Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alin2pas

Oare când vor lua exemplu de la americani sau de la greci cu parapet dublu NJ între sensurile de mers, cu umplutură de pământ între parapeți? Atunci nu le mai mișcă nici tancul, pe când parapeții metalici îi rupe și un SUV.

dragos76

TibiV, de ce anume contrasens e diferit de sens opus? Doar pentru că aici acest sens opus e separat fizic?

Fred

Doua masini pot circula din sensuri opuse, fiecare regulamentar. O masina poate circula singura pe contrasens daca e pe sensul gresit (ex: pe autostrada) sau pe o strada cu sens unic. Sensuri opuse implica doar directii opuse, contrasens inseamna ca circula pe sensul gresit.

PS. DPRCIV ar dori se le trimiti permisul de conducere, cred ca ar fi mai sigura circulatia pe drumurile publice asa.

TVlad

#7803
Hopa, repede politia gramaticii. Prin "contrasens" am vrut sa spun "sensul celalalt", "sensul opus", "sensul contrar". Cred ca e evident din context la ce m-am referit. E doar o formulare mai scurta si nu implica circulatia pe sensul gresit.
 

Din considerente de siguranta s-a renuntat la pasajele cu pila mediana dar vad ca in cazul de fata au instalat o structura metalica pentru indicatoare si prezenta ei a agravat accidentul. Ar trebui respectat cu consecventa principiul "fara obstacole in zona mediana".

alin2pas

Dacă în zona mediană era un parapet dublu din beton cu umplutură de pământ sau balast nu mai conta ce stâlp sau construcție era între parapeți, că oricum nu ajungea camionul la el, cu atât mai puțin la vehiculele de pe sensul opus.

Quest

#7805
Accident grav pe DN68A la Cosevita. Un automobil a intrat pe contrasens intrind in coliziune cu capul tractor al unui TIR ce venea din sens opus. 2 morti...

https://infotraficromania.ro/accident-rutier-pe-dn-68a-in-zona-localitatii-cosevita/
Common sense will get you far !

yetiman

@TVlad - Nu e vorba de "politia gramaticii" ...  :D

E vorba sa nu folosim termeni gresiti, care, ulterior, vor fi folositi si de altii, inclusiv din presa.
Si apoi sa ne miram ca se denatureaza sensul cuvintelor.

Cred ca am inteles cu totii ce ai vrut sa spui. Nu asta e problema.

CONTRASENS inseamna pe sensul GRESIT. PUNCT.

Si ca sa fie si oficial. Definitia din DEX:

contrasens - substantiv neutru

    1. Sens opus celui obișnuit (sau celui normal).
    2. Lucru lipsit de sens.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Lau

Quote from: Quest on December 16, 2022, 10:46:05 PMAccident grav pe DN68A la Cosevita... 2 morti...
Chiar este imposibil să se găsească o soluție decentă pentru bucata aia?!? Câți oameni mai trebuie sa moară, ca să se ia măsuri?
Fără să am cifre exacte, cred că este cel mai circulat drum din țară. Și periculos, toată lumea se grăbește... Vii după 200km de autostradă și ai în față încă 200...și se gâtuiește tot traficul pe 10km de dop...

Tot aud că este scump să se facă o variantă și prin Coștei-Holdea... Ce înseamnă scump? Mai scump ca viața a 2 oameni? Dar a 10?
:((

tom_sawyer

#7808
Poate ar trebui pus parapet median pe DN68A, să fie fizic imposibil să intri pe contrasens. La accidentul în cauză traficul a fost blocat.
E mai mare probabilitatea să rămână un TIR în pană care să blocheze banda decât cea a unui accident?!

@Lau:

Quote from: tom_sawyer on December 07, 2022, 01:15:07 AMA apărut pe Google Maps (street view) drumul Coșteiu de Sus - Holdea - DN68A, de care s-a vorbit acum ceva timp pe forum:

https://www.google.ro/maps/@45.9009636,22.3761143,3a,75y,348.42h,83.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2PxgfGi0NxpN8bzje9jSSA!2e0!7i16384!8i8192

După cum se vede, ar putea fi lărgit puțin și asfaltat astfel încât să fie o alternativă pentru autoturisme în caz de probleme în tuneluri (preluat de consiliile județene sau de CNAIR).
+
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=133.msg390214#msg390214

JohannDB

      Poate ar trebui pus parapet median pe DN68A, să fie fizic imposibil să intri pe contrasens. La un DN de clas II-a, care are abia 6,80 m lățime ?? Că la "reabilitarea" lui de acum 2 ani se vorbea și de faptul că "de ce nu se aduce la lățimea standard" și rămâne și acum la stadiul de "mocăniță" (de ) linie îngustă.... Cu acostamente în care te scufunzi dacă ieși de pe asfalt ?? Unde naiba să mai pui parapeții pentru înfloritoarea afacere cu aceștia ?? Mda, tir-urile ar trebui să meargă pe altundeva, eventual înapoi, pe Valea Mureșului, pe DN 7, așa ca un "moft" pentru ei, ca să nu mai beneficieze de autostradă, ci să ruleze pe vale de la nodul Ilia, km 417 DN7 pâââânăăăă la km 553 DN7 VO.AR unde abia aici să reintre pe autostradă spre vamă la km 545 pe A1 din A11...... Și ca să nu mai aibă "nevoia stringentă" de depășire a orice și oricine le stă în față, sau de pedală ca au putere în motoare, bombardierii cu cazanele și cei care-și lasă acasă și ultimul dram din simtul de autoconservare.... La ora depășirii sinucigașe eram aproape de Gurasada, când s-a auzit pe stație.......

 Și alta din A1 la ieșirea din Vama Nădlac 2 de ieri dupămasă.....

  """""Data: 16 Decembrie 2022
  Ora: 16:15
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că pe A1 Deva - Nădlac, ieșire din Vama Nădlac, spre Arad, a avut loc un accident rutier.  Un microbuz s-a răsturnat pe banda unu și doi. Traficul rutier este blocat pe sensul către Arad.
Se estimează reluarea normală a circulației în 45 de minute."""""
   La asta de pe A1 la vamă, la ora 17:30 când mă apropiam de vamă, treceau în sens invers "vârtej" mai multe ambulanțe și masini de descarcerare (încheiaseră intervenția)... Și aici dacă se punea parapet între banada 1 și banda 2 pe autostradă se ... evita răsturnarea pe ambele benzi și blocarea traficului ??... Nuuuu ??

 Hai să fim serioși și să se încerce să se umble - înainte de toate, chiar prin constrângere -  la piesa dintre scaun și volan, că numai aia are toată vina, nu mașina, nu drumul, că chiar nu mai avem drumurile din epoca "aici sunt banii dvs." !!


   Și încă  una proaspătă.......

  """"" JUDEŢUL TIMIȘ: TRAFIC ÎNGREUNAT PE AUTOSTRADA A1, DIN CAUZA UNUI ACCIDENT
   Data: 17 Decembrie 2022
      Ora: 13:10

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că trei autovehicule au fost implicate într-un accident pe Autostrada A1, pe sensul Timișoara - Arad, la kilometrul 518, în zona localității Seceani, județul Timiș, rezultând rănirea unei persoane. Traficul este restricționat pe a doua bandă și pe cea de urgență, circulația desfășurându-se dirijat pe prima bandă, fără coloană formată. Carosabilul este ud, fiind precipitații sub formă de ploaie.

Recomandăm conducătorilor să circule cu viteză adaptată permanent condițiilor de trafic. Măriți distanța între autovehicule când rulați pe un carosabil umed, pentru a putea opri în condiții de siguranță dacă situația o impune."""""

   Văzând frecvența și condițiile în care se produc ai senzația că unii au căpătat probleme serioase neurologice, de gândire, că de ce ziceam mai sus, minimum simț de autoconservare, "pass" !! Ce-o fi de vină, vremea, mâncarea, particula spike...??

bbk

#7810
În accidentul de aseară  unul din decedați avea 23 de ani. Era la volanul autoturismului, avea și platforma după el, a pierdut controlul într-o curba si a intrat in camion . În aceasta perioada e plin de inconștienți cu platforme după ei, fac manevre de parca ar fi pe 2 roti. Cu puțin înainte de accident încă unu tot cu platforma a ieșit în decor la ultima curba la întrare în Cosava. Era cu un golf 6(cred) și cu un Mitsubishi de teren pe platformă

tom_sawyer

@JohannDB E chiar așa mare problemă pentru un șofer profesionist să conducă un camion pe o bandă de 3 m timp de 15 minute??!!!

pasadia

El se refera mai ales la agabaritice. Care cred ca pot sa aiba si mai mult de 3m latime.
In plus, daca vrei sa se incadreze in cei 3m latime atunci el va conduce foarte lent si cu foarte multa grija la viraje, acolo unde risca safie tras spre acostament sau in afara acestuia. Ceea ce va face ca durata de traversare a celor 15 km sa ajunga spre 40-50 de minute (nici acum nu reusesc tirurile sa traverseze zona in 15 minute caci e plina de curbe si deseori viteza reala de deplasare pe acel tronson este de circa 40-50km (adica 20-25 de minute).

Una peste alta nici eu nu sunt de acord cu ideea ca ar trebui parapeti. Nu pe toata distanta si nu New Jersey. Daca spunem ca scopul este strict de a descuraja depasirile efectuate de masini mici, atunci in cateva zone punctuale, in preajma curbelor, as putea fi de acord sa fie montati niste stalpisori de plastic mici ca inaltime.

alexandru_m

Cum zice @pasadia, plus ca la ninsoare risti sa nu mai mearga camionul deloc pe acolo.

La accidentul cu microbuzul de care a spus @JohannDB mai sus eu spun ca de vina a fost o explozie pe fata dreapta. Am fost prins in coada facuta dupa accident, autostrada a fost inchisa pana a decolat elicopterul venit si au plecat ambulantele. Persoana decedata probabil nu avea centura si statea in fata, era sarita din masina pe autostrada si proptita in picioarele parapetului metalic de pe centru. Judecand dupa urmele de pe asfalt pana sa se rastoarne duba s-a invartit cu 720 de grade (adica de 2 ori cate 360) si apoi s-a culcat pe o parte. Ce a mai ramas dintr-un cauciuc era oprit in parapetele de pe partea dreapta la vreo suta de metri dupa locul unde s-a oprit microbuzul.

JohannDB

                   @ ::  E chiar așa mare problemă pentru un șofer profesionist să conducă un camion pe o bandă de 3 m timp de 15 minute 
               Hmmmmm și mă mai mir că la cei ce asigură mișcarea la lucrurile esențiale/elementare li se face viața grea...!!    Acești oameni, CHIAR NU VOR să facă turism prin țară... pe ocolișuri, pe îngustări și alte hachițe, numai pentru că există specimene ce n-au ce căuta pe șosea și pe care pentru a nu dispărea de pe lumea, asta li se pun tuturor numai opreliști și altele de genul...
                   Din ăia 6,80 m lățime pe DN 68 A de ce să-i obligi la "gimnastică la bârnă" de 3 m lățime (dacă mai pui nenorociții de parapeți) pe minim 10 km ?? Pentru că unii ce n-au nimic comun cu propria lor viață, mai cară și remorci cu mașini în cux/spate, însă se cred la câmpie sau "șumahări" și nu-i interesează că-i duce remorca "unde vrea ea"...??  V-aș recomanda să încercați, măcar pe câmp, să manevrați "un pitic" de 5 tone, apoi o "șeptică" , apoi "o zecică", ce poate ajunge la 8-10 m lungime (dar toate încărcate, mai ales cu "marfă înaltă")... Apoi...., mulți veți avea alte păreri.....
                   Eiii, dacă la Nădlac erau parapeți între banda 1 și 2, minibusul ăla rămânea undeva, numai pe-o bandă și nu mai era blocată autostrada (indiferent de cauzele generatoare); deci cnair, puneți parapeți și pe benzile de autostradă.... E mai sigur ; restul să ia... avionul.