News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JohannDB

Cu "ceva" postări mai în urmă, cineva mă întreba de existența sistemului "radar-de-frânare frontală"  Daa, sistemul există și pe camioane/capetele tractor, de vreo 5 ani...., pare că e pentru generația E6... !! Dar, dar și-n cazul meu, specific transporturilor grele, este deosebit de păcătos !! Când trenul rutier are nevoie de un pilot în față, este un mare rahat acest sistem.... Tu, ca antemergător trebuie să te duci la dracu-n praznic în față, ca să nu "impresionezi" radarul de frânare și astfel prin distanța prea mare creeată între tine și trenul rutier intră cocalarii/bizonii/dobitocii/nesimțiții pe care nu-i interesează distanța de siguranță, nu-i interesează pericolul reprezentat de intercalarea între elemntele unui astfel de transport/convoi și faptul că se poate întâmpla orice, oricând, în ciuda existenței tuturor avizelor metrologice pentru elementele de amarare, pentru elementele de cuplaj ale trenului rutier, pentru orice explozie de anvelope care pot avea manifestări e necrezut, în esență pentru "orice neprevăzut"..... Din cauza asta, dacă sistemul e activ, șoferul capului tractor va rămâne permanent în urma ta și va fi ca dracul de nasol ca să ai o supraveghere a distanțelor și elementelor de perspectivă la pivirea prin retrovizoare când vrei să controlezi spațiul tău vital !! Este un lucru foarte nasol și obsedant....
 De aceea la tractoarele cu astfel de dispozitive, i-am cerut șoferului să-l dezactiveze; este groaznic la apropierea de intersecții, la pante, serpentine și tot ce înseamnă micșorarea spatiului din fața vehiculului respectiv... "Este" bun la mersul pe autostradă, la viteză de croazieră, dar și atunci să nu te depășească vreunul care mai apoi se proțăpește în fața ta, că te pune în bot prin propriile tale râne !! Veți spune că "nu știu  ce" !! Dar cine te pune să rulezi cu aceeași viteză pe autostradă, pe ceață (destul de) groasă și să fii luat prin surprindere.... Cine te pune să mergi la "aspirație" ?? Cine te pune să faci alte măgării, ca să-i încaleci pe cei opriți fortuit, în fața ta, mai ales în condiții meteo grele ?? Cine ??

mirceaeliade

QuoteMinisterul Transporturilor a prezentat luna trecută proiectul de lege pentru sistemul numit ,,e-SIGUR" – ,,Sistemul integrat de monitorizare a traficului rutier pe drumurile publice din România, de interes național, complementar sistemelor inteligente de transport". Radarele fixe vor fi montate pe rețeaua CNAIR și semnalizate cu panouri montate înainte cu 500-1.000 de metri pe autostradă, 100-500 metri în afara localităților și 50-100 de metri în localitate. În expunerea de motive, se subliniază rolul preventiv al sistemelor de radar și se prezintă exemplul din Franța unde accidentele fatale şi cu vătămări au scăzut în vecinătatea camerelor de supraveghere între 40 şi 65%. Rata vitezei excesive (mai mult de 30 km/h peste limită) s-a redus de cinci ori. În primii trei ani, fatalităţile au scăzut în Franţa cu peste 30% – un rezultat fără precedent. Aceste scăderi semnificative nu se datorează în întregime punerii în aplicare a controlului automat al vitezei, însă se estimează că scăderea vitezei, în care controlul automat al vitezei a jucat rolul major, a contribuit în proporţie de aproximativ 75% la această scădere, arată datele MAI.
Acest sistem creează semnalări privind posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice sau posibila prezență în trafic a unor vehicule supuse confiscării, căutate potrivit legii, sau care pot fi utilizate ca probă într-o procedură judiciară:
Aceste semnalări vizează:
a) limita maximă admisă de viteză pentru categoria de vehicul pe un anumit sector de drum;
b) interdicţia sau restricţia de a conduce un vehicul pe o bandă a sensului de deplasare;
c) semnificaţia culorii roşii a semaforului;
d) interdicția de a conduce pe drumurile publice un vehicul a cărui înmatriculare este suspendată;
e) trecerea la nivel cu calea ferată;
f) interdicția de a adopta un comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice;
g) controlul achitării tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale.
https://economedia.ro/jalon-in-pnrr-guvernul-aproba-proiectul-de-lege-e-sigur-pentru-radare-fixe-pe-autostrazi-si-drumuri-nationale.html

alin2pas

Cu alte cuvinte, aceste camere vor putea fi utilizate pentru:
- depistarea nerespectării limitei maxime de viteză (instantanee sau medie)
- depistarea depășirilor pe linie continuă, conducere pe acostament (atenție la DN2)
- supravegherea intersecțiilor semaforizate și a trecerilor la nivel cu calea ferată
- depistarea conducătorilor agresivi
- control rovinietă, RCA și ITP.
Faptul că vor fi semnalizate vor atrage atenția șoferilor asupra lor, punându-se astfel accent pe efectul de prevenție și nu pe cel de colectare de bani la stat. Dacă pentru fiecare cameră aflată efectiv în funcție vor fi alte 4-5 locuri astfel semnalizate efectul va fi mult sporit, atât timp cât nu se știe care avertizări și camere sunt ,,pe bune" și care sunt fake.

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în cadrul ședinței Guvernului României din 29 noiembrie 2022

1. MEMORANDUM cu tema: Aprobarea negocierii contractului de finanțare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 50 mil. EUR, pentru susținerea realizării unor investiţii privind siguranța rutieră şi a semnării acestuia; acordarea împuternicirii de semnare ministrului finanțelor

Implementarea investiției se va finaliza până în anul 2027, data limită de tragere a împrumutului fiind de 5 ani de la data semnării contractului de finanțare. Împrumutul se va trage în 5 tranșe a câte 10 milioane euro. Implementarea proiectului va fi asigurată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.  
Împrumutul pe care România l-a solicitat BEI a fost aprobat de către Bancă în luna iulie 2022. Ulterior aprobării, BEI a demarat, împreună cu Ministerul Finanțelor, și Ministerul Transporturilor procesul de pregătire și evaluare a proiectelor. Pe parcursul acestei perioade, s-au analizat și stabilit aspecte de ordin financiar și de ordin tehnic. Conform propunerilor avansate de către bancă, împrumutul ar trebui semnat până la sfârșitul anului curent. Finalizarea procesului de negociere în cel mai scurt timp va permite părții române demararea procedurii de aprobare și semnare a contractului de finanțare imediat și accesarea sumelor, cu evitarea riscului unei amânări a semnării pentru anul 2023.


gov.ro

Sorinus

Nu stiu unde sa pun asta, dar mi se pare ca se potriveste cel mai bine aici. Am condus ceva zile prin insulele Portugheze si am remarcat semnalizarea impecabila, precum si standardul de DN 2x2 cu noduri denivelate, dar in rest cu nimic diferit de un DN 2x2 de la noi. Nodurile in sine, nimic diferit de nodul de la Fundulea pe A2, cel mai simplist posibil. Nu inteleg de ce la noi, ori se face A, ori DX cu standard 95% A , iar mai jos , siguranta si semnalizarea sunt total relative. In afara Bucurestiului si axelor principale, un astfel de DN ar face fata cu brio la ce trafic avem, ca de exemplu, pe Filiasi-Tg Jiu. DX la standardul de pe DX12 mi se pare o risipa de bani acolo. Cred ca ceva asemanator la noi ar fi noua ocolire de la Giurgiu, dar cu pasaje in loc de giratorii si o semnalizare mai buna.

JohannDB

....................... @ sorinus: cu scuzele de rigoare, te întreb (pentru că nu caut "istoricul" dumitale), când "emiți" asta (((((  DX la standardul de pe DX12 mi se pare o risipa de bani acolo. ))))) în ce calitate expui ideea ?? A unuia ca Nicolăescu, contabil la bază, la "ministerul sănătății" (că de acolo ni se trage chestia cu reducerea numărului de paturi și în p(l)andemie nu mai aveau unde ține "intoxicații de covid), sau "un cărăuș"/transportator care rupe drumurile și dacă "crapă ceva" BLOCHEAZĂ totul după el pe un DeX 12 (de exemplu) că nu are unde să se mai retragă, că, nahhh, calea e făcută cu economie și e îngustă....
                      A doua chestie ((((( Cred ca ceva asemănător la noi ar fi noua ocolire de la Giurgiu,...)))))..... Hmmmmm, ai trecut pe acolo în "numai" ultimele 12 luni ?? Să vezi ce rahat este acolo ?? Un rahat de drum 2x2..."mult lăudat" de mulți de p-aci, care nu are nimic de refugiu (sau măcar o imitație de bandă de urgență, că proiectantul era un idiot, fără a fi "clar-văzător", sau măcar un pic pe felie cu transporturile rutiere), în care să te poți retrage MĂCAR 1 M mai la dreapta ca să lași loc de trecere.... Pe "noua ocolire" de la Giurgiu, coloanele de camioane spre Ruse, ocupă ambele benzi pe sens.... Te iei de cap ca să te duci în zona liberă Giurgiu (știi unde vine aia - zona liberă -  pe unde trebuie să treci ??? Și te lupți cu tir-iștii care stau în coadă de o zi ca să treci pe lângă ei și ei te blochează, întrând jumate în banda 2)...............
            Uite situația de la Giurgiu, Miercuri 30.11.2022; am plecat din PTF spre București pe la 21:40.... COADA pentru ieșire din țară, spre Russe se întindea până la jumătatea localității UZUNU..., cca. 28 km de coadă... !! Și din cauza iubitorilor de parapeți N.J, promotori ai maximei siguranțe pentru boii care nu știu a ține linia dreaptă la volan, de te duceai la Giurgiu cu mai mult de 3 metrii lățime, rămâneai blocat și în plus PERICOL, că stând în coloană să vină un adormit din spate să intre în piesa ta (așa ca la Nădlac 2, anul ăsta în ianuarie-februarie când 2 tâmpiți s-au înfipt în camioanele normale ca lățime ce stăteau în coadă PE AUTOSTRADĂ....) La Giurgiu, pe bulgari îi doare-n cxr de cine stă pe pod, fapt pentru care lucrează în dulcele lor stil și cum le convine (m-am convins tot mai mult - doamne, de-aș fi consuilier al ministrului transporturilor, aș avea ce spune, PE BUNE).....
            Rugămintea mea e să "aud" și transporatorii care glăsuiesc, nu cei cu turismele și punctul de vedera al turis-manului....."Din păcate" ÎNCĂ economia românească, n-a murit, mai trăiește....... ȘI ÎNCĂ ODATĂ...., în ceste zile de "sărbătoare" în care am fost "pe drumuri" (nu acasă cu familia ca voi ceilalți) am mai văzut înă un episod al românului dobitoc, pe drumuri.....

danutzu_1069

@JohannDB, las' ca intram acu' in schengen si gata, dispar cozile de la vămi... :lol:  :lol:  :lol:

JohannDB

........... @ danutzu_1069.... Până la "penetrarea/intromisia" în Schengen,mai mâncăm rahat...!!
  Problema este acută și dă în clocot.... Este INADMISIBIL, ca pe o graniță SPRE mult lăudata și neprihănita "comunitate" să ai imensele cozi de azi...., de ieri..., de alaltăieri...... Când plecam de la Giurgiu cu 28  de km de coadă pentru ieșire spre Russe, mă flicitam că nu merg la Russe ...., ci spre "Bucale"....
 Acordul Schengen este un rahat , pentru că trecem  și azi ca prin brânză (mai ales borfașii și alți tuciurii, care mie-mi râdeau în nas la Consulatul German de la Sibiu, pentru viza de Germania, pentru anii 94-200 și ei săreau rândul ca eu să răspund celor ce mă "intervievau" de la consulat, cât de nemțălău sunt... Ăia "săreau gardul și noi ne dădeam cu capul de "pragul de sus", că..."vezi Doamne...îi discriminăm")...!!

           ((((((.... ca intram acu' in schengen si gata, dispar cozile de la vămi... ))))) Optimistule; așa să fii, toată VIAȚA!!
 

Sorinus

Eu ma refeream doar la standard. Pe Filiasi-Tg Jiu nu e traficul din Vama Giurgiu. Un 2x2 semnalizat ca lumea, cu noduri denivelate si care sa nu treaca prin localitati, ar fi se ajuns.

gruiarew

JohannDB ce zici nu prea are treabă cu ce zice Sorinus. Clar în locurile unde se fac cozi trebuia rezolvată cumva problema. Dar nu-l poți contrazice pe om că la noi mai toată semnalizarea e de tot râsul. Nici acum după zeci, să nu zic sute de treceri pe Sibiu / Deva nu știu care-i nodul de la Orăștie și care e de la Sebeș că toate-s Sebeș Orăștie. Trebuie să mă uit după coșuri că la Sebeș fumegă ceva în draci.

Asta pe A. Pe DN / DJ nu mai zic, dacă nu cunoști drumul, ai toate șansele să-ți priponești atelajul în șanț.

Noi atâta știm... avem nevoie de autostrăzi. Si în rest Dumnezeu cu mila. Și în plus de asta nimeni, dar nimeni nu pune "undeva" o plângere scrisă unde să se reclame / spună ce nu merge. Fiecare cum dă de o problemă încearcă cumva "să se strecoare", "să-i fie lui bine", "sa se descurce".. În rest dă-i dracu pe restul, sunt niște proști.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

@JohannDB pai si pe A1 la Nadlac unde sunt in fiecare duminica seara si luni cozi de 10+ km ce facem? Mai facem o autostrada paralela?

Solutia sa se miste PTF Nadlac 2 sau Giurgiu-Ruse nu sunt benzile de urgenta.

Sorinus

Cred ca am fost un pic ambiguu, nu vroiam sa zic, ca DX12 nu trebuia sa fie DX in forma actuala, ci vorbeam doar de Filiasi-Tg Jiu.

DX12 leaga Bucuresti de Craiova, oras mare si industrial, trece prin Slatina, la fel cu multa industrie, si e drumul de tranzit spre Severin si mai departe Timisoara.

Dar Filiasi-Tg Jiu deserveste nordul judetului Gorj si Valea Jiului (care are si A1 aproape). Deci mi se pare risipa aici un DX precum DX12.

Corecati-ma daca gresesc, dar nici prin vest, un oras izolat cu o populatie sub 100mii , nu se leaga la reteaua de A prin alt A sau DX (care repet, la noi are un standard f ridicat).

La fel as spune si de Tulcea, conexiunea cu Constanta si Braila, Botosani cu A7/DX7, si mai ales prin Transilvania, unde sa proiectezi curbele blande ptr un A/DX unde traficul nu justifica, inseamna sa arunci cu bani.

2x2-urile din PT sunt cam ca DN1 pana la Ploiesti, dar fara sa treaca prin localitati, sau unde trec, sunt cumva in debleu si drumurile locale trec peste, iar in lateral rambleul+parapetii descurajeaza oamenii sa treaca aiurea. Se merge in siguranta cu 90-100.

La noi recunosc ca nu prea are sens combinatia cu debleul, dar rezolvarea sunt centuri gen Adunatii-Copaceni (acolo chiar se merge fluent).

Unghiul din care vad eu problema sunt banii, cu care nu ploua, si rapiditatea executiei (in teorie, ca dublarile la noi dureaza mai mult ca un A facut de UMB).

AlexxC

#7782
Legarea oraselor precum Tulcea sau TgJiu de orase mai mari si mai dezvoltate precum Constanta respectiv Craiova se face pentru a exporta bunastare si a creea oportunitati ; infrastructura rapida nu trebuie sa lege doar orasele dezvoltate (ex Sibiu-Brasov).
Si fiind un topic de siguranta circulatiei vreau sa subliniez faptul ca toate cele 3 drumuri existente intre Craiova si Tg-Jiu trec in proportie mai mare de 80% prin localitati; fara
Aceeasi problema o are si DN64 Ramnicu Valcea-Dragasani-Ganeasa, fiind unul dintre motivele principale pentru care a aparut recent propunerea unui drum expres in zona.

Ionut

#7783
API pe Facebook

Analfabetismul siguranței rutiere și servilismul politic fac victime pe DN1C la Cluj!

DRDP i-a răspuns "să trăiți dom' șef" primarului de 5 stele de la Cluj care a cerut 4 benzi de circulație pe DN1C la ieșirea din Cluj-Napoca spre Jucu. Programul politic transpartinic "să dăm electoratului cât mai multe benzi" a făcut multe victime în rândul pietonilor mai ales (vezi Brașov), dar pe DN1C face zilnic victime în rândul șoferilor și pasagerilor.

De ce? Pentru că niciunui potentat din DRDP Cluj nu i-a trecut prin cap că, odată crescut numărul de benzi, crește și viteza până la valori la care curba la stânga pentru intrare sau ieșire pe drumurile laterale devine practic imposibilă. Ageamiii de la DRDP Cluj au avut un singur scop: benzile și valoarea lor electorală.

Pentru asta, au găsit "soluții" de implementare pe șest: chipurile ei doar au făcut o întreținere a drumului și au acoperit un șanț. Așa au ocolit și auditul de siguranță rutieră și autorizația de construire și o groază de alte hârțoage care le stăteau în cale. Sunt momentan anchetați de DNA iar șeful este, coincidență, în concediu medical.

Ce trebuia să facă DRDP Cluj dacă avea un minim nivel de alfabetizare în siguranță rutieră? Să prevadă separarea fizică a sensurilor. Vedeți în filmarea noastră din dronă cum se calcă linia continuă într-o veselie. Dacă nu este loc de separarea sensurilor, înseamnă că nu e loc de 4 benzi!

O soluție era 2+1 alternativ cu folosirea benzii centrale pentru refugii necesare virajului la stânga, protejate tot de parapete, nu doar o linie pe asfalt încălcată cu dezinvoltură de șoferi. Sau sensuri giratorii sau alte soluții care să mențină o capacitate de transport ridicată dar să calmeze traficul și să nu facă din curba la stânga o mare aventură a vieții, poate ultima.

Analfabetismul siguranței rutiere demonstrat de DRDP Cluj nu este întâmplător. Deciziile de dezvoltare a drumurilor sunt luate de politicieni, manageri și ingineri, iar specialiștii în factorul uman apar în peisaj, dacă apar, doar când e prea târziu: la accidente cu morți.

Proiectarea este văzută ca o activitate inginerească, bazată pe un normativ rutier, iar experții care chiar înțeleg cum gândesc și acționează utilizatorii drumurilor, adică oamenii, care chiar văd posibilele erori umane în configurația proiectată, sunt absenți din România.

Rezultatul? Țara noastră este pe ultimul loc la siguranță rutieră în Uniunea Europeană. Această problemă nu se va rezolva peste noapte, dar trebuie început de undeva!

PS. Am scris în 24 noiembrie cum tot DRDP Cluj păstorește mioritic și contemplativ festivalul de eroare umană din nodul rutier Gilău (A3-DN1). Se pare că acești oameni au un hobby mortal de pasionant.