Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohnDoe

Cei din zona stiu ca Simianul nu are cum sa mai sustina inca un drum fie el si DN.
Solutia posibila este numai in zona garii Severin Marfa sau dincolo de Balota.
Si nu uitati la Hinova incepe Starmina, pe langa bratul Dunarea mica, deci orice idei propuneti pe aici nu fac decat sa aglomereze zona si sa ne faca viata mai grea decat este deja.

Oare merge cineva in zona, pe jos pe acolo sa vada situatia la fata locului sau iar se uita pe poze din sateliti?
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

nestaro

#1486
In cadrul studiului de prefezabilitate din 2013 (disponibil la http://storage.cnadnr.ro/achizitii/ID1448/Anexa1_la_Clarificarea_nr.1.zip ) cam asa arata plansele pentru traseul Breznita-Poroina Mare:



O posibila varianta bretea pentru Calafat ar fi dupa Poroina Mare. (parere personala)

mariusbalasa

Cum ,, Drumul de Mare Viteza'' Calafat – Drobeta Turnul Severin si A6 Bucuresti - Craiova – Drobeta Turnul Severin se vor intersecta la Est de Drobeta Turnu Severin nu vor exista mai mult de 2 couloare d'expropieri posibile pentu a proiecta traseul Calafat – Vanju Mare – Drobeta Turnu Severin Est :
1 / pe la Nord zona HINOVA foarte aproape de localitate
2/ pe la Sud zona BISTRITA foarte aproape de localitate
Nodul de interconectare se poate studia la fel.
1 / la SUD de la calea ferata entre iesirea EST din Triajul CFR SIMIAN si parcarea putin mai la EST pe dreapta.... In cazul in care se va alege solutia technica pentru a rezolva problema diferentei de nivel entre Simian si Balota.
2/ la NORD de la calea ferata si la NORD de DJ607A entre VALE COPCII si CERNETI .... In cazul in care se va alege solutia technica pentru a rezolva problema diferentei de nivel entre Cerneti si Balota.
3/ imposibil sa fie la NORD de HALINGA datorita traseului care va traversa un si mai mare perimetru super complicat ( proximitatea cu  cariera miniera), deci mult mai scump si complicat cu O super cocoasa inutila la cheie.
As incerca sa prezint ceva analize pe o harta openstreetmap mai detailata dac avoi avea timp.

mariusbalasa

@nestaro Inca nu am mai vazut planchele aceste din cadrul studiului de prefezabilitate din 2013. Merita analizate !
Observ ca au vazut foarte mare inainte de 2013 si nu au luat in cont un nod de legatura cu Calafat – Drobeta Turnul Severin in apropierea orasului DTS ci undeva pe la Poroiana Mare si departe de traseul A6 / E70 Filiasi – Strehaia – Balota – DTS ... probabil aceeasi proiectanti ramasi someri dupa Bechtel pe A3.
De la est de BISTRITA intersectia cu DJ606B ar fi varianta 2/ (km307 la NORD de DJ607A entre VALE COPCII si CERNETI .... km319) dar numai pentru Calafat – DTS si inainte de nodul cu A6.
Dupa aceea nu prea mai conteaza pentru ca au urmarit un traseu cit mai aproape de HALANGA si apois spre VEST intersectia DJ607B la  1 km de BREZNITA – OCOL.

gruiarew

Quote from: horatiu.cosma on June 14, 2023, 11:26:23 PMÎnsă în rest, paralelismul unui drum nou de mare viteză cu un DN vechi e o situație uzuală oriunde in lume, perfect normală, care ia traficul de pe DN și îl mută pe un drum rapid și sigur.

Iar afirmația "decât autostradă paralelă cu DN-ul, mai bine dublarea DN-ului" nu mi se pare deloc în regulă. Am văzut pe pielea noastră ce înseamnă dublarea unui DN pe la Chitila, Tărtășești, Giurgiu etc, localități tăiate în două, poluare, deranj, accidente tragice și multe multe alte dezavantaje. Oamenii vor să ajungă din punctul A in B pe drumul cel mai scurt, rapid, sigur și eficient, nu trebuie reinventată apa caldă.

Drumurile naționale de acum sunt mai mult sau mai puțin drumurile de căruțe din trecut. Dublarea DN-ului nu trebuie neapărat să taie satul prin care trece în două, se poate face frumos o centură. Când se face ceva nou ar fi bine să se mai facă și niște optimizări, altfel ajumgem la tot felul de aberații cum e cocoașa de la Focșani sau "curbarea" A1 pe la Timișoara, când se puteau face "mai pe drept" și drumuri de legătură.

Cehii de exemplu și-au dublat în majoritatea cazurilor DN-urile. A-uri merită doar unde traficul o cere. Dar nah, ce știu eu...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ionutpunctro

Pai asa ar fi corect.

E nevoie de autostrada? Sa se faca autostrada.

E suficient cu un DN 2+2? Bun, dar nu doar largit; largit la campie si cu centura noua in fiecare sat/localitate


Sa modernizezi un DN pastrand traseul prin mijlocul satului este o aberatie. Nu exista justificare.

timisoreanul

Repet inca o data, Romania are nevoie de o retea de autostrazi si drumuri expres care sa lege toate regiunile tarii si sa se conecteze la reteaua europeana de autostrazi. Cand aud ca noua ne sunt suficiente DN-uri largite mi se ridica tensiunea. Romanii merita si ei sa circule (in viata asta) pe autostrazi, ca toti europenii din tarile civilizate. Iar lipsa acestei retele de autostrazi si drumuri expres a franat si inca franeaza puternic economia Romaniei. Si, mai grav de atat, a insemnat pierderea a numeroase vieti omenesti, ce putea fi evitata. Asa ca e momentul sa se faca un efort si sa atingem si noi acest obiectiv.

gruiarew

Ți se ridică tensiunea degeaba. La fel cum mi se ridică mie când aud de "românii merită".

Banii nu pică din cer și nici nu avem luxul de a umple țara de autostrăzi. Dacă e așa cum îți zice numele dă o fugă până la Deva. De la Lugoj la Margina o să fluieri pe A1. 2-3 mașini maxim. De la Margina la Holdea e circ, mizeria aia de DN68A e rupt iar tot, se merge bară la bară și toată zona aia e paralizată. Îmbătrânești dacă vrei să ieși de pe un drum secundar.

Dacă i-ar fi păsat cuiva de viețile românilor s-ar fi găsit o cale de a rezolva punctele nevralgice. Urmăresc pe FB pe cei de la DRDP Timișoara. Nu există zi fără accident între Lugoj și Caransebeș.

Nu mai face nimeni nimic până nu "vine autostrada". AUtostradă care ba se blochează într-un deal ba în sute de SF-uri că nu știe cum să-și traga pe la el peste pârloagă sau prin fața ușii vreun politruc local.

Nu v-ați săturat de abordarea asta "totul sau nimic"? Că până acum ne-am cam ales cu bucățele de nimic...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

mariusbalasa

Si daca am reveni la subiect : A6
Si daca am reveni la subiect : Couloar d'expropieri posibile pentu a proiecta traseul Calafat – Vanju Mare – Drobeta Turnu Severin Est si A6 portiunea Craiova – Drobeta Turnu Severin Est.

Citeva ore de lectura mai tarziu a Studiului se Prefezabilitate a Autostradei Sudului ( varianta veche a A6 din 2012 cu aprobarea Variantei 5  de traseu de catre CNAIR dupa analiza Technico -E conomice si pierduta undeva printr-un sertar al CNAIR-ului :
•   Portiunea dintre Craiova si DTS pe un aliniament nou si diferit de Craiova – Filiasi – Strehaia – Balota – DTS este cert mai drept si scurt en 80% din traseu.
   CNAIR-ul a abandonat varianta aceasta a Studiului de Prefezaabilitate din 2012 daca au hotarat ca A6 este pe traseul Craiova - Filiasi la Nord de E70 ? Daca DA, atunci subiect inchis pe portiunea Craiova – Filiasi.
•   A6 portiunea Filiasi – Drobeta Turnu Severin Est, dar mai ales couloarul d'expropieri posibile pentu a proiecta traseul Calafat – Vanju Mare – Drobeta Turnu Severin Est si A6 portiunea Filiasi – Drobeta Turnu Severin Est ramane deschis. :lol:
•   Asteptam semnarea contractului Studiului de Fezabilitate pentru Filiasi - DTS.
   Contestatii posibile ?

Nota : Studiul de Prefezabilitate din 2012 chiar daca reprezinta o munca imensa , rezultatul in 70% este nesatisfacator spre inutil.
       Am incercat sa-l citesc in integralitate si sa-i inteleg pe acesti proiectanti, dar sincer sa fiu ... pour si simplu nu reusesc.
       Poate nu degeaba din 2013 pina in ziua de astazi S.C. EXPERT PROIECT 2002 SRL sint in cadere libera la cifra de afaceri, profit net si numar d'angajati ( de la 35 la doar 4 ).



mariusbalasa

Pardon !
Corectez aici postul meu din 17 iunie unde mi-a scapat un detaliu :
... pe 09/06/2023 : ,, A fost semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pe tronsonul Filiași - Drobeta Turnu Severin (aproximativ 70 km).


mariusbalasa

A6
In lipsa lansari unui SF de catre CNAIR s-au CNIR pentru portiunea dintre Alexandria si Craiova as vrea sa trag un semnal d'alarma in ceea ce priveste:
1/ traseul cel mai scurt ( pentru a nu il lungi cu 20 km inutili)
2/ punctul critic in ceea ce priveste traversarea Oltului, pentru ca pe la Sud de Stoienesti creeaza un mare detour si chiar daca nu arata ca o cocoasa efectul va fi acelasi (20 km inutili).
3/ Ideea este de a fi mai scurt decit varianta pe A1+DX12.
4/O alta idee ar fi sa se evite un pod de minimum 2km la Sud de Stoienesti prin albia Oltului si prin cei 3 sau 4 km de orezarii inundabile de pe malul stang.
5/ Un pasage este inca posibil la Nord de Draganesti Olt, si ar trebui sa ramana asa pina la SF. Deci cineva ar trebui sa opreasca eventualele constructiile in perimetrul acestui passage.













Powered by API/PUM imgur uploader