Drumul Expres DEx8 Constanța-Tulcea-Brăila

Started by rota, February 26, 2019, 05:01:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

Legat de trafic, autoritățile regionale din Ucraina de la nord de Dunăre fac deja lobby pentru un pod in zona Isaccea-Tulcea, ceea ce ar însemna o legătură terestră mai scurtă între Odesa - Constanța și mai departe spre Bulgaria/Grecia/Turcia deci o creștere semnificativă de HGV pe acest traseu.

(Google translate)
QuoteThe Service for Reconstruction and Development of Infrastructure in Odesa Oblast and the Agency for Regional Development of Odesa Oblast signed a memorandum of cooperation for the implementation of two large-scale projects to strengthen the logistics capacity of the region.

As reported by the press service of the Regional Development Agency of the Odesa region, in particular, it is about the construction of the Izmail-Reni railway branch, which will ensure an increase in the load in the Reni port, reduce the costs of carriers for transporting goods and strengthen the competitiveness of manufacturers on the European market.

The option of building a bridge crossing over the Danube River: Orlivka (Ukraine)—Isaccia (Romania) is also being considered. This project will make it possible to integrate Ukrainian roads into the trans-European transport network, speed up the development of territories and strengthen international economic cooperation with neighboring countries, the Regional Development Agency emphasizes.

Sursa


a.l.x

Răspuns de la CNAIR pe legea 544/2001:
QuoteDrumurile expres din jurul Podului de la Brăila se vor interconecta între ele, doar că sunt contracte în diferite etape de realizare, astfel au fost semnate contractele de servicii aferente
obiectivelor de investiții "Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru Drum Expres Buzău - Brăila", "Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru Drum Expres Brăila
(Jijila) Tulcea (Cataloi)" şi "Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru Drum Expres Tulcea - Constanţa" fiind in stadiul de stabilire a variantelor de traseu.
Lansarea procedurii având ca obiect "Proiectare şi execuție Drum Expres Brăila - Galaţi" având la bază un Studiu de Fezabilitate elaborat în 2008 a intervenit ulterior lansării procedurii"Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drum Expres Buzău - Brăila". Însă
CNAIR SA va demara în curând o procedură de achiziție publică având ca obiect "Elaborare Studiu de Fezabilitate Nod conexiune Drum Expres Buzău - Brăila cu Drum Expres Brăila Galaţi".
Drumurile Expres Buzău - Brăila şi Brăila - Galați vor debuşa în drumul național DN 22,
acel tronson a fost prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, separate de o bandă mediană.
În prezent, traseul actual principal ce realizează legătura între Brăila (Jijila) şi Constanţa este asigurat de Drumul Național DN22 (E 87), tronson care a fost prevăzut cu o bandă pe sens şi cu un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulație a drumului.
Astfel, în cadrul proiectului "Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru Drum Expres Brăila (Jijila) - Tulcea (Cataloi)" au fost prevăzute servicii noi similare în vederea proiectării unui nou drum de legătură între Podul suspendat peste Dunăre la Brăila şi Drumul
Expres Brăila (Jijila) - Tulcea (Cataloi) ce va avea caracteristicile tehnice minime ale unui drum de clasa tehnica II, (sistem de circulație cu sens unic de la Jijila spre pod), iar Drumul Național
existent DN22 va avea sens unic de la Pod spre Jijila, asigurându-se astfel conexiunea în sistem 2+2 benzi de circulaţie.

Conexiunea celor două drumuri de legătură cu Drumul spre Măcin va fi studiată în cadrul proiectului "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drum Expres Brăila (Jijila) - Tulcea (Cataloi)".

tom_sawyer

#152
Quote from: tom_sawyer on August 27, 2023, 03:26:23 AM[SCN1130169] Servicii întocmire documentatie tehnica faza SF (studii de teren, PUZ, Studiu de fezabilitate, documentatii necesare obtinerii avizelor si acordurilor stabilite prin certificatul de urbanism, inclusiv studiu pentru ocuparea terenurilor-exproprieri si studiu de investigatie arheologica) pentru obiectivul: DRUM ACCES PUNCT VAMAL ISACCEA


O singură ofertă:

1. Ofertant unic : SMM INVEST CO SRL,

Feri

Quote from: Feri on August 29, 2023, 09:55:02 PMLegat de trafic, autoritățile regionale din Ucraina de la nord de Dunăre fac deja lobby pentru un pod in zona Isaccea-Tulcea, ceea ce ar însemna o legătură terestră mai scurtă între Odesa - Constanța și mai departe spre Bulgaria/Grecia/Turcia deci o creștere semnificativă de HGV pe acest traseu.

(Google translate)
QuoteThe Service for Reconstruction and Development of Infrastructure in Odesa Oblast and the Agency for Regional Development of Odesa Oblast signed a memorandum of cooperation for the implementation of two large-scale projects to strengthen the logistics capacity of the region.

As reported by the press service of the Regional Development Agency of the Odesa region, in particular, it is about the construction of the Izmail-Reni railway branch, which will ensure an increase in the load in the Reni port, reduce the costs of carriers for transporting goods and strengthen the competitiveness of manufacturers on the European market.

The option of building a bridge crossing over the Danube River: Orlivka (Ukraine)—Isaccia (Romania) is also being considered. This project will make it possible to integrate Ukrainian roads into the trans-European transport network, speed up the development of territories and strengthen international economic cooperation with neighboring countries, the Regional Development Agency emphasizes.

Sursa

^^^
Quote𝗠𝗲𝗺𝗼𝗿𝗮𝗻𝗱𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗹𝗲𝗴𝗲𝗿𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗚𝘂𝘃𝗲𝗿𝗻𝘂𝗹 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗲𝗶 𝘀𝗶 𝗚𝘂𝘃𝗲𝗿𝗻𝘂𝗹 𝗨𝗰𝗿𝗮𝗶𝗻𝗲𝗶 𝗽𝗿𝗶𝘃𝗶𝗻𝗱 𝗰𝗼𝗻𝘀𝗼𝗹𝗶𝗱𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗼𝗼𝗽𝗲𝗿𝗮𝗿𝗶𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮𝘀𝗶𝗴𝘂𝗿𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘇𝗶𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗿𝗼𝗱𝘂𝘀𝗲𝗹𝗼𝗿 𝘂𝗰𝗿𝗮𝗶𝗻𝗲𝗻𝗲: (𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗻𝗰𝗹𝘂𝗱𝗲) 𝗔𝗻𝗲𝘅𝗮 – 𝗦𝘁𝗿𝗮𝘁𝗲𝗴𝗶𝗮 𝗽𝗿𝗶𝘃𝗶𝗻𝗱 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝘂𝗻𝗰𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗲𝗰𝗲𝗿𝗲 𝗮 𝗳𝗿𝗼𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲𝗶 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮-𝗨𝗰𝗿𝗮𝗶𝗻𝗮 𝘀𝗶 𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿a𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲 𝗰𝗼𝗻𝗲𝘅𝗲
👉 Scopul acestui document constă în asigurarea unui tranzit facil și sigur al mărfurilor ucrainene, în dezvoltarea infrastructurii de transport, dar și pentru a crea o platformă eficientă pentru schimbul de experiență și bune practici în proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport din România și Ucraina;
👉 România si Ucraina vor beneficia de o finanțare europeană de 1,2 miliarde euro pentru investiții în punctele de trecere a frontierei de la granița comuna prin modernizarea a 6 puncte de trecere a frontierei și amenajarea a altor 8 puncte noi;
👉 Aceste investiții vor contribui la creșterea și eficientizarea fluxurilor de mărfuri la trecerea frontierei între România și Ucraina, iar această strategie pune bazele creșterii conectivității, competitivității, dar și a rezilienței României și Ucrainei;
👉 Strategia anexată acestui Memorandum prevede inclusiv construirea unui nou pod peste Dunăre la Isaccea - Orlivka, deschizând astfel calea unui coridor de transport european care va face legătura între Odessa și Portul Constanța;
ℹ️ Este prima strategie pentru punctele de trecere a frontierei elaborată între un stat membru al Uniunii Europene și Ucraina și a fost realizată pe durata a mai multor luni în cadru trilateral România - Comisia Europeană - Ucraina, iar eu, în calitate de lider al echipei de elaborare din partea României, vreau să mulțumesc colegilor din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii pentru colaborare, dar și European Union Advisory Mission (EUAM)pentru susținere.
FB Irinel Scriosteanu

pasadia

#154
Din multe puncte de vedere ma intreb daca nu e mai convenabil un tunel, NU un pod.

- militar vorbind, e mai greu de distrus un tunel decat un pod
- daca luam in calcul cerintele impuse de transportul maritim ajungem la niste costuri care nu pot fi mult mai mici in favoarea podului
- neavand cale ferata in zona putem construi intrarile/iesirile din tunel cu niste pante mai mari, astfel incat sa ne incadram intr-o distanta necesara pentru rampe cat mai redusa

Stiu ca podul pare prima optiune, dar ma intreb daca e si cea mai potrivita. Si daca nu cumva cineva ar trebui sa ceara sa mai gandim si "outside the box".



Si daca tot sustin gandirea in afara cutiei, stau si ma intreb daca Orlivka - Isaceea e singura optiune sau poate fi gandita una mai la est, pe traseul Izmail - Tulcea. Traseul potential:
- fie merge pe malul stang la Dunarii de la Izmail spre sud pana in drept cu Patlageanca si apoi ar traversa Dunarea (pod su tunel) pana la vest de Tulcea.
- fie traverseaza de doua ori Dunarea, odata la Izmail, ocolind apoi Ceatalchoi si folosind traseul DJ222N ar urma sa traverseze Dunarea inca odata la Tulcea.

Stiu, rezervatie. Stiu, poate ca costurile sunt mult mai mari intr-o astfel de solutie. Eu doar zic ca poate ar merita sa ne uitam si la aceste solutii pentru a contoriza si avantajele aduse (de exemplu un traseu total mai scurt pentru tot traficul estimat, potentiala legara a unei parti din Delta si avantajele aduse de acest fapt, etc...

Whyse1

Actualizare CESTRIN 19.10.2023:
Braila-Tulcea
QuoteIN DATA DE 02.08.2023 A FOST AVIZAT IN CADRUL CTE CNAIR AMC1, IN PREZENT PRESTATORUL ELABOREAZA AMC2

Tulcea-Constanta
QuoteIN DATA DE 05.09.2023 A FOST PRIMIT RASPUNSUL MAPN, IAR IN DATA DE 07.09.2023 A FOST INAINTAT CATRE PRESTATOR. ESTE IN CURS DE ELABORARE AMC1

misiekwas

#156
@pasadia, nu știu dacă ar fi fezabil, ținând cont nu numai de probleme tehnice (solul, infiltratii etc.), dar și de motive de siguranță și contra de frontiera și vama.banuiesc ca s-ar forma ambuteiaje mai ales pentru tir-uri etc., plus probleme de ventilație etc. O soluție ar fi probabil control unic pe sens, dar nu știu dacă e fezabil aici, vorbind deocamdată (sper ca cât mai puțin) de frontiera externa UE.

pasadia

Evident ca se va putea implementa controlul comun (sau chiar si in 2 puncte distincte, dar ambele inainte de intrarea in tunel pe sensul respectiv). Iar cu partea de probleme tehnice - sunt convins ca se pot rezolva. Poate chiar tu ai fi cel mai in masura sa ne oferi detalii pe tema asta daca ne uitam la recent inaugurat tunel din Polonia, de sub Swina.

Nu zic ca e solutia mai buna, mie doar imi e frica ca nici macar nu ajunge sa fie luata in calcul astfel incat sa fie data deoparte pe motive pertinente.

misiekwas

#158
^sigur, o sa scriu ceva despre Swinoujscie, dar când voi avea mai mult timp.  :)  În general, mi se pare o investiția foarte interesanta, nu în ultimul loc și prin faptul ca a fost investiție locala (proiectul a fost finanțat și condus de primăria în calitate de beneficiar) și chiar făcută cu cap și pe preț rezonabil vizavi de beneficiul adus (sub 200 mln de euro, 85% din finanțare europeana).
Diferența acolo a fost faptul, ca proiectul a fost nu pentru trafic de tranzit, ci preponderent local în cadrul unui singur oraș.

Whyse1

Actualizare CESTRIN 16.11.2023:
Braila-Tulcea
QuoteIN DATA DE 20.10.2023 A FOST INAINTATA DOCUMENTATIA AMC2, FIIND IN ANALIZA LA BENEFICIAR

Tulcea-Constanta
QuoteIN DATA DE 13.10.2023 A FOST INAINTATA DOCUMENTATIA AMC 1, IAR IN DATA DE 31.10.2023, AU FOST INAINTATE OBSERVATIILE ASUPRA ACESTEIA. IN PREZENT ESTE IN IMPLEMENTARE LA PRESTATOR.

a.l.x

QuotePași importanți pentru infrastructura rutieră din #Banat, #Muntenia și #Dobrogea!

Am avizat, astăzi, în Consiliul Tehnico Economic (CTE) al #CNAIR mai multe documente necesare construcției unor drumuri importante în județele #Timiș, #Buzău, #Brăila, #Tulcea și #Constanța.

- Varianta de traseu a Drumului Expres #Brăila – #Tulcea (aproximativ 61,6 km) a fost avizată tot astăzi.
Acest drum expres va  asigura la rândul său conexiunea cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila dar și cu drumul expres #Constanța –#Tulcea.


#dezvoltare #investitii #modernizare #fondurieuropenene #CristianPistol

Se pare că vor dubla drumul cu o secțiune de 7km.
 
Powered by API/PUM imgur uploader

Feri

#161
^^ Deci întrebare retorică, nu era mai indicat să facă bucata aia nouă spre Jijila din start DX? (mai ales că toate variantele DX prezentate au fost suprapuse pe acea porțiune)

Nu este clar cum rămâne cu giratoriul de la pod spre Măcin dar ar trebui un nod denivelat cu sub sau supra traversare a giratoriului acolo. Nu pare loc de altceva decât dacă expropriază sau mută tot nodul mai spre est.

Gio

Nu prea imi este clara justificarea acestui DX. Valorile de trafic pe DN22 (pe care il dubleaza sunt oricum minimale, drum care se putea moderniza (2x2 si 2x1 plus centuri la putinele localitati de pe traseu) cu costuri infinit mai mici decat un DX nou. Care DX vs costa serios, acolo sunt dealurile Dobrogei si trebuie sa ai motiv (de trafic) serios ca sa faci DX. Dar probabil ca avem bani la discretie cu care nu avem ce face.

dumbravaandrei

Ai cifre mici pe dn22 pentru ca nu prea il poate folosi traficul greu. Si mai ales dupa toata povestea cu UA a devenit chiar prioritar

Gio

Nu stiu despre ce trafic greu este vorba, banuiesc ca cel spre Constanta pe relatia nord- nord est- Braila- Constanta, dar un DN extins 2x2 2x1 netracand prin localitati ar trebui sa fie suficient. Daca insa se face DX Buzau- Braila din care se desprinde TR DX spre Calarasi, traficul greu o va lua mai mult pe aici, ies in A2 si ajung direct la port.

Cat despre UA e clar, daca si cand se va face pod la Isaccea atunci vom avea trafic (spre Braila mai degraba, nu cred ca si spre Constanta), dar aceeasi intrebare, un 2x2 nu e suficient?