Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alinuttt

Sigur că dacă aducem vorba despre Aktor putem discuta de lotul Ilteu Gurasada cu tunelurile și polata de la Sălciva unde sunt actualizate prețurile, dar cu toate astea progresul lunar din ceea ce prezintă CFR SA e slab. În condițiile în care acolo contractul a fost semnat înainte de Sighișoara Brașov secțiunile 1 și 3.
Pentru mine e o enigmă cum mai au unii de pe forum răbdare cu acest constructor. Când e vorba de progresul fizic de pe șantierele lor, modest, foarte modest.
Din nou, atenție, contractul pe acel lot a fost semnat în 2017 și din câte cunosc au prețurile actualizate. Se poate observa și din ultimele filmări că Arcada la structuri acolo aproape și-a terminat treaba, pe când Aktor la tuneluri și polată...
Așa fiind, chiar nu cred că-i cazul să găsim scuze Aktorilor.

Cuneo

O ieșire pe teren de 1 Mai, gara Radna



Linile 1 și 2 prind contur









Dacă la linia 2 mai lipsesc vreo 150 de metri, la linia 1 mai este mult de lucru





Se avansează și cu pasarela





O mână de oameni sărbătoresc 1 Mai prin muncă







Hala de mentenanță












Harry

A fost semnat contractul de atribuire ,,Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas – Port A, consolidare tunel km. 224+670 – 225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța – expertiză și DALI"
Câștigătorul licitației publicate pe platforma SEAP a fost desemnat SC ISPCF SA.
Valoarea contractului este de:
• 449.000,00 lei fără TVA
• 534.310.00 lei cu TVA
Societatea câștigătoare are termen 45 de zile de la emiterea de către SRCF Constanța a ordinului de începere a prestării serviciului.
Expertiza Tehnică şi ȋntocmirea DALI se vor realiza ȋn vederea reabilitării și eventual electrificării liniei cf 816 Palas - Port A, precum şi a consolidării tunelului existent ȋntre km. 224+670 şi 225+160.
Soluţiile tehnice prezentate de către achizitorul prezentului Caiet de Sarcini vor avea ȋn vedere următoarele aspecte:
a. Proiectarea și execuția BLA (Bloc de linie automat), LC (Linie continuă) şi protecţie a instalaţiilor din cale şi vecinătate pentru distanța Palas PC1 – Port A (linia 816).
b. Necesitatea reproiectării și execuției lucrărilor pentru instalaţiie CCS-T (Comandă și Control Semnalizare Terestră), LC şi protecţie a instalaţiilor din cale şi vecinătate pentru instalaţia de centralizare electronică din staţia Palas PC1, și modificarea software-ului actual pentru asigurarea funcționării corespunzătoare;
c. Corelarea cu proiectul ,,Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa" aflat ȋn stadiul de Studiu Fezabilitate, conform căruia:
d. Necesitatea modificării variantelor software aferente instalaţiei de centralizare electronice din staţia Palas PC1, privind:
e. Introducerea noilor elemente de instalații de electrificare în supravegherea SCADA existentă, cu modificarea corespunzătoare a software-ului.
f. Elementele CCS-T, LC nou introduse (macazuri, circuite de cale, semnale) ȋn instalaţie de centralizare aferentă staţiei Palas PC1, acestea trebuie să fie de acelaşi tip cu cele existente.
Info background
Tunelul Palas sau Carol I cum era denumit la inaugurare, în 1907, acum cunoscut de mulți drept Saligny, a fost primul tunel feroviar urban din România.
Inaugurat în anul 1900, tunelul a primit inițial numele ,,Carol I", în cinstea Regelui Carol I al României și a fost tranzitat timp de aproape un secol.
Construcția tunelului a durat cinci ani, în perioada 1895-1900, lucrările fiind realizate după planurile inginerului Anghel Saligny.
Tunelul a fost închis în 1992, ca urmare a inundațiilor din vara acelui an, care au provocat numeroase pagube, dar și din cauza degradării căptușelii construcției și a colmatării șanțurilor de scurgere.
Intrarea se face dinspre Gara CFR Constanța, iar tunelul are o înălțime de 6 metri și o lățime de 10. În interior poate fi remontată o singură linie de cale ferată. Construcția traversează două cartiere, un bulevard cu șase benzi, trece pe lângă spitalul CFR și ajunge chiar în Portul Constanța.
Tunelul subtraversează calea ferată dublă 813 Constanța–Mangalia, DN 39 Constanța –Mangalia, străzi și diverse conducte de termoficare, gaze, canalizare, alimentare cu apă de pe teritoriul Municipiului Constanța.
Valentin Costea, consilier CFR Infrastructură: ,,Am demarat lucrarea de reabilitare și electrificare a acestei linii, și consolidarea tunelului. Am identificat avantaje și în ceea ce privește operatorii de exploatare portuară, prin reducerea timpilor de intrare și scoatere a vagoanelor de la descărcare."
Odată cu reabilitarea Tunelului Saligny, se va reface legătura între triajele de la periferia orașului și principala zonă de transport a cerealelor din Portul Constanța, iar CFR câștigă încă 12 kilometri de cale ferată.
Tunelul Palas este inclus în categoria lucrărilor de artă din Patrimoniul Național, prin soluția arhitectonică a portalelor și prin cea inginerească a secțiunii transversale, respectiv căptușeală integrală din zidărie de piatră de talie.
Plecând de la necesitatea asigurării unui al doilea acces feroviar în Portul Constanța Nord (stațiile Constanța Port Zona A, Constanța Port Zona B și Constanța Port Mol V), Sucursala Regionala C.F. Constanța a demarat în semestrul 2 din 2022, achiziția lucrării Reabilitarea și electrificarea liniei cf 816 Palas-Port A, consolidare tunel km.224+670/225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța – expertiză și DALI.

Cetatean

Am o intrebare. Credeti ca se poate face o declaratie,comunicat ceva catre televiziuni,presa legat de Brasov Sighisoara?
Se scriu si spun niste ineptii de te doare mintea. Ultima a fost ca drumul intre cele 2 localitati va dura 2 ore si 20 de minute,in loc de 3 ore acum...cand de fapt va dura probabil o ora.

Xenos

Pe ruta veche, clasică, cu șerpuiri pe curbe de nivel și care trece prin pasul Racoș se făceau 1.27 - 1.29 h în 1995-98 fără probleme.
Dacă facem tuneluri de 12 km și scurtăm traseul cu ca. 10 km, tăiem curbe prin dealuri etc. mă aștept să facă un tren decent maxim 1 h 10 min, și mă refer la IR cu vreo oprire, nu la IC care ar trebui să nu oprească deloc Brașov-Sighișoara (ca în anii 90 trenurile rapid) și să facă maxim 1 oră. Altfel spargem meleardul de euroi degeaba (oricum așa pare).
Oricâte scuze le-ați căuta, este impardonabil ce fac în gările Brașov și Sighișoara și pe mare parte din loturile 1 și 3 unde e pur și simplu RK pe amplasament, deci să nu aberăm că nu e nicio reproiectare cu excepția poveștii de la Măieruș. La Bod, Feldioara, Vânători etc. e cam totul la fel.
Dar înțeleg că CFR Infra își plânge de milă că nu-i ascultă nimeni și stau în colț ca un copil îmbufnat, ministrului i se rupe de calea ferată și publicul nu înțelege ce bătaie de joc e pe principala rută feroviară pt călători a țării - că deh, așa a ajuns acum, nu?

pasadia

^ Si daca le spui, ce crezi ca ai obtine? Iti arat injuraturi primite de la cel mai important trust de presa din Brasov pentru ca mi-am permis sa ii corectez (da, il cunosc pe omul din spate, le-am primit pe privat). Important pentru el e sa dea copy/paste dupa vreun site national (gen HN, G4M, Economica, etc...) si gata.

Xenos

Eu cred că până nu aducem presiunea publică pe feroviar la un nivel comparabil celui apărut de câțiva ani pe rutier nu se va mișca nimic relevant ca investiții publice și,  mai ales, ca valoare adăugată reală pt călători.

Cetatean

Poate cel mai mare adevar este lipsa de mobilizare pe toate tronsoanele. Simeria-614 face anul asta in toamna 6 ani de la OIL...
Aici astia fac 3 ani si e jale...

stopcadru

Viaductul Maieruș


pasadia

@stopcadru daca vrei sa ii dai un nume acestui viaduct, atunci mai indicat ar fi numele de Ormenis, satul aflat cel mai aproape de aceasta zona. La Maierus, adica mai la sud cu vreo 10 km va fi nevoie de un ALT viaduct, chiar mai impresionant decat asta.

oc7avian

Acel viaduct îl asociem cu Apața, chiar dacă e mai aproape de Ormeniș. Mulțumim de filmare și e bine că există progres. Nu e pe drumul critic pentru că va fi utilizat doar după ce sunt gata tunelurile. În zare e zona cu 4 linii: 2 spre tunel, 2 spre Augustin. Ăla e sector important

În general despre Brașov - Sighișoara:
Mda, nu mai am energie să mă repet despre proiectul ăsta, despre finanțarea CEF, ajustări...

Atât adaug, mai mistic: presiunea publică vă garantez că există și că MT nu doar a auzit. Auzit în sensul bun, nu rupt contracte la TV.

florin74

Doar un exemplu. 100 lei cheltuiti de constructori acum inseamna doar 50 de lei facturati catre beneficiar.
Pana nu se rezolva problema (si sunt sperante ca totusi se va rezolva) vom vedea progresul asta mai lent.

cristi5

LE: am mutat partea despre Mureni-Archita in mesajul de mai jos
---
Am primit o data concreta pt centralizarile Craciunel-Barabant (inclusiv varianta Coslariu) : 8 mai, adica poimaine. Vedem. In mod normal dureaza cateva zile
—————
Am primit din mai multe surse confirmarea ca Bv-Sighi va fi fazat pe CEF2, dar negocierile nu sunt finalizate
———
Alta veste (via @oc7avian) este ca "restul" actualizarii preturilor pe Bv-Sighi (OUG gandita pt rutier si POIM care nu se poate aplica pe CEF) se va face de la bugetul de stat
———
E f clar ca termenii de executie la CF sunt apa de ploaie. Dar nici nu e nimic urgent, politicienii nu se grabesc ca pe rutier, iar traficul curge (spre deosebire de rutier, blocat in ambuteiaje, localitati). Mai ales traficul de marfa care e strategic, cui ii pasa daca face o zi in plus?

Sigur ca nu e bine, dar am incercat diferite variante, fara niciun efect. Mai veniti voi cu idei.

Senzatia mea e ca CFR nici nu se duce sa se caciuleasca pe la tot felul de agentii de mediu sa le dea aprobare sa taie tufele. Te duci doar cand te preseaza seful politic. Deci eu cred ca CFR e de fapt mai aproape de normalitate decat CNAIR. Nu e vina CFR ca restul guvernului nu-si face treaba.

Din pacate cel mai simplu algoritm e sa adaugam vreo 4 ani de intarziere (probabil 5-6 ani pt Bv-Sighi din motive de complexitate, lipsa actualizari preturi, durata achizitiei TBM, pasaj Maierus lucrat 3 luni pe an etc).

Intarziere= extensie de timp cu acte in regula. Aktor de exemplu are peste 300 de zile aprobate doar pana acum. Si 80% reproiectat.
——
Nu vreau sa apar pe Aktor, mi se pare insa simplist sa extrapolam A10 si A0 pe CF. Complexitatea la CF e mult mai mare. Aktor e cam la acelasi nivel pe Bv-Sighi cu Arcada si Euroconstruct. Adica prost.

Dar in plus fata de Arcada si Euro, Aktor a mai scos din buzunar cateva zeci de milioane de euro pt TBMuri, pe care nu pot factura nimic pana nu sapa. O nimica toata, ca doar privatii au resurse nelimitate.
——-
Interesanta remarca @horatiu.cosma ca TBM tot vin de 4 ani. Din mai multe motive
- cand erai secretar de stat parca ti-au zis ca dureaza 14 luni achizitionarea lor. Deci vorbim de un an intarziere (daca nu cumva "curgeau" deja cele 14 luni). De fapt mai putin, ca piesele au ajuns de anul trecut.
- si sincer nu cred ca Aktor s-a rugat de producatorii TBM sa intarzie producerea lui. Ce motiv sa fi avut??
- de instalare ce au zis? Or fi uitat sa mentioneze ca ia si aia un an, la primul TBM cel putin.

Dar na, Grindeanu a zis zilele trecute ca au tot promis TBM si "nu l-au adus" (adica tara asta bananiera care n-a mai prea vazut TBM, este batjocorita de capitalisti cu iluzii ca va vedea si satul nostru asa minune).... Cand colo TBMul era in buza tunelului. Asta e nivelul politicului pe feroviar. Lui fireste ii pasa de A0, il doare-n dos de CF. Dar pe A0 e prea devreme sa ameninte cu rezilierea, asa ca a folosit ce avea la indemana.

oc7avian

Există o legătură cu A0 aici: e același Aktor care a intrat adânc în bugetul propriu pentru TBM-uri, plus ce a mai lucrat la profit infim (poate chiar pierdere). Deci orice dezechilibru financiar va avea impact pe toate proiectele în curs, dacă cashflow-ul e la limită. Sau dacă apare vreo reziliere cu cântec (adică fără motiv)

cristi5

Quote from: pasa_andrei on May 01, 2023, 03:36:30 PMAm fost in zona respectiva ieri si efectiv nu am avut ce sa filmez, asa ca sa-ti dea seama de "complexitatea lucrarilor" . DJ este partial asfaltat cu 3 zone de 1-2km care urmeaza sa fie relocate dar absolut nimic terminat.

Va fi foarte complex acolo. Relocarea DJ e putin impropriu spus.
- da, se reloca un DJ dar asta inseamna semi-debleu si structuri de sprijin, nu e o relocare "din camp in camp" cum am tot vazut la autostrazi. Abia cand am vazut pozele (joi) am inteles problema: semi-debleu, alunecari, reproiectari, etc.
- Mureni-Archita este cea mai complexa zona de varianta CF pe care o stiu pt ca "existentul" (serpuit, traseu MAV din 1870) intersecteaza "proiectatul" (drept) in mai multe locuri. Nu pot lucra "in liniste" la un fir in timp ce se circula pe celalalt
- credeam ca vor inchide ambele fire o vreme dar nu. Vor merge din aproape in aproape, cu variante provizorii ("inflexiuni").
- in plus, sunt 7 traversari ale paraului Archita (de la zero traversari pe vechiul traseu), doua din ele pe 4 fire in noua statie Archita, plus inca doua traversari la capetele tunelului Mureni

Posibil ca *Arcada* sa fi terminat indelungile reproiectari, inclusiv cele datorate alunecarilor. Joi lucrau bine. Poate peste 2-4 saptamani merita mers. Deocamdata am vazut lucrari mai mult la nord de traseu, ca acolo e DJ si e mai urgent, dar trebuie taiate niste dealuri si la sud, pt traseul drept.

Zona se va vedea bine si din tren dar o privire de ansamblu nu strica. 7 podete peste parau (de fapt poduri mai spre Mureni), variantele provizorii care vor asigura continuitatea traficului (intre cativa metri si zeci de metri de traseul existent), etc.



LE. Noua statie Archita (sud-est, dreapta-jos) este la Aktor. Arcada are din cap Y Archita pana la Sighisoara