Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 25 Guests are viewing this topic.


tom_sawyer

Dacă Coni, o firmă cu mare succes în jud. Prahova condus de Iulian Dumitrescu se descurcă onorabil lângă Ploiești, putem presupune că și Danlin XXL, cel mai mare constructor din Neamț, s-ar fi descurcat la fel pe loturile de lângă Pașcani.

bogdan4ice

UMB a licitat si a castigat dintr-o mandrie personala mai presus de profit avand in vedere ca au licitat la 80% din valoare.
Daca se gandeau la un profit mai mare puteau sa liciteze cateva loturi la 80% si restul la alte valori.
Dar acum suntem in aceasta situatie si vom vedea ce se va deschide anul acesta din A7, ce nu se deschide anul acesta se va deschide anul viitor si ce nu se deschide in 2025 pe 2026 si asa mai departe pana se termina lucrarea
Peste ani va ramane autostrada facuta de Umbrarescu ... de la Buzau la Pascani cel putin...daca nu vor licita si pe loturi spre Suceava cand se va lansa licitatia.

^Sa nu uitam: Coni are in plus cateva luni de santier. Tragem linie dupa ce vor incepe sa fie date in folosinta loturile. Atunci vom vedea diferentele mai clar.

bim14

Din cate stiu, cam orice contract de lucrari are inclus si graficul de executie, evident functie de posibilitatile financiare ale beneficiarului. E posibil ca statul sa nu poata cofinanta constructia a sute de km de autostrada deodata si din aceasta cauza sa nu vina nici raspunsul CNAIR cu privire la stadiul lucrarilor de la nord de Focsani. Sau poate nu l-a intrebat nimeni pe beneficiar ce parere are de progresul UMB pe toate loturile castigate.
La noi statul nu investeste ci prefera sa tot bage bani in salariile bugetarilor si speciali.
Intr-un final, cred ca aceasta autostrada va fi facuta, poate nu in 2026 sau 2028, dar sigur nu 2040 asemenea celor de pe A3 care au peste 15 ani de cand se lucreaza la ele. 
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

bogdan4ice

De ieri:
QuoteGuvernul vine în şedinţă cu finanţare pentru Autostrada Moldovei, de 600 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiţii, suma reprezentând jumătate din bugetul necesar construcţiei A7,

Sursa

Xed

^ Vine in ideea de a prezenta oferta Bancii Europene de investitii si sa fie supusa la vot sau ei deja au acceptat linia de creditare?
Oricum, poate fi o centura de siguranta importanta pentru A7 mai ales in contextul in care dupa acest an electoral lucrurile o pot lua la vale din cauza deficitului bugetar urias pe care l-am acumulat.

tom_sawyer

#11511
Deja au acceptat. Sunt banii (sau o mare parte din ei) pe care statul terbuie să îi pună ca contribuție (2/3), pe lângă împrumutul PNRR (1/3).

bogdan4ice

Undeva la 200 mil de euro trebuie sa puna statul restul PNRR + BEI

GIV

dintre loturile pe care se lucreaza nu stiu unde e mai rau, pe focsani buzau sau buzau focsani? la pizza si coni trace doar cateva deschideri cu grinzi sus

rezin

@GIV,

 faptul că se lucrează pe aceste secțiuni, e de bine sau de rău?

alecu26

Daca Dalin XXL castigau si ei ceva era foarte bine. Bazele de productie care le au acolo sunt foarte mari.si bine organizate. Se lua mult din presiunea asupra UMB.
Si da...UMB de la un punct incolo...sau printre ele trebuia sa liciteze mai mult de 80%. (Mai ales acele licitatii gen 80.00% sunt ridicole...arata ca de fapt nu calculeaza nimic, nu estimeaza nimic...si noi stam si ne miram ca nu merg treburile).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Stef

^au avut și la 77%, e adevărat, pe lotul din A8, dar Danlin XXL a acuzat că ar fi aceleași utilaje ca pe BcPa3.

Cetatean

#11517
Cu toate ca o sa imi iau multa *ue...as zice ca desi liciteaza la 80%, e un pret corect. La pretul ala va rog sa aveti in vedere 3 aspecte importante pe care 90% din constructori nu le au.
Producerea de grinzi in situ,program de lucru de 14 ore pe zi si foarte multe utilaje proprii exploatate la blana.
Una e sa lucreze un excavator 2500 de ore pe an si alta 4000.

O fabrica care face grinzi la Ploiesti tre sa faca profit,nu? Auzisem la un moment dat ca profit net cerut de investitori era de minim 200€ la mc turnat,la grinzi. Adauga transport agabaritic la fiecare grinda.

A si daca suntem straini cumva de un alt aspect important,firmele straine platesc 3-5-7 % catre patria mama,fiecare in functie de cat de nehaliti sunt,prin diverse inginerii financiare. Deci din start dintr-un contract au plecat banii in vest.
A,subcontractorii "impusi" care au tarife,nu gluma. Sunt realitati. Nu multa lume stie toate astea.

La cifra de afaceri de peste un miliard de euro...si daca fac 2-3 % tot e mult.
Deci sa zicem ca umb nu face profit...e o prostie,o arata cifrele de la finante. Cf date de pe net,in 2022 la 1.7 miliarde lei CA,profit 147 mil lei. 8.6 % deci vreo 30 milioane euro. Nu-i rau,nu?

In fapt,nu stiu cum le-au trecut propunerile tehnice,ca se laudau astia cu registrul utilajelor parca. E clar ca au avut aceleasi 2 statii de asflat declarate peste tot nu? Functiinarii publici,dintr-un exces dezel au zis,ba noi suntem patrioti,dam la umb,ca face treaba :)) hahahha

Asa ca da,din nou birocratia a invins bunul simt. Trebuia sa ia 3-4 loturi si sa lucreze pe ele.

LE...nu eram in situatia asta cu toata industria de constructii intinsa la maxim pe urmatorii 5-7 ani,daca din 2007 scoteam la licitatie 100 de km anual. Nu ajungeam la situatii cum suntem acum cu 500-600 km de autostrazi in lucru si inca cati or mai fi pe cf. Cu cine sa lucrezi?

voicul


NoWords

Cumva au subcontractor nou pentru terasamente? Nu par ar fi utilajele lor.