[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gsimon

in octombrie? cred ca esti optimist :)) bine ar fi macar anul asta daca ar scoate la licitatie.
O sa fie interesant de urmarit in zona santier-ul la DX in Tureni cu santier-ul de la centura.

nicolaem

avem si ultimul....

La deschiderea oficială a Bazei Sportive ,,La Terenuri" din cartierul Mănăștur, primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a anuțat faptul că toate cele 56 de avize pentru Centura Metropolitană a Clujului au fost obținute
sursa

gsimon

Am o intrebare legata de expropierile care vor fi facute pe culoarul centurii + drumurile de legatura.

Parintii mei au mostenit un teren in zona Borhanci, care se pare e in parte suprapus pe traseul actual al centurii in zona nodului 12 + drumul de legatura 29L.
Exista online o versiune cat mai mai detalianta a traseului actual, care se poate analiza si din care sa stim daca terenul e afectat sau nu?

Care e procedura? Cei afectati de expropieri urmeaza a fi notificati? Trebuie mers la primarie si intrebat concret?

RobertH

#753
Noi muritorii de rand aflam traseul exact dupa ce se lanseaza licitatia si vedem plansele. Tu fiind proprietar de teren care e afectat de proiect cred ca poti linistit sa contactezi proiectantii SF-ului sa vezi pe zona ta ce parte din teren se suprapune.

Apropo, in mod normal nu se anunta? Parca unii colegi care erau in dubii cu teren prin Floresti au fost anuntati.

La restu raspunsurilor de expropiere iti poate raspunde @horatiu.cosma . El sigur stie procedura.

Le Serj

Aici gasesti harta cu traseul exact al centurii (Drum Transregio TR35 mai exact)
https://files.primariaclujnapoca.ro/2020/11/12/traseu-centura-si-drumuri-de-legatura.pdf

Harta este pe site-ul primariei.
Anunturile privind exproprierile vin la adresa ultimului proprietar al terenului. Daca proprietari sunt parintii tai va veni pe adresa lor care e trecuta in CF.


RobertH

Traseul exact e cam exagerare. Nu vezi nodurile, nu vezi cat de mult ia centura din terenurile de langa.

endre.kemenes

Pe langa prostiile lui Tarcea cu "ne mobilizam si ne miscam repede cu acest proiect"  :lol: , articolul are si informatii utile, precum ca s-a ajuns la comisia tehnica de la CNAIR: https://www.zcj.ro/administratie/centura-metropolitana-pe-masa-cnair--236340.html
QuoteProiectul centurii metropolitane din Cluj-Napoca a ajuns deja în comisia tehnică a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). După aprobarea indicatorilor tehnico-economici va ajunge pe masa Guvernului.

 

,,Astăzi a intrat în comisia tehnică de la CNAIR proeictul centurii metropolitane, pentru avizare. Este unul din pașii intermediari care trebuie parcurși înainte de aprobarea de către Guvern a indicatorilor tehnico-economici. Vestea bună este că am făcut deja următorul pas, deși abia la sfârșitul săptămânii trecute am reușit să votăm în consiliile locale studiul de fezabilitate și deja el intră în următoarea etapă. Ne mobilizăm și ne mișcăm repede cu acest proiect, extrem de important pentru zona metropolitană a Clujului", a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la ZIUA LIVE.

Proiectul prevede construirea de drumuri noi cu cel puțin 4 benzi sau lărgirea drumului existent. Prima etapă cuprinde 65 km de centură și de drumuri de legătură, dintre care TR35 are 41 km, iar a doua, drumuri de legătură de 30 km, dintre care Apahida - 2,2 km, Florești - 7 km și Cluj-Napoca – 21 km.

Centura metropolitană va începe din Gilău, de la nodul Autostrăzii Transilvania, traversând zona de nord a comunelor Floreşti şi Gilău şi municipiul Cluj-Napoca, până la Apahida, unde va face joncţiunea cu Centura Vâlcele - Apahida. O bună parte a investiției va fi asigurată din fonduri europene.

mihaipopadev

Traseul centurii adus la zi pentru porțiunea Gilau-Cluj unde o pot găsi? Și eu am un teren care se intersecta cu breteaua Floresti-Baciu in penultima versiune (care încă se mai găsește pe hărțile din articole), dar nu le ultima versiune, cea unde breteaua a fost mutată pe lângă vale.

RobertH

Ultimul lucru recent e PUZ-ul. Dar greu iti dai seama cum vor fi nodurile si nici daca a suferit modificari.

https://pum.project-online.se/doclic/CenturaCluj/

razvam

@RobertH unde gasesc vechea propunere in pdf, ca le bag eu una sub alta sa vedem modificarile

nicolaem

noutati?
era vorba sa intre in sedinta de guvern pt aprobare indicatori

RobertH

https://media9.ro/centura-clujului-ca-autostrazile-s-a-lotizat/

QuoteCentura metropolitană a Clujului a trecut de aprobarea CNAIR (Compania națională de administrare a infrastructurii rutiere) și urmează să primească undă verde și din partea Ministerului Transporturilor. Apoi, indicatorii tehnic-economici vor trebui aprobați prin hotărâre de guvern. La CNAIR s-a decis însă un lucru foarte important: "lotizarea". Adică centura ca fi împărțită pe tronsoane, ca autostrăzile; și nu se va face o singură licitație, ci mai multe.

"Lotizarea" pe patru sau cinci tronsoane poate aduce, cu siguranță, un plus de viteză de execuție, dacă vor exista banii necesari. Pe de altă parte, poate veni și cu dezechilibre. Nu uitați ce s-a întâmplat cu cele patru loturi ale autostrăzii A10, dintre Turda și Sebeș; lotul 1 nu este cu adevărat finalizat nici astăzi.

Mai există un aspect sensibil: indicatorii economici. Costul centurii a fost stabilit la începutul primăverii, când s-a predat studiul de fezabilitate. Este clar că prețurile s-au modificat de atunci, vedeți cazul metroului. Dacă prețurile nu se vor actualiza, riscul este ca și licitațiile pentru centură să fie ratate. Dar să sperăm că nu se va întâmpla asta.

qionescu1

Cand am vorbit aici de tronsonare vreo 6 dislikeuri am primit...

alexV

Putin rabdare cu lotizarea. Mi se pare ca autorul articolului e cel care a dat din burta "patru sau cinci loturi", fara vreo sursa. Proiectantul sef Silviu Tegzesiu (care are si cont aici pe forum) spune un singur lot, fiindca asa se balanseaza sapatura cu umplutura. Altfel e o complicatie tehnica, multa bafta cu extra gropi de imprumut neprevazute in SF, respectiv extra zone de depozitare surplus neprevazute in SF, si inca in intravilan.

Un alt zvon neconfirmat deocamdata e ca CNAIR a cerut sa se "tunda" din noduri si din capete, si sa le treaca intr-un asa zis "lot 2" cu scopul contabil sa se incadreze intr-o estimare mai mica cu principalul centurii.

Sa vedem ce zic la oficiala.

qionescu1

Da, asa e sunt zvonuri dar nu iese fum fara foc. Apoi lotizarea nu cred ca presupune obligatoriu gestionarea separata a sapaturilor si umpluturilor pe fiecare lot in parte. Cred ca acest lucru ar putea fi gestionat la nivelul intregului proiect dar defalcat pe loturi cu obligatiile necesare. Ar putea ridica niste probleme birocratice legate de sincronizarea lucrarilor dar nu imposibile sau fara iesire cu o administratie functionala si cu constructori seriosi. Ideea e ca s-ar putea gasi o solutie.

Mie lotizarea mi se pare o idee buna si chiar necesara, riscurile fiind mai bine gestionate astfel, adica sansele de a vedea 1-2 tronsoane gata in mod sigur in termen e mult mai mare decat pentru un singur castigator. Exemplul A10 este relevant, puteau castiga pizarii sau aktorii cu un pret bun si nu am fi circulat nici azi pe autostrada.