Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Voicu

^Așa reținusem și eu... "stai să se ardă și românii cu ei"

Ionut

Maraton din avion pe Autostrada A7 - Episod 3 Focșani-Buzău - Premieră & exclusivitate - 01.04.2024

Merită o bere, dar nu șampania. Vedem ce vor reuși să termine anul ăsta. 80 de km în niciun caz, asta dacă spera cineva.


Ionut

Scuzați excesul de roșu. Să se vadă...... pentru cine nu vede...

API pe Facebook

Maraton din avion pe #AutostradaA7, în sfârșit UMB așa cum îl știm! Al treilea episod ne arată forța UMB demonstrată în trecut, fiind singurul șantier prin care-și onorează momentan blazonul. Dar, în ciuda mobilizării exemplare de aici, inaugurarea ÎNTREGII secțiuni de 80 kilometri, pe profil complet, dintre Focșani și Buzău este practic imposibilă în 2024 așa cum au promis deopotrivă politicienii și constructorul.

Să vedem ce spun cifrele pe Focșani-Buzău. Lungime totală tronson: 82,44 km. Număr loturi: 4, Focșani Nord-Mândrești (10,94 km), Mândrești-Râmnicu Sărat (36,1 km), Râmnicu Sărat-Vadu Pașii/Buzău Nord-Est (30,8 km), Vadu Pașii-Buzău Est (4,6 km), în direcția zborului.

Stadiile fizice oficiale date de CNAIR sunt, în ordinea din paragraful precedent: 32%, 28%, 29%, respectiv 28%, ordinele de începere fiind emise în 05.12.2022, 10.02.2023, 06.02.2023, respectiv 05.12.2022, pe contracte de 20 luni execuție directă pe capete și 26 luni pe cele două loturi mari din centru. Termene de finalizare: august 2024 pe capetele de la Focșani și Buzău și aprilie 2025 pe sectoarele dintre cele două orașe.

Dacă în primele două episoade am adăugat un punct procentual, aici adăugăm cu indulgență 3 pp aferente diferenței dintre lucrările executate la zi și cele raportate la ultima actualizare CNAIR.

Așadar, pe celebra cocoașă de la Focșani să zicem că suntem azi la 35%. Termenul este august 2024, deci 5 luni rămase. Ca să se deschidă la ~95%, înseamnă că trebuie pus în teren un procent de 60%, deci 12% avans lunar mediu! Exclus. Fezabil octombrie, 8,5% cadență pe un lot mic de 11 kilometri.

Pe Mândrești-Râmnic avem 31%. Livrarea în decembrie înseamnă ~64% în 9 luni, deci peste 7% medie lunară pe 36 kilometri! Vise. Fezabil aprilie 2025, în termenul contractual, adică 5% pe lună (include sezonul prost de iarnă). Pe Râmnic-Buzău Nord calculul este similar, putem spera la aprilie 2025.

Pe ciotul buzoian suntem la 31% astăzi și, contractual, trebuie să fie gata în august 2024 dar este practic imposibil, mai ales că aici avem podul imens peste Buzău care nici măcar nu are pilele gata. Oricum ar fi muzeu fără continuarea spre Ploiești, doar nodul Vadu Pașii ar fi folosit.

Dincolo de procentele de progres fizic, este analiza punctelor critice. Dacă la terasamente și asfalt munca este (relativ) ușoară și puternic mecanizată, la structuri e mult mai migălos și depinzi foarte, foarte mult de factorul uman. Nu avem NICIO grindă instalată pe NICIO structură între Focșani și Buzău! Multe pasaje și poduri nu au toate pilele gata, ba chiar la multe încă se lucrează la fundații.

Pe lângă toate acestea vin și finisajele: grosier 80 kilometri (fără bretelele din noduri!) înmulțiți cu 4 rânduri de parapete de protecție. Plus marcajele care, la 80 km, nu sunt deloc de neglijat ca timp de aplicare. Șanțuri, iluminat, spații servicii? Nici nu le mai socotim, nu ne trebuie.

Fezabilă este deschiderea (în octombrie) pe celebra cocoașă între nodurile Focșani Nord și Mândrești și poate, la final de an, până la Slobozia (DJ205R) dacă se concentrează pe podurile peste Râmna și Milcov. Sau (sau!) poate că e mai ușor ceva între Buzău și Râmnicu Sărat dar acolo avem alt pod-mamut, cel peste Râmnic. Ori să se facă o descărcare provizorie pe unul din drumurile județene.

Multe scenarii și o singură certitudine: NU vom circula pe TOȚI cei 80 de kilometri dintre Focșani Nord și Buzău Nord-Est în 2024.

Atenție: alocarea celei mai mari părți din forțele UMB pe această secțiune înseamnă neglijarea sau chiar încetinirea spre zero a altor șantiere, chiar aici pe A7, dar mai ales prin alte zone, cum v-am arătat în februarie și martie pe DEx12 Colonești-Pitești și A3 Nădășelu-Poarta Sălajului.

shogom

Concluzii dupa maratonul aerian Pascani- Buzau?
Eu zic ca e mai rau decat ma asteptam :( .
Cu toata bunăvoința putem spune ca lacomia si prostia au avut întâietate fata de interesul public.
Fara bunavointa ne gandim la lucruri mai grave....


Ionut

Am scris concluziile în cele 3 poziții.
Ce concluzii să mai avem?

Eu unul nu mai am, îmi tocesc nervii din toamna lui 2022. Am avut suficiente concluzii pentru cine are urechi să audă/ochi să citească.

tom_sawyer

Începând din septembrie UMBul ar trebui să intre și pe lotul A8, teoretic.

panda_no 5

La minutul 25,10  sunt grinzi metalice pentru A7 sau.......orice altceva?

nicolaem

#11482
ce mizerie lucreaza doar la buzau si timisoara. coincidenta.

e mult sub asteptarile mele. in naivitatea mea de suparat ca au plecat de pe A3 pe A7 chiar credeam ca lucreaza pe A7. nu (doar) la buzau si focsani.

voicul

Deja mut pariurile pe altceva: sa nu vina Buzaul mare!

Teoretic mai cresc fortele, parctic nu prea vad cu cat ajuta.

Poate minunea - minunilor: Bz - Focsani - 2024 (+ ceva zile) si Focsani - Bacau 2025 (+ ceva zile)
Asta ar ajuta enorm traficul.
Restul (pa PNRR, pa termene din contract) prin 2026

Stef

#11484
Da, Da, îmi aduc aminte cum acum 3-4 luni ziceam zilnic pe aici ,,alea portocalii de la Pașcani, Roman sau Bacău nu sunt camioanele UMB-ului". Că dacă ar fi fost, azi nu vorbeam de cifre, ci de numere la procente.
Din fericire pe Focșani-Buzău e (relativ) bine, însă la nord cam tristuț. Am cam luat și eu țeapă, prin ianuarie, când i-am văzut cu mișcare la Pașcani, credeam că astăzi vor fi măcar la 10-15%, adică un 3-4% lunar, nici măcar ceva exagerat. M-am dezumflat repede. Și nu doar eu, că și ei.
Sper să nu mai câștige (nici să liciteze) multe loturi de pe A7/A8/A14 chiar dacă pare că pentru asta s-au pregătit și chiar dacă termenul de implementare e...mai încolo. Acum e mult, dar mult peste puteri.

bZ1-

Eu sunt pur si simplu siderat de ce vad in comentariile de pe Facebook la filmarile din avion de pe A7. Exista o comunitate de oameni care sunt sustinatori orbi ai UMB si considera ca API doreste raul constructorului roman. Tind sa cred ca majoritatea acestora sunt din zona Moldovei. De departe, citiand ambele parti, imi este clar ca API atrage atentia si trage semnale de alarma ca UMB s-a intis prea mult si nu lucreaza cu aceeasi forta pe toate tronsoanele, cedand presiunii politice (an electoral) si prioritizand anumite tronsoane (centura TM + Buzau-Focsani) evident fiind ca nu este doar o coincidenta faptul ca Grindeanu este timisorean si Ciolacu buzoian. Practic API incearca sa puna presiune pe UMB sa lucreze mai bine si pe acele tronsoane la nord de Focsani, de unde pratic sunt acesti oameni. Efectiv ii pasa cuiva de ei dar ei refuza 'ajutorul'. Ori imi scapa mie ceva ori este noaptea mintii....

26ld

^Nu îți scapă nimic, e efectul social media care invadează viețile iar oamenii nu mai au/folosesc gândirea critică deloc. Ești cu mine sau împotriva mea, atât. E albă sau e neagră, atât. Bai și nu înțeleg ce au de câștigat din asta, serios. Ori sunt plătiți și înțeleg, ori sunt certați cu inteligența și lumea împarte cu ei drumurile, ceea ce e și mai periculos.

Ionut

Eu vă zic de ani de zile despre Sfântul UMB. Este doar o acutizare a ceea ce era deja de foarte mulți ani. Mă refer și la felul în care UMB face ceea ce face și la ultrașii săi, inclusiv de-aici de pe forum.

Dar mă duc în offtopic.

Legat de A7, nu uitați de mâine dimineață. Ultimul episod.


dr4qul4

Eu zic ca e ..mai bine decat ma asteptam. Vorbesc de Buzau-Focsani. Stau bine la terasamente, dar prost la structuri.
Si ca sa fie clar, nu cer sa se rezilieze nimic la UMB. Cel putin nu in acest moment!
Cer in schimb sa se puna presiune pe ei pentru a subcontracta o parte din lucrari, dar mai ales pentru a nu mai licita nimic anul asta si sa nu se mai lacomeasca nici la anul la mai mult decat pot duce.
Coni arata foarte bine. Parca era catalogata ca o firma "abonata la lucrari publice locale". Nu foarte diferita de Danlin XXL. Firme care in "sfera lor de actiune" pot sa gaseasca mai usor resursele necesare pentru un lot de campie, plat ca in palma. Iar daca PT-ul este de calitate si pretul corect, stau si podurile in picioare. Si pot pune si bete in roate intrusilor!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mike_us

Quote from: 26ld on April 04, 2024, 11:18:55 PMEști cu mine sau împotriva mea, atât. E albă sau e neagră, atât.
As adaugă ca nimeni nu mai are răbdare sa dialogheze. Atita timp cit o tabăra încearcă sa își impună doar propriile idei se ajunge ca fiecare sa trăiască in propria lui bula. Nimeni nu încearcă sa își definească clar care e poziția lui unde e diferența unde suntem de acord ...
  Am citit pozițiile am înțeles nemulțumirea API fata de situația actuala. Ce nu am înțeles si ar ajuta la o discuție raționala este care este opinia API la termenele realiste de finalizare ale celor 3 tronsoane.
  Cind credeți ca va fi gata Buzău - Focșani, Focșani - Bacău, Bacău - Pașcani? Din nou ma refer nu la termenele contractuale ci la estimarea API.