Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

survola

Dar cu cine să ne comparăm?
Apropo, Ungaria a aderat la UE in 2004, noi in 2007, deci nu de aici vine neapărat diferența.
Cu Croația? A aderat la UE în 2013, are 1.300 km de autostradă, 1/4 din suprafața României.
Deocamdată am depășit Serbia, care este puțin mai mare decât Croația  :cake:

Bineînțeles, este o chestie istorică, dar e momentul să închidem odată decalajul.

LE. Văd că a răspuns și @Ionut.

tom_sawyer

Raportat la suprafață și populație stăm cel mai prost, cu oricine ne-am compara.

ivladbogdan

Sunt anumite capitole unde ne putem compara cu vecinii fara niciun fel de problema, insa nu la infrastructura de transport.
Stam rau, foarte rau.
Cu 30-40 km inaugurati pe an, cu cioturi amplasate random pe harta, nu se face primavara.
In afara de Constanta-Bucuresti, inca nu ai doua orase medii-mari situate la macar 120-150 km distanta, legate unul de celalalt pe autostrada.
Sa vedem un Oradea-Cluj, un Mures-Cluj, un Sibiu-Timisoara, un Oradea-Arad, sensibilul Pitesti-Sibiu complet pe A/DX (fara bucati lipsa, noduri lipsa, bude si benzinarii lipsa pe zeci de km, iesiri lipsa - iesi la 20 km de destinatie - vezi Cluj si Timisoara), si apoi mai discutam de comparatii cu ungurii sau altii de prin zona.

Am iesit din Osijek, m-am suit pe autostrada si am mai coborat fix pe coasta Adriatica. (cu 2 ore asteptare la tampeniile alea de statii de taxare, ce-i drept  :lol: ) Campie, dealuri, munti, tuneluri, viaducte, tot. Totul in aceeasi tara, Croatia aia care e in UE din 2013. Nu mai vorbesc de Austria/Germania/Italia, etc.
Asa vreau si la noi.
Si de preferat sa prind si eu in viata asta momentul ala...

danvoicu

Problema e tratata gresit. Comparatia nu are suport util. Kilometrii nostri sunt o mare parte fractiuni unele fara utilitate nationala majora ci cel mult locala. Cand vom avea o autostrada de la un capat la altul al tarii se poate spune despre kilometrii in mod justificat. Nu spun ca nu sunt buni ce avem . Insa....

mike_us

Acuma daca monarhul a replicat la un post scris de un biet țăran încerc sa ma explic. Nu încercam sa spun ca suntem la nivelul ungurilor ar fi aberant nu suntem. Avem nevoie disperata sa adaugăm încă vreo 500 km de A si DX cit mai repede (pina in 2027?)

Quote from: Ionut on September 23, 2023, 05:33:29 PMAia cu relieful nu ține, că nu avem 1800 km de A și DX la câmpie.
Relieful contează in măsura in care cu cei 40 km pe care ii face UMB pe A3 puteam sa facem 150 la câmpie? Sau cei de pe PiSi1 ar fi probabil dublu sau mai mult in câmpia ungara. Adică daca ne-am fi focusat numai pe loturi de câmpie aveam acum mai mult de 1,000 km. Nu zic 1,800km.

Quote from: Ionut on September 23, 2023, 05:33:29 PMIar aia cu ajutatul iar nu ține. Ungaria a intrat în UE în 2004, noi în 2007. Și nu suntem la 3 ani în urma lor în ceea ce privește infrastructura de transport.
Ajutorul nu se reflecta doar ca au intrat cu 3 ani înainte in UE. Hai sa ne amintim anii 90 cum erau tratați unguri si cum noi. Cite investiții occidentale au avut cred ca li s-a iertat si datorii...Si nu numai lor dar la toate tarile grupul de la Visegrád. Am trăit ani 90 in România noi abia supraviețuiam ce autostrăzi?

horyatm

Quote from: survola on September 23, 2023, 10:44:53 AMApropo de emisiunea de la Euronews, Ungaria a depășit 1.000 de km de autostradă în 2007.
Actualii noștri 1.000 km sunt un moment statistic important, dar cred că ne vom putea uita în jurul nostru fără rușine abia după ce terminăm A0, A7, DEx12 și inaugurăm câte ceva din A1 și A3 (segmentele în lucru), A13 și A11.
Să ne apropiem de 2.000 km.

În Ungaria s-a construit atât pe vremea comunismului cât și după.

Între 2004 (717) și 2023 (1874) s-au construit 1157 de km.

În România între 2004 (221) și 2023 (1008) probabil până la finalul anului se vor fi construit peste 800 km.

Year    Length (km)        Year    Length (km)        Year    Length (km)
1964    7    2003    667    2013    1,361
1970    85    2004    717    2014    1,370
1975    136    2005    803    2015    1,447
1980    213    2006    967    2016    1,481
1985    302    2007    1,037    2017    1,490
1990    361    2008    1,113    2018    1,524
1996    440    2009    1,118    2019    1,600
2001    571    2010    1,290    2020    1,740
2002    638    2011    1,321    2021    1,851
IEA-PVPS

Startul a fost diferit, doar că la noi sunt acum în construcție 760, pe când la ei doar 130. Probabil spre 2030, 2030 și puțin îi depășim.



Vlad94

Atat Serbia cat si Ungaria au construit in conunism autostrazi in regim half-profile. Stiu sigur ca M1, M3, M5, M7 dar si Belgrad-Novi Sad din Serbia au fost facute astfel. Ulterior toate s-au dublat. Noi in comunism nu am construit decat 110 de km de autostrada full fara nimic altceva ( nu centuri, fara half profile) si a trebuit sa facem totul de la zero.

pasadia

Văd că sloganurile anilor '90, "Noi nu ne vindem țara" și "Nu avem nevoie de autostrăzi" s-au schimbat acum pe "ungurii au fost ajutați în anii '90". Lol!!!

Tavi

Cu oricine ne-am compara am amesteca mere cu pere. Cel mai bine ar fi să ne vedem de treaba noastră că nu este puțină.

reed

Îmi place cum au făcut bulgarii nodurile la centura Sofia,deși nu leagă încă nimic
(GPS)


(GPS)



mirceaeliade

amintiri de acum juma' de an:
QuoteDuminică [mai 2023], la Digi 24, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a dat asigurări că, după o pauză de 10 ani, România reușește să deschidă din nou 100 de kilometri de drum de mare viteză/an. ,,minimum 100 de kilometri. Anul acesta sigur, cele două loturi de pe A0 Sud, constructor din Turcia, aproximativ 34 km. Pe Autostrada Transilvania 15-20 de kilometri tot un constructor din Turcia (n.r., Nurol, 14 km) pe A0 Nord, lotul UMB aproape 20 de kilometri, cu un an înainte de termen și lotul 3 pe Drumul Expres Craiova – Pitești, 30 și mulți de kilometri (32 km), descărcarea de la Oradea, din ce mi-a spus domnul Bolojan (n.r., 13 kilometri din Drumul Expres) și la Chețani pe Autostrada Transilvania (16 km). Iar anul viitor trebuie să fie 150 de kilometri", a afirmat Sorin Grindeanu.

dumbravaandrei

Zau ca mi-e mila de cat sufera de naivitate

mike_us

@pasadia In general încerc sa nu intru in polemica cu alți membri. Si nici nu cred ca poți găsi un post de al meu in care am jignit pe cineva. Intru pe site pentru informațiile de aici si cred ca este situl cu cele mai bune informații pe infrastructura din România.
 Postul meu începe cu: "Avem nevoie disperata sa adaugăm încă vreo 500 km de A si DX cit mai repede (pina in 2027?)". Cum din asta tu ai tras concluzia ca e la fel cu sloganurile "Noi nu ne vindem țara" și mai ales "Nu avem nevoie de autostrăzi" e peste puterea mea de înțelegere.
 Da am afirmat ca toate tarile grupul de la Visegrád au fost tratate diferit. Se vede si din postarea lui @horyatm ca deja la sfârșitul anilor 90 aveau peste 500 km. Asta nu scuza incompetenta noastră, contractele cu Bechtel, prostia CNAIR....
 Îmi permit o mică sugestie daca încerci sa combați o idee vino cu argumente. Faptul ca ești profesionist in rom-gleza si știi deja "Lol!!!" nu ma impresionează prea tare trăiesc într-o tara vorbitoare de limba engleza. O zi buna.

StefanCelMare

Râdem de politicieni, dar să ne gândim unde eram în perioada 2018-2019 ca finanțare și nr. de kilometri în execuție?
Sigur, sunt mulți factori care explică de ce acum avem un număr sesizabil mai mare în execuție (covid -> PNRR), dar până la urmă e nevoie și de voință politică, de alocări bugetare.
Concret, până la final de 2024, pot fi gata:
- A0 sud complet (3 loturi, 51,19 km)
- DX12 loturi 3 și 4 (63,56 km)
- A3 Chețani - Câmpia Turzii (15,69 km)
- A0 Nord lot 2 (19 km, chiar dacă nu-s utilizabili integral)
- DX Tureni (legătură A3) - (5 km)
- DX Brăila - Galați - (cca. 10 km)
- DX Oradea - A3 (13 km)
Sunt în total cca. 177 de km.
Mai adăugăm Nușfalău - Suplacu, recent deschis, 13 km cca., ajungem la 190 km pe 2023-2024.
Mai au șanse și ceva loturi din A7 (Ploiești-Buzău, loturi 1 și 2, cca. 50 km total), deși astea cred că intră ușor-ușor la capitolul fantezie.
Ce vreau să spun e că situația stă net mai bine decât acum 4-5 ani, când era de-a dreptul disperare și subfinanțare.

misiekwas

#9194
^In plus, as spune ca și statistici privind anii 90. din tarile Visegrad sunt cumva înșelătoare. Un caz polonez e ilustrativ. În 1989 au fost în folosință 381 km de autostrada. Însă, majoritatea au fost cioturi, iar cel mai lung segment de 133 km a fost executat de către... Germania nazista în anii 30., cu standard absolut sub ceea ce e acceptabil acum, cu dale de beton care pana anii 90 s-au denivelat grav și standardul a fost practic de DN amarat (da, e autostrada pe poza de mai jos).