Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

a.l.x

Exact. Mare economisire de timp a făcut Grinda. Stați să vedem cât va mai dura semnarea și pentru loturile 2 și 4 .

miahi

@horatiu.cosma atunci contractul cel mare cu Egis e "ingropat" definitiv ?

horatiu.cosma

Nu există un "contract cel mare cu Egis". Există o licitație lansată în 2021, cu contestație Explan tranșată în instanță definitiv (admisă) în mai 2022, și care stă îngropată de atunci.

miahi

Ok, m-am exprimat gresit, licitatia "mare" vroiam sa spun. Multumim pentru info.


oneLess

#1474
O poză de la colega Podaru!



Restul s-a spus deja : economedia

Autostrada Sudului: Vineri a fost semnat contractul pentru lotul Filiași – Drobeta Turnu Severin – Grindeanu

QuoteMinistrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat vineri că demarează realizarea drumului de mare viteză Filiași - Lugoj (230 km). Potrivit lui, vineri a fost semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pe tronsonul Filiași - Drobeta Turnu Severin (aproximativ 70 km).

Asocierea de proiectanți români trebuie să finalizeze Studiul de Fezabilitate pe acest prim tronson în termen de 18 luni. Valoarea constractului este dde 21,05 milioane de lei (fără TVA).

Proiectul drumului de mare viteză Filiași – Lugoj (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) va contribui la îmbunătățirea legăturilor rutiere între Oltenia și Banat și la dezvoltarea economică în sud – vestul României, a mai spus șeful Transporturilor.

Pentru acest contract, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat câștigătoare în februarie oferta depusă de asocierea DP CONSULT S.A. (lider de asociere) – EXPLAN S.R.L. – GEOLOGIC-SITE SRL – SCA TEAHA & FÜZESI.

,,Am semnat astăzi primul din cele 4 contracte pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construcției drumului de mare viteză Filiași – Lugoj (230 km)", a transmis și Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Potrivit lui, asocierea S.C. D P CONSULT S.A. – S.C. EXPLAN S.R.L. – S.C. GEOLOGIC SITE S.R.L. – SCA TEAHA & FÜZESI care a câștigat contractul pentru tronsonul Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km) trebuie să finalizeze Studiul de Fezabilitate în 18 luni.

Pistol a menționat că prin realizarea drumului de mare viteza Filiași – Lugoj sunt urmărite mai multe obiective:
– asigurarea accesului la rețeaua TEN-T de baza și la rețeaua extinsă, prin construcția coridoarelor de legătură națională,
– asigurarea unei rețele de transport rutier sigure și operaționale, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere și a timpilor de călătorie,
– conectivitatea între centrele economice importante dintre Oltenia și Banat,
– îmbunătățirea condițiilor pentru transportul de mărfuri, asigurarea spațiilor de parcare și de odihna pentru participanții la traficul rutier dar și a măsurilor de siguranță pentru transportatori, conform cerințelor UE,
– realizarea unui căi rutiere de mare viteză, la standarde europene, inclusiv prin dotarea cu sisteme inteligente de transport (ITS).

Mda, e de bine, trebuie să se înțeleagă cu DEx-ul de Târgu-Jiu/Filiași/Craiova pentru nodul de la Filiași (SF în derulare)!
Și ar fi bine să se gândească și (la) nodul spre Calafat din zona Drobeta-Turnu Severin (proiect)!

EugenRo


Ma numar printre cei care detesta proiectarea DX/ A in apropierea DN-urile existente.

Pe langa acest aspect poate subiectiv, daca se va tine cont si conditiile de relief la proiectarea acestui drum rapid (o coborare mult mai lina fata de DN) o propunere pertinenta ar fi ca DX sa ocoleasca zona deluroasa din estul DTS, plecand din dreptul localitatii Prunisor apoi spre NV la sud de Selisteni si apoi coborare usoara pe langa/ suprapus peste DJ607A pana in zona de unde va continua spre Lugoj.

Mai mult, pentru DX spre Calafat, intersectia se va muta mai spre nord, DX-ul transformandu-se intr-o centura distincta a localitatii Simian (deosebit de sufocata de camioane).

Ramane sa ne spuna SF mai multe.

mariusbalasa

Nu cred ca cineva si-ar dori ,, cocoasa de la Simian'', si in plus de 5 ori mai mare. 
Exista solutii pentru a compensa diferenta de nivel de la Balota ( déjà cred ca s-a studiat un proiect de traseu pe CFR ), exista viaducte, exista solutia unui tunel in ultima instanta,etc.
 Dar sa desenezi o giga cocoasa nu inteleg ce autohtone-botanice se fumeaza la greu pentru a proiecta asa ceva.  O:-)

pasadia

Exact pe CF s-a studiat si s-a ajuns la o solutie similara cu cea propusa de Eugen. In plus ceea ce numesti tu a fi o cocoasa nu este deloc asa ceva. In prezent DN6 are parte de o cocoasa pentru ca ocoleste DTS (Simian e la SE, Orsova spre vest). Daca autostrada urmeaza traseul centurii va avea aceeasi forma de cocoasa, similara DN-ului.

Pentru exemplificare:





Daca ar fi dupa mine mi-as permite chiar sa propun spre studiere un traseu si mai indepartat



Aceasta varianta evident ca naste doua probleme:

- conexiunea spre Calafat (fie de la nord de DTS pe langa DN56A, fie din zona STrehaia spre sud)
- conexiunea spre Orsova (unde in continuare eu sper ca traseul sa nu fie prin defileu ci mai la nord cu cativa km, undeva pe linia Coramnic - Ilovita - Jidostita.

Dar la modul serios, stiu ca nu e cazul sa imi inchipui ca vom avea proiectanti interesati de altceva decat traseul DN-ului.

mariusbalasa

Acum vreo zece ani cu ajutorul unui soft dedicat pentru munca operativa din armata nu mi-ar fi trebuit nici 2 ore pentru a alege intinerarur optim tinind cont de mai multi parametri precum : curbele de nivel ( altitudine) ; azimutul initial si variantele graduale en stanga / dreapta ; cursurile de ape ; vegetatie ; zone habitate ; etc... Punctam un ,,A'' initial si un ,, B'' de sosire , intre cele 2 puncte A si B  adaugam dupa dorinte alte puncte intermediare de traseu si cu un clic droit ,, Filtre'' alegeam  ,, intineraru ,, curbe de niveau'' si aveam imaginea traseului ideal.
Sint sigur ca in civil exista ceva equivalent de care se folosesc proiectantii. Regula este si va ramine :  cit mai aproape d'axa principala, la altitudinea dorita si vei avea traseul de la A la B de o autostrada.
Zona aceasta de Est à Drobetei Turnu Severin : Cerneti si Simian imi aduce aminte cu nostalgie de perioada nuntilor din septembrie à decembrie prin 1984-86 cind o luam cu un prieten pe aratura noapte pe bune cu 2gr in sange pentru a prinde Personalul de Craiova – Orsova.

pasadia

Dacă știam că e atât de simplu îmi făceam și eu un SRL și mă duceam la licitațiile astea. Dar nu e timpul pierdut, așa că te voi ruga să mă lamuresti într-o chestiune - e mai bine să facem autostrada sau sa dublam DN-ul existent la 2 benzi pe sens dacă tot e acela "itinerariu optim"?

mariusbalasa

@pasadia Nu am spus ca este simplu, dar cind a-i softurile dedicate pentru asa ceva si putina experienta pe teren ... nici prea complicat nu este. Pe Youtube se gasesc prezentari de proiectare cu aceste softuri.
En Franta cel putin sint mai toate autostrazile construite en paralel cu vechile DN ( ex : Paris – Marseille) , printre exceptii se numara Marseille – Nice sau Paris – Strasbourg. In Bulgaria se dubleaza actuale DN din lipsa banilor si a reliefului complicat. In Romania observ ca se incearca cu chiu cu vai construirea autostrazilor de la zero, serpuite precum pisatul boilor, cocoase mai mici si mai mari, viaducte si poduri supra dimensionate, treceri supraterane neinspirate , iesiri si intrari megalomanice.
Cred ca ideea la CNAIR este politica de a injecta in economie cit de multa TVA si daca se poate din lucrari cit mai sofisticate si de preferinta maximul din banii europeni.
In zona Balota – Cerneti este posibil si necesar un traseu nou.

horatiu.cosma

Nu îmi e foarte clară discuția despre drumurile rapide care sa nu urmărească traseele DN-urilor. Un drum se construiește ca să transporte oameni. Oameni care trăiesc preponderent în aglomerări urbane, adică orașe/municipii. Deci drumurile rapide trebuie să conecteze orașele/municipiile A, B, C.... Dacă, întâmplător, aceleași puncte sunt conectate azi prin niste DN-uri, pe unde ar putea trece un drum de mare viteză? Este destul de clar din punct de vedere economic că aproximativ paralel, că doar nu o să facem festival de cocoașe de dragul cocoașelor. A7 pe unde ar fi putut merge? Evident că doar paralel cu DN2, orice altă variantă însemna kilometri în plus, timp in plus, zeci de milioane de euro în plus, aruncate pe apa sâmbetei.

Da, într-adevăr acolo unde sunt treceri montane, distante mari între aglomerările urbane, trasee ciudate ale DN urilor care urca pe serpentine pe nu știu unde, e clar că se va merge pe varianta cea mai eficientă tehnico-economic pentru traversarea obstacolului natural, care poate de multe ori sa nu fie paralela cu DN-ul.

Însă în rest, paralelismul unui drum nou de mare viteză cu un DN vechi e o situație uzuală oriunde in lume, perfect normală, care ia traficul de pe DN și îl mută pe un drum rapid și sigur.

Iar afirmația "decât autostradă paralelă cu DN-ul, mai bine dublarea DN-ului" nu mi se pare deloc în regulă. Am văzut pe pielea noastră ce înseamnă dublarea unui DN pe la Chitila, Tărtășești, Giurgiu etc, localități tăiate în două, poluare, deranj, accidente tragice și multe multe alte dezavantaje. Oamenii vor să ajungă din punctul A in B pe drumul cel mai scurt, rapid, sigur și eficient, nu trebuie reinventată apa caldă.

mirceaeliade

Nu e numai de km in plus de autostrazi cu cocoase, dar mai e si de adaugat poduri/viaducte atunci cand traseul nu e chiar plat.  Varianta mai la nord suspectez ca are de a face cu un relief mai anevoios.  Plus ca varianta pe la sud adauga si un mini-culoar spre Calafat, la care in principiu va fi relativ usor sa atragem fonduri europene pentru interconexiuni cu vecinii.

mariusbalasa

De accord, nu trebuie reinventată apa caldă . Oamenii si logica transporturilor en general, este să ajungă din punctul A in B pe drumul cel mai scurt, rapid, sigur și eficient,. Deci varianta cea mai eficientă tehnico-economic pentru traversarea obstacolului natural ramine un facteur cerut de UE printre atitea altele pentru a justifica realizarea si finantarea proiectul , dar logica transporturilor ramane obiectivul principal.

EugenRo

Pentru cine se uita pe harta (culoarul DJ 607 la nord de DTS) o sa vada ca acea ocolire nu e nicidecum o cocoasa ci o usoara prelungire pe un teren ~ ca in palma. Din partea mea, abia astept sa vad tuneluri sapate drept prin stanca de CNAIR  :lol:
Sa nu uitam ca lina CF trece si ea prin zona si zona e deja aglomerata la intrarea in Simian.

Apropo de Simian, cealalta propunere prelungea practic DX Calafat spre la nord de Simian ca pe o centura separata, ca sa "aeriseasca" zona, in vreme ce desenul din presa aduce traficul de Calafat la un loc cu DX si DN.

Cu privire la suprapunerea peste DN, ratiunea mea era urmatoare: daca vreau sa unesc A si B deja conectate printr-un DN, daca bugetul si relieful permite si exista si alte zone care ar putea beneficia, de ce sa nu le iei in calcul. Exemplul cel mai la indemana era A9 (pe threadul dedicat).