Drumul Expres DEx8 Constanța-Tulcea-Brăila

Started by rota, February 26, 2019, 05:01:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

Toata Moldova va curge pe acest Dx catre si de la mare.

dumbravaandrei

Si o buna parte din Ardeal, ca nu e asa de greu sa ajungi la Focsani

Gio

Marea este o destinatie de sezon, 2 luni pe an, iar Moldova (ca Ardealul chiar nu vine pe aici) se poate descurca si pe DN modernizat 2x2. Aceste DX uri printre dealurile Dobrogei vor fi foarte scumpe si nu sunt justificate de valorile de trafic. E doar o parere, se prea poate sa ma insel.

tom_sawyer

#168
Nu putem ocoli discuția despre costurile mari, care depășesc resursele avute de dispoziție, ale infrastructurii de transport. A se vedea și autostrăzile A8 și CoBra.

În cazul acestui DEx discuția e totuși tardivă. Scoaterea la licitație a proiectării a fost legată de podul de la Brăila:

Quote from: Ionut on January 04, 2019, 05:22:27 PMSi ce nu stiti voi, dar deh, cam greu cu datul din casa (lasa ca mai dau eu), e ca podul de la Braila trebuie (musai musai) pus in valoare pentru ca e scump ca dracu si, de sine statator, nu prea iese la RIR. Am vorbit cu cativa oameni din vest implicati in infrastructura romaneasca si au spus ca podul are mari probleme de rentabilitate si ca trebuie sa fie pus in valoare.

Podul și bacul de la Isaccea au mai mărit cifrele de trafic, chiar dacă nu semnificativ. Aici sunt cele din 2015.

Pentru dublare DN+centuri ai nevoie de studii de fezabilitate și nu le va mai plăti cineva dat fiind că deja se plătește proiectarea acestui DEx.

Probabil se va amâna construirea lui din lipsă de finanțare. Sau vom ajunge la concluzia că ne descurcăm foarte bine și cu construcție etapizată (half-profile).

tom_sawyer

#169
[SCN1130169] Servicii întocmire documentatie tehnica faza SF (studii de teren, PUZ, Studiu de fezabilitate, documentatii necesare obtinerii avizelor si acordurilor stabilite prin certificatul de urbanism, inclusiv studiu pentru ocuparea terenurilor-exproprieri si studiu de investigatie arheologica) pentru obiectivul: DRUM ACCES PUNCT VAMAL ISACCEA

Data publicare: 23.08.2023
Autoritate contractanta: PRIMARIA ISACCEA

Depunere oferta
Data limita: 12.09.2023 15:00

Drumul de conectivitate între DX Măcin - Tulcea - Constanța și PTF Isaccea face legătura între drumul expres Măcin - Tulcea - Constanța, drumul național DN22 și Punctul de Trecere al Frontierei Isaccea.





























Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

Eu nu cred ca centurile sunt la competitie cu DEx in mintea decidentilor.  Politicienii nu prea sunt economisti.  Vezi Comarnic vs A3 unde nu sunt convins ca existenta VO nu a adaugat ceva km in plus la tunelurile A3.  Pana acum Dobrogea a cam fost o peninsula a tzarii cu doar vreo 2 puncte conexe la Cernavoda si al Vadul Oii.  Cu podul de la Braila se poate motiva o expansiune a turismului in Delta si o dezvoltare generalizata a nordului Dobrogei asa cum A2 a impulsionat sudul ei.

dumbravaandrei

Etapizare, sigur ca da, dar nu insensul half-profile
1) presupun ca cel putin un segment va fi finantat destul de mult prin rebuild UA, nu e greu de intuit care segment. Din ce stiu se duc discutii destul de avansate pentru o legatura pana in Odesa, dupa ce nu vor mai cadea drone si rachete.
2) spre Constanta, trebuie niste centuri mici pe la sade pana pe la Babadag, si aici mai poti amana lejer 10-15 ani fara impact prea mare.
3) avand in vedere 1 si 2, nu vad cum ar impacta bugetar restul de investitii (CoBra, A8, etc.)

paullie

Mihail Kogalniceanu si Baia Dobrogea s-ar putea rezolva cu mici largiri si amenjari pe ici pe colo, nu e musai centuri. La Lumina s-ar justifica vreo 2 km de centura si obligatoriu Babadag. Care Babadag ideal ar fi sa faca direct parte din proiectul de DX. Dar asa cum stim ne racim gura degeaba. Pentru ca ... CNAIR si Statul român.

Liviu M

Centurile sunt pentru localnici, nu pentru traficul de tranzit. Pentru trafic sunt bonus.

Skynick

Cred ca in discutia de oportunitate si bani trebuie sa ne uitam la viitor si la siguranta.

Actualul drum Jijila - Tulcea este un drum ingust, f pitoresc dar nu este facut pentru trafic comercial. Chiar daca s-ar incerca largirea ar fi total nepotrivit fata de traseul actual si vitezele pentru care este construit.

https://youtu.be/wfHrNwccdlM?si=aqBgFERKiZFpgEwb

Tulcea- Constanta este circulat si periculos. Este unul dintre drumurile pe care se conduce aberant, in stil E85. Acesta va creste in trafic si ca urmare si pericol in viitor. Oricum, este coloana vertebrala a Dobrogei si trebuie upgradat.

Miza generala este trecerea Dobrogei de Nord la urmatorul nivel, in care avem si drumuri de viteza si centuri ocolitoare. Iar asta se va face cu aceste doua DX-uri si centura Tulcea. In 2030, sau cand se va face.


dumbravaandrei

Unde ai vazut tu trafic "a la E85" pe Tulcea-Constanta  :o ? Eu fac lunar drumul ala si mi se pare unul din drumurile cu cel mai civilizat trafic... se merge cu 100km/h cap-coada, dar rar am vazut pe vreunul sa forteze traficul. Plictisitor ca naiba drumul, ca mergi drept si numai prin camp, dar atlfel, drumul e "ata"...

Skynick


dangre

De când s-a dat în trafic podul s-a aglomerat simțitor traseul de la Baia spre litoral, nu mai spun că o bună parte din mașini merg pe ruta Măcin - Baia - Negru Vodă - Bulgaria - Grecia.

Feri

Legat de trafic, autoritățile regionale din Ucraina de la nord de Dunăre fac deja lobby pentru un pod in zona Isaccea-Tulcea, ceea ce ar însemna o legătură terestră mai scurtă între Odesa - Constanța și mai departe spre Bulgaria/Grecia/Turcia deci o creștere semnificativă de HGV pe acest traseu.

(Google translate)
QuoteThe Service for Reconstruction and Development of Infrastructure in Odesa Oblast and the Agency for Regional Development of Odesa Oblast signed a memorandum of cooperation for the implementation of two large-scale projects to strengthen the logistics capacity of the region.

As reported by the press service of the Regional Development Agency of the Odesa region, in particular, it is about the construction of the Izmail-Reni railway branch, which will ensure an increase in the load in the Reni port, reduce the costs of carriers for transporting goods and strengthen the competitiveness of manufacturers on the European market.

The option of building a bridge crossing over the Danube River: Orlivka (Ukraine)—Isaccia (Romania) is also being considered. This project will make it possible to integrate Ukrainian roads into the trans-European transport network, speed up the development of territories and strengthen international economic cooperation with neighboring countries, the Regional Development Agency emphasizes.

Sursa


a.l.x

Răspuns de la CNAIR pe legea 544/2001:
QuoteDrumurile expres din jurul Podului de la Brăila se vor interconecta între ele, doar că sunt contracte în diferite etape de realizare, astfel au fost semnate contractele de servicii aferente
obiectivelor de investiții "Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru Drum Expres Buzău - Brăila", "Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru Drum Expres Brăila
(Jijila) Tulcea (Cataloi)" şi "Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru Drum Expres Tulcea - Constanţa" fiind in stadiul de stabilire a variantelor de traseu.
Lansarea procedurii având ca obiect "Proiectare şi execuție Drum Expres Brăila - Galaţi" având la bază un Studiu de Fezabilitate elaborat în 2008 a intervenit ulterior lansării procedurii"Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drum Expres Buzău - Brăila". Însă
CNAIR SA va demara în curând o procedură de achiziție publică având ca obiect "Elaborare Studiu de Fezabilitate Nod conexiune Drum Expres Buzău - Brăila cu Drum Expres Brăila Galaţi".
Drumurile Expres Buzău - Brăila şi Brăila - Galați vor debuşa în drumul național DN 22,
acel tronson a fost prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, separate de o bandă mediană.
În prezent, traseul actual principal ce realizează legătura între Brăila (Jijila) şi Constanţa este asigurat de Drumul Național DN22 (E 87), tronson care a fost prevăzut cu o bandă pe sens şi cu un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulație a drumului.
Astfel, în cadrul proiectului "Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru Drum Expres Brăila (Jijila) - Tulcea (Cataloi)" au fost prevăzute servicii noi similare în vederea proiectării unui nou drum de legătură între Podul suspendat peste Dunăre la Brăila şi Drumul
Expres Brăila (Jijila) - Tulcea (Cataloi) ce va avea caracteristicile tehnice minime ale unui drum de clasa tehnica II, (sistem de circulație cu sens unic de la Jijila spre pod), iar Drumul Național
existent DN22 va avea sens unic de la Pod spre Jijila, asigurându-se astfel conexiunea în sistem 2+2 benzi de circulaţie.

Conexiunea celor două drumuri de legătură cu Drumul spre Măcin va fi studiată în cadrul proiectului "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drum Expres Brăila (Jijila) - Tulcea (Cataloi)".