News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

qionescu1

#810
Am spus că putem discuta numai în contextul lipsei fondurilor pentru întreaga centură motiv cât se poate de real se pare. Te cred și când zici că ocolirea spre Baciu ar costa mai mult decât continuarea până în A3 dar tocmai aici e problema și justificarea pentru decizia administrației.

Eu văd că se blochează în nodul 5 dar mi-am imaginat scenariile în ambele variante finalizate deci din nodul 5 ai avea continuitate prin Baciu spre A3 la Nădășelu. O variantă decentă pentru cei 400 k de clujeni plus cei din zona estică care ar dori să meargă spre Oradea sau graniță. Deci nu îi uit nici pe cei 50k +10 k de care vorbește florin74 dar e corect să nu uităm nici de ceilalți 400k + care poate nu au treabă în Florești.
Da, traficul de tranzit este o problemă majoră acum în Florești pe care îl estimez la 1/3 din totalul de 60k MZA cu care se lăuda Boc. În Gilău e mai grav, dar dacă ne imaginăm un A3 parțial finalizat și întreg Clujul se poate conecta rapid la A3 spre vest prin această variantă plus celalte ajustări (inclusiv legătura A3-DN1) să le zic așa datele cred că vor suferi modificări importante în traficul din Florești. Pe de altă parte având în vedere că Floreștiul este practic un cartier al Clujului nu se poate miza numai pe deplasarea cu automobilul personal.

Eu nu am spus că e varianta ideală ci că e logică și justificată în acest context și în cel ce se prefigurează. Cu alte cuvinte administrația preferă să aibă finanțare pentru un sector de drum dificil și scump (până la urmă sunt două tuneluri) pentru care cred că e conștientă că nu mai prinde finanțare în veci dacă îl amână într-o etapa 2. Pentru continuarea centurii spre A3 cred că se vor găsi mai ușor soluții decât pentru tunelurile din Baciu pentru că în continuare nevoia rămâne acută.

ciprebbe

Concluzie e mai bine asa de la nod 5 si nerezolvat traficul de tranzit decat legatrea in A3 a CMC si scoaterea in totalitate a acestui trafic pe acelasi buget. (asta zici)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV

Intrebati la primarie care e statusul cu imprumutul de la banca europeana, pentru restul centurii. Aici poate fi cheia.

Proiectantul, sa il citez, nu concepe un decalaj mai mare de 10 luni intre lansarea la licitatie a tuturor loturile centurii.

La construire, capetele (nod 1 pana la nod 5, respectiv nod 18 pana la final) trebuie sa mearga mai repede fiindca sunt pe plat in extravilan. Fata de principalul centurii (nod 5 - nod 18) , care e cu tuneluri in intravilan.

LRadu

Toata centura este vitala in forma ei completa, cu drumuri de legatua! Ar trebui sa fie toata terminata ieri, deoarece efectiv nu mai incapem in orasul acesta. Aglomeratia s-a mutat peste tot: in centru, in floresti, in cartiere, la iesirea/intrarea din oras in weekend (apropo, Luni seara am facut de pe centura la Apahida pana la gara aproape 2 ore. acelasi drum se face in mod normal in 15 min).

Dar, daca e sa se puna in balanta si trebuie neaparat ales intre legatura A3 si legatura cu Baciu si eu tind sa cred ca e oarecum mai inteligent aleasa portiunea cu Baciu. In primul rand sunt sigur ca este mai ieftina decat legatura cu A3 (chiar daca are 2 tuneluri) ea este la profil 1+1 in primul rand, fata de 2+2, si sa nu uitam ca inspre A3 traseul nu e simplu, sunt treceri peste Somes, diferente destul de mari de nivel si multe noduri, iar daca nu faci nodurile (ca sigur nu sunt bani si de acelea pe prima faza) nu mai prea isi are rostul deloc.

Cu legatura spre Baciu terminata poti vom avea in sfarsit o centura completa, si se poate scoate traficul greu in totalitate din oras, chiar si trafiul de tranzit pe toate rutele va putea acum sa mearga pe centura. Ajuta pe toata lumea, si pana la urma stabileste si o legatura cu A3 (chiar daca putin mai lunga) mergi spre Baciu (ajungi dupa baciu deci nu ai trafic) si de acolo la nodul de la Nadaselu.

Deci, desi inca odata spun e nevoie de absolut toata centura cu drumurile de legatura ACUM, daca e sa se aleaga cred ca alegerea spre Baciu e oarecum mai logica si mai ieftina.

RobertH

Doar o obiectie. Nu va asteptati ca centura sa reduca traficu din Floresti spre centru Clujului. Nu traficul asta intentioneaza centura sa rezolve.

klax187

#815
Centura va reduce traficul pe toate sectoarele orasului si in localitatile adiacente in prima faza. Asta e o certitudine.

Ce se va intampla dupa darea in trafic a centurii este mai complicat.

Daca primaria nu vine cu o politica de:
1. prioritizare a transportului public,
2. prioritizare a transportului alternativ
3. largirea trotuarelor si creearea spatiilor pietonale in cartiere
tot spatiul degajat initial de catre centura se va umple la loc in 1-2 ani de catre PARTICIPANTI NOI la trafic.
Si asta e o certitudine.

Toate aceste aspecte trebuie pregatite ACUM pentru a putea fi implementate la foc automat dupa terminarea centurii.

RobertH

#816
Nici in prima faza nu va reduce. Primaria deja a vrut sa renunte la 2 benzi auto langa Platinia (nu mai tin minte daca pana la urma s-a amanat pana e gata centura sau nu). Ala fiind ultimul segment ca sa faca banda dedicata pana la podu N, iar cu centura va fi banda dedicata pana dupa Metro.

Deci din start cat trafic poate duce strada spre centru va fi injumatatit. Eu ma indoiesc ca centura va scoate atat de mult din traficul spre centru incat chiar si cu o banda auto pe sens sa nu mai fie blocaje .




ijwtsh

#817
Sorin Grindeanu pe Facebook

QuoteCentura Metropolitană Cluj va deveni realitate!
Prin documentul încheiat astăzi între CNAIR și Primăria Municipiului Cluj-Napoca proiectul va fi implementat și astfel va fi descongestionat traficul rutier în municipiu prin separarea fluxurilor rutiere de tranzit de cele locale.
Prin acest nou parteneriat (al 55 lea) continuăm aplicarea strategiei de descentralizare a unor proiecte, care aduce evident beneficii comunităților locale.
#MTI #CNAIR #ClujNapoca #dezvoltarelocala #SorinGrindeanu

Nu inteleg postarea asta. Nu ni se transmite nimic, de fapt. S-au intalnit Grindeanu si Boc si au semnat ceva. Ce? Descentralizarea proiectului?

Update:
Vine domnul Cristian Pistol cu ceva mai concret (link

QuoteAm semnat astăzi cu primarul Municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc parteneriatul pentru realizarea Centurii Metropolitane (23,67 km) și a drumurilor de legătură (19,15 km).
CNAIR va promova hotărârile de guvern pentru  exproprieri, în baza documentelor de identificare a proprietarilor și a raportului de evaluare realizate în cadrul Studiului de Fezabilitate elaborat de către Municipalitatea Cluj.
De asemenea va face auditul de siguranță rutieră, va elabora și depune aplicație de finanțare și va prelua în administrare obiectivul ulterior recepției la terminarea lucrărilor.
#CNAIR #primariaClujNapoca #parteneriat #EmilBoc #CristianPistol

Ionut

E ușor a scrie versuri când nimic nu ai a spune...

marinul

Stie cineva cati km sunt mai exct din A3 pana la Cora?

LRadu

Aproximativ 10 km sunt de la nodul de la Cora pana la Nodul A3

horatiu.cosma

Protocoalele astea prin care statul român mută un proiect din buzunarul drept în buzunarul stâng sunt o formalitate administrativă de 2 lei. La fel și semnarea contractelor de finanțare între MT și CNAIR/CFR etc. Nouă ne era jenă să comunicăm așa ceva, genul de ieșire "uite-mă țară, m-am trezit în dimineața asta și merg la muncă, laudă-te cu mine". Dar în lipsa unor vești palpabile, unii transformă și mărunțișurile astea în știri.

qionescu1

#822
Recent s-au montat niște panouri antifonice pe centura Apahidei inclusiv după benzinăria OMV de sub Coastă. Dacă pentru prima parte nevoia era evidentă, nu înteleg de ce s-au montat și imediat după sensul giratoriu de lângă OMV spre Jucu pe partea stângă. Sunt câteva case acolo și se tot construiește și aglomerează zona, dar mă întreb cum se împacă investiția cu viitoarea centură metropolitană care presupune dublarea actualei centuri imediat peste aceste panouri?
În a doua poză se vede că au ocolit cu panouri și parcarea de pe partea dreaptă spre Cluj.





Powered by API/PUM imgur uploader


medicul de garda

Ma bucur sa vad ca CNAIR a descoperit si panourile fonoabsorbante transparente, ca deja mi s-a luat de toate panourile opace, de beton chiar, puse pe proiectele recente de autostrazi. Pe langa faptul ca e plictisitor sa nu poti vedea altceva decat drumul, mi se pare ca si scade putin siguranta circulatiei, ca drumul monoton fara varietatea peisajului creste si mai mult riscul de a adormi la volan.
Trust me, I'm an east-european doctor!

dr4qul4

mai ales ca acum masinile tin singure banda si mai si franeaza singure, asa ca si daca "te fura peisajul", nu mai e risc de accident!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist