Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

intrebare pe SSC despre pasarela din zona garii de est din Oradea.
Linkurile pe care le-am dat cica nu ar fi bune ca se pot schimba multe...#487
ce se intimpla in zona aia cu traversarea?

https://www.skyscrapercity.com/threads/bihor-county-railway-infrastructure-projects.2378979/page-25


TibiV

De la @marinul : Magistrala CFR 300 | poduri feroviare peste drumuri naționale in Oradea

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marinul

Multumesc Tibi ca ai postat aici, eu nu mai gaseam topicul si pe urma am uitat.
Slaba miscare pe langa Oradea, 6 muncitori pe 10 km, in curand o sa fie mai multe drone decat utilaje
Sunt oare ceva facturi restante catre Webuild ?

TibiV

O filmare foarte buna si de la Kreative Wheels RO: Gara Oradea- În plin proces de matamorfoză-03.02.2025

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marinul

cateva imagini de pe lotul 2 Aghiresu-Poieni
singurul lot care se poate incadra in termenul PNRR, desi inca nu s-au apucat de pasajul peste cf si dn1, ecoductul(ultima poza)

video maine
















































Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

Asta e faimoasa gara Poieni pe care geniile din CFR o vor demolata ca sa faca loc unei linii abatute. Dupa cum vedeti, daca ar fi translatat doar citiva metri spre riu intregul pachet de linii, ar fi fost loc suficient. Cum sa numim chestia asta altfel decit cretinism functionaresc?





Powered by API/PUM imgur uploader

zone_rider

Din poza se vede un macaz pentru inca o linie in partea stanga. Daca socotesti si linia respectiva, nu prea mai ramane loc.

cristi5

#727
Multumim mult @marinul !

@TVlad statia Poieni a fost mereu inghesuita acolo de Cris. Problema e ca, fata de situatia existenta, peroanele inalte trebuie facute mai late, altfel fiind pericol de cadere

Poate se stie mai putin: exista o linie care vine dinspre cariera Poieni (peste Cris, podul se vede in stanga pozei) si devine in statie linia 5, iar linia 1 nu e doar "o abatuta" ci merge 2-3 km din cap X Poieni pana la cariera Bologa (pana acolo fiind deci 3 fire). Aceste linii industriale si podul sunt proprietatea carierelor (Grandemar).

Asa ca strict tehnic solutia demolarii cladirii si mutarii ei mai spre nord e foarte corecta. Nu e loc de 5 linii si peroane late.

Desi am scris pe grupurile Fb locale (eu fiind din Bologa) ca proiectul prevede demolarea cladirii, nu a reactionat nimeni, pana au inceput sa vina hartii la primarie in acest sens. Atunci s-au dus la directia judeteana de cultura Cluj si au incercat un hei-rup, si ministerul a blocat demolarea, CFR a contestat. Vedem cum decurg ostilitatile

PS: si la Braisor Y Grandemar are o linie peste Cris, spre cariera Morlaca. E vizibila in ultima poza pusa de @marinul.

Acea linie, Crisul, cele doua linii curente si DN1 vor fi traversate de un ecoduct conform proiectului. Ecoductul nu pare sa fie inceput.

https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html?zoom=18&lat=46.8824&lng=22.908

TVlad

Am remarcat si a cincea linie (pe locul careia e acum drumul tehnologic) dar cu toate astea consider ca 3-4 m se putea muta totul catre albia Crisului. Singurul inconvenient ar fi fost micsorarea razei de curbura a linie catre pod dar nu cred ca depasea limita admisa si, chiar si atunci, se puteau gasi solutii.

Daca nu ar fi fost atitea precedente absolut stupide de gari demolate, as fi zis poate "da, dom'le, aici chiar nu se putea altfel; asta e".

Chit ca au reactionat cu intirziere, felicit autoritatile locale ca s-au implicat in chestiune. E o premiera la nivel national.


oc7avian

Privind poza de mai sus, merită și un exercițiu de imaginație ce ar însemna mutarea 3-4m mai spre Criș. Hint: mediu + consolidări suplimentare.

Se puteau găsii soluții la orice. Costurile ori impactul nu sunt identice între soluții. Contează raportul cost/beneficiu

dan tm

pacat ca nu vedem gara Ciucea. :-[

Dar nu se putea intra in rîu si sa fie regularizat puțin?

la fel si in poza unde scrie Bologa, se vede un S care ,cred, ca se putea intrepta cu o interventie de regularizare a rîului.


off topic
S-au facut astfel de interventii în apă chiar pe traseul acestei cai ferate.
Drumul Judetean 108I care leagă Bratca( lînga gara) de Bulz (halta Stîna de Vale) urmareste in mare masura atît calea ferata cît si Crisul Repede.
Înainte era un drum de țară pe unele portiuni între apă și CF abia încapea o masina.
Apoi (probabil epoca Bolojan) S-au băgat gabioane în apa, s-a pus umplutura si drumul a devenit o sosea cu doua benzi. Stiu ca am trecut de multe ori pe acolo si erau utilaje si lucrări în apă.
am gasit  imagini chiar pe google atît inainte cît si după interventia in apa.
Dar nu reusesc sa pun link, imi da eroare.

2012

https://maps.app.goo.gl/eQPqwdtHsds81rLQ6

acelasi loc , se vede stîlpul de telefon dar si gabioanele, 2022

https://maps.app.goo.gl/xxCRc3L5mWG9SMnx6


 

dan tm

raportul cost beneficiu.

ce trafic este la Poieni ca sa fie nevoie de  atîtea linii?
traficul de marfa de la cariera?

se putea face o grupa de 2 linii acolo in zona carierei. ceva asemnator cu Ilteu unde înainte de peroane sînt linii si macazuri.

apoi, am mai avut cîndva discutia cost beneficiu nu mai stiu pe care forum.
Se exemplifica acolo cu linia de pe valea Prahovei care nu a fost construita prin tunele versus linia MAV pîna la Predeal.
Alt exemplu a fost inia  Caransebes-Vîrciorova construita de MAV prin tunele(cost mare exploatare usoara) fata de linai CFR  rampa Balota (cost mic exploatare costisitoare).

marinul

Si video Aghiresu-Poieni filmat complet


urmeaza si cateva imagini de pe lotul 1, dar nu o sa vedeti prea multa activitate pe niciunul din aceste loturi e si complicat sa lucrezi la -7 grade cam atatea erau dimineata cand am pornit din Cluj la amiaza au trecut putin de 0 la soare

cristi5

#733
@dan tm @TVlad asa cum cineva din Ciucea a putut (banuiesc) sa ceara refacerea albiei Crisului, se putea si la Poieni rezolva ceva.

Localnicii din Poieni cred ca pur si simplu nu au stiut: e cladire CFR, pe teren CFR, nu a fost nevoie de aviz la faza de SF.

Dar nici la Ciucea, daca voiau sa pastreze traseu existent, nu cred ca era nevoie de avizul primariei. Cineva acolo cred ca a zis: vrem ca acest TN sa nu mai fie fix langa drumul national, ca se face coada pe ambele parti ale DN1. E accesul lor in comuna, spre casele de pe malul stang.

https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html?zoom=16&lat=46.9571&lng=22.8017

Evident numai localnicii pot sa vina cu astfel de observatii, nu era treaba CFR sa presimta nostalgiile celor din Poieni dupa cladirea aia care e cam fara valoare.

balint

Cred ce in acest topic am citit, ca Halta Pestera se desfiinteaza. E adevarat?