News:

Tur de forță API, 12-14 martie:
A3 Topa-Poarta și DEx4 Tureni. A0 Sud 3, A0 Nord 1, 4 și 3.

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

Se vede foarte bine aici ce fac la acel pilon la care nu au iesit testele ok.

Cum am mai zis, s-a dat jos un strat superior de beton si se realizeaza o noua plasa.







Powered by API/PUM imgur uploader

mircea

Incredibil cum nici la mijloc de martie nu se circulă pe DN1 pe supratraversare. Din septembrie anul trecut mi-am tot zis "în 2 luni se circulă"...

dragos76

Ținând cont că nu au apucat să pună hidroizolația până la începutul sezonului rece, e total explicabil, ținând cont de temperaturi și de restul de conditii meteo de până la finalul săptămânii trecute.

andreita

trec si eu azi prin zona. Oare stie cineva de ce la acest DEx nu se updateaza procentajele ca la autostrazi ? odata pe luna ? Am vazut ca aici este o actualizare odata la 4-5-6 luni si este la calup.

Nu de alta, dar acel 80% este deja de 3 luni si nu inteleg cat ma pot baza pe aceste estimari :)) (uitandu-ma si la A7, Aktor etc)

gicu

Nu te lua prea mult după ele, sunt cifrele oficiale de pe harta CESTRIN. Contează mai mult ce se vede în filme și cum arată șantierul ca mobilizare.

Am văzut și eu pregătirea pentru cămășuire la una din pilele înalte, nu s-a dat jos un strat de beton, s-a buceardat, adică suprafața netedă s-a transformat în una zgrunțuroasă, prin batere, pentru ca betonul nou să adere mai bine.

După cum arată pasajul DN1, se pare că vor da drumul inițial pe uan dintre căi, care e mai avansată.

raulbogdan23

Multumesc @gicu ai explicat mai bine procesul.

La pasajul DN1 nici nu au cum sa dea ambele cai pentru ca actualul DN1 sta in calea finalizarii bretelei Turda-DEx4-A3.

Se va muta traficul pe pasaj tot in format 1+1.

cfdp

#2391
Interesant cum "sta" taluzul aproape vertical in spatele consolidarilor ancorate pe doua randuri, la fel ca si in zona bretelei de intrare A3 dinspre Cluj. Cum am mai spus suflam si in iaurt, anexam breviare acoperitoare indiferent cat costa in executie. Parerea este strict personala, formata fara sa vad calcule, numai pe imagini/video din santier.
  Revin cu ideea ca o panta mai mica a taluzului rezolva problema mai ieftin, chiar cu inca doua deschideri la viaduct, sau cu relocare DC mai spre capat debleu. Fara sa mai luam in calcul tunelul.

M_Z

@cfdp problemele de stabilitate se împart în două clase mari: cele de suprafață și cele de adâncime. De ex. poți să ai un teren bun care sa stea la înclinație mare dar întreg masivul să aibă potențial de alunecare din cauza stratificație din adâncime , vezi dealul de la nadaselu.
Nici debleerile excesive nu sunt o soluție neapărat mai ieftina iar acum cu legislația de mediu foarte restrictivă sunt chiar dezavantajate.
Un exemplu ar fi propunerea lui maltauro de a descărca de sarcina dealul de la nadaselu (să-i radă moțul). Adică în loc să facă lucrări care sa tina tot dealul atacau direct alt factor al alunecării și anume suprasarcina. Costa mult mai mult decât lucrările de consolidare din minunatul SF așa că nu s-a acceptat și s-a ajuns la reziliere.
Timpul ne-a arătat că soluția de consolidare nu era viabilă și am ajuns sa cheltuim mai mult pe viaducte.
Revenind la partea de mediu, era vorba de milioane de mc de sapatura care mai și trebuiau depozitați undeva. Deci afectare de suprafață de teren dubla.

cfdp

ai perfecta dreptate dar din "avion" argila+lipsa apa + coama -cumpana apelor+...   inclusiv pe bretea A3-Tureni. Oricum am vorbit sa nu tac... Daca nu am datele geologice totul este o poveste.

M_Z

chiar deloc. e ok ce ai zis tu @cfdp. la ce consolidari s-au facut acolo putea fi fezabila extinderea debleului si a pasajului dpdv financiar dar in conditiile in care aducerea la lumina a stratelor de la nivelul dex (fundul debleului) nu mai implica niste consolidari suplimentare.

gicu

@cfdp are dreptate. Absolut toate proiectele pe care le-am văzut făcute pentru stat sunt supradimensionate și neeconomice. Primează birocrația din păcate. Nu gândește nimeni că un proiect bun salvează milioane în execuție.

Hercule

Hai ca incet, incet ajungeti la concluzia mea: proiectul a fost facut prost. A iesit o legatura A3/DN faraonica, neoptimizata si foarte scumpa.

Discutiile sunt cateva pagini in urma. Mi-au sarit cativa in cap atunci...
Deșteaptă-te române!

voicul

Deci a iesti bine absortia de fonduri europene?
+ sa nu uitam calitatea A3 pe tronson Bechetel, unde s-au bagat bani nelimitati. Asa o fi si aici?

raulbogdan23

Update de azi:
- au asternut BSC intre viaduct Paraul Racilor si urmatorul pasaj peste vale (inainte de subtraversarea DC85) pe o cale complet, pe cealalta cale azi au inceput
- monstrul s-a mutat pe partea cealalta a viaductului DC85
- s-au montat toate cele 5 grinzi pe partea dinspre Tureni, 1 grinda montata azi dimineata pe partea cealalta, 4 grinzi in asteptare
- o ridicare dureaza foarte mult; cat am stat in santier abia daca au asezat si fixat prima grinda; cineva mi-a zis ca dureaza vreo 20 de minute numa sa o ridice de pe trailer si sa o pregateasca pentru translatie si ridicare

andreita

mai vin niste grinzi azi la Tureni:

Transporturi agabaritice cu traseu prin județul Alba. Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române a anunțat că vineri, 14 martie 2025, de la ora 19.00, la diferite intervale de timp, se vor deplasa 17 transporturi agabaritice.

Cinci dintre acestea vor parcurge un traseu ce trece și prin județul Alba:

Avrig – DN 1- A1 – A10 – A3 – Tureni; se vor deplasa 5 transporturi formate din câte un camion cu lungimea de 49 metri și mase cuprinse între 108,2 și 111,5 tone