Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut


pasa_andrei

Brasov-Sighisoara  Subsectiunea: Mureni-Sighisoara.

Constructor : Aktor

17% dupa 3 ani de zile de lucrari. Dezolant. Ce este in videoclip este doar unde se lucreaza. Am incercat sa merg spre Cata, dar nu am vazut alte lucrari.


Enjoy!

alinuttt

Vai și amar, după 3 ani de șantier.. vai și amar, absolut dezolant, chiar și acolo unde au front de lucru nu lucrează.
CFR Infrastructură datorează explicații publicului călător. Că-i clar pentru toată lumea că nu-i un șantier cum ar trebui să fie.

motorzbh

Nu prea înțeleg ce explicații vrei sa de CFR Infra despre cum lucrează Constructorul? Vrei sa reziliem contractul? Ce altceva putem face?

oc7avian

Mulțumim de filmare, mai ales că este o zonă rar "atacată" de drone!

Erată: Sectorul respectiv este exclusiv în sarcina Arcada, nu Aktor. În zona viitoarei stații Archita e limita dintre Arcada și Aktor (pe același lot) @pasa_andrei

Acum poate e mai clar că există probleme majore de proiect/financiare, dacă și Arcada, pe care îi respectăm, au un progres nici măcar modest.

Din ce văd varianta Vânători a progresat modest și avem podurile gata (aici a fost blocaj în exproprieri). Iar Sighișoara - Albești e la o distanță nu foarte mare de deschis fir nou, ceea ce implică 2 lucruri ulterior: lucrat la celălalt fir mai rapid (sper că expertiza a fost la ambele poduri) și început fir nou pe următorul sector de linie spre Vânători.

Pe zona Mureni - Archita ar fi excelent să aflăm că măcar au rezolvat alunecările de teren aferente relocării DJ-ului. Imediat trec 2 ani de când monitorizează, reproiectează etc.


alinuttt

@motorzbh , CFR Infratructura e beneficiarul proiectului. Prin faptul ca nu comunica nimic despre acest proiect, despre modul in care isi executa obligatiile din acest contract(de pilda obligatia de actualizare a preturilor), indica fie nepasare, neputinta, fie se complace cu stiuatia. Tousi sa ai 20% stadiu pe un proiect e rusinos, societatea are dreptul sa fie informata, sa cunoasca de ce un proiect de o asemenea amploare(cel mai mare de pe feroviar) e in stadiul asta.

motorzbh

Si care ar fi rezultatul final? Care a fost rezultatul final la Arad km 614 ? Întârzieri de 8 ani. Au fost "sifonate " documente care arătau "prietenia" dintre CFR si Alstom din 2018. Si? Nu s-a întâmplat nimic. Exceptând ca câțiva oameni din CFR au fost dați afara sau și-au pus picioarele in ghips. Si astăzi "se lucrează " la Arad. O sa scoateți lumea in strada?
Problemele majore sunt la constructori care stiu ca legea este de partea lor. Pentru a 15-a oara : La Arad ne-am judecat 5 ani de zile pentru niște echipamente cu Alstom. 5 ani pentru ca nu a vrut sa respecte o instrucțiune a inginerului. Deci practic poate sa ne ignore.

Xenos

Cand stai si-ti plangi de mila si nu faci nimic e greu sa speculezi asupra rezultatului final. Cereti-le public sa accelereze loturile 1 si 3.

motorzbh

S-a dus Grindeanu cu pisica la ei. O sa vedem ce o sa iasa. Dar pana nu o sa rupem un contract si nu or sa se schimbe legile  nu se poate face mare lucru. Constructorii nu asculta decat de bani.

carutasul

e normal să asculte de bani, că de aia sunt constructori, doar că am impresia că unii ascultă mai degrabă de iluziile lor că ar putea face ceva decât să aibă vreun profit. Că profitul apare când termini treaba repede și bine, nu când te căciulești pentru ultimul leuț și tragi de lucrare cu deceniile :)

oc7avian

Ce să accelereze? Licitezi pe FIDIC Roșu și trebuie să tratezi majoritatea șantierului drept FIDIC Galben?

Uite așa Euroconstruct sunt campioni, că la ei gherlele pe proiect au fost cele mai mici. Și și acolo destule.

Fix reziliere mai lipsește aici, că alte contracte au fost pui ca pagubă. Scoți maculatură la licitație, viteza asta de execuție o vezi în implementare.

Vedeți poziția API din toamnă doar pentru a înțelege cât de extinse erau blocajele pe proiect chiar și atunci. Iar un lot întreg nu am apucat să-l vizităm (Apața - Brașov)

alinuttt

De acord ca putem spune despre proiect că a fost prost, dar și reproiectarea în anumite părți e deja de o bucată bună de timp. Cât durează reproiectarea? Sunt 3 ani de la semnare.

florin74

Si banii? Faci reproiectare, dar de cele mai multe ori este cu costuri suplimentare. Alea daca nu sunt in contract prinse, nici dracu nu le executa (vezi ce a patit COMSA cu ecoductul suplimentar - a luat-o in mana, a mers pe promisiuni, autorizatie, etc) Contractul e sfant.
Si daca nu ai preturi actualizate, nu lucrezi la 50% pierdere. Ne place, nu ne place, asa e capitalismul.
PS Vorbim de 1.5 mld euro contracte. Calculeaza 50% si vezi ce inseamna.

motorzbh

Quote from: oc7avian on May 01, 2023, 02:51:14 PMCe să accelereze? Licitezi pe FIDIC Roșu și trebuie să tratezi majoritatea șantierului drept FIDIC Galben?

Prietene , nu i-a obligat nimeni sa liciteze. Chestia asta cu proiectele ca sunt gresite este in mare parte o invenție tot a constructorilor pe care o vand "specialistilor" ca sa justifice întârzierile si sa ceara mai multi bani.
Dar sa zicem ca este asa.
De ce sunt luptele astea crunte în instanta? ca toate proiectele sunt făcute de aceiași proiectanți de rahat. Hai sa zicem ca te-ai păcalit la primul proiect. Dar acum suntem la al 9-lea proiect. Noi am dat proiectele , am făcut vizite pe șantier etc. Daca ești un constructor de renume mondial si ai experienta ( ca se cere experienta ) iti dai seama din simpla lecturare a proiectului ca e varza. Ai dreptul sa pui intrebari si s-au pus 3000 de intrebari. Toate sunt de genul "confirmati ca nu este responsabilitatea nostra sa furnizam x si ca CFR va furniza X si Y".
Proiectele costa la noi de 3 ori mai mult decat in vest desi mana de lucru este mai ieftina. de ce? De ce s-au bătut in instanta ani de zile pe aceste proiecte daca nu sunt extrem de profitabile?
Constructorii au reusit sa-si vanda povestea cum ca pierd bani si vai ce rau e CFR-ul ca nu le da alti bani.
Ei bine in realitate CFR-ul le-a dat bani in plus. Chiar si la Arad. Au facut ceva? NU.
De ce trag de timp?
Simplu: Ca stiu ca nu avem ce face si castiga bani in plus.
Alstom a dat CFR, doar la Arad , pentru vreo 40 de milioane de euro. si a câștigat vreo 10. Ca justiția e oarba si orice poate fi interpretat.

Repet, daca stii ca proiectele sunt proaste de ce vii la licitatie?
Simplu ca scoti bani cu gramada.
Mai esti prieten cu un director CFR si smeneaz areceptia cu sute de neconformitati,  mai vine ordin din MT sa se plateasca ca se pierd banii ...
leaf mege traba merge noi cu drag muncim.
Si rezultatul ...zero.
ca asta e adevărul crud:
dupa 15 ani si miliarde date la constructori nu avem decat 37 de km gata 100%. Si nici chiar aia nu sunt 100% dar sa zicem.
Dar se judeca ca chiorii pe contracte... ca sa aiba pierderi ...


pasa_andrei

Quote from: oc7avian on May 01, 2023, 09:30:25 AMMulțumim de filmare, mai ales că este o zonă rar "atacată" de drone!

Pe zona Mureni - Archita ar fi excelent să aflăm că măcar au rezolvat alunecările de teren aferente relocării DJ-ului. Imediat trec 2 ani de când monitorizează, reproiectează etc.

Am fost in zona respectiva ieri si efectiv nu am avut ce sa filmez, asa ca sa-ti dea seama de "complexitatea lucrarilor" . DJ este partial asfaltat cu 3 zone de 1-2km care urmeaza sa fie relocate dar absolut nimic terminat.