News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#2415
Având în vedere că au avut mai multe probleme cu lucrările la betoane, posibil și alte ne conformități, asta cu "nu sunt plătiți" nu mai pare o chestiune de aruncat 100% pe spatele statului. Și UMB a facturat anul ăsta aproape 1 miliard de lei pentru lucrări executate în ultimele luni ale anului trecut, dar asta nu i-a împiedicat să dea drumul la 100km de A+DX. În toamna lui 2023 cei de la Dimex se băteau cu pumnul în piept că termină în noiembrie 2024, "nu are cum să dureze mai mult". Dacă va fi iunie 2025 eu zic că va fi foarte bine, deși tare mă tem că o mai lungesc.

Vol

@horatiu.cosma comparatia ta cu UMB nu e justa. Ei isi permit sa lucreze pe datorie cand ruleaza miliarde de euro pe cand o companie mica ca si Dimex, nu.
Imi doream si eu mai repede, dar e o lucrare complexa si s-au descurcat decent, nicidecum dezamagitor.

ovicor

Problema cu segmente scurte de terasament sau asfaltari pare explicabila, tinand cont de distanta scurta dintre lucrarile de arta. Greu sa gasesti o portiune unde sa poti lucra "intins" intre acestea.

horatiu.cosma

^^
Comparația e foarte bună, păstrând evident proporțiile. Nu a zis nimeni ca Dimex să lucreze de 1 miliard din banii lor. Nici nu aveau cum, toată lucrarea e 700 de milioane. O companie care se respectă, are niște rezerve financiare care să asigure un progres corespunzător în șantier, până vin din urmă plățile din partea statului. Cine lucrează de la o factură la alta se chinuie, vezi Aktor, Rizzanni etc. Nu e singura lucrare complexă din România, nu au fost surprize majore (alunecări de teren, schimbări de soluții tehnice etc), așa că hai să o lăsăm mai ușor cu găsirea de scuze, că nu construim drumuri de ieri.

pista_bacsi

Dacă va uitați in spate la progres o sa observați că au avut bani cam de 40% din lucrare incluzând si tva. Când au ajuns pe la 50% progress fizic a devenit progresul fizic dependent de plăți si ritmul a mai scazut.

Partea bună e ca au intrat 71 milioane in primele 2 luni si cu ce mai este alocat cred ca este deajuns sa incheie.

Un minus este ca ei au fost prea optimiști că termină înainte (sau aroganți)

ronaldo99

Era un deputat de Cluj de la USR parca, care ii mai intreba de sanatate la inceput cand erau problemele birocratice la Tureni. Acum cand vine "conducerea" e numai lapte si miere, dar oare opozitia ce zice de intarzierile de aici in speta? Sau suntem focalizati acum in alta parte si infrastructura e la etc acum? O:-)

ovicor

Se numeste Victor Baltaretu, dar cred ca interoga constructorul in dorinta de-a-l ajuta in rezolvarea problemelor birocratice ce-i intarzie.

alexV

Viorel Baltaretu  :)  Nu a fost reales.

Era pasionat de infra, mergea pe teren, intreba in stanga si dreapta de blocaje si solutii, ridica apoi problemele la institutiile de la Bucuresti (CNAIR, CFR). Ne-am intalnit in santiere de multiple ori. Du[a mine e o pierdere pt infrastructura regionala si pt transparenta. Deocamdata n-am vazut niciun politician nou sa umple spatiul, indiferent de partid.

ronaldo99

Pacat, chiar parea implicat si "incisiv" cel putin pe problemele de infrastructura, ceea ce era foarte bine. Sa speram ca nu a abandonat complet "lupta" si ne mai ajuta ca tara. Il stiam de la Tureni, refacere pod Turda, pasaj Taietura Turcului, calea ferata...mai asteptam politicieni ca el. Speram sa mai si apara...

cfdp

Mie, serios, imi vine sa plang cand vad panourile fonoabsorbante montate in debleul pe bretelele spre DN. Deblee adanci de cel putin 6-7m.

HaiHai

Din punctul meu de vedere problema principala e faptul ca Dimex a plecat la drum in 2024 cu doar 72 milioane in buget (bani siguri), din 670 milioane valoare lot.
Cand ai doar doua luni de lucru asigurate, e greu, aproape imposibil, sa iti faci un business plan.
E un risc mare sa comanzi materiale pentru mai multe luni de lucru, pentru ca nu esti sigur ca vor continua platile. Asa ca singura solutie e sa mergi din factura in factura. Iar daca unele materiale au termen mare de livrare e si mai complicat.
Alocarea bugetara de pe DEx4 a fost de departe, de foarte departe, cea mai slaba. Nu exista alt lot asa subfinantat.
Nu vreau sa iau apararea constructorului, dar cred ca altcineva trebuie acuzat pentru intarzieri.

Agos

Quote from: cfdp on March 19, 2025, 04:27:52 PMMie, serios, imi vine sa plang cand vad panourile fonoabsorbante montate in debleul pe bretelele spre DN. Deblee adanci de cel putin 6-7m.


Având in vedere ca sunt clădiri in zona si arii naturale protejate probabil exista solicitării de la mediu si studii de zgomot.

ovicor

CNAIR/MT poate sa spuna oricat ca platile se fac rapid, eu am incredintarea ca inainte de emiterea facturii exista o perioada de preagreere/ preacceptare/ preaprobare, astfel incat plata efectiva sa se decaleze pana la 6 luni. Daca luam in calcul si timpul de la comanda la livrarea materialelor + timpul de la punerea in opera pana la anuntul de intentie de emitere a facturii...Sigur Horatiu poate poate spune mai multe, e mai credibil, dar credeti-ma, nici eu nu "vorbesc vorbe"!

M_Z

@Agos discuția nu e daca trebuiau sau nu puse ci unde sunt amplasate. Cum sunt puse acum sunt cam frecție la picior de lemn.

TibiV

 :lol:
Discutia asta s-a mai purtat in urma cu cativa ani pe DEx12, unde sunt astfel de panouri langa calea de rulare, desi sunt zone in debleu.
Niste colegi mi-au spus ca nu inteleg eu, ca este pentru protectia pasarilor si alte baliverne...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)