Parapete și alte elemente de protecție pe drumuri

Started by Ionut, December 13, 2017, 08:45:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Voicu

@RazesIesean: nu am contestat validitatea afirmației tale, am spus doar că nu acesta e standardul nou

@dr4qul4 @dumbravaandrei: să dăm și exemple la care am fost martori (aici Franța)... Ieșirea s-a produs de pe sensul opus celui din care s-a fotografiat.








Powered by API/PUM imgur uploader


dr4qul4

Eu sunt de parere ca 2 randuri de New Jersey cu piatra/pamant intre ele rezista mult mai bine. Iar la impact cu masini mici nici nu se misca, asa ca nu e nevoie de mentenanta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Pe DN 6 la Armeniș (CS), încep astăzi lucrări de montare de parapet pe rulouri.
În județul Caraș-Severin, sistemul rutier de siguranță a mai fost montat pe DN 58 (foto), între Reșița și Soceni. Următoarea zonă unde se va monta acest tip de parapet conceput pentru a evita evenimentele rutiere soldate cu leziuni mortale este în zona Plugova, tot pe DN 6.
facebook.com/DRDP.Timisoara





Powered by API/PUM imgur uploader

drrond7

Si pe centura Rm.Vâlcea au montat asa ceva (în zona barajului Nord). Când ajung prima data in zonă fac niste poze.
Carpe Diem!

JohannDB

      Ce e mai prost, e că "parapeții rotitori/cu rulouri" sunt mai lați și un pic mai înalți (excat cât să dea probleme unora care muncesc pe bune în transporturi, și nu-s niște turizmenari "obișnuiți"/să nu   zic ordinari........ Plus că sunt, în foarte multe locuri "pozați" spre interiorul carosabilului, la ceva distanță de niște vechi parapeți metalici, sau ziduri de piatră..... Se îngustează carosabilul.... Am o întrebare ::: dacă nu ești capabil să te ții de volan și de acel volan să te folosești în INTERES PROPRIU, ce mai cauți pe drumuri ?? Dacă ești incapabil "să te ții de drum" vrei să te apere alții cu tot felul de piedici și capacane pentru alții care-ți transportă bunurile traiului tău ??
  Știu ce vorbesc, pentru că-n ultimele două săptămâni am "acumulat" (iar/din nou/offff) destulă tâmpenie omenească, din care să scap cu viață....... Și  pentru voi, "visătorii protecției ideale" pe drumuri cu garduri, parapeți, șicane, "colți ani-tanc" și alte bălmăjeli intelectuale, v-aș recomanda să stați "cool", pentru CĂ LA ACEST MOMENT, generația de "accidentogeni" așa a ieșit din mă-sa societatea..... Mai durează până la RE-CIVILIZARE.... Și va dura MULT..... E un protest !! Prea mulți tâmpiți/neaveniți/incapabili/etc., pe drumuri.... Chiar, ce-ar fi să iei permis NUMAI cu "bac"-ul luat?? Adică un chin de 12 clase ?? "Osul" pus la muncă ?? Dar, și atunci vor fi surprize !!

TVlad

#170
Se pare ca societatea are nevoie de turizmenari in viata ca sa consume, eventual sa produca ceva sau macar sa nu iroseasca milionul de dolari deja cheltuit per bucata pentru crestere si educatie.  :)

JohannDB

 :D  :D ...Da, râpa devine tot mai adâncă..... și nesimțirea, grobianismul. neam-prostia direct proporțională cu marca/prețul mașinii..... EDUCATIE/CULTURĂ ?? ce-i aia, că penru unii "e greu".....

tom_sawyer

Pe DN 6 în zona Plugova se montează parapet pe rulouri, fiind înlocuit cel de beton. Parapet similar a fost montat pe DN 6 și în zona localității Armeniș, jud. Caraș-Severin.

Parapetele pe rulouri este un sistem de protecție conceput pentru a evita evenimentele rutiere soldate cu leziuni mortale, datorită capacității acestora de dispersare a energiilor în lungul parapetului, cu ajutorul rolelor. Vehiculele care intră în contact cu parapetul sunt redirecționate înapoi pe calea de rulare, fiind astfel evitată părăsirea suprafeței carosabile.

facebook.com/DRDP.Timisoara











Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

#173
@ tom_sawyer, mulțumesc pentru poze; tocmai am trecut miercurea trecută pe acolo (Plugova), pe o înghesuială tare "înghesuită"  :D  și n-am avut ocazia să fac poze, că aveam 4 m lățime.... În prima ta poză se vede fără echivoc exact ceea ce semnalam la o "intervenție" mai sus și anume cu cât se îngustează/micșorează raza curbei cu "rolele" astea.... Se vede spațiul pierdut între vechiul zid/parapet și actualele role.... Am dus tramvailele pentru Timișoara pe acolo, cu 39 m lungime și pe spatele trailerului era o extensie de 3,40 m în consolă, care exensie trecea pe deasupra vechiului zid/parapet din beton de tip pitic și culmea, eu niciodată chiar în curbele astea n-am văzut pe niciunul încălecat pe zid, mai sus, sau mai jos da; acum mai trece "cucu"....

reed

Noi nu avem standard la parapeți?De la Nădlac până la Marginea sunt 3 feluri.La UMB au cel cu profil dreptunghiular , la FCC cele simple românești și la condotti cele duble gen ca prin Italia .Nu mai zic că CNADR-ul cârpește parapeții cu alt tip de segmente
Tip "Italia"


"românești"


Germania /Polonia etc




Light

Care e intervalul de timp necesar angajaților din DRDP-uri pentru a înlocui elemente de protecție distruse în urma accidentelor? Dezinteresul și lipsa de inițiativă pare că fac parte din caracterizarea lor...

În ciuda postărilor zilnice pe Facebook, DRDP-urile ignoră cu desăvârșire lipsa elementelor de protecție distruse în urma accidentelor: 2018, 2019 și 2023.
Nod rutier DN14A-A3 (Iernut): 2021, 2022, situația este aceeași și astăzi.
Nod rutier DN15-A3 (Ungheni): 2022 și 2023, la fel și astăzi.
Nod rutier A1-DJ106 (lângă Sibiu): 2022 și 2023, situația identică și azi.
Nod rutier A2-DN3 (Lehliu Gară): 2012, 2021 și 2023, neschimbat în prezent.

Exemplele ar putea continua la nesfârșit din păcate...

TVlad

#176
Revazind acest cunoscut clip, mi-am adus aminte de discutiile despre parapete.
A fost filmat in noiembrie 1992.








Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Continuă lucrările de montare a parapetului de protecție pe rulouri pe DN 17, în zona Pasului Tihuța, la limita județelor Suceava și Bistrița - Năsăud.

În total, pe raza Secției Drumuri Naționale Câmpulung Moldovenesc vor fi montați aprox. 2.000 de metri de parapet pe rulouri, în zonele Tihuța și Mestecăniș.

Măsurile fac parte dintr-un program național derulat de CNAIR, în scopul reducerii riscului de accidente rutiere grave pe anumite sectoare de drum național.

Continuă lucrările de montare a parapetului de protecție pe rulouri pe DN 17, în zona Pasului Tihuța, la limita județelor Suceava și Bistrița - Năsăud.

În total, pe raza Secției Drumuri Naționale Câmpulung Moldovenesc vor fi montați aprox. 2.000 de metri de parapet pe rulouri, în zonele Tihuța și Mestecăniș.

Măsurile fac parte dintr-un program național derulat de CNAIR, în scopul reducerii riscului de accidente rutiere grave pe anumite sectoare de drum național.

facebook.com/DRDPIS/





Powered by API/PUM imgur uploader

Hercule

Logic parapetele cu role nu ar trebui montat pe exteriorul curbei?
Adica nu zic, or mai fi si pe interior evenimente, dar daca uiti sa iei curba ajungi inevitabil in parapetul exterior.
Deșteaptă-te române!

TVlad

#179
E prima data cind le vad pe interior. Asta se intimpla cind competenta e data la o parte in favoarea apartenentei la un grup (in cazul Romaniei deocamdata partidul sau "sistemul"). Organigrama se populeaza treptat, incepind de sus in jos cu tot felul de oameni cu totul straini de domeniu si complet dezinteresati sa faca altceva decit a-si asigura permanenta in acel post.

In cazul de fata e pur cretinism birocratic. Cineva nu pricepe sau se face ca nu pricepe rostul acelor role. Sint convins ca au primit comanda sa instaleze 2000m de parapet unde considera si atit i-a dus capul: in curba cutare si cutare inlocuim parapetul existent, si pe o parte, si pe alta. Au apucat sa il schimbe mai intii pe cel interior. Sa vedem, poate gresesc. Sint sanse sa vedem cei 2000m numai pe interior.

La cit o costa, as vrea sa il vad pe oligofrenul care a decis prostia asta platind din buzunarul propriu de bugetar.

Imi povestea cu ani in urma cineva o faza comica intimplata in jud. Vilcea, undeva la tara: adusesera pentru prima data banane la magazinul satesc, banane inca verzi. Oamenii, tarani, nu mai vazusera niciodata asa ceva si nu aveau idee ce se poate face cu ele. Unii au facut salata din ele, altii au facut ciorba... Evident, noile fructe nu s-au bucurat de succes pina cind cineva a descoperit ca dupa citeva zile se ingalbenesc, se coc si se pot minca fara coaja.

Ei bine, e amuzant acum dar pe taranii aceia nu ii putem acuza de prostie. Ei doar erau neinformati. Acesti fuctionari de la drumuri insa nu au nici o scuza ca fac ciorba din parapete cu rulouri.