Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

roberthpop

A inceput demontarea primului pod CF la Oradea!
Roberth Pop

daniel_avram

Quote from: daniel_avram on September 28, 2024, 12:43:00 PMActualizare date progres august 2024.

Electrificarea şi reabilitarea liniei c.f. Cluj Napoca – Oradea–Episcopia Bihor

Lot 1 Cluj Napoca - Aghireş - 13,411km - august 13% - iulie 11% - est.finalizare aug 2026
Lot 2 Aghireş - Poieni - 36,530km - august 17% - iulie 17% - est.finalizare aug 2026
Lot 3 Poieni – Aleșd - 52,74km - august 2.50% - iulie 2.5% - est.finalizare aug 2026
Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria - 46,744km - august 6.22% - iulie 5% - est.finalizare aug 2026

Actualizare date progres septembrie 2024.

Electrificarea şi reabilitarea liniei c.f. Cluj Napoca – Oradea–Episcopia Bihor

Lot 1 Cluj Napoca - Aghireş - 13,411km - septembrie 13% - august 13% - iulie 11% - est.finalizare aug 2026
Lot 2 Aghireş - Poieni - 36,530km - septembrie 17% - august 17% - iulie 17% - est.finalizare aug 2026
Lot 3 Poieni – Aleșd - 52,74km - septembrie 2.5% - august 2.50% - iulie 2.5% - est.finalizare aug 2026
Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria - 46,744km - septembrie 6.22% - august 6.22% - iulie 5% - est.finalizare aug 2026

Vedeti bine, nu exista progres in ultima luna sau cel putin nu apare in raport.

marinul

Salutare, n-am mai postat de ceva vreme pe aici. Am dat o tura pe lotul 4 Aleșd - frontiera, mobilizarea nu e wow dar se vad progrese semnificative.camioanele care apar in video "la treabă" sunt de la Marcu Company. Am văzut si azi (duminică) cateva pe centura Oradea, bănuiesc ca tot pt Webuild transporta.

Lucrări in zona Oradea


Lotul filmat complet


roberthpop

Roberth Pop

roberthpop

Si tot de la Kreative Weels RO
Multumim!
Roberth Pop

cristi5

API pe Facebook

https://www.facebook.com/share/p/byxTg8bD1qvUbEKc

Traseu feroviar sinuos din 1873 modernizat cu un miliard de euro.

Cei 104 kilometri ai Magistralei 300 dintre Cluj-Napoca și Coșlariu care leagă Oradea de capitala țării și de cea a Transilvaniei sunt veriga lipsă care va rămâne mulți ani fără modernizare. Linia dublă electrificată este notorie pentru serpentinele feroviare dintre Câmpia Turzii și Apahida.

CFR dorește să dea 10-15 milioane de euro/km pe traseul austro-ungar din 1873. Alege să facă asta deoarece, probabil, declivitatea maximă de doar 12 la mie este foarte bună pentru marfă.

Dar călătorii? Șanse mari să fie alungați (și mai mulți) dacă șantierul va începe după 2030 și va dura 7 ani în loc de 3, fiindcă nu mai există bani în actualul exercițiu financiar al UE, Programul Transport, care se încheie la sfârșit de 2030.

Studiul de fezabilitate este în faza obținerii acordului de mediu, deci se apropie de final. Din păcate, consultarea publică este doar o bifă birocratică pusă din pix, nu o dezbatere veritabilă cu cetățenii. Așa ne alegem cu multe treceri la nivel, pasaje de 500 metri în orașe și, după 4 ani de analize, ajungem la soluția din 1873.

Vă întrebăm pe voi. Credeți că dacă tot băgăm un miliard, era oportun să îmbunătățim (pe ici pe colo) traseul cu variante de viteză crescută și optimizări utile călătorilor?

Politicienii promit cai verzi pe pereți cu tren de mare viteză între București, Cluj și Budapesta la fiecare rundă de alegeri, dar proiectul pe această rută... este acesta.

shift2rail

Am interpretat mentinerea traseului sinuos austro-ungar, cu viteze de sec xix, Cj-Oradea ca pe un semnal ptr un HSR Cj-Oradea-Bud (pe un aliniament paralel cu A3). pe termen mediu, desigur.

Aceeasi logica poate fi translatata pe Coslariu-Cluj: modernizare la status qou ante, pentru marfa+trafic local, plus o varianta de viteza 200+, Sb-Medias-Cj.

roberthpop

Roberth Pop

Observator19


GIV

#699
oare cine taie vagoanele si cum sunt valorificate?

nu se obtinea mai mult de pe urma lor cu ceva ani inainte? acum daca s pline de rugina.. 
nu mergea aplicat modelul de la tarom? s a scapat de avioanele  a318 iar aici se putea scapa de mult de vagoanele astea si puteau fi valorificate..

triajul o sa fie refacut complet?

oare astea s intrebari retorice?

TVlad

#700
Cica nu se pot taia decit daca se face intii o evaluare a calitatii otelului din diverse piese componente. Nu se pot vinde la gramada ca "fier vechi" ci pe categorii de otel. Altfel vine Curtea de Conturi si il ia pe functionarul care a semnat, pentru ca se considera prejudiciu: vinzare la pret subevaluat al unui bun al companiei...Cica asta e explicatia pentru care zac si acum mii de vagoane abandonate prin tara.

Xenos

Apropo si de discutia despre traseul Cluj - Coslariu - care intr-adevar putea fi corectat un pic in sf - ce se face acum e bine facut pt 30-40 de ani.
Statul roman, care nu investeste mai nimic in c.f. daca nu primeste fonduri externe, nu va avea ambitia unui HSR in timpul vietii noastre. Iar daca ar sa fie HSR, nu vad de ce l-as trage prin dealurile alea groaznice pe care trece si A 3 - ar trebui pe Valea Muresului, clar, prin imbunatatirea liniei care se modernizeaza acum (Deva-Arad) pt 200 km/h.
Pana acolo e alta discutie cu traseu HSR...
Si daca se voia HSR pana la/dinspre Cluj, intr-adevar trebuia cu totul alt traseu Cluj-Coslariu.

cristi5

Quote from: shift2rail on November 22, 2024, 07:10:40 AMAm interpretat mentinerea traseului sinuos austro-ungar, cu viteze de sec xix, Cj-Oradea ca pe un semnal ptr un HSR Cj-Oradea-Bud (pe un aliniament paralel cu A3). pe termen mediu, desigur.

HSR = cai verzi pe pereti. Experienta Romaniei la PPP pe infrastructura = vreo 5 PPPuri ratate pe Ploiesti-Brasov.

Vorbim de legarea celui de-al doilea oras al tarii de capitala. Traseul indreptat ajuta si marfa, ca reduce rezistenta la inaintare.


alexa_adrian2001

Ma uitam acum la acest video https://www.youtube.com/watch?v=K1XHPnNy1ws&ab_channel=ViaClujTV
Are tenta de campanie electorala. ma scuzati nu e cazul.
Ce mi-a sarit in ochi e linia asezata peste stratul acela de piatra concasata. La ochi nu da ca ar fi drept. Cum se asigura ca o linie de cale ferata este asezata perfect la boloboc sa zic asa?

Xenos

Da, deloooc campanie, au adus cale ferata pe cateva sute de metri :))) pt acest selfie electoral.