Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

shift2rail

^ Alex-Craiova e foarte jos in lista de prioritati iar selectarea aliniamentului- in sudul sau nordul oraselor traversate-  nu poate fi scoasa din contextul discutiei mai generale despre porturile dunarene si resuscitarea traficului pe Dunare dorita de comisarul Valean.

mariusbalasa

@shift2rail
se pare ca tu a-i o fixare cu porturile dunarene.
A6 trebuie sa fie cit mai scurta intre Bucuresti si Craiova (chiar DTS) pentru a deveni prioritara. Iar lista de prioritati de care vorbesti este ceea ce este astazi tocmai din cauza aceasta si a celor ce cred ca o autostrada va fi construita pentru 1000 de motive mai putin justificate decit obiectivul principal.
Si acum ma voi repeta:
Mi-am petrecut o parte din viata mea prin aceste porturi dunarene fara nici un viitor si cunosc forte bine zona Olteniei. A6 este de interes strategic national si se va construi intr-o zi, insa unii colegi ar trebui sa nu o mai i-a pe aratura cu idei cit mai nastrusnice pe atit mai inutile.

JohnDoe

Quote from: mariusbalasa on June 24, 2023, 10:59:01 AM@shift2rail
 A6 este de interes strategic national si se va construi intr-o zi.

Craiova Lugoj si ramura catre Calafat de langa Severin.
Repet ca o placa stricata, bulgarii vor ajunge si ei intr-un final la Vidin.

Porturile nu au niciun viitor pentru ca politica romaneasca e facuta de oameni care au copilarit urban.
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

GAC

O autostrada este mult mai utila mediului de afaceri decat un port Dunarean, deoarece pe A, pot transporta atat marii producatori (zeci de camioane de 40 tone), cat si cei mai mici care abia reusesc sa umple jumatate de furgoneta. De asemenea, pe A poti transporta o varietate infinit mai mare ca un port.
Portul este bun daca vrei sa transporti bunuri fungibile (grau, porumb, minereuri) si containere (adica cantitati mari) la distante mari (in America, Asia, Africa). Pentru dezvoltarea mediului antreprenorial romanesc, porturile Dunarene sunt frectia la picior de lemn. Economia socialista a fost construita pe ideea de cativa mari producatori din fiecare domeniu... rezultatul il stim.
Asadar, hai cu A6 si hai sa nu mai aruncam cu bani in gaurile negre care deja au inghitit cantitati imense de resurse fara rezultat.
Chiar presupunand ca am avea aceste porturi Dunarene si am avea capacitatea de a exporta milioane de tone de bunuri fungibile, oare asta ne dorim?
Prosperitatea economica nu consta in capacitatea de a exporta milioane de tone de materii prime, ci in capacitatea de a exporta bunuri finite cu valoare adaugata mare. Asadar, in loc sa exportam milioane de tone de greu si porumb, mai bine am exporta produse finite de natura alimentara... ca apropo, torturile care se vand la anumite lanturi de cofetarii sunt facute in Grecia respectiv Franta. Daca am atrage aici investitori incat sa transforme macar o mica parte din potentialul agricol in produse cu valoare adaugata ridicata (care sa fie distribuite cu furgonete frigorifice pe A6), am fi mult mai castigati.
Sudul Romaniei are nevoie de A6 ca de aer daca vrea sa intre in randul lumii.

mariusbalasa

,,Sudul Romaniei are nevoie de A6 ca de aer daca vrea sa intre in randul lumii.''
Nu numai sudul Romaniei are nevoie de A6 ca de aer daca vrea sa intre in randul lumii... cit si Romania intreaga are nevoie de A6... U.E. are nevoie de A6 si economic si strategic...
Nu am uitat niciodata de ,,apendicita A6 : DX Calafat - Drobeta Turnu Severin''  ;)
Urmaresc de mai bine de 3 ani eforturile Bulgariei pentru a construi partea sa din acest coridor de transport cerut de U.E. Intre Botevgrad si Vidin cam 70% din traseu va fi inaugurat in dec 2024.
Comparativ, ce a facut Romania pina in prezent ?
10 KM intre A1 si Lugoj...si semnarea unui SF pe Bucuresti - Alexandria si Craiova - DTS ...
SF-urile intre Alexandria si Craiova a auzit cineva ceva? Chiar nu se gasesc 50 de milioane?
Atata timp cit Serbia este tinuta la usa U.E.... Romania va avea inca accesul  la finantarea a 70% din valoarea totala estimata  a A6 ( adica traseul Calafat - DTS - Lugoj + sectorul Craiova - DTS... daca guvernul roman reuseste sa negocieze cu U.E...sa zicem ca despagubire de exemplu!!!).
Despre porturi, adica:
CALAFAT = zona economica = ZERO.
BECHET = zona economica = ZERO.
ZIMNICEA = zona economica = ZERO.
TURNU MAGURELE = zona economica = ZERO.
Deci de ce bateti campii aici cu cai verzi pe pereti...!  O:-)
Pentru a spera ca intr-o zi... peste 30 chiar 50 s-au 100 de ani de aici inainte oraselele acestea se vor dezvolta din punct de vedere economic pentru a sustine o oarecare logistica pe transportul fluvial...
Romania va trebui sa construiasca mai intai A6 intr-o varianta cu un traseu cit mai scurt.

StefanCelMare

#1505
Și eu sunt pro A6, poate la egalitate cu Brașov - Ploiești pentru mine.
A6 leagă UE rapid, HU - RO - BG - GR. Porturile Grecești rapid pot duce marfă fără granițe dacă intrăm în Schengen.
Este genul de proiect care ar trebui prioritizat.
Ar putea pune presiune pe Serbia să între în UE. Efectiv, fără granițe traficul spre Germania ar ocoli Serbia.

alin2pas

Dar trebuie văzut și reversul medaliei: dacă Serbia va intra în UE înainte să facem Calafat - DTS - Lugoj, e foarte probabil să nu mai beneficiem de finanțare europeană pe aceste tronsoane. E un motiv în plus să ne grăbim.

mircea

În Serbia apetitiul pentru aderarea la UE e în scădere. Și nu mă refer doar la politic ci și în rândul populației. Ultimul barometru era 44% împotrivă vs. 35% pentru. Nu mi-aș face griji prea mari că Serbia va intra curând în UE.

mariusbalasa

Pentru a citi tot ce s-a discuat despre A6 Bucuresti - Lougoj mi-a trebuit 2 zile.
In asteptarea anuntarii de catre CNAIR a castigatorilor pentru SF-urile pe sectoarele intre DTS si Lugoj si a semnarii acestora... cred ca ar fi util sa readucem in discutie fiecare cu ce poate o contibutie la realizarea acestei A6.
Intre Bucuresti - Calafat si Baile Herculane, zona pe care o cunosc ca pe propriile buzunare as reveni la necesitatea de a indentifica totusi sectoarele cele mai importante ( rosii s-au verzi...) si a cauta si propune ceva solutii pragmatice si utile pentru un traseu cit mai scurt si interesant.
De exemplu ... trecerea Oltului si posibilitatea ca CNAIR-UL sa lanseze SF-urile intre Alexandria si Craiova si Calafat - DTS.

GAC

Ratiunea de a avea o documentatie matura bine pregatita consta in oportunitatea de a avea PNRR 2.
ECB tocmai a spus ca 2 ani de acum inainte sa nu ne asteptam la taieri de dobanzi, deci vom avea sanse mari de recesiune (si deja semnale sunt). Cel mai probabil va urma un nou pachet de masuri de redresare economica (indiferent ce nume i-ar da) peste 2-3 ani.
Pana atunci ca avem SF + PT si de indata ce se deschide portita sa trimitem documentatia la Bruxelles si sa lansam licitatiile de executie.
Pana nu se rezolva definitiv problema cu Kosovo, nu vad Serbia in UE si acolo inca e un butoi cu pulbere.

a.l.x

#1510
QuoteAsocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL - PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. - EAST WATER DRILLINGS SRL a câștigat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului 3 al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj!

Câștigătorul a fost desemnat după finalizarea reevaluării ofertelor în conformitate cu dispozițiile Deciziei CNSC.

Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului Domașnea-Caransebeș (45 km) al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj are o valoare de 22,29 milioane de lei, fără TVA și trebuie finalizat în 24 de luni (din care 22 de luni pentru elaborarea Studiul de Fezabilitate).

Sursa de finanțare a acestui contract va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile, iar semnarea lui va fi posibilă după expirarea perioadei legale (10 zile) de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

#CNAIR #drumviteza #FiliasiLugoj #dezvoltare #CristianPistol
FB-Cristian Pistol

a.l.x

#1511
Quote from: a.l.x_s on February 28, 2023, 05:39:04 PMAstăzi am desemnat câștigătorii contractelor pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construcției  loturilor 2 și 4 ale drumului de mare viteză Filiași–Lugoj.

Cred că au uitat de aceste 2 loturi...Mai așteptăm 4 luni, nu-i problemă.

mariusbalasa

... trecerea Oltului
A6 _ proiect traseu pasage prin couloir N-NE secteur Draganesti Vlasca _draft 1



Powered by API/PUM imgur uploader
A6 _ proiect traseu pasage prin couloir N-NV secteur Draganesti Vlasca _draft 1



Powered by API/PUM imgur uploader
A6 _ proiect traseu pasage prin couloir NV secteur Draganesti Vlasca _draft 1



Powered by API/PUM imgur uploader
A6 _ proiect traseu pasage prin couloir V secteur Draganesti Vlasca _draft 1



Powered by API/PUM imgur uploader
A6 _ proiect traseu pasage punct critic traversarea Oltului_Hidrocentrala Dragannesti Olt_malul drept_ draft 1



Powered by API/PUM imgur uploader
A6 _ proiect traseu pasage Nord Caracal_ draft 1



Powered by API/PUM imgur uploader

JohnDoe

V2 in sectiunea asta suna bine.
Sa nu uitam, suntem zona seismica iar o hidrocentrala aduce ceva influente in relief, chiar daca gurile de golire rapida functioneaza.

Powered by API/PUM imgur uploader
A6 _ proiect traseu pasage prin couloir V secteur Draganesti Vlasca _draft 1



A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

carutasul

păi dacă trec pe la Reșca s-ar putea să dezgroape capitala Olteniei romane :)