Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 15 Guests are viewing this topic.

oneLess

#9195
Quote from: StefanCelMare on September 25, 2023, 11:24:01 AM- DX Brăila - Galați - (cca. 10 km)

Podul ăla nu se termină într-un an! Doar grindă îl dă în circulație la vară.
Estima colegul @dr4qul4 că va dura mai mult de un an să se facă nodul DEx12 T4 cu A1. 3 deschideri peste A1. Și are dreptate. Aici ... 4 piloni pentru hobane 40m parcă, peste tot au mers piloni ăștia de când se duce parcă vine ... Triaj cu trafic ...
Dar doar 10 Km.

StefanCelMare

#9196
Posibil, e drept, la DX Brăila - Galați.
Pe de altă parte, e posibil ca pe A7 Ploiești-Buzău să vedem deschideri parțiale, acum se discută pe acel thread despre asta.
Mai sunt din proiectele menționate care sunt cu risc să meargă în 2025, nu-i vorbă.
La DX12, cu excepția legăturii cu A1, eu cred că UMB va trage să termine cât mai mult, pentru a muta echipamente pe A7.
E mult până departe, dar fiind an electoral, nu e imposibil să avem mare parte din estimat.
Plus, ar trebui să apară și presiune din partea beneficiarului să mai închidă din proiecte, pentru că se tot deschid altele, și riscăm să devenim țara cu o grămadă de proiecte dar fără finalitate.
Presiunea o va pune și API, pentru că există acest risc real, tot deschidem șantiere, dar nu finalizăm.
Ca resurse umane, materiale, ca management, e nevoie de finalizări, să degrevezi din resurse, să le poți aloca la noi proiecte.

alin2pas

QuoteAjutorul nu se reflecta doar ca au intrat cu 3 ani înainte in UE. Hai sa ne amintim anii 90 cum erau tratați unguri si cum noi. Cite investiții occidentale au avut cred ca li s-a iertat si datorii...Si nu numai lor dar la toate tarile grupul de la Visegrád. Am trăit ani 90 in România noi abia supraviețuiam ce autostrăzi?
Țările din grupul de la Visegrad s-au ajutat singure, creând condiții pentru utilizarea fondurilor europene. Dacă ne amintim de Bechtel, au fost plătiți să NU lucreze. Multe proiecte care se puteau face cu bani europeni s-au tărăgănat deoarece zeciuiala pentru (liderii de) partid nu se putea deconta pe fonduri europene. Noi am avut și un președinte care afirma că nu avem nevoie de autostrăzi, că acum turismul nu se mai face cu mașina, ci cu avionul. E drept, pe el îl lua elicopterul direct de pe pârtia de ski. Am mai avut și un premier care s-a chinuit câțiva ani să blocheze construcția A1 Sibiu - Pitești și a încercat fără succes să mute culoarul european de transport de pe valea Oltului pe valea Prahovei și a făcut tot posibilul să modifice Masterplanul doar pentru a realiza printr-un PPP dubios autostrada Comarnic - Brașov.
Cât despre faptul că noi abia supraviețuiam în anii 90, nu cred că are rost să mai amintesc ce privatizări dubioase pe sume de nimic s-au făcut în acea perioadă. Nu ne-am vândut țara, am dat-o pe degeaba pentru câștigul unor persoane apropiate de regim sau pentru alte interese dubioase. Noi am ajuns acum să ne dăm cu capul de pereți că nu avem autostrăzi și pierdem multe investiții și oportunități din acest motiv, când la nivel european construcția de autostrăzi nu mai reprezintă o prioritate.

misiekwas

^ întrebare care se pune, este firește dacă s-a învățat de experiente respective în sensul de cadru instituțional, legal și managerial la stat și UTAuri care previn failuri de genul și repetiție de greseli. Eu as spune ca în măsura cam mica,din păcate (vezi a7, lotul 3).

mariusbalasa

,, Am mai avut și un premier care s-a chinuit câțiva ani să blocheze construcția A1 Sibiu - Pitești și a încercat fără succes să mute culoarul european de transport de pe valea Oltului pe valea Prahovei și a făcut tot posibilul să modifice Masterplanul doar pentru a realiza printr-un PPP dubios autostrada Comarnic - Brașov.''

Q:... despre cine este vorba ?

gabim

Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.


ovicor

NU NUMAI Ponta, toate guvernele PSD, fara a da-o in politica!

alexandru_m

#9203
Poate ar fi util sa mai includeti niste parametrii cand faceti comparatiile la km de A si DX deschisi:

Populatie

PIB

Suprafata.

Ungurii au facut 3 poduri peste Dunare, din care 2 in regim de Autostrada.

La noi cam tot ce e usor de construit e ori inaugurat, ori in executie, ori licitat. La categoria usoare ar mai fi A11, A9, Satu Mare - Baia Mare, Focsani - Braila, Rm Sarat - Braila, A4 si A5. In rest e durere mare la ce urmeaza.

Earthchild

#9204
@mariusbalasa
Q:... despre cine este vorba ?

Am căutat și celebrul cort, dar nu l-am găsit.

Duta C

Tipii din poza daca nu ma insel ar trebui cautati pe valea prahovei unde locuiesc intr-un cort, bine daca nu o fi venit ursul pe la ei! >:(

mike_us

#9206
Quote from: alexandru_m on September 26, 2023, 02:54:32 PMLa noi cam tot ce e usor de construit e ori inaugurat, ori in executie, ori licitat. La categoria usoare ar mai fi A11, A9, Satu Mare - Baia Mare, Focsani - Braila, Rm Sarat - Braila, A4 si A5. In rest e durere mare la ce urmeaza.
Pai deja ce ai menționat la categoria ușoare înseamna câteva sute bune de km. Chiar daca acceleram la o medie de 100km/an asta înseamna câțiva ani buni de lucru numai cu cele ușoare. Plus ce avem in lucru o sa ia alți 4-5 ani măcar.

naivu

^Și a uitat de A6 București-Alexandria-Craiova-Filiasi-DTS (probabil și Caransebeș-Lugoj)

misiekwas

#9208
Și sincer, cred ca în lista aia sunt și umfle rute care ușor ar putea sa fie construite în standard de DX sau chiar TR. Oricum, financiar o sa fie costul imens, iar surse de finanțare vor fi mai grele de găsit. Și nu, nu-i vorba de "nu avem nevoie de autostrăzi" dar trebuie prioritizarea.

mirceaeliade

#9209
Noi % executie la sfarsit de septembrie.  Excluzand A7 si DEx12 sunt unele progrese bunicele, plus ca apar 3 santiere noi in timp ce cel Nurol se inchide: