Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

alexandru_m

A6 Bucuresti - Alexandria da, poate fi la usoare.

Alexandria - Craiova are de trecu de exemplu Oltul si va invit sa aruncati un ochi langa Slatina la ce a avut de facut UMB.

De la Craiova pana la Drobeta in nici un caz nu e ca de la Bucuresti la Alexandria. Craiova - Filiasi vedem ce traseu va iesi, dar sa nu ne trezim cu vreo 4 poduri peste Jiu in 40 de km. Filiasi - Strehaia iar nu-i prea greu, dar in zona DTS incepe "distractia" aia mare.

Lugoj - Caransebes da, poate intra la usoare.

In mod evident alegerea de a face Focsani - Braila si Buzau - Braila este o risipa si cel putin una din variante probabil ca o vor putea circula copiii nostri undeva inainte sa se pensioneze.

A11 + A9 + A5 + Satu Mare - Baia Mare + Focsani  - Braila probabil ca vor fi vreo 450 km toate.

Xenos

Dar in loc sa facem fantasmagoriile astea nu mai bine facem Ploiesti-Brasov?

shift2rail

^ evident, de ce sa avem o retea 'distribuita', echilibrata regional, de care sa beneficieze cat mai multi romani, cand putem ingropa toti banii in Valea Prahovei?

mike_us

@mirceaeliade. Foarte bun tabelul ca de obicei. O mică observație lotul Nusfalau - Suplacul Barcau nu ar trebui scoasa din tabel ca a fost deja inaugurat?

naivu

^Eu zic că e mai bine că l-a pus, pt că unii s-ar putea să-l caute; în plus mi-a dat informația că nici măcar lotul ăsta nu era gata 100% la momentul inaugurării. E exagerat doar dacă îl mai afișează și în următoarea sinteză lunară.

montaniardul

#9215
Ce ziceti, legam mai repede Brasovul de Nadlac 2, decat Clujul de Bors 2 ?

tom_sawyer

Evident, Clujul de Borș. Întrebarea corectă ar fi legăm mai repede Clujul de București sau de Budapesta? ???

ivladbogdan

Daca cei care dau cu MAPA nu ne trag teapa, in mod cert de Bucuresti va fi legat prima data.
Tunelul Meses nu-l vad facut mai repede de 2035.

montaniardul

#9218
Eu zic ca este foarte posibil sa avem Brasovul conectat la Nadlac 2 mai repede decat Clujul la Bors 2.

Autostrada Fagaras - Brasov va intra direct in executie in cursul anului 2024, iar segmentul Fagaras - Sibiu va avea constructori pentru toate loturile in toamna sau iarna care urmeaza.

Pentru finalizarea autostrazii Cluj - Bors, pur si simplu CNAIR nu este capabila sa refaca licitatiile asa cum trebuie pe fostele tronsoane Bechtel. De asemenea prin intelepciunea sa, CNAIR a creat un lot foarte lung si greu de aproape 41 km care are un tunel de 2,89 km. Faina strategie ...

Clujul va fi legat de Budapesta mai repede decat de Bucuresti, pe ruta indirecta.

Brasovul se va lega de Bucuresti dupa 2030.

danutzu_1069

Clujul sta-n câțiva km lipsa ca sa fie legat de... lumea larga..
(Margina-Holdea)

mirceaeliade

Putin probabil ca Bv-Fagaras sa se sea in licitatie in 2024.  Fagaras-Sibiu a stat mai mult de un an de la predarea documentatiei SF pana la lansarea licitatiei si aproape se implinesc 2 ani de la SF pana sa se semneze totul.  Cu limitarile de bugete care evident vor urma, as fi socat sa vad ceva miscandu-se de la Fagaras- la Bv. Pe harta CESTRIN e marcat ca estimare dat in circulatie 2028, care e un "not earlier than", si probabil 2030 va fi un termen realist sa se mearga la Brasov la Sibiu pe autostrada. Excluzand sub-segmentul Meses e realist sa vedem totul dat in circulatie pe A3 de la TgMures la Bors prin 2027.

StefanCelMare

#9221
Clujul va fi legat destul de bine la rețeaua europeană, chiar și cu ambele sincope (tuneluri Lugoj/Meseș).
La Cluj ,,arde" centura, rămâne singurul oraș mare fără (poate Iașiul mai e în situația asta doar).
Întrebați pe oricine la Cluj, ce ar dori, centură sau tunel Meseș.
Lipsa centurii explică și prețul mare al locuințelor.
Păi dacă faci o oră jumătate de la Florești în oraș (dimineața, și uneori chiar peste 1h 30 la ora 8 dacă mergi în centru), toți vor evident apartament în oraș.
Vrei să scadă prețurile la nivel normal la Cluj? Fă centură.
De la Făgăraș la Brașov va costa și nu e clar de unde bani.
Ambele (tunel Meseș și tunel spre Brașov) nu vor fi gata mai devreme de 2030-2035.
Durează minim 5 ani de la atribuire optimist vorbind, iar atribuirea deși teoretic mult mai avansată la Cluj/Meseș, nu o văd mai devreme de 2025. Ar fi bine, m-aș bucura zău, dar nu cred până nu văd, la ce costuri are și la lipsa de sursă finanțare clară (pe POIM/POT cred că suntem deja peste alocat pe exercițiul care vine). Poate se speră că vor rămâne bani de la alte axe, și e ținut aproape acest proiect pe ideea că nu se știe (sau dacă vine o criză, și se aruncă iar bani pe stil PNRR).

Ionut

În 5 ani, scenariu pesimist, Cluj-Napoca va fi legat de rețeaua europeană cu excepția Meseș. Nu e rău. Valabil și pentru Târgu Mureș. Valabil pentru multe alte orașe majore: Sibiu, Sebeș, Deva. Arad și Timișoara și Lugoj și Oradea sunt legate.

Trebuie adusă rețeaua aproape de Brașov.
Concomitent cu închiderea PiSi+LD2.
Plus A7. Cam astea sunt prioritățile zero.

Vom vedea ce alți bani vom avea în afară de astea.

Earthchild

Valabil și pentru Craiova, când vor fi gata DX12 și PiSi. Sebeș este doar un orășel mai norocos.

Ionut

Da, și Craiova, dar e pe la cucuieți legată de rețea. Că natural ai traseul A6, nu buclă pe la Pitești-Sibiu ca să ajungi la Lugoj. FMM.