[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

Se licitează direct execuție aici?
Sau mai este parte de proiectare ceva?

alexV

Este proiectare din ce stiu. Cel putin partea de detalii de executie.

nicolaem

cum proiectare? parca era vorba ca SF e facut f detaliat. daca ar licita proiectare nu va fi gata nici in 20 de ani

RobertH

Proiectare si executie.

E un SF mai detaliat dar tot trebuie proiectare.

csebi24

https://economedia.ro/prima-centura-cu-tuneluri-din-romania-guvernul-aproba-prima-etapa-a-centurii-metropolitane-cluj-napoca-centura-de-42-de-kilometri-care-include-si-5-tuneluri-costa-920-de-milioane-de-euro.html

QuoteGuvernul dă undă verde Centurii Metropolitane Cluj-Napoca, un proiect cu o valoare totală de 920 de milioane euro, care include 42 de kilometri de drum expres, alți 30 de kilometri de drum de legătură și 5 tuneluri de tip cut&cover sau cu galerie cu forare subterană.

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru prima etapă a Centurii Metropolitane va fi aprobat în ședința executivului de vineri, practic ultima etapă înainte de a începe procedurile pentru lansarea licitației de proiectare și execuție.

Ar fi a doua investiție uriașă pentru Cluj-Napoca, după magistrala de metrou M1, cel mai mare contract de infrastructură de transport din România (n.r vineri, 28 octombrie este termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul de 9 miliarde lei). Pentru linia de metrou, finanțarea lucrărilor este asigurată de la bugetul local, de stat și prin PNRR (1,5 miliarde) în timp ce proiectul Centurii Metropolitane va avea finanțarea prin programele Ministerului Transporturilor.

Centura Metropolitană, proiect cu indicativ ,,Drum TransRegio Feleac T 35", va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover, respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență pentru ca etapa II să fie și conexiunea cu Autostrada Transilvania. Profilul șoselei la racordările cu DN 1 și DN 1 C este de Drum Național cu o bandă/ sens, dar la intersecțiile cu nodurile rutiere platforma se lărgește la două benzi/ sens, banda suplimentară fiind pentru accelerare/ decelerare. Lățimea platformei drumului în cale curentă este de 23 metri, profil de drum expres, 2X7 metri, o zonă mediană de 4 metri cu benzi de ghidaj și parapete de protecție, iar lățimea acostamentelor este de 5 metri (2X2,5 metri).

Faza II: Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.  Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania, arată Nota de Fundamentare.

Unde sunt prevăzute cele 5 tuneluri:

• Tunelul 1 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Sf. Ion, la km 19+684.97, cu lungimea L= 490 m. Acesta se va realiza în sistem cut&cover;

• Tunelul 2 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Mănăştur –fir dreapta la km 21+119.37, cu lungimea L= 370 m;

• Tunelul 3 amplasat pe Centura TR 35– zona Pădurea Făget / Mănăştur – fir stânga la km 21+120.22,  cu lungimea L= 363 m;

• Tunelul 4, amplasat pe drum de legătură B3 Florești – Baciu – zona Pădurea Hoia, km 1+592, cu lungimea  L=450 m;

• Tunelul 5 amplasat pe drum de legatura B3 Florești – Baciu – zona Padurea Hoia, la km 4+330, cu lungimea L=310 m. Tunelurile 2, 3, 4, 5 sunt preconizate a se realiza în sistem de galerie cu sprijiniri, prin forare subterană.

danvoicu

Iar se fac investitii nationale intr-o zona care cere autonomie, uitand ca dezvoltarea lor se datoreaza si unui efort national nu numai regional. Nu vreau sa neg meritele celor din zona dar ideile care le vin sunt de-a dreptul inepte. Dezvoltarea regiunii nu se datoreaza 100% lor. Iar prosperitatea ce li se nazare lor e o himera. Si pe acolo vor fi delapidari si alte giumbuslucuri, marca locala. Visele astea se tranforma adesea in cosmaruri. Prea multa infatuare nejustificata din partea localnicilor care afirma ca finanteaza o tara, lucru de care ma indoiesc profund. Au niste aere de superioritate si nu cred ca sunt si sustenabile.

florin74

O tampenie monumentala cum a fost gandita esalonarea proiectului
Avem tot felul de drumuri de legatura dar nu e prevazuta centura Floresti. Deci descarcarea din capat (nod 5) o bagam in FLoresti pe ulite.
Ramanen cu aceeasi problema, blocajul Floresti Cluj Napoca
Bravo Boc!  :bash:

RobertH

A fost gandit asa de catre proiectanti de la inceput. Doar cateva drumuri de legatura is prioritare pentru CNAIR(ex Baciu-Floresti, calea Soporului,etc) si vor sa fie finantate. Restu raman la autoritatile locale sa le implementeze in functie de nevoi si finantare. Toate intrarile din Floresti vor pe fi pe ulite si trebuie largite.

@danvoicu Aici nu-i RTV.

Asadav

@danvoicu
Meritele dezvoltarii Clujului si Transilvaniei sunt 100% a locuitorilor ei si pretentiile acestora sunt justificate. Guvernul national doar stopeaza prosperitatea Transilvaniei. Transilvania in genereal si Clujul in special, vireaza bugetului central mult mai mult decat primeste inapoi.
Asa ca mai usor cu pianul pe scari!

naivu

Nu doar guvernul național frânează drumul Transilvaniei spre prosperitate,  își aduc și autoritățile locale clujene contribuția  :).
Observ o concepție foarte "clujucentrica" din partea unui oraș/județ care se vede un fel de lider regional. 99% din interesul lor pare focusat 20km jur-imprejurul Clujului; nu am văzut să intervină politic să nu se mai întârzie lansarea licitație A3-Tureni, nu-i văd intervenind să se rezolve problema cu cimitirul de la Nadaselu, nu-i văd să colaboreze cu CJ BN să extindă la 2+2 până la Dej sau să preseze pt DX Turda-Dej, nu i-am auzit să intervină cât au fost toate problemele de pe A10, nu i-am auzit să se implice pe perioada contractului Bechtel ca să rămână după ei mai mult decât Turda-Gilau!

bacovia

Cu cat mai multe dopuri la intrare in Cluj, cu atat mai bine. Vineri nu poti iesi din oras, duminica nu poti intra. Blocaje peste tot.

S-a mai pomenit pe aici. Zero proiecte mari de infrastructura. Sunt prea incompetenti sa gestioneze asa ceva.

StefanCelMare

@danvoicu
Ce legătură are centura cu orice ai spus acolo?
Stând în Cluj, pot zice că nu am auzit teoriile astea decât de pe la extremiști precum Gherman.
Oamenii normali de la Cluj nu au aerele despre care vorbești, mai vino pe aici să vezi dacă nu crezi.
On topic, râdem glumim, dar fără centură serioasă rămân două orașe mari: Iași și Cluj.
Nu se crede nimeni mai presus, nu se cere mai mult decât se oferă multor alte reședințe de județ.
E drept că este mai scump aici cu exproprierile, asta e. Se mai adaugă relieful... nu avem însă alternative.
Iar surse de finanțare ar fi.

qionescu1

#792
Au intervenit pentru A3 Turda-Gilau in aria de acoperire de care vorbesti. Apoi nu au intervenit pentru legatura A3-DN1 10 ani si nu au fost in stare sa extinda cu 2 metri un podet din Baciu unde de cel putin 15 ani se gatuia circulatia la intrare in Cluj. Adica sa reuseasca sa adauge o caseta prefabricata de 2 metri la un podet(!) nu sa construiasca un pod nou. A trebuit sa treaca ministrul Bode pe acolo sa rezolve problema acum relativ recent.

Abia dupa succesele Oradiei cu centura si fondurile, au intervenit si ai nostri, introducand centura in masterplan, dar tarziu si copiind pe altii si tot in aria de acoperire de care vorbesti. Colaboreaza cu BN pentru drumul expres Cluj-BN, dupa modelul colaborarii Arad-Bihor care s-au asociat pentru SF. La noi s-au asociat de ochii lumii pt ca SF era deja licitat pe A Nordului. Centura metropolitana au preluat-o pe modelul Oradea. Cluj-Dej 2+2 au rezolvat intr-un final pana la Rascruci si asta tot in distanta de 20 km de care vorbeti. In rest asa cum zici.

TibiV

Quote from: naivu on October 31, 2022, 04:20:18 PM...nu-i văd să colaboreze cu CJ BN să extindă la 2+2 până la Dej...

DN1C nu ajunge in BN.
Iar Dejul este tot in judetul Cluj.

Dar este DN, deci nu depinde direct de CJ, ci de CNAIR - adica de Bucuresti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

Largirea facuta in anii 2000 a fost tampenie ca au facut 1.5+1.5 in loc sa fi fost direct 2+2. Au facut centura la Gherla ca era simplu, doar au taiat un deal, dar nu au prioritizat centura si pod nou peste Somes la Dej - pod care are probleme de cand il stiu eu.
Se face Electric Castle din 2013, si nu au facut nimic pentru zona respectiva, nu au putut face un amarat de drum nou pentru Bontida, acum fac o largire dar care de fapt e doar pana la intrarea in Rascruci unde e zona industriala - evident necesara.

Si la cum se misca acum proiectele de DX si centura, mai dureaza mult pana se va rezolva zona Dejului.