[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexV

#765
Hai ca am lamurit lotizarea cat de cat.
Stiti ca proiectul centurii Cluj are: faza 1 centura propriuzisa cu durmuri de legatura principale, si faza 2 celelalte drumuri de legatura de la UAT-uri.

Faza 1 va fi etapizata (disfunctional) din cauza constrangerilor de finantare in: sectorul central cuprins intre nodurile 5 si 18. Si cele doua sectoare de capete, dintre nodurile 1 si 5, respectiv dintre nodurile 18 si 20. Astea ultimele, neavand finantare se amana pana cand gasesc bani.

Mai departe, sectorul central dintre nodurile 5 si 18 va fi impartit in doua loturi, limita dintre loturi fiind in punctul cel mai inalt al traseului, undeva pe la Calea Turzii. Astfel fiecare versant devine lot. Acum lucreaza la re-echilibrarea cantitatilor de sapatura si umplutura.

In 14 sept a iesit avizul CNAIR. Ieri a iesit avizul ministerului transportului. Urmeaza avizul interministerial sapt viitoare, apoi HG pentru aprobarea indicatorilor tehnico economici. Separat, lucreaza la exproprieri.

Estimare de licitatie in SICAP: la anu.

Florestenii sunt vaduviti si de centura, nu doar de metrou. Nodul 5 e abia la Polus la spitalul regional. Fierbinte cartoful asta :)

alexV


Mai sus, faza 1 se refera la sectorul dintre nodurile 5 si 18. Si faza 2 se refera la capetele dintre nodurile 1 si 5, respectiv dintre norudile 18 si 10.




Defrisarea si reimpadurirea nu au tocmai un raport de 1:2, ci mai degraba 1:1,5.


Trafic "foarte intens". Inclusiv busuri.


Pista de bicicleta zic ei ca va fi conectata cu viitorul proiect de piste de biciclete de-a lungul somesului. Sa ai variante, ori pedalezi la deal si ocolesti cluju, ori prin centru.

RobertH

@alexV  :cheers:

De cand au aparut zvonurile cu lotorizarea, m-am gandit ca e de la finantare si vor sparge proiectul in mai multe etape ca la metrou.

In legatura cu Floresti. Cred ca nu e corect sa zici ca nu va fi legat la centura. Nodul 5 e cel care are drum de legatura cu Baciu (e la nord de Floresti). Deci comuna va fi legata la centura prin partea de nord de nodul 5 si prin nodul 7 de la Vivo. Asta daca nu au eliminat din noduri si le-au renumerotat dar si cele mai recente planse nu indica asta. Esti sigur de nodul 5 fiind la Vivo?

nicolaem

greu mai merge...
nu par vesti bune aceste modificari.
nu exista pana acum comunicare poiectatnt CNAIR? au stat 7 ani sa faca SF si acum lotizeaza si calculeaza cantitati?

alexV

@RobertH, nodurile sunt aceleasi. Ai zis bine care e nodul 5, cel cu legatura catre Baciu - si legatura Baciu intra la prima faza.
@nicolaem, a existat mereu comunicare cnair proiectant. au stat 4 ani sa faca SF, nu 7  :D si da, zilele trecute cineva a zis (pe semnatura) "hmmm, trebuie loturi"

bacovia

O abordare geniala. Faci proiecte pe zona metropolitana ca mai apoi sa implementezi doar in Cluj.

RobertH

Pai nu tu ai vrut pe modelul Oradea? Etapizat si fara legatura cu autostrada ca nu ne permitem.



StefanCelMare

Sincer, să văd firmă serioasă în teren, și nici nu îmi pasă că nu ocolește Floreștiul.
Să înceapă măcar 1 tronson din cele două, mai ales cel Florești - Calea Turzii.
Dacă se face ăsta, se va face la un moment dat și legătura cu A3. Este inevitabil.
Mai greu de crezut mi se pare că incepe cu centura în jurul orașului, e mai dificilă. Costul este mult mai mare, 1.2 miliarde e enorm. Mai scump ca un lot A1 PiSi montan.

horatiu.cosma

Faza 1 + Faza 2 e 4,6 miliarde de lei (C+M, adică lucrări). Restul de bani sunt pentru exproprieri (foarte mulți, 250 de milioane de euro), proiectare, supervizare etc. Totuși, 900 de milioane de euro pentru 40km de centură și 30km drumuri de legătură printr-o zonă dificilă, cu soluții scumpe, multe poduri, pasaje, 4 tuneluri, consolidări, soluții tehnice de reducere a amprizei drumului la bază, 20 de noduri, piste de biciclete, 50km de panouri antifonice etc pe prețurile de azi pare chiar o sumă decentă.

StefanCelMare

De acord, să se facă numai.
Pe undeva, cred că în 4-5 ani cât ar lua să se termine, cred că costul final va fi mai mare.
Dar vom vedea și vom avea ce discuta.

RobertH

https://media9.ro/centura-metropolitana-pas-important-a-trecut-de-comisia-interministeriala/

QuoteMiercuri a fost emis avizul favorabil în Comitetul interministerial pentru centura metropolitană a Clujului. Anunțul a fost făcut de către deputatul USR Viorel Băltărețu.

Următorul punct din procedură este hotărârea de guvern pentru indicatorii tehnico-economici.

,,E un semn bun rapiditatea cu care s-au mișcat hârtiile la Ministerul Transporturilor. Documentația a fost depusă la timp și, astfel, s-au evitat alte întârzieri, în contextul în care avizul CTE a venit foarte târziu la minister. Tot ieri a avut loc o prezentare a celei de-a doua etape a proiectului (ce nu a fost cuprinsă în acei 998 milioane euro) în fața experților de la Banca Mondială. Se așteaptă în următoarele luni o decizie în ce privește creditarea pentru cei 400 milioane neacoperiți încă", a transmis Băltărețu.

alexV

Asta e noutatea, si e importanta:

a avut loc o prezentare a celei de-a doua etape a proiectului (ce nu a fost cuprinsă în acei 998 milioane euro) în fața experților de la Banca Mondială. Se așteaptă în următoarele luni o decizie în ce privește creditarea pentru cei 400 milioane neacoperiți încă

Deci imprumut de la BM sa finanteze capetele, de la nod 1 la nod 5, respectiv de la nod 18 la nod 20.

RobertH

#777
http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4173-hg03102022dapsi

QuotePropuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 14.10.2022:
- prin formularul online E-consultare disponibil mai jos
- ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: consultare.publica@mt.ro
- prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;
- prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
- la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00

StefanCelMare

Următorul pas după indicii tehnico-economici este licitația, nu?

horatiu.cosma