[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ijwtsh

Partea naspa cu EC-ul a fost ca de obicei se facea un circuit, incolo mergeai prin spate pe la Bosch, inapoi prin Rascruci. Vara asta s-a lucrat la drumul din spate de la Bosch si a fost foarte nasoala circulatia pe-acolo. Am fost weekendul trecut pe acolo si acum e tot asfaltat, deci la anul o sa se revina inapoi in formatul asta, ma gandesc.

Ce s-ar putea face cu minim de efort e trecerea peste calea ferata de la intrarea din Bontida. E groaznic drumul pe o portiune de 100 de metri. Nu stiu ce-i asa greu sa asfalteze putin.

naivu

^^^ A/DX/DN-uri nu depind de CJ, dar politicienii locali ar putea presa politic (macar o declarație pe Facebook dacă nu mai mult) pt demararea/avansarea proiectelor de interes care țin exclusiv CNAIR. Iar când proiectul se blochează în câte un primar de comună din județul lor pot ajuta la găsirea unei soluții. Iar asta, un oraș de puterea și importanța Clujului, ar trebui să se extindă la 100-200km nu doar la 20km.  :)

ijwtsh


Ionut

Recunoaștere traseu. De la A3 la Cora Mănăștur.


nicolaem

https://media9.ro/proiect-descentralizat-clujul-si-a-asumat-implementarea-centurii-metropolitane/

"Am primit acordul Ministerului Transporturilor și al Companiei de drumuri și poduri, CNAIR, pentru a descentraliza implementarea proiectului centurii metropolitane. Partea de implementare ni se va acorda nouă, prin asociere cu comunele Florești, Baciu și Apahida. Decizia de asociere este necesară pentru ca în ședința de la Ministerul Tramsporturilor de luna aceasta să avem aceste hotărâri adoptate", a spus Boc, în deschiderea ședinței de Consiliu local.

bacovia

Meciul de ping-pong continua.

Imi place ca se fac ca fac ceva.

alexV

Decizia asta trebuia luata la un moment dat. Cine sa fie manager de proiect. Intre CNAIR si Primaria Cluj, au decis sa fie astia din urma. Eu sunt de acord, fiindca cei locali sunt mai implicati si afectati de santier.
Sunt colegi in API care nu sunt de acord, argumentand cu lipsa totala a experientei pe proiecte mari, in primaria Cluj. Mergem inainte.

E pe facebook harta asta:



Am vazut-o si noi. Cu alb sunt loturile prioritizate.
Ce e nou: observati linia alba de la nodul 7 inspre stanga. E ceea ce numesc "lotul 3", e vorba de largirea la 6 benzi a DN1. La cererea primariei, un fel de "quick wins".

StefanCelMare

Am văzut conferința lui Boc online, a zis de lărgire.
Sper să fie bandă de bus aia a treia, pe care poate merge și ambulanța la nevoie (știu că îi fac acces distinct dar la nevoie...).
Deși la podul N de la intrare Mănăștur e tricky să treci de la două benzi cu bandă bus la trafic normal, pentru că a treia bandă e cea care urcă pe pod, și nu se poate lărgi.

nicolaem

mama ei de largire de aia se vorbea acum 5 ani. putea fi facuta intre timp doar ca necesita multa birocratie si mutat putin gardul Regiei de apa.

gicu

Singura soluție viabilă e cea menționată mai sus, cu banda a 3a de bus. Altfel vor fi 3 benzi blocate de masini, in loc de 2. Pentru că blocajele nu sunt date atât de capacitatea drumului, cât de intersecțiile la nivel și semafoare.

ciprebbe

Largirea de fapt nu va exista , raman tot doua benzi ca si acum plus banda pt bus ambulanta si pompieri.... si taxi ca mai nou cu tupeu ei circula pe banda de bus....
Lotizare pe faza 1 e total aiurea ca utilitate daca nu se leaga de A3, as fi preferat in aceeasi bani sa bagam drumul spre Baciu in faza 2 si sa mergem cu TR35 pana la nod Gilau A3. Boc vede pana la marginea Clujului si atat iar proiectantul face ce ii spune beneficiarul.
Iar legat de manager de proiect, Primaria Cluj, am cele mai mari dubii ca sunt capabili sa gestioneze un asemenea proiect(remember 4 ani faza de SF). A si sa nu uitam ca dupa papagalul din fruntea orasului trebuia sa circulam pe la Tureni deja de un an de zile.
Daca esti la butoane si ai finantare trebuia sa lasi la CNAIR proiectul si sa pui presiune pe ei. Va fi o minune daca avem contract semnat in 2024 cu Primaria la carma( 0 experienta pe proiecte mari, 0 personal calificat).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

qionescu1

#806
Prioritizarea nu e "total aiurea", are logică și e justificată (în contextul lipsei fondurilor pt toată centura) pentru că:

1. principala problemă în Florești și Gilău e traficul de tranzit (abia apoi cei care locuiesc aici si lucreaza in Cluj) iar A3 are toate șansele să fie terminată înaintea centurii deci o parte lucrurilor se vor rezolva. Chiar și în cel mai pesimist scenariu, până în 2024 vor fi gata 30-40 km din A3 plus centura Zalăului deci o variantă de luat în calcul inclusiv pentru clujeni prin care se poate evita Floreștiul și Baciu prin aceeași investiție. Finalizarea A3 va reduce substanțial traficul ocolitor al Gilăului dar și al Floreștiului, deci e normal să rămână în etapa 2.
2. a treia bandă dedicată de bus îmbunătățește semnificativ timpii de transport pt transportul public și îl face atractiv
3. traficul se va decongestiona semnificativ și prin nodul nr. 5 și conexiunea de aici cu centura metropolitană plus o altă legătură dinspre centură spre viitorul spitalul regional din Florești

florin74

#807
1. Deci sa inteleg ca cei 50k+10k locuitori genereaza mult mai putin trafic decat cei ce vin de la Huedin si Capusu in Cluj sau merg spre Dej. Originala perspectiva. Am experimentat azi traseul A3 Zorilor, si surpriza, dupa giratoriul de la Lidl din FLoresti, spre Gilau liber... si reciproc la intoarcere. Circula aia underground  si brusc ies la suprafata in mijlocul FLorestiului?
La ce te referi A3 gata in 2024 (oricum extrem de optimist termenul, UMB o sa aiba probleme la Zimbor la debleu, nu avem descarcare la Poarta Salajului)si cum influenteaza el traficul pe Oradea Cluj Dej?  Ma cam indoiesc ca o sa aiba un mare impact asupra traficului cu gaurile astea .... Deci o solutie absolut idioata a lui Boc, si-a vazut de bucatica lui, a bagat cat mai multe drumuri de legatura in loc sa faca coloana principala a CMC,  dovedeste clar ca nu a inteles imaginea de ansamblu.  Viziune 0. Perntru mine nu e o surpriza, PR-ul nu tine loc nici de rezultate, nici de competenta, oricat se straduie.
3.  Oare cum ajung cei din FLoresti/Gilau si tranzit la nodul 5? Pe ulitele din Floresti si pe drumuri agricole? A naiba decongestionare a traficului.

PS. Nu el a declarat ca deja CMC e la 50% atunci cand s-a dat HG pt aprobarea indicatorilor tehnico economici? Asta e nivelul... Mai da acum HCL si suntem la 75%, imediat incep marcajele si se monteaza parapetii... Kafka ar fi invidios.





bacovia

Umplem pagini dupa pagini pe forum. Iar decidentii citesc si se amuza.

In Floresti inca sunt statii de bus unde oamenii asteapta in noroi. A fost la un moment dat un proiect european pentru imbunatatirea transportului public in ZMC. Evident s-a implementat doar in Cluj Napoca. La fel si cu Centura lu peste prajit.

ciprebbe

@qionescu1 daca nu as sti ca esti clujean te-as intelege dar cum poti sa afirmi la pct.1 ca tranzitul e buba? Datele de trafic te contrazic.
Nu descongestionezi nimic prin nodul 5 pentru ca surpriza, dai tot in E60 in dopul din Floresti.
Toata centura de la Gilau ( bretelele din nod) si pana la OMV incapea in actuala alocare bugetara!!! Bratul spre Baciu cu doua tunele ne costa mai mult decat daca faceam legatura cu A3. Deci nu e total aiurea ci e de-a dreptul IDIOATA aceasta prioritizare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe