor de Consum pentru romanul care merge la cumparaturi in piata sau magazine!

(Scuze colegilor care au incercat sa spuna ce am zis si eu, dar m-a @iritat o anume postare...  :lol: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Ca o completare la ce a spus @TibiV - Exista si un indice pentru pretul produselor industriale. Bineinteles (ca doar vorbim de statistica) cu diverse variante si subvariante. Un exemplu in graficul de mai jos. (valorile pentru Uniunea Europeana)



Sursa: EUROSTAT
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

După modificarea formulei de actualizare a prețurilor de pe contracte anul trecut prin ordonanță de urgență, pe noua formulă polinomială actualizarea pe contractele mari (A3, A0, A7, CraPi etc) ajunge pe la 50% în plus față de prețul inițial. Deci acel 38% în plus e foarte credibil (primele facturi au fost cu actualizare mai mică, deci media tuturor actualizărilor de pe facturi trage puțin în jos acel 50%)

al3x

Se pare ca a fost respinsa contestatia Intrakat si CNAIR urmeaza sa semneze cu Pizzarotti pentru A0L1.

De la Scriosteanu:

Quote𝗨𝗹𝘁𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗹𝗼𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗖𝗼𝗿𝗶𝗱𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗣𝗮𝗻-𝗲𝘂𝗿𝗼𝗽𝗲𝗮𝗻 𝗻𝗿. 𝟰 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗮, 𝗶𝗻 𝗰𝗲𝗹 𝗺𝗮𝗶 𝘀𝗰𝘂𝗿𝘁 𝘁𝗶𝗺𝗽, 𝗹𝗮 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶
După, probabil, cea mai lungă licitație, epopeea Lotului 1 Nord al Autostrazii Bucurestiului #A0 a ajuns la final. Decizia instanței a dat câștig de cauză CNAIR-ului și astfel, în sfârșit, putem solicita documentele câștigătorului pentru demararea procedurii de semnare a contractului cu acesta - Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement.
𝗜𝗻 𝘀𝗳𝗮𝗿𝘀𝗶𝘁, 𝗽𝘂𝘁𝗲𝗺 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹 𝘀𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗮 𝘂𝗹𝘁𝗶𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗹𝗼𝘁 𝗿𝗮𝗺𝗮𝘀 𝗱𝗶𝗻 𝗔𝟬 - 𝗟𝗼𝘁 𝟭 𝗡𝗼𝗿𝗱, 𝗳𝗶𝗶𝗻𝗱 𝘁𝗼𝘁𝗼𝗱𝗮𝘁𝗮 𝘀𝗶 𝘂𝗹𝘁𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗹𝗼𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗖𝗼𝗿𝗶𝗱𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗣𝗮𝗻-𝗘𝘂𝗿𝗼𝗽𝗲𝗮𝗻 𝗻𝗿.𝟰, coridor cuprins între Nădlac  – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Orăştie – Sebeş – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Drajna – Cernavoda – Constanţa.
Valoarea contractului este de 815,07 mil. lei, fără TVA, finanțare din fonduri europene nerambursabile, iar termenul de finalizare al lucrărilor este de 34 luni de la semnarea contractului, după cum urmează: 12 luni proiectare și 22 luni execuția lucrărilor.
Contractul prevede executarea și a două pasaje supraterane:
✅️ Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m
✅️ Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m
📍 Lotul I al traseului din Nordul Autostrăzii Bucureștiului, se află între A1 și DN1, de la #Dragomirești la #Corbeanca și are o lungime de 17,5 km.
ℹ️ Atașez fotografii din locul unde urmează să se intersecteze A0 cu DN1A, între #Buftea și #Mogoșoaia, unde se va conecta şi viitoarea Centură Ocolitoare a orașului Buftea, dar și unde se va realiza un pasaj peste calea ferată de-a lungul DN1A.
🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴

Ionut

Și uite-așa prostia și lipsa de asumare a numiților Horia Nicolae, Cristian Pistol și Sorin Grindeanu ne-a mai costat 3 luni de zile.

Vedeți și voi dacă le mai încape ceva prin frigider.

al3x

M-am uitat putin pe harta API si am incercat sa fac o comparatie intre lotul Pizza de pe A7 si A0L1 si la o prima vedere, A0L1 pare mai simplu. Singura zona mai "dificila" ar fi la nodul A0-DN1A. In rest, doar simple pasaje peste autostrada.

Posibil sa mai fie multe tevi, fire electrice samd de relocat. In rest, nu ar trebui sa fie problematic nici macar pentru Pizzarotti.

hefaistos

Pentru Pizzarotti problema e întotdeauna la fel de simpla/complicata: sa găsească subcontractorii ieftini și buni.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

TibiV

De la @adix aka Alberto Costea: [3 SEPT 2023] Autostrada A0 sud Pasajul Berceni. Alsim Alarko

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

lotul 1 are 2 noduri, minim 2 pasaje CF, dar baltile sunt cele care le vor da dureri de cap.