Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

linucsu

"cine monitorizează 2000 de loco zilnic?" - este fix locul potrivit pentru un sistem cu A.I.

Liviu M

#901
Sau măcar un Rocrail, acolo...

cristi5

@motorzbh nu trebuie monitorizat manual decat eventual o mica parte, pe care o selectezi automat. Ideea e ca mecanicii si operatorii sa stie ca pot fi monitorizati oricand.

Nu trebuie neaparat AI... Cu ceva simplu gen IFTTT (if this then that) identifici cele 2-3 loco problematice din ora respectiva, pe care le poti monitoriza dupa aia manual, poti trimite un control la statia urmatoare etc.

Asa cum zici, nu trebuie neaparat legat la banda, dar e o informatie interesanta acolo: daca Indusi sunt izolati sau ba.

etravel

#903
Quote from: motorzbh on May 29, 2023, 11:28:55 AMcine monitorizează 2000 de loco zilnic?
Capacitatea de procesare a datelor, necesara pentru a monitoriza 2000 de locomotive, e exact ultima problema. De fapt, problema nici nu exista. 
Bani sa fie suficienti, pentru investitii in hardware-ul necesar. Sau in capacitate suficienta in cloud.


etravel

Astia pana nu provoaca o catastrofa de proportii nu se lasa.

dan tm

Pai GFR nu a darimat viaductul Circea?
Ce sa mai faca?
probabil patronul lor este ...

frunzaverde

Solutia e simpla si in mana statului. Exista politie in Romania, care are dreptul de a pune fiola la mecanici si IDM, la fel cum are dreptul sa puna la soferi. Exista legi in acest sens...

Daca ar iesi in toate garile mari agenti cu etilotestul si prin sondaj sa faca 100-150 de alcoolteste pe zi, zi de zi, la mecanicii care intra si ies din diverse gari, problema s-ar atenua mult. Legi exista - daca esti beat, avem articolul 331(2) cod penal, iei de la 2 la 7 ani la all-inclusive-ul de stat. Refuzi sa sufli sau fugi? Avem legi si pentru asta... Si daca sunt probleme repetate la un OTF, obligativitate la fiola inainte si dupa serviciu cu catastif...

Nu sunt sute de mii de locomotive si zeci de mii de gari. E nevoie de vreo 20-25 de agenti in toata tara - doar Biroul Politie Transporturi Bucuresti are 35 de agenti, deci personalul nu e problema. Nici n-ar fi prea multe gari - vreo 20 pe magistrale acopera mare parte din problema.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#908
Quote from: dan tm on June 10, 2023, 08:33:14 PMCe sa mai faca?
De exemplu, evenimentul descris in articol - explozie de azotat care sa niveleze o parte din oras. Sau altceva similar.

Quote from: frunzaverde on June 10, 2023, 09:23:02 PMSolutia e simpla si in mana statului.
In teorie sigur ca da. Practic, statul e in plina disolutie a autoritatii si nu va face nimic in acest sens.

Later edit: Un oraș era cât pe ce să sară în aer, iar un bugetar de la AGIFER e deranjat că e sunat sâmbăta.
Cu putin creier si cu un minimum de efort, individul s-ar fi salvat cu o singura fraza - "Ancheta este in curs, momentan nu va putem oferi mai multe detalii". Asta in locul atitudinii de persoana sustinuta pe sistem pcr, care stie ca profesional nu i se poate intampla nimic neplacut.

motorzbh

Alta dovada ca MT și CFR sunt conduse de constructori si OTF-isti. Practic OTF-istii fac ce vor pe rețea. Aici s-a dat un telefon și li s-a ordonat la IDM-isti sa nu treacă incidentul in REISC. Cazul nu e singular.

motorzbh

Cum spuneam :
"Referitor la incidentul din gara Sighișoara, menționăm faptul că PRIMUL RESPONSABIL CARE TREBUIA SĂ-I AVIZEZE TELEFONIC pe ȘEFUL DE STAȚIE și REGULATORUL DE CIRCULAȚIE al REGIONALEI CF BRAȘOV era IMPIEGATUL DE MIȘCARE, care NU A AVIZAT INCIDENTUL, acesta fiind ACUM cercetat disciplinar pentru NEAVIZARE și NEÎNDEPLINIREA OBLIGAȚIILOR DE SERVICIU."
IDM a primit un telefon si nu a scris in REISC deranjamentul ca a rămas un macaz fără control. Organul SCB nu a vrut sa intervină si de aici s-a făcut hora mare...

tom_sawyer

Ce spune CFR SA

Urmare informaţiilor tendențioase la adresa conducerii CFR în legătură cu mușamalizarea incidentul feroviar petrecut în data 8 iunie 2023 în stația CF Sighișoara, inclusiv datele eronate privind marfa explozibilă transportată de cele două trenuri private de marfă, publicate de revista Club Feroviar și preluate de reprezentanții mass-media, Serviciul Comunicare Mass-Media face următoarele PRECIZĂRI:

Considerăm că informațiile neverificate, dar aruncate în spațiul public, de către redactorul revistei Club Feroviar privind marfa transportată de cele două trenuri private care ar fi putut provoca o posibilă deflagrație pe calea ferată (motorină/îngrășăminte chimice, care erau de fapt CIMENT și BUȘTENI), precum și abordarea eronată privind o presupusă mușamalizare a unui incident feroviar de către conducerea Companiei, au condus la o dezinformare gravă nu doar a tuturor reprezentanților media, dar și a locuitorilor orașului Sighișoara, iar această practică jurnalistică o considerăm neadecvată pentru un jurnalist cu experiență în domeniu.

Conducerea Companiei Națională de Căi Ferate CFR SA nu a mușamalizat niciodată vreun incident sau accident feroviar înregistrat pe rețeaua feroviară, indiferent de grupa de clasificare a acestuia.

TOATE AVIZĂRILE referitoare la incidentele sau accidentele feroviare înregistrate pe rețeaua feroviară se transmit atât telefonic, cât și în format letric de către revizoratele regionale de siguranța circulației, în acelați timp tuturor instituțiilor abilitate AFER, AGIFER, POLIȚIE TF, inclusiv Revizoratului General de Siguranța Circulației din centralul Companiei, de unde rezultă faptul că nicio persoană din conducerea Companiei nu poate ascunde sau mușamaliza un incident/eveniment feroviar, deoarece toate informațiile privind contatarea de la fața locului se transmit în același timp, în același email, tuturor organelor abilitate să cerceteze sau să demareze anchetele feroviare.

Referitor la incidentul din gara Sighișoara, menționăm faptul că PRIMUL RESPONSABIL CARE TREBUIA SĂ-I AVIZEZE TELEFONIC pe ȘEFUL DE STAȚIE și REGULATORUL DE CIRCULAȚIE al REGIONALEI CF BRAȘOV era IMPIEGATUL DE MIȘCARE, care NU A AVIZAT INCIDENTUL, acesta fiind ACUM cercetat disciplinar pentru NEAVIZARE și NEÎNDEPLINIREA OBLIGAȚIILOR DE SERVICIU.

AVIZAREA SCRISĂ a fost transmisă, tuturor organelor de cercetare abilitate, inclusiv Revizoratului General de Siguranța Circulației (RGSC), după ce echipa de control a Regionalei CF Brașov a ajuns în stația Sighișoara pentru verificarea tuturor datelor, inclusiv a înregistrărilor video de pe instalația de centralizare electronică a traficului din stație, toate informațiile și constatările echipei de control fiind înscrise în AVIZARE și transmise electronic tuturor reprezentanților organelor de cercetare abilitate - AFER, AGIFER, POLIȚIA TF și RGSC.

După verificarea imaginilor video ale instalației de centralizare electronică s-a constatat faptul că mecanicul trenului GFR nu a oprit la linia 5, acesta și-a continuat parcursul, a depășit semnalul de ieșire din stație, care era în poziția OPRIRE, a talonat macazul nr. 26 și s-a înscris pe parcursul de intrare al trenului CER-Fersped, care avea comandă de intrare la linia 4.

Impiegatul de mișcare a declarat că le-a solicitat imediat telefonic celor 2 mecanici măsuri de oprire, iar după oprirea celor două garnituri, trenul GFR a fost retras pe linia 5, iar trenul CER-Fersped a fost garat la linia 4, fiecare garnitură fiind reînscrisă ulterior în circulație.

Referitor la marfa transportată de cele două trenuri private de marfă, facem precizarea că acestea nu erau încărcate nici cu motorină, nici cu îngrășăminte chimice, trenul GFR transporta CIMENT, pe relația Rupea - Dej, iar trenul CER-Fersped era încărcat cu BUȘTENI și circula în relația Curtici - Sfântul Gheorghe.

De asemenea, în urma verificărilor efectuate de Revizoratul Regionalei Brașov s-a constatat faptul că mecanicul trenului GFR a fost testat cu aparatul etilotest la intrarea în serviciu, în Depoul Brașov, testare efectuată chiar de personalul operatorului privat.

Menționăm faptul că, siguranța feroviară este o prioritate pentru conducerea companiei CFR SA și nicio abatere a personalului feroviar responsabil cu siguranța circulației feroviare, constatată în urma controalelor periodice efectuate de revizoratele de siguranța circulației, nu a rămas și nu va râmâne nesancționată!

Vă asigurăm totodată de faptul că CFR SA, prin Revizoratele de Siguranța Circulației ale Sucursalelor Regionale CF 1-8, a efectuat, efectuează și va efectua periodic controale în stațiile de cale ferată pentru verificarea modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu de către personalul propriu, iar în toate cazurile în care au fost sau vor fi descoperite/identificate abateri în activitate, angajații respectivi au fost, sunt și vor fi sancționați proporțional cu gravitatea abaterilor comise.

În final, precizăm faptul că apreciem semnalarea acestui incident feroviar de către publicația Club Feroviar, însă considerăm că acuzația de mușamalizare este total eronată, în contextul în care CFR SA, la fiecare solicitare a publicației respective, inclusiv la solicitarea privind incidentul de la Sighișoara, transmisă joi 8 iunie 2023, a dat dovadă de transparență și a furnizat toate informațiile solicitate de jurnaliștii publicației Club Feroviar.


hotnews.ro

pasadia

Am cautat sa vad cine a fost ziaristul care a dat informatia incorecta privind incarcatura trenurilor - Doru Cireasa, cel care, cand activa la Digi, avea tot timpul reportaje proaste pe tema infrastructurii rutiere si servea drept porta-voce lui Alin Serbanescu.
Pe de alta parte insa, incidentul tot incident este indiferent de incarcatura. Asta cu "IDM-ul e de vina, conducerea nu stia" naste intrebarea - e prima oara cand IDM-ul decide daca anunta vreun incident?

etravel

Treaba cu IDM-ul care nu a avizat miroase foarte urat si de la distanta a acarul Paun.
De fapt s-a tot dus buhul si acum se incearca a se pune batista... de fapt prelata pe tambal.

rio tinto

#914
Stirile ProTV nu au fost nici macar in stare sa dea un copy/paste. Au scris ca un mecanic CFR a adormit, le-am trimis mail si azi au modificat. A fost practic fake news 3 zile. Au facut publica eroarea? Nu! Si-au cerut scuze pentru dezinformare? Nu! Sunt ei sanctionati cu ceva, de catre cineva? Evident ca nu.
Probabil s-au gandit ca e o gresala ca scrie GFR si au modificat ei in CFR. Ii verifica cineva pe asa-zisii "jurnalisti"? Isi asuma ei ceva din ce scriu sau ei sunt acolo doar pentru senzatie? Cat despre articolul din Club Feroviar, mi s-a parut inca de la inceput cam bombastic, se vede ca autorul are o vendetta personala cu cineva. Ca mai aflu ca a si mintit in ceea ce priveste incarcatura... asta spune multe.