News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Konter

Quote from: Sorinus on January 27, 2024, 12:17:34 PMAstea sunt pe M500. Treceri doar cu cruce Sf Andrei pe magistrale e de-a dreptul criminal. Sunt o grămadă astfel de situații și insista sa nu facă nimic.

Omor din culpa si alta nu.

Konter

Multe incidente și chiar accidente feroviare ar putea fi prevenite dacă revizorii tehnici de vagoane (RTV) nu ar mai fi angajații operatorilor, ci ai Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. În momentul de față, RTV pot da apte de circulație vagoane care, de fapt, nu îndeplinesc toate condițiile tehnice, pentru că "stăpânul" lor este operatorul, fie ele de stat, fie privat, care nu are niciun interes să țină materialul rulant imobilizat.
Această anomalie a devenit "normalitate" începând cu anul 1998, când s-a divizat Societatea Națională a Căilor Ferate Române (SNCFR). Atunci, revizorii au trecut la cele două societăți nou create – SNTFC CFR Călători și la SNTFM CFR Marfă.

Ulterior, au apărut pe piața românească operatorii de transport feroviar (OTF), mai întâi cei de marfă și apoi cei de călători. Și aceștia au angajat revizori de vagoane, într-o primă fază de la societățile de stat pomenite anterior, iar apoi și din afara sistemului, prin programe de școlarizare și calificare. Revizorul tehnic de vagoane este cel care certifică faptul că un vagon de marfă sau de călători este apt din punct de vedere tehnic să circule într-o anumită zi, în compunerea unui anumit tren, pe o anumită trasă.

Un prim operator feroviar s-a declarat de acord cu inițiativa Club Feroviar privind trecerea revizorilor de vagoane la CFR SA. Acum, aceștia sunt angajați ai operatorilor de transport și, în consecință, pot pune în circulație vagoane care nu respectă cerințele tehnice și pot provoca incidente sau chiar accidente feroviare.

"Este o ințiativă care, concretizată, ar fi benefică pentru toți operatorii de transport feroviar. Așa cum impiegații de mișcare sunt angajați ai companiei de infrastructură, și revizorii tehnici de vagoane ar trebui să fie la CFR SA. În alte țări europene asta este practica", a declarat pentru Club Feroviar directorul general al CER-Fersped, Marinică Voicu, fost director general al SNTFM CFR Marfă.

"Revizorul de la CFR SA ar trebui să facă probele de frână și revizia tehnică a trenului. Reparațiile trebuie să rămână în sarcina operatorului, că doar nu o să vină angajații companiei de infrastructură să sudeze la vagoanele noastre", spune directorul general al CER-Fersped, unul dintre cei mai mari operatori feroviari privați din România.

El a explicat că nu este normal ca într-o stație de cale ferată să fie până și 40 de RTV, pentru că acolo își formează trenurile mai mulți operatori de transport. "Chiar și acum, în stațiile în care nu avem RTV noi apelăm la angajații altor operatori, pe bază de contract, pentru a face revizia vagoanelor. În aceste condiții, de ce nu ar fi RTV disponibili de la compania de infrastructură?", spune Marinică Voicu.

Directorul CER-Fersped a subliniat și faptul că extrem de importantă este și revizia tehnică a vagoanelor la sosire, nu doar la plecare: "Revizia tehnică la sosire trebuie făcută în mers, nu după trei ore, după ce s-a răcit cutia de unsoare, de exemplu. Sunt defecte care nu se văd decât în defilarea trenului, cum ar fi, de exemplu, că un rulment scoate un sunet necorespunzător".

Peste 2.000 de revizori tehnici de vagoane la operatorii feroviari
CER-Fersped are aproximativ 70 de revizori tehnici de vagoane, iar calculele făcute de Club Feroviar arată că numărul lor la nivel național este de peste 2.000. Doar la CFR Călători sunt 725 de revizori, iar la CFR Marfă alți 385.
Dacă și aceștia, și cei de la operatorii privați de transport feroviar de călători și de marfă ar trece la CNCF CFR SA lucrurile s-ar simplifica. Chiar dacă nu ar fi nevoie de toți pentru a executa aceste revizii, ei ar putea fi redistribuiți și recalificați pentru alte funcții, cum ar fi impiegat de mișcare sau mecanic de locomotivă, posturi deficitare în întregul sistem de transport feroviar din România.

https://clubferoviar.ro/trecerea-revizorilor-de-vagoane-la-cfr-sa/

dan tm

07.02.2024

S-a decis deschiderea unei investigatii pentru accidentul feroviar produs la data de 07.02.2024, ora 01:00, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF București, în stația CFR Pantelimon, prin tamponarea violenta dintre o locomotiva izolată DA 180 care a circulat ca tren nr.86350 (aparținând operatorului de transport feroviar SC Grup Feroviar Român SA) și ultimul vagon din compunerea trenului de marfă nr.58182 (aparținând operatorului de transport feroviar SC United Railways SRL), aflat în staționare la linia 2.


-a decis deschiderea unei investigatii pentru incidentul feroviar produs la data 10.02.2024, ora 13:19, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF București, pe secția de circulație secția de circulație Rădulești – Giurgiu Nord, în stația CFR Toporu, prin lovirea barei de tracțiune a aparatului de cale nr.1 de către rezervorul de colectare a reziduurilor, desprins de la DA 1541, care a remorcat trenul de marfă nr.56380 (aparținând operatorului de transport feroviar de marfă SC Grup Feroviar Român SA).


dan tm

 ajungerea din urmă și tamponarea trenului de marfă nr.50514 de către
trenul de călători nr.1822

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D%20450%20RI%20Rosiori%2013.03.2023.pdf

pasadia

Și cât tumult a declanșat atunci acel incident...


shift2rail

^ptr nespecialisti, care e concluzia raportului, cui apartine vina accidentului?

pasadia

Pentru orice nespecialist, aceste rapoarte sunt atât de clare, de limpede explicate și structurate încât e o plăcere să le citești. Dacă chiar ești leneș, poți să cauți direct concluziile din finalul documentului și tot te lamuresti.

rio tinto

In ceea ce priveste ajungerea din urmă și tamponarea trenului de marfă nr.50514 de către
trenul de călători nr.1822 de la Rosiori avem la un moment dat urmatorul statement de la AGIFER:

"Deoarece mecanicul de locomotivă nu s-a prezentat la chestionare nu au putut fi obținute informații
privind modul cum și-a petrecut timpul de odihnă la domiciliu de dinaintea intrării în serviciu la data
de 13.03.2023"

Cum e posibil asa ceva? Adica raportul e gata, dar cu cel putin o mare lacuna (probabil mai multe, ca nu am stat sa citesc tot)  :lol:

pasadia

Eu zic ca raspunsurile mecanicului ar fi fost interesante pentru alt subiect - de ce nu a anuntat tamponarea imediat? El practic nu a avertizat pe nimeni, nici macar pe mecanicul marfarului care, daca era anuntat, ar fi putut opri inainte de deraierea penultimului vagon.

Si in contextul asta nu pot sa nu reamintesc cum, pe vremea respectiva, directorimea CFR Calatori se chinuia de zor sa inventeze alte scenarii in care se scapau ei de orice vina. Desi problema era chiar in curtea lor.

dan tm

daca deschideti linkul spre trenuletz pe care l-am pus o sa vedeti acolo postarea unui mecanic. Ultima postare este despre mecanicul care a produs accidentul.

bbk

 ^  din raportul de investigatie

QuoteIDM dispozitor din stația CFR Roșiori Nord a auzit soneria de talonare și a observat pe aparatul de comandă talonarea schimbătorului de cale nr.40. A încercat să comunice prin stația RER cu mecanicul trenului de călători nr.1822 dar acesta nu a răspuns timp câteva minute. Ulterior mecanicul trenului de călători nr.1822 la declarat prin stația RER locomotiva defectă cu serviciile auxiliare și a solicitat locomotivă de ajutor.

 
QuoteImediat după producerea coliziunii dintre cele două trenuri și oprirea trenului de călători nr.1822 aproximativ timp de 11 minute, mecanicul trenului de călători nr.1822 nu a comunicat cu nimeni prin stația RER (IDM sau personalul care conducea și deservea locomotiva LEMA 031). Prima comunicare
făcută de mecanicul trenului de călători nr.1822 a fost la ora 04:06, când a declarat la IDM locomotiva EA 637 defectă și a solicitat locomotivă de ajutor, fără a aviza însă de îndată și producerea coliziunii cu trenul de marfă nr.50514 deși avea această obligație conform reglementărilor în vigoare. În condițiile în care mecanicul trenului de călători nr.1822 ar fi avizat de îndată producerea accidentului ar fi putut
fi luate măsuri de rapide de frânare a trenului de marfă nr.50514, și limitarea urmărilor 

Cat tupeu sa ai?  Un bizon feroviar. 

AlexxC

Daca ar fi existat raniti grav in vagoane, cele 11 minute de intarziere intr-o ipotetica interventie a paramedicilor ar fi putut face diferenta intre viata si moarte.
In cele 11 minute cel mai probabil mecanicul a dat telefoane in stanga si in dreapta si a fost sfatuit ce sa anunte si ce sa declare.

rio tinto

Quote from: dan tm on March 13, 2024, 07:12:24 PMdaca deschideti linkul spre trenuletz pe care l-am pus o sa vedeti acolo postarea unui mecanic. Ultima postare este despre mecanicul care a produs accidentul.

Pai mecanicul nu ne-a spus nimic, a confirmat doar ca a fost chemat de 3 ori si nu s-a prezentat deloc. Ne mai spune ca e grad de rudenie cu un procuror din Bucuresti, cu care impreuna au actionat in instanta CFR Calatori cu sanse mari de castig. And? that's the end of it? asa in limbo? AGIFER astia nu au nici o autoritate, CFR Calatori nu au avocati, purtatori de cuvant etc? Cine urmareste acest caz, noi, aici pe forum?  :lol:
E comic, daca nu tragic