Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#915
Nu ma mira ca se musamalizeaza incidentele, mai ales in conditiile alea de circulatie. Uitati-va cum arata infrastructura statiei Sighisoara, direct din raportul AGIFER initial:



Din poza, livret si filmulete, circulabile si electrificate sunt fix alea doua abatute din poza. Alea doua linii (4 si 5) sunt coridorul pan-european, alte linii electrice acolo nu exista, abatuta 4 a fost transformata "temporar" de vreo 3 ani, linia pseudo-directa, folosita de expresul de Viena. Vedeti in ce hal arata tot, nu? Traverse putrede si rupte, nu se vede piatra, cresc balarii, totul e colmatat, totul e rupt, totul e distrus. Arata mai rau decat o linie uzinala. Arata mai rau decat o linie uzinala temporara dintr-un teatru de operatii de razboi. Arata nu a delasare, arata a apocalipsa!

Linia 4 e limitata la 15 km/h (dar are limita la 10 in capatul opus), 5 e limitata la 10 km/h. Viteze de cocoasa de triaj, nu de alta, dar se asteapta la deraieri si la ciocniri - cum dracu sa nu te astepti, la cum arata acolo? Unii pe-aici ar zice India, doar ca India are linii care arata impecabil, buraje la zi, vegetatie in linie nu vezi pe magistrale, peroane impecabile, macaze impecabile. Asa ceva nu vezi in India...

Tot traficul de pe coridor, Bucuresti/Brasov - Arad/Cluj pe alea doua linii mizerabile circula. Acolo se incruciseaza traficul - ala intarziat venit din santierul interminabil de la Brasov, si ala intarziat venit din santierele interminabile de la Arad.

IDM-ul are alea doua linii la dispozitie, pe care trenuri vin cand vin, cu intarzieri zilnice de zeci de minute, cu macazuri praf, linii de 10 km/h, si santiere in ambele directii de manageriat. Cum dracu sa nu se ajunga la surmenaj? La burnout? La erori? Si eventual la alcool ca tratament, ca la doctor n-ajunge nici dracu, si chiar daca ajungi, cine-ti da concediu medical?

La mecanici, cand sa circuli prin mizeria asta e viata ta profesionala, cu chinuri de a stapani mii de tone prin alternante nesfarsite de chin (e la fel ca condusul din gropan in gropan pe DJ-urile anilor '90, acelasi confort, acelasi chin), ce faci? Pai ori pleci din sistem, ori te suferi de aceleasi probleme ca IDM - acelasi surmenaj, acelasi burn-out, aceiasi depresie - ca volumul de munca nu ti-l calculeaza nimeni pentru conditiile astea, mai rau ca la razboi, ci pentru conditii normale de lucru. Rezultatul e baut, suntat Indusi, adormit. Si carutasi la lucru in loc de mecanici profesionisti. Ca doar aia raman... Restul invata naibii germana sau italiana si pleaca spre Vest.

Cat timp e cum zice @motorzbh o sa fie tot mai grav.

Avem un CFR si un MT unde pe miliarde de euro dicteaza:

- niste proiectanti jalnici care nu-s in stare nici macar sa cunoasca terminologia inginereasca minimala in engleza sau romana (uitati-va la proiecte pe doclic, nu e pagina fara texte in limba aproximativa, cu cuvinte care descriu termeni feroviari luate de pe Google Translate, nu din jargonul profesionist).

- niste constructori care fac lucrari de 3 luni in 3 ani. Si lucrari de 3 ani in 30 de ani. In parte din cauza proiectarii, in parte din cauza incapacitatii CFR de a-i struni, in parte din cauza incompetentei lor. Si in parte din cauza CFR, care nu stie ce sa ceara, si cere ca coana leana - Radetzi tot! Sa se demoleze vechiturili astea! Faceti nou, sa fie mishto!.

- niste OTF unde omul nu conteaza, ce-s 3 sau 30 de ore pe masina? E doar un zero, nu? Unde locomotiva si starea vagoanelor nu conteaza - ce daca n-ai procent de franare? Descurca-te! Si unde nimeni nu se atinge de ei, nici cu o floare... Pardon, se fac sedinte bombastice, dupa care toti pleaca acasa fara vreo sanctiune, indiferent ca darami pod, rupi linia, te rastorni in sant, mor oameni, ce conteaza... Sa se invarta roata!

Si la calatori nu-i mai bine... Avem OTF care plimba fara rusine niste Malaxe din anii '30 care au osiile atat de uzate (osii SKF suedeze cu sigla CFR interbelica pe ele) ca ARF le-a limitat la 80 de la 100, ca macar sa nu fie prea rau cand se vor rupe sub tren. Alti OTF care plimba goale niste rable frantuzesti vechi de 60 de ani ca sa-si ia subventii, care-i tot curg desi acelasi OTF, de facto, desi nu de jure a fost condamnat ca a luat miliardul in subventii ilegale. Dar ce sa-i faci, sunt niste legi (aparate cu dintii!) si niste sisteme si organizatii (la fel, aparate cu dintii) disfunctionale de 20-25 de ani. Dar nimeni nu se gandeste la o reforma ca lumea.

A, si directori mari in MT, pe la DTF, adica fix aia cu strategia, care in loc sa bage capul in pamant de rusine ca au Malaxe pe retea, apara public Malaxa ca fiind "cel mai bun vehicul" si ca dupa el ar mai trebui sa mai circule 50 de ani, ca nu-s amortizate...

In rest, doar carpeala. La de cinci ori pretul. Si demolari cu reconstructie la standarde mai proaste ca inainte...  Si aberatii, gen trenuri cu hidrogen. Ia ziceti, cum ar fi daca doua bombite explozive s-ar da pe-acolo cu calatori? Ca asta e viitorul strategic...

Dupa mine, nota asta din Buletinul de Avizare Restrictii spune cel mai multe despre bagpulismul, nepasarea, nepotismul si mizeria din sistem:



Restrictia zice ca pe linia construita la 10 milioane pe km, in 10 ani, trenurile trebuie sa franeze la 50 la o trecere de nivel, de la 160 teoretic, pentru ca... lumina de avarie care zice ca trecerea de nivel merge sau nu nu are vizibilitate.

Linie noua, reconstruita la vreo 9 milioane de euro pe kilometru, cu studiu de fezabilitate, proiect tehnic, tzircuit interministerial, licitatie, finantare europeana, supervizare de santier, receptie, stampile, stampile, stampile UNUL n-a vazut ca din locomotiva nu se vede semnalul de avarie la trecerea de nivel. Unul din sutele din cei care trebuiau sa verifice sa avizeze si sa stampileze nu au vazut evidenta... Unul nu si-a pus intrebarea - "bai - dar se vede"?

Pai ce sa se vada, daca bossu' balcano-analfabet in costum de "sef-al-mare" (la minister, la OTF, la CFR SA, la constructor, la proiectant) cu stampile stiu cale ferata cat stiu eu cresterea albinelor? Iar aia care stiu cale ferata n-au stampile, si nu sunt acceptati in lumea cu costume decat cu capul plecat si cu "da sefu'"...

O stiti p-aia cu "strada mea cu-n singur bec?". Pacat ca nici ala nu-i aprins...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rio tinto

trebuie sa recunosc ca I enjoy reading frunzaverde's thoughts at 3 o'clock in the morning. Asta e arta  :lol: 

MarianD

Dar chiar este necesară acea limitare de viteză știind că semnalul de bloc se pune pe roșu dacă la TN este de asemenea avarie? Eu unul as elimina acea limitare...

etravel

Quote from: rio tinto on June 13, 2023, 10:36:39 AMI enjoy reading frunzaverde's thoughts at 3 o'clock in the morning
I enjoy anytime.

dan tm

Nu poti sa elimini limitarea, ca la viteze mari daca inainte un taur a talonat bariera, semnalul de avarie la pasaj e pe rosu si nu mai ai timp sa opresti.

Cînd semnalul de avarie la pasaj e aprins, instrucția are anumite prevederi de trecere.

În primul rînd ,,amplasarea " acelui semnal acolo e problematică, de ce s-a amplasat acolo daca nu e vizibilitate? Pînă să remarce ca nu e vizibil, cei nomonalizati de frunzaverde, cred ca cel care l-a pus acolo prin proiect si urmatorii trebuiau sa observe neregula.

Daca e acolo conform unor standarde care nu s-au schimbat sau nu permit o adaptare la sitiatia de la fata locului, cred ca trebuia pus un repetitor, sau trebuie inventat in instructie un repetitor pentru semnal de avarie la pasaj, la tunel etc.

MarianD

Pai care ar fi șansele sa ți se strice bariera tu fiind înainte de semnalul de avarie dar după semnalul de bloc?

E o limitare ultraconservatoare a unuia care nu vrea sa își asume nimic. Este barieră cu semnalizare luminoasă și acustică? Conducătorii auto nu au decât sa o respecte. Altfel, vor afla pe propria piele ce înseamnă să te lovească o tinichea de 120t la 160km/h.

Serios? Trebuie sa oprească trenul la indisciplina conducătorilor auto? Ce fashion mișto s-a lansat!

dan tm

Boss, tu crezi ca semnalul ala s-a inventat aiurea?

Poate se defecteaza, un camion in timpul in care bariera e deschisa, se inchide si astfel detecteaza un obstacol pe calea ferata. Lovirea  va genera pagube si la locomotiva, mecanicul oricum va opri, intîrzierile se vor propaga la alte trenuri.
Sau poate e un utilaj greu pe un trailer si locomotiva la 160km/h sau vagoanele vor deraia.

Nu e chiar asa , hai sa vedem ce o sa faca la 160 km.

pasadia

Pentru ca tot continua discutia despre acea TN, am cautat-o pe harta si cred ca asta e. Si dupa mintea mea, ea poate fi inchisa fara probleme existand un pasaj peste CF la mai putin de 900 de metri spre est. Imi e greu sa cred ca utilitatea ei poate fi justificata prin faptul ca cateva sute de proprietari de masini ar scuti 2-3 minute la fiecare deplasare folosind acea TN

MarianD

Pai dacă bariera e talonată în timpul închiderii (lăsării brațului) sau după, semnalul de avarie este aprins roșu, dar și semnalul de bloc este tot roșu. Viteza trenului dincolo de semnalul de trecere este 20km/h (I004 art. 89), se oprește din nou la semnalul de avarie (I004 art. 32), și se depășește trecerea la nivel.

Despre ce vorbim aici? De ce trebuie să încetinească trenul? Ca să ce? Crezi ca de la 50 te oprești dacă vezi pericol din scurt?

Absolut neinstructional, de ex. trecerea la nivel de la Poieni (de lângă halta Bologa), semnalul de avarie este prevazut cu inductor de 2000Hz pe secție necentralizata. Asa da, sunt multe  artificii de astea, facute cu cap. Dar să limitezi ce?
Trebuia mutată acea TN sau trebuia făcută sub/supratraversare, au ales soluția cea mai comodă, de șăf care nu-i pasă de consumul energetic și de economia de timp de pe o secție de remorcare. Gândește-te ca poate se pierd 2-3 minute în frânare, trecere și reaccelerare la viteza stabilită,  mai exact pentru ce?

dan tm

Eu nu am sustinut trecerea aia la nivel ci, m-am referit la afirmatia ca ar trebui desfiintat semnalul de avarie.

rio tinto

Inca o trecere in Blaj care nu are noima: https://www.google.com/maps/@46.1749115,23.9367245,3a,75y,285.43h,82.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sscrCMmX0l0nMRm9iVpvZEw!2e0!7i16384!8i8192!5m2!1e4!1e1?entry=ttu

Aici stiti ce e comic?, cand e pusa bariera, multi soferi aleg sa nu stea si sa mearga inainte, stiind ca e pod peste coridor la 900 de metri mai sus, inspre oras. Fiindca soferul in Romania e foarte grabit. Vrea trecere la indemana (semneaza petitii in comunitatea lui locala sa se faca trecere) sa nu ocoleasca, insa cand e pusa bariera, ocoleste cu drag :)) Dar in rest, huooo, CFR-ul e lame. 1+1+1...=eu, noi suntem CFR-ul

Ionut

API pe Facebook

Tăiați copacii lipiți de calea ferată și nu mai chinuiți călătorii! O nouă noapte furtunoasă de vară, un nou tren blocat în toiul nopții. Cine merge cu trenul riscă o aventură la munte, deal sau câmpie, cu transbordări auto nocturne după multe ore de așteptare.

Vântul și legea gravitației, ambele "imprevizibile", doboară arborii, rup firul de contact și lasă locomotivele fără vlagă. Așa s-a întâmplat și azi-noapte între Drobeta Turnu Severin și Balota unde IRN 1922 a rămas blocat, printre altele.

Nu a învățat nimeni nimic din celebrul incident cu "trenul cu copii" de lângă Capitală din vara lui 2021. Până și garniturile spre Aeroportul Otopeni sunt julite de vegetația crescută în gabaritul liniei (vezi fotografie).

În țara în care pădurile se fură... ca-n codru, tăierea legală a copacilor este o adevărată aventură birocratică și financiară. Așa că e mai simplu să nu se facă nimic, chiar dacă aici vorbim de siguranța traficului feroviar (și rutier, în unele cazuri).

Cerem CFR SA să-și recunoască incapacitatea de a oferi infrastructură aptă când bate mai tare vântul și să solicite operatorilor precum CFR Călători să anuleze trenurile în astfel de condiții vitrege, mai ales pe timp de noapte.

Cerem guvernului să declare public dacă întreținerea rețelei feroviare este sau nu o prioritate pentru România și dacă măsurile banale precum eliminarea vegetației de lângă linie pot fi finanțate sau e mai simplu să anulăm traficul de călători ca să nu punem oamenii în pericol.

cristi5

Quote from: pasadia on June 14, 2023, 03:17:54 PMSi dupa mintea mea, ea poate fi inchisa fara probleme existand un pasaj peste CF la mai putin de 900 de metri spre est. Imi e greu sa cred ca utilitatea ei poate fi justificata prin faptul ca cateva sute de proprietari de masini ar scuti 2-3 minute la fiecare deplasare folosind acea TN

Evident e aberanta acea trecere la nivel. Un motiv in plus: daca un tren asteapta sa primeasca intrare, blocheaza TN si soferii pleaca oricum la Podul Minciunilor. E drept ca podul urma sa fie reconstruit. Dar acum ca e gata, eu nu vad sensul nici la acel TN nici la cel de la est (pe DN)

@alexV e in contact cu primarul.  Dar sa nu asteptan miracole.

dan tm

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/I_224_RI_Dej_03052023.pdf

privind incidentul feroviar produs la data de 03.05.2023, pe raza de activitate a Sucursalei
Regionale de Căi Ferate Cluj în stația CFR Dej Călători, prin expedierea şi plecarea în altă
direcţie decât cea prevăzută, a trenului IR nr.1831, aparţinând SNTFC ,,CFR Călători" SA, cu
atacarea macazului care dă acces la acea direcţie de mers