News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gruiarew

Întreb și eu o tâmpenie. Are cineva idee unde se poate vedea dacă ai primit amendă de lipsă rovinietă? Am greșit numărul, le-am scris, l-au corectat, dar.... Sau trebuie să aștept pâna ajunge ceva acasă? Mulțumesc!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

Audierea directorului CNAIR în Comisia de Transporturi a Camerei Deputaților (20.09.2022):

http://www.cdep.ro/co/sedinte2015.video?idc=34&cam=2&an=2022

tom_sawyer

CNAIR este prezentă la Salonul Auto București ✅

În perioada 6-16 octombrie puteți afla detalii despre activitățile noastre de la standul MTI/CNAIR amenajat în cadrul SAB și accesorii de la Pavilionul Expozitional București.

Suntem prezenți cu informații privind evoluția proiectelor de infrastructură, dar si cu utilaje și elemente pentru siguranța rutieră pe care le utilizăm în activitățile curente de întreținere și de intervenție în situații de urgență.

De asemenea, CESTRIN (unitate aflată în subordinea CNAIR) este prezent cu tehnologii și echipamente de ultimă generație care au ca utilitate verificarea calității marcajelor și a infrastructurii rutiere.

https://www.facebook.com/CNAIRSA











Powered by API/PUM imgur uploader


mirceaeliade

QuoteContractul de muncă al directorului departamentului de întreținere Florea Dascău, arestat preventiv, duminică pentru 30 de zile ca urmare a acuzațiilor de luare de mită a fost suspendat, a anunțat luni, Compania de Drumuri. El e acuzat că a luat mită și a făcut trafic de influență pentru a ajuta o firmă să câștige contracte de deszăpezire. Faptele s-ar fi petrecut în perioada mai-octombrie 2022, iar suma primită ca mită este de 37.000 de lei.
https://economedia.ro/seful-cnair-contractul-de-munca-al-directorului-florea-dascalu-arestat-pentru-30-de-zile-a-fost-suspendat.html

mirceaeliade

are careva idee daca arestarea asta ar putea impiedica CNAIRul sa isi faca treaba in continuare cu atributiile de contracte?

alin2pas

În mod normal orice persoană cu atribuții de avizare sau aprobare a unui act trebuie să fie înlocuit de altă persoană care să-i preia atribuțiile când lipsește, fie prin regulamente interne, fie prin dispoziție a șefului ierarhic. Lumea nu trebuie să stea pe loc când un individ e în concediu medical, concediu de odihnă sau lipsește din alt motiv.

mirceaeliade

QuoteCe poate face un ministru: să dea cu consultantul de pământ, dar directorul firmei (nr. Consitrans) Bogdan Pascu este astăzi, directorul general adjunct al CNAIR", a precizat Drulă.
Cum naiba poate DNA-ul sa stea linistit la un asemenea conflict de interese? Consitrans are 3 contracte majore pe A3, A8 si A11, si nimeni nu are vre problema cu numarul 2 la CNAIR sa fie directorul contractantului?
https://economedia.ro/autostrada-ploiesti-brasov-drula-spune-ca-proiectantul-consitrans-a-ales-traseul-in-bataie-de-joc-pentru-ca-nu-poate-respecta-contractul-proiectantul-a-propus-o-varianta-cu-tunel-de-14-kilometr.html

GIV

 :lol: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutieră (CNAIR) rulează anual zeci de miliarde de lei prin conturile pe care le are deschise la BCR. Toate aceste operațiuni ar urma să se facă prin CEC, după ce Compania a anunțat că își închide conturile de la banca membră a Erste Group, Austria. Potrivit oficialilor CNAIR, transferul va dura însă câteva luni. Cât privește decizia de a face această mutare, CNAIR susține că este ,,o măsură de siguranță".

stiu ca e 95% off topic.. dar tot austria e la mijloc

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25962638-cum-explica-cnair-mutarea-conturilor-bcr-cec-cancelarul-austriei-zis-tara-nesigura-trebuie-luam-toate-masurile-siguranta-cat-loveste-aceasta-mutare-banca-detinuta-austrieci.htm

Kravim

S-a decis noul Consiliu de Administrație al CNAIR. Mandat pe 4 ani...
https://economedia.ro/noul-consiliu-de-administratie-de-la-autostrazi-si-drumuri-fostul-consilier-al-vioricai-dancila-costin-mihalache-actualul-presedinte-de-ca-ion-damian-politistul-lui-grindeanu-si-directorul-gene.html#.Y-jF_63P1PY

QuoteCostin Mihalache, șef al Cancelariei fostului premier Viorica Dăncilă, actualul președinte al Consiliului de Administrație CNAIR, Ion Damian, ofițer de poliție adus administrator în mandatul ministrului Sorin Grindeanu, Cristian Pistol, actualul director general al CNAIR, Septimiu Buzașu, fost secretar de stat (PDL) în Ministerul Transporturilor, au fost desemnați în urma selecției în noul Consiliu de Administrație al Companiei de Drumuri (CNAIR), potrivit surselor Economedia. Alături de aceștia, consultanții externi, Pluri Consult și Fox Management, și Ministerul Transporturilor i-au desemnat și pe doamna Bîrchi Ileana-Mirela (avocată) și Marcu Mirel-Alexandru, director producție Nuclearelectrica. Totodată, Mike Eduard, reprezentantul Ministerului Finanțelor rămâne în Consiliul de Administrație cel puțin șase luni. Indemnizația brută lunară a administratorilor CNAIR este de 13.215 lei. UPDATE CNAIR a confirmat, ulterior, printr-un comunicat, aceste numiri.

Costin Mihalache este absolvent al Academiei de Poliție a urmat cursurile Colegiului Național de Apărare și a fost consul la Beijing, potrivit G4Media: ,,Costin Mihalache face, în 2012, un master la SNSPA, specializarea Puterea executivă și Administrația Publică, iar un an mai târziu urmează cursul de Securitate și bună guvernare organizat de Colegiul Național de Apărare. În ceea ce privește experiența profesională, Mihalache a lucrat în anii 90 la Întreprinderea de Comerț Exterior, la Ministerul Apărării Naționale (consilier relații externe și protocol), la Ministerul de Externe (prim-colaborator al ambasadorului și consul la Beijing). Din 2009 până în 2010 a fost consilier la o firmă de producție și distribuție de produse alimentare din Alexandria, Teleorman, apoi director general al companiei Plastidrum. A fost membru în consiliul de conducere al Casei româno-chineze și consilier pentru relația cu China la Uniunea generală a industriașilor."

Ion Damian, ofițer de poliție de la Timișoara, este și în Consiliul de Administrație de la CFR infrastructură și nu are experiență relevantă pentru infrastructura de transport.

Cristian Pistol este membru PNL, fost consilier al premierului Florin Cîțu și apropiat de secretarul de stat PNL, Ionel Scrioșteanu. Actualul director general intermar al CNAIR este inginer Construcții Civile și a fost numit director general din poziția de director implementare autostrăzi.

Septimiu Buzașu, inginer constructor cu experiență în infrastructura de transport, a fost director în CNAIR și secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Unele nume sunt dezamăgitoare... Întrebare are fi, totuși, Ce a mers prost la procesul de selecție folosind consultanți externi?
Nu au fost (destui) candidați competenți interesați? A tras politicul niște sfori(cum?) să se aleagă anumite persoane?

Poate cineva cu mai multe cunoștințe să încerce să răspundă la aceste întrebări? Mulțumesc.

Desigur, mai important decât numele persoanelor din CA, ar fi obiectivele pe care le trasează noului director general. Sper să putem afla și noi aceste obiective...

mirceaeliade

#2020
QuoteProiectul de buget 2023 al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prevede 10,6 miliarde lei pentru investiții, în creștere cu 1,3 miliarde față de bugetul realizat anul trecut, potrivit Proiectului de Hotărâre de Guvern pe care Ministerul Transporturilor îl va trimite Guvernului spre aprobare.
acest plus de 14% e cam exact inflatia medie pe 2022
https://economedia.ro/bugetul-cnair-pentru-2023-10-miliarde-de-lei-pentru-investitii-la-drumuri-si-autostrazi-in-crestere-cu-13-miliarde-fata-de-2022-un-miliard-de-lei-din-componenta-pnrr.html

mirceaeliade

QuoteEste al doilea moment în care oficialii recunosc că procedura de achiziție a durat nepermis de mult, posibil chiar din vina CNAIR, situația identică fiind cazul lotului 3 de pe A0 unde contractul a fost semnat cu o firmă din China.

,,Acum ar fi trebuit să se semneze recepția la terminarea lucrărilor, dar va fi semnat contractul pentru proiectarea acestora. În sfârșit, putem semna contractul și pentru execuția ultimului lot rămas din A0 – Lot 1 Nord. Așa cum spuneam data trecută, sper ca epopeea acestui lot de autostradă să ia sfârșit și am avertizat de pe atunci Direcția de Achiziții Publice din cadrul CNAIR că voi solicita conducerii companiei o analiză foarte amănunțită a acestei proceduri de licitație, pentru a se putea lua măsurile necesare, astfel încât tipul acesta de licitații, care durează mai mult decât proiectarea și execuția lucrărilor, să nu mai existe...

https://economedia.ro/moment-rar-de-sinceritate-la-ministerul-transporturilor-la-patru-ani-de-la-lansarea-licitatiei-ar-fi-trebuit-sa-semnam-receptia-pe-primul-lot-al-autostrazii-a-0-insa-reusim-sa-semnam-doar-contractu.html

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în cadrul ședinței Guvernului României din 17 mai 2023

1. HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Administraţia Naţională a Drumurilor din România"

Prin acest act normativ, se modifică unele prevederi are Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru Înfiinţarea Companiei Naționale de Autostrăzi şi Drumuri Naționale din România.

Astfel, se reduce de la 5 la 2 persoane numărul împuterniciților mandatați să reprezinte interesele capitalului de stat în Adunarea Generală a Acționarilor (AGA), iar aceștia vor  numiți/revocați prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.

Totodată, a fost abrogată prevederea referitoare la competența Consiliului de Administrație în privința numirii directorului general şi/sau a directorilor cărora li s-au delegat competențe privind conducerea unității precum și privind stabilirea salariului acestuia.

Se reduce numărul de administratori care constituie consiliul de administrație de la 15 la 7. Aceștia vor fi numiți pentru o perioadă de maxim 4 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului, în cazul administratorilor care şi-au îndeplinit în mod corespunzător atribuțiile, după un proces de evaluare în acest sens, (conform prevederilor art. 29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2011, cu modificările şi completările ulterioare), dintre care, cel puțin doi trebuie să aibă studii economice sau juridice și experiență în domeniul economic, juridic, contabilitate, de audit sau financiar de cel puțin 5 ani. Dintre administratori, cel mult 2 membri pot fi din rândul funcționarilor publici sau a altor categorii de personal din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii ori din cadrul altor autorități sau instituții publice.

O altă modificare prevede că membrii consiliului de administrație vor avea ca atribuție aprobarea demarării procedurilor de achiziție publică, potrivit competențelor acordate de către Adunarea Generală a Acționarilor. Până în prezent, aceștia puteau să aprobe încheierea sau rezilierea contractelor.
 
Consiliul de Administrație va supune anual aprobării în AGA, în termen de 45 de zile (față de 60 de zile, până în prezent) de la data intrării în vigoare a legii anuale a bugetului de stat, raportul cu privire la activitatea C.N.A.I.R., a bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi a proiectului programului de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli ale C.N.A.I. R. pe anul în curs.

Totodată, Consiliului de Administrație îi revine competența numirii directorului sau directorilor cărora le deleagă competenţele privind conducerea societății, dintre care unul singur este director general al C.N.A.I.R. De asemenea, Consiliul de Administrație va stabili și remunerația acestora.

Conducerea executivă va aproba încheierea, precum și orice formă de încetare anticipată a contractelor.

Totodată, conducerea executivă va putea numi, suspenda sau revoca directorii executivi ai C.N.A.IR. şi va fixa salariile, cu acordul Consiliului de Administrație, cu excepția celor cărora Consiliul de Administrație le-a delegat competenţele privind conducerea unității.

gov.ro

tom_sawyer

Astăzi, 19.07 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului pentru modificarea și completarea anexei nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Administraţia Naţională a Drumurilor din România",

Scurtă descriere

Prin prezentul proiect de act normativ se propun următoarele:

1.Modificarea lit. (e) al articolului 19 din anexa nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003, în sensul în care în sarcina Consiliului de Administrație va intra competența aprobării demarării procedurilor prevăzute de Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările și completările ulterioare, în vederea încheierii de contracte de concesiune de lucrări şi de concesiune de servicii, în conformitate cu art. 6 alin. (11) din ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003, pentru asigurarea şi valorificarea exploatării elementelor infrastructurii rutiere care fac obiectul concesiunii, fără a putea transfera acestora drepturile dobândite prin concesiune.

2.Completarea art. 20 din anexa nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003, în sensul în care directorului general îi va reveni competența aprobării încheierii, rezilierii, rezoluţiunii sau denunţării contractelor de concesiune de lucrări şi de concesiune de servicii prevăzute la art. 6 alin. (11) din ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003.

MT

tom_sawyer

[CN1069156] Achizitia de camioane echipate cu braț macara pentru ridicare/ tractare, atenuator de impact, sistem cu perie rotativă pentru curățare drumuri, adecvate pentru protejarea lucrătorilor care efectuează intervenții de urgență pe autostrăzi și drumuri naționale

Data publicare: 23.05.2024


1. Ofertant unic : VOLVO ROMANIA

2. Ofertant unic : GRADINARIU IMPORT EXPORT